Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille

Vierailija
22.01.2021 |

Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?

Kommentit (1286)

Vierailija
301/1286 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi siitä, että muutetaan ääntä sen mukaan onko mies vai nainen. Yksi näistä tätä tekevistä on Satu Paavola. Mun piti lopettaa Sarenbrantin Kerjäläinen kesken, kun raivostutti niin. Tosin kyseinen kirja oli muutenkin mielestäni erittäin lapsellinen, ja kirjailijana Sarenbrant ei ole kummoinen.

Vierailija
302/1286 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä kirjan loputtua osio, johon voi halutessaan arvostella kirjan ja myös sen lukijan. Niissä lukijoissa on kyllä kaikenlaista porukkaa. Monesti olen ihmetellyt, että millähän kriteereillä ne lukijat valitaan. Ja monesti olen lukenut arvosteluja myös niistä lukijoista, myös negatiivisia. Itsellä muutama kirja meinannut jäädä kuuntelematta, kun se lukijan ääni tai lukutyyli on ollut niin ärsyttävä, mutta olen sitten hammasta purren kuunnellut loppuun, jos itse kirja oli kuitenkin mielenkiintoinen. Tällainen oli esim. Pauliina Aminoffin "Äiti meidän", joka oli sinänsä melko kiinnostava kirja, mutta lukijan (Usva Kärnä) ääni ja tyyli oli niin ärsyttävän lässyttävää, että oli jo vaikeuksia kuunnella kirjaa loppuun. Ja siellä muutamassa arvostelussa myös kritisoitiin ko. lukijaa.

Minä taas olen tykännyt Kärnästä! Kuuntelin Lucinda Rileyn Keskiyön ruusu-kirjan, johon Kärnä sopi todella hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1286 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette narisevista lukijoista? En pystynyt kuuntelemaan uutta Nälkäpeliä, sillä lukija Markus Ilkka Uolevi narisee niin järkyttävästi. Nuorissa naislukijoissa on paljon narisijoita, mutta siihen olen jo tottunut. Kestän paljon, mutta tuo Uolevi oli mullekin liikaa!

Vierailija
304/1286 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa osuva keskustelu. En kestä Mia Renwallin vierasperäisten nimien lausumista. Jos nimi tai sana on suomennettu, niin sitä ei tarvitse silloin väkisin ääntää enkulla. Eikä ainakaan jänkillä. Jos Mia on lukijana, luen mieluummin kirjana enkä kuuntele äänikirjana.

Vierailija
305/1286 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin tehdään (pienimuotoisesti) äänikirjoja: https://www.bookgarden.fi/ Ehkä ottaisivat toiveita paremmin vastaan?

Melkoisen kalliita kirjoja näyttää olevan. Ihmettelen kyllä, jos joku alkaa maksamaan, kun muualla saa samat kirjat paljon edullisemmin ja uutena asiakkaana jopa ilmaiseksi.

Vierailija
306/1286 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi huonoimmista lukijoista joka omalle kohdalle on sattunut on Outi Ikonen. Sanojen painotukset olivat todella outoja. Tuo kirjakin (Vain huonoja vaihtoehtoja) on saanut todella huonoja arvosteluja palvelussa vain tuon lukijan takia, mikä on harmi kirjailijan kannalta.

Tietääkö joku kuinka paljon kirjailija saa vaikuttaa lukijan valintaan? Minulla on sellainen käsitys että kustannusyhtiö ja äänikirjan tuottajafirma päättävät keskenään lukijan ja kirjailijalla ei ole asiaan sanomista. Tuntuisi hirveältä jos oma elämäntyö pilattaisiin huonolla lukijalla :(

Eikö kukaan tiedä?

Vierailija
307/1286 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi huonoimmista lukijoista joka omalle kohdalle on sattunut on Outi Ikonen. Sanojen painotukset olivat todella outoja. Tuo kirjakin (Vain huonoja vaihtoehtoja) on saanut todella huonoja arvosteluja palvelussa vain tuon lukijan takia, mikä on harmi kirjailijan kannalta.

Storytelissa Ikonen on saanut vain kehuja. Tosin kehujina ovat aina samat kaksi käyttäjää. Kehujen perusteella innostuin kuuntelemaan, mutta en pitänyt. Kummallinen lukija tosiaan.

Vierailija
308/1286 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku kuinka paljon kirjailija saa vaikuttaa lukijan valintaan? Minulla on sellainen käsitys että kustannusyhtiö ja äänikirjan tuottajafirma päättävät keskenään lukijan ja kirjailijalla ei ole asiaan sanomista. Tuntuisi hirveältä jos oma elämäntyö pilattaisiin huonolla lukijalla :(

Eikö kukaan tiedä?

En tiedä. Mutta tuskin Lee Child ja Jack Higgins (Harry Patterson) ovat päässeet vaikuttamaan siihen, ketkä lukevat heidän kirjojaan suomenkielisiksi äänikirjoiksi. :)

Minulle on aivan sama, kuka kirjan lukee, kunhan saan puheesta selvää.

Vierailija
309/1286 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva-Liisa Elivuo on pilannut Minna Canthin kirjat lapsille lukevalla mairean kirjastotädin äänellään.

Vierailija
310/1286 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ritva-Liisa Elivuo on pilannut Minna Canthin kirjat lapsille lukevalla mairean kirjastotädin äänellään.

Ja Runotyttö-kirjat! Suututtaa!

Vierailija
311/1286 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Runotyttö-kirjat! Suututtaa!

Voi ei kai nekin!!!!!!

Nyt oli muissakin "vanhan ajan " kirjoissa. Oi miksi miksi?? Aivan hirveää luentaa on.

Anni Polvan kirjoihin voisin laittaa lukijaksi. En kyllä kuuntelisi .

Vierailija
312/1286 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää kuunnella Pirjo Heikkilää enkä Anna Saksmania. Heikkilän ääni on liian tuttu ja ajattelen vain sen sketsejä, Saksmanin ääni taas on liian kuiskivat ja hento (sopii varmaan hyvin runojen lukuun). Eniten pidän Sanna Majurista, Kati Tammisesta ja Erja Mannosta.

Vierailija
313/1286 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette Facen "Nyt puhutaan äänikirjoista"-ryhmässä, lukekaa Päivi Istalan eilinen kirjoitus. Uskomatonta ettei hänkään kelpaa äänikirjojen lukijaksi, mutta kuka tahansa näyttelijä kelpaa :O

Vierailija
314/1286 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku vastata? Minuakin kiinnostaa. T: Kirjailijaksi haluava

Vierailija
315/1286 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus unohtui. T: Kirjailijaksi haluava

Vierailija
316/1286 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette Facen "Nyt puhutaan äänikirjoista"-ryhmässä, lukekaa Päivi Istalan eilinen kirjoitus. Uskomatonta ettei hänkään kelpaa äänikirjojen lukijaksi, mutta kuka tahansa näyttelijä kelpaa :O

Vaikea sanoa, onko kyseessä ikäsyrjintä vai koulutussyrjintä. Istala on kyllä hyvä lukija, ei siinä mitään.

Vierailija
317/1286 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku vastata? Minuakin kiinnostaa. T: Kirjailijaksi haluava

Kirjoita se kirja ekana, niin on sitten mitä lukea. :D

Vierailija
318/1286 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, luin. Mä en voi ymmärtää, että jollain muotoseikoilla on enemmän väliä kuin sillä, miten lukija käyttää ääntänsä ja minkälaisen yleissivistyksen omaa. Noin kielitaitoinenkin vielä.

Vierailija
319/1286 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, luin. Mä en voi ymmärtää, että jollain muotoseikoilla on enemmän väliä kuin sillä, miten lukija käyttää ääntänsä ja minkälaisen yleissivistyksen omaa. Noin kielitaitoinenkin vielä.

Tämä on Suomi ja täällä haaskataan muotoseikkojen takia järkyttävä määrä osaamista ja lahjakkuutta. Jotkut eivät työllisty ollenkaan ja jotkut tekevät taitoihinsa nähden väärää työtä. Ikäsyrjintä työmarkkinoilla on ongelma, josta ei edelleenkään haluta puhua. Meillä pitäisi myös purkaa turhia koulutusvaatimuksia niillä aloilla, joilla tietty koulutus ei ole kriittinen. Ei lisätä niitä.

Vierailija
320/1286 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Istala on hakenut lukijan töitä väärästä paikasta, eivät BookBeat ja StoryTel teetä itse jakelemaan kirjoja. Hänen kannattaisi rakentaa kotistudio, opetella tekniikan käyttö itse ja perusta yhden hengen yritys. Eiköhän joku kustannusyhtiö kiinnostuisi hänestä tuolla cv:llä, jos hän ei hinnoittele itseään ulos.