Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttääkö nyt ihan turha asia vai mitä ajattelet

Vierailija
22.01.2021 |

Pomo tekee joskus jotain tämän tyylistä ja tuntuu aina jotenkin yhtä hölmöltä. Tunnen itseni tarpeettoman typeräksi tilanteessa.

Esimerkki: Pomo tulee toimistolle pöytäni viereen ja sanoo "ootko unohtanut jotain". Katselen ympärilleni ja sanon, että "ei nyt tule mieleen, mitä?". Osoittaa pöytääni yhdeltä kohdalta ja sanoo "jotain tältä alueelta". Samantien tajuan, että siinä on yksi tavara mikä piti viedä asiakkaalle takaisin ja olin sen unohtanut kyydistäni edellisenä päivänä. Sanoin pomolle, että olen sen viemässä ja se lukee minulla muistilapulla tänään. Olin siis joo unohtanut, mutta kukaan ei ollut myöskään maininnut, että se olisi jokin päivän päälle oleva asia niin en ajatellut asiaa sen enempää kuin, että laitoin vain muistilapun etten uudelleen unohda.

Mutta itselle tulee ihan lastentarhaolo tuollaisesta arvausleikistä. Miksi ei voi vaan kysyä, että "hei ootko unohtanu viedä sen ja sen sinne takaisin". Tai ainakin itse toimin töissä näin, kun tarkistan jotain asiaa onko muistettu hoitaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tylsää käytöstä pomolta. Hänelle on varmaan opetettu, että pitää antaa työntekijöiden itse oivaltaa asioita eikä aina sanoa suoraan, miten joku asia pitää tehdä.

Mutta pomosi on varmaan kokematon (tai tyhmä) ja tarttuu lillukanvarsiin. Tuollaiset asiat pitää pomon kommunikoida suoraan. Ihan hyvästä syystä koet sen alentavana toimintana.

Vierailija
2/7 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alentavaa toimintaa, tuon saman voisi hoitaa muullakin tavalla.

Ja sen sijaan, että kysyisi "oletko unohtanut" voisi asian hoitaa positiivisemmin "olethan muistanut" tai "muistathan".   Unohtaminen on negatiivista, muistaminen positiivista. Pieni ero, mutta kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelinkin, että onko vika vain minussa vai voisiko joku muukin kokea tämän näin. Sekin jo helpottaa.

Vierailija
4/7 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on törkeää käytöstä pomolta arvuutella pöydän alueiden perusteella unohtamisia, itse en suostuisi ymmärtämään ennekuin sanoisi suoraan. 

Vierailija
5/7 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallanhaluinen pomo. Jos hänen ajatus saada sinut muistamaan paremmin ei todellakaan pääse tavoitteeseensa. Hänen käytös nostattaisi kenessä tahansa torjuntaa. Eipä ole hääppöinen johtamisessaan. 

Vierailija
6/7 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan, tämä pomo on mies.

Vierailija
7/7 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan, tämä pomo on mies.