Mies pakottaa aborttiin!
Auttakaa nyt hyvät ihmiset kun olen aivan hukassa enkä tiedä mitä teen kun olen niin epätoivoinen!
Kerron tähän alkuun hieman taustojani.
Minulla on kaksi teini-ikäistä lasta joiden isästä erosin muutamia vuosia sitten. Tämän jälkeen on elämässäni tapahtunut suuria muutoksia ja vaikeuksia joista olen kuitenkin kuin ihmeen kautta selvinnyt hengissä.
Vuosi sitten ajauduin parisuhteeseen miehen kanssa joka on minua huomattavasti vanhempi. Hänellä ei ole itsellään lapsia ja viimeisestä parisuhteesta ennen minua oli kulunut kymmenisen vuotta.
Tunsin koko suhteen ajan olevani jotenkin sellaisessa asemassa ettei minua arvosteta eikä kunnioiteta siitäkin huolimatta kerjäsin häneltä rakkautta niin paljon että aloin unohtaa oman itseni ja tein kaiken hänen tavallaan eli sopeuduin sellaiseen joka oli tavallaan arvojeni vastaista.
Sain sitten yllättäen tietää olevani raskaana, se ei todellakaan ollut suunnitelmissamme mutta halusin uskoa että tämä lapsi on tarkoitettu elämäämme. Kun sitten kerroin miehelle asiasta, alkoi hän huutaa ja kiroilla a raivota. Olin jo lähes varma että kohta tulee nyrkistä. Hän alkoi huutaa minulle että olen hullu ja minun on tehtävä abortti eikä asiasta tarvitse sen enempää keskustella. Olin ivan järkyttynyt.
Istuin yöllä yksin keittiössä ja toivoin vain että hän olisi pyytänyt minut vierelleen ja pyytänyt anteeksi. Mutta hän heittikin minut asunnostaan ulos pakkaseen ja sanoi ettei tarvitse ottaa yhteyttä ja hoida asia kuntoon.
En osannut ihan tällaista odottaa vaikka tottapuhuen onhan merkkejä näistä hänen piirteistään näkynyt riidoissamme aiemminkin mutta ei näin voimakkaina.
Nyt en sitten ole ottanut häneen yhteyttä ollenkaan ja olen viettänyt yöni matkustajakodissa. Pakko kai alkaa katselemaan omaa kämppää jostakin. En haluaisi tehdä aborttia. Ikääkin on sen verran jo että saattaa olla viimeinen mahdollisuus tulla vielä kerran äidiksi ja koko aborttiasia sotii arvojani vastaan.
Miten mies voi syttääpelkästään minua tapahtuneesta? Hänhän on aivan yhtä syyllinen asiaan kuin minäkin! Olen sen verran empaattinen että ymmärrän ja aistin hänen jotenkin pelkäävän sitoutumista ja vakiintumista ja pelkään että jos hän tulee ovelle ja sanoo oikeat sanat, hän saa minut vajoamaan jalkojensa juureen ja alan syyllistää itseäni. Sanokaa nt mitä minä teen? Olen epätoivoinen ja koko maailmani on päälaellaan enkä tiedä mitä teen! Minulla ei ole täällä edes tuttja saati ystäviä...Ainoat läheiseni ovat lapseni.
Kommentit (94)
Asuvatko sun aiemmat lapset isällään?
Ei kukaan voi pakottaa aborttiin. Tottakai etsit nyt nopeasti uuden kodin ja mietit tarkkaan, onko sinulla voimia kasvattaa vauva yksin. Miehestä tuskin on mitään apua mihinkään ja kuulostaa siltä, että parempi olisikin pysyä kaukana tuollaisesta. Elarit hän kuitenkin joutuu maksamaan, mutta muuta häneltä ei voi vaatia.
Kerron mitä teet:
1. Jätä kusipää miehen ja etsit oman asunnon
2. Pidät lapsen, jos haluat sen pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi pakottaa aborttiin. Tottakai etsit nyt nopeasti uuden kodin ja mietit tarkkaan, onko sinulla voimia kasvattaa vauva yksin. Miehestä tuskin on mitään apua mihinkään ja kuulostaa siltä, että parempi olisikin pysyä kaukana tuollaisesta. Elarit hän kuitenkin joutuu maksamaan, mutta muuta häneltä ei voi vaatia.
Jos alkaa vaatimaan elareita, pitää olla vahvistettu isyys. Silloin kannattaa miettiä tarkkaan, haluaako jakaa vanhemmuutta tuollaisen kanssa. Pahimmassa tapauksessa vie lapsen, jos äidillä on heikompi tilanne elämässä ja on muutenkin alistuvampi.
Muista vaatia kunnon elarit, mitäs veteli sua paljaalla!!! Toinen hyvä keino on kiristää ja uhkailla ettei saa nähdä lasta ollenkaan ellei maksa lisää. Vinkkinä, jonka itse olen kokenut toimivaksi on uhkailu levittää hänestä arkaluonteisia asioita / perättömiä juttuja hänen ystäväpiirilleen / työpaikalleen mikäli ei tottele sua. Tsemppiä!
Tuollaisessa tilanteessa varmaan tekisin abortin, vaikkei se todellakaan ole helppoa. En haluaisi sidettä tuollaiseen mieheen, kaikesta olisi oletettavasti tulossa vaikeaa. Lapsi melko varmasti jäisi isättömäksi, pahimmassa tapauksessa tuo mies voisi käydä jopa väkivaltaiseksi.
Kamala tilanne.
Olen yleensä aborttia vastaan, mutta tiedän, että tuossa tilanteessa miettisin pitkään. Mieshän on aivan selvästi sekopäinen. Ero lienee täysin selvä vaikka tulisi keskenmenokin. Mitä tapahtuu, jos pidät lapsen? Onko hän fyysisesti uhaksi sinulle ja sille lapselle? Miten pystyy tuollaiselle miehelle lasta viemään? Selviäisistkl yksin lapsen kanssa ilman elatusapua? Tiedän, että oikeasti pitäisi sanoa, että tietysti selviät ja että yhteiskunta auttaa ja miehen on pakko maksaa elatusapua lapselle. Mutta jos mies on oikeasti seinähullu, niin minkälainen se loppuelämä on, pitääkö pelätä. Itse tiedän, mitä on kun pitää pelätä. Nykään oma isäni ei edes tiedä, että minulla on jo kouluikäinen lapsi. Se kertoo aika paljon. Näin ollen, niin asia ei ole yksiselitteinen.
Ensimmäiseksi hommaat itsellesi asunnon. Jos ollaan vielä alkuraskaudessa sinulla on aikaa miettiä. Missä ne teini-ikäiset lapset nyt ovat? Isällänsäkö? Käytkö työssä?
Kylläpä on vaikea tilanne.Voimia sinulle.
Mies on oikeassa. Ei lapsia tehdä tuollaiseen tilanteeseen ja isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää.
Ap jatkaa
Olen jo miettinyt tuota elatusasiaa ja ehkä parempi onkin ettei hän koskaan tunnusta isyyttään, jotenkin uskon että siitä saattaa seurata vaikeuksia tulevaisuudessa..
Mutta olenko itsekäs jos kasvatan isättömän lapsen??
Omat lapseni ovat vuoroviikoin minulla ja isällään ja tämä viikko on heillä on isänsä luona.
Miehelläkin on oikeus mielipiteeseen ja nyt se tiedät. Nyt on sinun vastuulla mitä teet oman elämäsi suhteen.
Teet päätöksen itsesi ja lapsen kannalta. Vaikea selvitä, jos tekee ison päätöksen jonkun toisen mielen mukaan. Lapsen kannalta on ikävää, jos isä ei halua olla ollenkaan tekemisissä ja tuntuu vihaavan. Mutta isättömänäkin kasvaa normaaliksi aikuiseksi. Itse jättäisin miehen joka tapauksessa. Tekisin päätöksen ja ilmoittaisin sen miehelle. Mutta en tiedä laittaisinko isän nimeä mihinkään paperiin, ainakaan kun lapsi on pieni. Helpompi olla totaaliyh, kuin luovia hankalan isän kanssa.
Eroa miehestä. Päätä itse lapsiasioista. Ota oma asunto. Juttele vaikka kriisikeskuksessa tai kriisipuhelimessa nimettömänä. Älä ota miestä takaisin koskaan, joka heittää sinut pakkaseen uudelleen ja uudelleen, hänellä on joku ongelma tai narsismi(?) jota ei voi muuttaa. Rakastuminen menee ohi Ajan Kanssa ja löydät parempaa elämääsi, usko siihen hyvään joka vielä tulee Muualta. Jos sinulla on äiti tai sukulaisia elossa juttele joskus niitä näitä heidän kanssa, jos on suht ok eikä manipuloiva. ÄLÄ mene enää väärien miesten manipulointiin, koska olet altavastaaja ja heikossa tilanteessa yksin naisena, pidä aina oma asunto tuossa tilanteessa. Lapsillekin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa
Olen jo miettinyt tuota elatusasiaa ja ehkä parempi onkin ettei hän koskaan tunnusta isyyttään, jotenkin uskon että siitä saattaa seurata vaikeuksia tulevaisuudessa..
Mutta olenko itsekäs jos kasvatan isättömän lapsen??
Omat lapseni ovat vuoroviikoin minulla ja isällään ja tämä viikko on heillä on isänsä luona.
Lapsia tehdään aina silkasta itsekyydestä. Hakisit kelalta elarit? Siinä olet oikeassa, että isyyden tunnustaminen tuo mukanaan vain ongelmia. Teidän parisuhde tavallaan jatkuu seuraavat 18 vuotta.
Teet mitä tahansa, niin jätä tuo hullu mies, ensimmäiseksi!
On se hirveää minkälaisiin tilanteisiin vie munantarve kun ei ole mitään itsesuojeluvaistoa. Olen aborttia vastaan paitsi erityistilanteissa eli jos äiti on esim. kykenemätön pitämään huolta itsestään, on väkivaltakin mukana kuvioissa. Mielestäni et ole kyvykäs äidiksi, mielenterveys ja muu elämänhallinta on mitä ilmeisimmin vähän hukassa, lapsi tarvitsee paljon muutakin kuin ruokaa ja vaatteet. Ovatko edelliset lapsesi huostaanotettuina, hiukan tuntuu siltä. Hae lähestymiskieltoa miehelle, tee abortti äläkä hankkiudu enää miessuhteisiin heppoisin perustein.
Kehittyvä lapsi on täysin syytön kuitenkin kaikkeen.
Näin äkkiseltään tilanne ei kuulosta hyvältä lapsen tulevaisuuden kannalta. Sinullakin on ehkä tunnetaidot hieman ontuvat, kun olet tuollaisessa miehessä roikkunut. Ainakin heti tuo mies pois elämästä, ettei sikiö kärsi sinun stressistäsi.
Missä ne sun isommat lapset nyt on, kun olet siellä matkustajakodissa?