Vierailija

Meillä on kaksi kouluikäistä lasta jotka syövät tietysti kouluruuan joka päivä. Kotona saavat ottaa kaapista esim. leipää niin paljon kuin jaksavat syödä mutta ruokaa emme arkisin laita. Syömme itse tukevan lounaan töissä ja iltaisin emme väsyneinä jaksa enää laittaa mitään ruokaa. Lauantaina ja sunnuntaina laitamme tietysti itsellemme ja lapsille lounasta.

Lapset ovat kasvaneet hyvin näinkin (ovat pitkiä ikäisekseen) ja jaksaneet käydä koulua ja harrastaa. Nyt kuitenkin kuulin väitteen että emme huolehdi lapsistamme kunnolla koska emme laita heille jokaikinen päivä lämmintä ruokaa. Kysymys kuuluukin onko tämä mielestänne totta ja olemmeko muka ainoa perhe jossa toimitaan näin.

Sivut

Kommentit (334)

Vierailija

Taitaa tuo normaalia olla nykyään, mutta ihmettelen kyllä silti.
Nykyään on lyhyet työpäivät ja viisipäiväinen työviikko eikä vanhemmat jaksa laittaa ruokaa lapsilleen.
Olisiko jokin elämänhallintakurssi paikallaan.

Vierailija

Hyvä, ettei ole niin kuin meillä oli, kun olimme siskon kanssa kouluikäisiä; aamulla oli puuro keitettynä ja munakkaat paistettuna, lounas oli aina 10:20 riippumatta oliko syöjiä vai ei. Päiväkahvit olivat valmiina kattauksineen 12:50 - oli juojia eli ei. Samoin päivällinen 16:30. Parit kahvitukset vielä ennen iltayhdeksää - ja sitten sai kuulla koko ajan märinää siitä, ettei häntä arvosteta. Ja kun syytä tähän passaamiseen kysyi, niin kuulema pitää tehdä, ettei naapurissa aleta puhumaan miten huono äiti tuollakin on....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä olen kasvanut kuvatunlaisessa perheessä. Muistan jatkuvan iltanälän ja siirtä seuranneen epäterveellisten ruokien napsimisen sekä kateuden niitä lapsia kohtaan, joiden kotona tarjottiin oikeaa ruokaa. Vanhempieni itsekkyys harmittaa edelleen, sillä heille etusijalla olivat aina he itse ja lapset saivat selvitä, miten parhaaksi katsoivat. Olen pitkä ja keskiarvo oli lähellä kymppiä, mutta ei se lohduta edelleenkään.

Olen niin kyllästynyt tähän nykyiseen armottomaan hyvä-vanhempi-huono-vanhenpi-lätinään. Aiheet kun ovat jotain niin kermaperseisiä ja täydellisyyteen tähtääviä ja omaan virheellisyyteen sokeutuvaa muiden syyttelyä.

Ei ette ole huonoja vanhempia, meistä vaan jokaisesta löytyy joku "paska äiti/isä"-kohta. Se on vaan helppoa syytellä aiheessa muita, jonka itse hoitaa kunniallisesti unohtaen sen kaiken, mitä ei itse tee niin oppikirjan mukaan. Jokainen lammas osaa "vähän ihmetellä" kun toinen syöttää purkkiruokaa koliikkikuukausina tai ihan vaan siksi kun ei huvita muussata ruokaa. Aargh jotain rajaa noissa, vähän armollisuutta ja lopettakaa se saatanan "ihmettely". :D Ja kyllä, mä kuulun niihin erinomaisiin äiteihin jotka jaksaa soseuttaa vauvalle parsakaalit, tekee joka päivä ravitsevat pari lämmintä ateriaa, antaa idut ja pavut, on varautunut kasvissosekeitolla jos tulee väsyneempi päivä, mutta tekeekin sitten kaikenlaista muuta huonoa vanhemmuutta ilmentävää toimintaa. Kuten ihan jokainen kuolevainen...

Puhutaan uudestaan kun kyseessä on oikeasti huono vanhempi, jokainen voi järjellä miettiä mitä pitää tehdä tullakseen sellaiseksi.

Vierailija

No riippuu siitä että onko siellä kotona mitään muuta kuin leipää? Hedelmiä, jugurttia, valmisruokia ym.? Aika ykstoikkoista on jos ei koskaan saa mitään muuta kotona kuin leipää. Äkkiäkös sitä ranskikset ja kalapuikot nakkaa uuniin ja kaupan salaattia siihen, miksi sellaista ruokaa ei muka jaksa tehdä jos lapset sitä söisivät mielummin kuin ainaista leipää?

Vierailija

Kyllä mun mielestä kasvava lapsi tarvitsee vielä lämpimän aterian koulupäivän jälkeen, vaikka et itse sellaista kaipaisi. Moni lapsi ei syö kouluruokailussa tarpeeksi, jotta jaksaisi sillä koko päivän vaikka söisivätkin leipää. Kuulostaa oudolta, ettet jaksa tehdä ruokaa lapsillesi, sun tehtävä on tarjota heille riittävästi ravintoarvoltaan laadukasta ruokaa. Nämä on ihan perusjuttuja.

Vierailija

Jos kouluruualla pitäisi koko päivä pärjätä, niin kyllä olisi karua. Sen verran höttöä on ja syödään jo aika aikaisin... Ja leipä ja välipalat ei kauaa nälkää pidä.
En minäkään hulluna ruuanlaittoon ole, mutta kyllä lapset ruokkia tarvii, ei sitä voi koululle ulkoistaa vaikka miten väsyttäisi. Ja kyllä varmasti väsyttääkin, jos ei syödä kunnolla, pelkkää leipää mussutetaan illat.

Vierailija

Yks lounas ei riitä monelle aikuisellekaan. Entä kasvaville lapsille? Ainakin sitten iltaisin pitäisi saatavilla olla monipuolisesti syötävää eikä pelkkää leipää. En kyllä käsitä miksei lapsille voisi antaa edes jotain pakasteaterioita jos ette jaksa kokata.

Vierailija

Kasvuikäinen tarvitsee kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja ravitsevia välipaloja. Kohta teillä on kaksi sipsejä, karkkia ja energiajuomia nälkäänsä mussuttavaa teiniä.

Vierailija

Ostakaa edes valmis mikroaterioita joita lapset voi lämmittää koulun jälkeen. Vai onko sekin liian raskasta.

Aikuiset voi pärjätä yhdellä.lämpimällä aterialla mutta lapset. Koulun lounaatkin on aika keveitä eikä mitään raskaita mässy lounaita pihveineen niin kuin työpaikoilla!

Vierailija

Olette huonoja. Monipuolinen ravinto on lähes tärkein asia, mitä kasvava lapsi tarvitsee. Te pistätte oman kiireenne ja mukavuudenhalunne lastenne terveyden edelle. Voi olla että ne kasvaa siitä huolimatta suht terveinä, mutta niillä on vain hyvä tuuri. Oikeanlainen ravinto ja ruokavalio on valtavan tärkeä kaikille, erityisesti lapsille.

Vierailija

Kasvavat lapset ja nuoret tarvitsevat paljon ravitsevaa ja monipuolista ruokaa. Meidän hoikat lapset olisivat kuolleet nälkään jos olisivat saaneet kouluruuan lisäksi vain leipää ym. Varsinkin aktiivisten ja urheilevien nuorten ruuankulutus on megasuuri.

Olette huonoja vanhempia...kaupat on täynnä pakasteita tai puolivalmisteitä mitä voi hyödyntää ja ei eineksiinkään kuole. Nyt vähän ryhtiä...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat