Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pakottaa aborttiin!

Avuntarpeessa
29.01.2021 |

Auttakaa nyt hyvät ihmiset kun olen aivan hukassa enkä tiedä mitä teen kun olen niin epätoivoinen!
Kerron tähän alkuun hieman taustojani.
Minulla on kaksi teini-ikäistä lasta joiden isästä erosin muutamia vuosia sitten. Tämän jälkeen on elämässäni tapahtunut suuria muutoksia ja vaikeuksia joista olen kuitenkin kuin ihmeen kautta selvinnyt hengissä.
Vuosi sitten ajauduin parisuhteeseen miehen kanssa joka on minua huomattavasti vanhempi. Hänellä ei ole itsellään lapsia ja viimeisestä parisuhteesta ennen minua oli kulunut kymmenisen vuotta.
Tunsin koko suhteen ajan olevani jotenkin sellaisessa asemassa ettei minua arvosteta eikä kunnioiteta siitäkin huolimatta kerjäsin häneltä rakkautta niin paljon että aloin unohtaa oman itseni ja tein kaiken hänen tavallaan eli sopeuduin sellaiseen joka oli tavallaan arvojeni vastaista.
Sain sitten yllättäen tietää olevani raskaana, se ei todellakaan ollut suunnitelmissamme mutta halusin uskoa että tämä lapsi on tarkoitettu elämäämme. Kun sitten kerroin miehelle asiasta, alkoi hän huutaa ja kiroilla a raivota. Olin jo lähes varma että kohta tulee nyrkistä. Hän alkoi huutaa minulle että olen hullu ja minun on tehtävä abortti eikä asiasta tarvitse sen enempää keskustella. Olin ivan järkyttynyt.
Istuin yöllä yksin keittiössä ja toivoin vain että hän olisi pyytänyt minut vierelleen ja pyytänyt anteeksi. Mutta hän heittikin minut asunnostaan ulos pakkaseen ja sanoi ettei tarvitse ottaa yhteyttä ja hoida asia kuntoon.
En osannut ihan tällaista odottaa vaikka tottapuhuen onhan merkkejä näistä hänen piirteistään näkynyt riidoissamme aiemminkin mutta ei näin voimakkaina.
Nyt en sitten ole ottanut häneen yhteyttä ollenkaan ja olen viettänyt yöni matkustajakodissa. Pakko kai alkaa katselemaan omaa kämppää jostakin. En haluaisi tehdä aborttia. Ikääkin on sen verran jo että saattaa olla viimeinen mahdollisuus tulla vielä kerran äidiksi ja koko aborttiasia sotii arvojani vastaan.
Miten mies voi syttääpelkästään minua tapahtuneesta? Hänhän on aivan yhtä syyllinen asiaan kuin minäkin! Olen sen verran empaattinen että ymmärrän ja aistin hänen jotenkin pelkäävän sitoutumista ja vakiintumista ja pelkään että jos hän tulee ovelle ja sanoo oikeat sanat, hän saa minut vajoamaan jalkojensa juureen ja alan syyllistää itseäni. Sanokaa nt mitä minä teen? Olen epätoivoinen ja koko maailmani on päälaellaan enkä tiedä mitä teen! Minulla ei ole täällä edes tuttja saati ystäviä...Ainoat läheiseni ovat lapseni.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Olen jo miettinyt tuota elatusasiaa ja ehkä parempi onkin ettei hän koskaan tunnusta isyyttään, jotenkin uskon että siitä saattaa seurata vaikeuksia tulevaisuudessa..

Mutta olenko itsekäs jos kasvatan isättömän lapsen??

Omat lapseni ovat vuoroviikoin minulla ja isällään ja tämä viikko on heillä on isänsä luona.

Ota ero miehestä ja valehtele, että teet abortin, mutta haluat välikohtauksen vuoksi erota. Muutat toiselle paikkakunnalle ja kasvata lapsen isättömänä ja siten, että joku muu miespuolinen voi olla ns. miehen mallina. On sairasta ja väärin riistää vauvalta henki siksi, että isä nyt vain sellaista vaatii. Jos asia on vakaumustasi vastaan, tulet katumaan asiaa lopun ikäsi ja pitkä terapiakierre on tiedossa. Joten ei kannata tehdä aborttia. Suomessa pärjää yksinkin vauvan kanssa.

Vierailija
22/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin. Tuommoseen tilanteeseen ei kannata tehdä lasta. Lopunikää joutuu kärsimään teidän huonoista väleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki miehellä on oikeus mielipiteeseensä mutta ei hä mitenkään tue minua heittämällä minut ulos asunnostaan! Ja toisekseen sanoinkin häneöle että asia on yhteinen eikä vain hänen tai minun.

En ole tällä hetkellä työelämässä. Tarkoitukseni oli suorittaa opintoniloppuun tämän vuoden aikana mutta nyt tuntuu menevän koko elämä uusiksi.

Onko minun vaihdettava paikkakuntaa ja otettava salainen osoite ja aloitettava elämä ihan kokonaan alusta jälleen kerran? Minulla ei ole minkäänlaista tukiverkostoa täällä eikä tuttuja mutta ehkäpä jossakin muualla voisi tutustua ihan uusiin ihmisiin. Jos saisi vaikkapa töitä toiselta paikkakunnalta ja ehtisi työskennellä vielä ennen synnytystä?

Vaikeus tulee tässä tietysti siinä että miten sitten järjestän isompien lasteni tapaamiset kun vuoroviikot on toimineet niin hienosti. Vanhempi lapsista aloittaa lukion syksyllä ja peruskoulua nuoremmallakin enää vuosi jäljellä.

ap

Vierailija
24/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Jos haluat pitää lapsen niin pidä. Mutta isä tuskin tolla käytöksellä haluaa asiaan osallistua. Etkä kyllä voi väkisin pykätä sitä maailmaan pelkkien elareitten toivossa. Että joko ero lapsella tai ilman.

Vierailija
25/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hirveää minkälaisiin tilanteisiin vie munantarve kun ei ole mitään itsesuojeluvaistoa. Olen aborttia vastaan paitsi erityistilanteissa eli jos äiti on esim. kykenemätön pitämään huolta itsestään, on väkivaltakin mukana kuvioissa. Mielestäni et ole kyvykäs äidiksi, mielenterveys ja muu elämänhallinta on mitä ilmeisimmin vähän hukassa, lapsi tarvitsee paljon muutakin kuin ruokaa ja vaatteet. Ovatko edelliset lapsesi huostaanotettuina, hiukan tuntuu siltä. Hae lähestymiskieltoa miehelle, tee abortti äläkä hankkiudu enää miessuhteisiin heppoisin perustein.

Ihneellistä loukkaavaa ja epäempaattista p*skaa ap:lle, joka on muutenkin herkässä tilanteessa. Ap vaikuttaa enemmänkin vastuulliselta ihmiseltä. Ei kannata tehdä aborttia ap:n tilanteessa todellakaan.

Vierailija
26/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehittyvä lapsi on täysin syytön kuitenkin kaikkeen.

Niin ja lapsi tulee olemaan se jonka yli ajetaan joka mutkaissa aina uudelleen ja uudelleen. Mutta saapahan ap jonkun joka täyttää hänen itsekäitä tarpeita. On joku joka poistaa sitä omaa yksinäisyyttä ja läheisyyden kaipuuta.

Vierailija
27/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi pakottaa sinua aborttiin. Kun se kerran sotii sinun arvojasi vastaan ja haluaisit pitää lapsen niin sitten pidät, ei ole miehen asia etkä sinä siihen hänen hyväksyntäänsä tarvitse.

Tosi paljon tsemppiä!

Vierailija
28/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se hirveää minkälaisiin tilanteisiin vie munantarve kun ei ole mitään itsesuojeluvaistoa. Olen aborttia vastaan paitsi erityistilanteissa eli jos äiti on esim. kykenemätön pitämään huolta itsestään, on väkivaltakin mukana kuvioissa. Mielestäni et ole kyvykäs äidiksi, mielenterveys ja muu elämänhallinta on mitä ilmeisimmin vähän hukassa, lapsi tarvitsee paljon muutakin kuin ruokaa ja vaatteet. Ovatko edelliset lapsesi huostaanotettuina, hiukan tuntuu siltä. Hae lähestymiskieltoa miehelle, tee abortti äläkä hankkiudu enää miessuhteisiin heppoisin perustein.

Ihneellistä loukkaavaa ja epäempaattista p*skaa ap:lle, joka on muutenkin herkässä tilanteessa. Ap vaikuttaa enemmänkin vastuulliselta ihmiseltä. Ei kannata tehdä aborttia ap:n tilanteessa todellakaan.

Vastuullinen ihmisen käyttää ehkäisyä. Ap, mikä ehkäisy tällä kertaa "petti"?

Vierailija
29/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla käsialalla päivä päivältä paskempia ja ilmiselviä provoja.

Vierailija
30/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen sitä mieltä että elarit on isän vastuu mutta tässä tapauksessa jos pitäisit lapsen olisi varmaan kaikkien etu että mieheen ei olisi minkäänlaista sidettä tai yhteyttä. Tuo mies voi olla sinulle sekä perheellesi suureksi harmiksi ja jopa vaaraksi.

Kannattaa miettiä omaa tilannettani, henkisiä voimavarojasi sekä taloudellista tilannetta. Jos elämäntilanne on epävakaa, olisi uuden lapsen synnyttäminen tilanteeseen mielestäni huono veto. Lisäksi kuten varmaan tiedät, äitiys on rankkaa ja se on erityisen rankkaa kun olet vastuussa lapsesta yksin - taloudellisesti ja muutenkin.

Abortti lienee helpoin vaihtoehto, ellet ole tilanteessa jossa sinulla on varaa olla yksinhuoltaja ja erittäin vahvat tukiverkostot.

Vierailija
31/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki miehellä on oikeus mielipiteeseensä mutta ei hä mitenkään tue minua heittämällä minut ulos asunnostaan! Ja toisekseen sanoinkin häneöle että asia on yhteinen eikä vain hänen tai minun.

En ole tällä hetkellä työelämässä. Tarkoitukseni oli suorittaa opintoniloppuun tämän vuoden aikana mutta nyt tuntuu menevän koko elämä uusiksi.

Onko minun vaihdettava paikkakuntaa ja otettava salainen osoite ja aloitettava elämä ihan kokonaan alusta jälleen kerran? Minulla ei ole minkäänlaista tukiverkostoa täällä eikä tuttuja mutta ehkäpä jossakin muualla voisi tutustua ihan uusiin ihmisiin. Jos saisi vaikkapa töitä toiselta paikkakunnalta ja ehtisi työskennellä vielä ennen synnytystä?

Vaikeus tulee tässä tietysti siinä että miten sitten järjestän isompien lasteni tapaamiset kun vuoroviikot on toimineet niin hienosti. Vanhempi lapsista aloittaa lukion syksyllä ja peruskoulua nuoremmallakin enää vuosi jäljellä.

ap

Ilman muuta joku ottaa raskaana olevan naisen töihin ihan vaan vähäksi aikaa :D

Ap ikä oli?

Vierailija
32/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisas mieshän tuo .  Osaa ajatella järjellä,eikä tunteella kuten naiset.

Vierailija
33/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin abortin. Tuommoseen tilanteeseen ei kannata tehdä lasta. Lopunikää joutuu kärsimään teidän huonoista väleistä.

Nämä ap:n kaltaiset naiset, vaikka juuri tämä tarina ei olisikaan 100% totta, ovat naisia jotka kulkevat yhdeltä huonolta mieheltä toiselle. Miehen vaihto toiseen ei auta mitään, sterilointi auttaa siinä mielessä, että lapset eivät joudu kärsimään äitinsä heikkoudesta ja ongelmista.

Samoin tuo, että lapsia veivataan kerran viikossa viikoksi toiseen paikkaan asumaan, juuri kukaan aikuinenkaan ei suostuisi tuollaiseen, mutta lapsia sopii pallotella.

Vierailija
34/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla käsialalla päivä päivältä paskempia ja ilmiselviä provoja.

Ihan hauskaa ajanviettettähän tämä on ollut. Ei kaikkien tarinoiden tarvitse totta olla kunhan vaan  vaahtopallot pöksyssä pääsee julistamaan sitä oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia.

Vierailija
35/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Olen jo miettinyt tuota elatusasiaa ja ehkä parempi onkin ettei hän koskaan tunnusta isyyttään, jotenkin uskon että siitä saattaa seurata vaikeuksia tulevaisuudessa..

Mutta olenko itsekäs jos kasvatan isättömän lapsen??

Omat lapseni ovat vuoroviikoin minulla ja isällään ja tämä viikko on heillä on isänsä luona.

Et ole itsekäs, jos kasvatat isättömän lapsen. Tuolla aikaisemmin pohdin 8/31 että kamala tilanne ja isyyden tunnistamisen riskejä lapselle. Mutta jos olet valmis kasvattamaan lapsen ilman elareita, niin ilman muuta pidät lapsen. Isättömiä lapsia on vaikka kuinka paljon, emmekä me ole sen kummempia kuin muutkaan lapset. Jotkut äidit onnistuvat yksinhuoltajina paremmin kuin toiset, mutta sitä ei voi koskaan tietää etukäteen. Varmaa onse, että jos nyt et halua aborttia, niin sitä ei kannata tehdä. Tulisit katumaan. Ainoa tilane, missä abortti on järkevä, on se, että jos se isä on niin kaamea, että tarvitsee pelätä. Mutta hän ei varmaan perään kysy, jos lapsen itse kasvatat.

Vierailija
36/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Suoraan sanottuna huonot setit. Ne opinnot tulee laahaamaan lopun ikää jos olet mammalomalla ja pienen lapsen äiti. Et varmasti ole kuuminta hottia työnmarkkinoilla tuossa tilanteessa tälläkään hetkellä ja töitä on ylipäätään vaikea saada korona-aikaan. Kuulostaisi nyt vahvasti siltä, että lapsi olisi syntymässä epävakaaseen elämäntilanteeseen, ilman isää ja vähävaraiselle äidille. Samalla vanhemmat lapsesi näkisivät sinua vähemmän tai ainakin näkemisestä tulee astetta hankalampaa. Ja tämä siksi kun äiti halusi synnyttää huonoon tilanteeseen lapsen.

Sinuna menisin keskeytykseen, kävisin koulut loppuun ja menisin töihin.

Vierailija
37/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittikö mies sinut ulos yhteisestä asunnostanne? Miten hän on tullut toimeen sinun lastesi kanssa?

Vierailija
38/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ikääkin on sen verran jo että saattaa olla viimeinen mahdollisuus tulla vielä kerran äidiksi"

Minkä ihmeen takia? 

Abortti on sinun asiasi, mutta abortoi nyt ainakin tuo mies elämästäsi. Ei voi luottaa sellaiseen, joka heti heittää kämpästään ulos, kun tulee jotain ongelmia. Oma kämppä alle asap.

Vierailija
39/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole äidiksi sopiva.

Vierailija
40/94 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran raskaana oleva nainen heitetty lumihankeen, hankkiutuisin eroon miehestä, ellei pyydä rähmällään anteeksi. Pitäisin lapsen. Hae tukia ja etsi asunto. Onnea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi