Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1039)

Vierailija
821/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänekoski. Ellei satu olemaan työtön nisti tai muuten vähän juntti. Työn puolesta, mutta oli virhe.

Itse kävin siellä kauppaopiston viime vuosituhannella ja jäin vielä vuodeksi asumaan sen jälkeenkin. Huonoin idea ikinä. Ahdistava paikka. Paljon mukaviakin ihmisiä, mutta henki oli kaiken kaikkiaan hyvin maalaispitäjämäinen, tukahduttava, kyttäävä, arvioiva. Nyt en suostu edes käymään siellä.

Vierailija
822/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ehdottomasti.

Kyseinen sontasanko kuhisee nasaaliäänellä känättäviä itsekeskeisiä pikku nilkkejä, jotka kuvittelevat asuvansa suurkaupungissa ja olevansa parempia kuin kukaan muu. Egoisteja velloo kaduilla enemmän kuin loskaa joulukuussa ja joka toinen on olevinaan joogaguru ja joka toinen eränkävijä käytyään Nuuksiossa kolmen kilometrin kävelyllä trendivaatteissa.

No nyt osui ja upposi! t. stadilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki muut kaupungit kuin Helsinki on syvältä. Muuttakaa kakki Hesaan.

Vierailija
824/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Liminka , ihmisistä en tiedä , ajettiin miehen kanssa kerran ohi ja meinasin joutua psykoosiin , sitä aakeeta laakeeta riitti ja riitti kilometrin päässä näin erään talon ikkunnassa punaiset verhot. Mies käski mun panna silmät kiinni ja aikoi ajaa kahtasataa ohi. Miten siellä joku voi asua , perunanvarren nousu naapurin pelloilta on helppoa kilometrien päähänkin. Mulla tuli mieleen Kaurismäen elokuvat. Never again.

Oli 70-80-luvulla ihan kauhea mesta. En tiedä nykyisestä, mutta tuolloin lestadiolaiset tunkeutuivat ihan normikuolevaisten elämään: ja aivopesivät lapsiaan ns. lähetystyöhön tuputtamaan helvetintulia meille muille. Nuorisoseura oli ainoa hyvä paikka, kovia bändejä esiintyi ainakin kuukausittain... Tuohon aikaan muuten Limingassa oli vielä vähemmän puita ja rakennuksia kuin nyt, se oli oikeasti aivan preeriaa. 

Vierailija
825/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Uusikaupunki!

Pari ruokakauppaa, 1 "koko-perheen" kenkäkauppa, 2 pankkiautomaattia jossain ja nekin useimmiten epäkunnossa.

Kirkko.

Kirpputori.

Jos satut tarvitsemaan lääkkeitä/ lääkäriä 20.00 jälkeen, täytyy lähteä Turkuun. Tosin erittäin toimimattomat bussivuorot, varsinkin iltaisin ja viikonloppuisin. Takaisin et pääse 22.00 jälkeen ollenkaan Junaa ei tietenkään.

Autotehdas on, jos jotain kiinnostaa.

Veneellä pääsee kesällä satamasta johonkin.

Kaupunki jossa joku muu tietää aina asiasi paremmin, kuin sinä itse.

Vierailija
826/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänekoski. Ellei satu olemaan työtön nisti tai muuten vähän juntti. Työn puolesta, mutta oli virhe.

Itse kävin siellä kauppaopiston viime vuosituhannella ja jäin vielä vuodeksi asumaan sen jälkeenkin. Huonoin idea ikinä. Ahdistava paikka. Paljon mukaviakin ihmisiä, mutta henki oli kaiken kaikkiaan hyvin maalaispitäjämäinen, tukahduttava, kyttäävä, arvioiva. Nyt en suostu edes käymään siellä.

Paikkakunnalla vuosia asuneena kuulostaa tutulta. Juuri tuo, että osa ihmisistä on aidosti mukavia mutta sitten on se toinen puolikas, joka pilaa ilmapiirin. Päihdeongelmia ja näköalattomuutta on paljon. Yritteliäitä ja innovatiivisia ihmisiä katsellaan nenän vartta pitkin, koska ovat muka niin olevinaan. Toisaalta samaa asennetta esiintyy monilla muilla perinteisillä tehdaspaikkakunnilla. Keskustaajama on vielä ihan suht iisi, jos vertaa Suolahteen ja erityisesti Konginkankaaseen.

Vierailija
827/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ketju. Yksittäiset yksilöt kertovat sosiaalisista epäonnistumisistaan ja pistävät sen paikkakunnan syyksi.

Voi hyvää päivää.

Mistä sosiaalisista epäonnistumisista? Olisiko se sitten joku onnistuminen jos nauttisi olostaan junttien, kapeakatseisten, omassa pienessä kuplassaan elävien ihmisten kanssa?

Paikkakuntien ilmapiiri tässä ketjun aiheena.

Se on sinun, yhden ihmisen mielipide kyseisestä paikkakunnasta. Mitäpä sanot siihen, että minun mielestäni kaikki on ihan päin vastoin. Eivät ole juntteja, eivät ole kapeakatseisia, eivät elä omassa pienessä kuplassaan!

Kumpi on oikeassa, eli kumoaako nämä mielipiteet toisensa ja tämä paikkakunta onkin ihan hyvä?

Vierailija
828/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salo. Todella pikkusieluisen oloisia ihmisiä, kulttuurielämä aivan nollassa.  Olematon joukkoliikenne, auto pitää olla. Katteellisia juoruilijoita. Varsinainen lande vaikka onkin keskikokoinen kaupunki. 

Vierailija
829/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt erikoisen huomion: sellaiset paikkakunnat loistavat listasta poissaolollaan, jossa valtaa pitää vasemmisto. Ja tottahan tuo on, sellaisissa kunnissa on hyvä elää. 

Vierailija
830/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt erikoisen huomion: sellaiset paikkakunnat loistavat listasta poissaolollaan, jossa valtaa pitää vasemmisto. Ja tottahan tuo on, sellaisissa kunnissa on hyvä elää. 

Ai niinkuin Karkkilassa? Moni on mulle parjannut Karkkilan nurkkakuntaisuutta. Mut tottakai yksilötasolla ne kokemuserot voi olla isoja.

Vierailija
831/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia nää kommentit, että "ajoin Limingan ohi ja meinasin joutua psykoosiin" ja "Lehtimäki näyttää ohi ajaessa ankealta": Ettehän te voi ohi ajaessa tietää, millaista paikkakunnalla on! Esim. Lehtimäki (joka ei enää lähes 15 vuoteen ole ollut oma paikkakuntansa) on ihan huippu paikka. En ole siellä koskaan asunut, mutta olen viettänyt siellä paljon aikaa. Useimmat lehtimäkeläiset viihtyvät tosi hyvin siellä, nuoretkin, vaikka se on oikeasti todella pieni paikka. Samoin sinne muuttaneet ihmiset viihtyvät. Mä olen itse muuttanut Järviseudulle ja asunut täällä kahdessa paikassa (joista kumpikaan ei ole Lehtimäki), ja voin kyllä allekirjoittaa sen, että tänne on helppo kotiutua. Ihmiset ovat sosiaalisia ja on helppo tutustua.

Lehtimäellä on myös todella kaunis luonto, mikä ei nyt välttämättä käy ilmi jos nyt vain ajaa sen läpi, Se on kauneinta seutua Järviseudulla, mun mielestä Soiniakin hienompi.

Vierailija
832/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salo. Todella pikkusieluisen oloisia ihmisiä, kulttuurielämä aivan nollassa.  Olematon joukkoliikenne, auto pitää olla. Katteellisia juoruilijoita. Varsinainen lande vaikka onkin keskikokoinen kaupunki. 

Jännä juttu. Itsellä tölli siinä joen varressa. Ihan koulussa käyn junalla Turun suuntaan, duunissa Helsingissä.

Kävellen menen asemalle, jotkut menevät fillarilla.

Mut jos on päätynyt jonnekin böndelle tuonne niin asia tieteskin voi olla vähän eri.

Vierailija
833/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio.Kirjakieli murteena.

Vierailija
834/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Uusikaupunki!

Pari ruokakauppaa, 1 "koko-perheen" kenkäkauppa, 2 pankkiautomaattia jossain ja nekin useimmiten epäkunnossa.

Kirkko.

Kirpputori.

Jos satut tarvitsemaan lääkkeitä/ lääkäriä 20.00 jälkeen, täytyy lähteä Turkuun. Tosin erittäin toimimattomat bussivuorot, varsinkin iltaisin ja viikonloppuisin. Takaisin et pääse 22.00 jälkeen ollenkaan Junaa ei tietenkään.

Autotehdas on, jos jotain kiinnostaa.

Veneellä pääsee kesällä satamasta johonkin.

Kaupunki jossa joku muu tietää aina asiasi paremmin, kuin sinä itse.

Aivan samaa mieltä. Uusikaupunki on todella kauhea paikka. Kaunis katsella kesällä, ja kaupunginlahden rannalla olevista makasiiniravintoloista saa kesällä hyvää ruokaa, mutta siihen sitten loppuvatkin myönteiset asiat.  Juoruilu on aivan uskomatonta, ja toisten asioista märiseminen kaupunkilaisten päähuvi. Erittäin ilkeitä ja pahantahtoisia ihmisiä, jotka edessä esittävät empaattista ja ystävällistä, ja tilaisuuden tullen puukottavat selkään.  Ihmiset uskovat kaikki ilkeät kommentit vaikka aivan ventovieraasta, kun joku heidän pahantahtoinen tuttavansa niitä suoltaa. Ja jos jollain menee huonosti, vahingonilon määrä on suunnaton. 

Jos olet esim.paikkakunnalta poismuuttanut toispaikkakuntalainen ja joudut hoitamaan asioita kaupungissa, vaikeaa on. Vanhusten hoito karmealla tolalla, täysin ala-arvoista. Paras puoli kaupungissa on, että sieltä pääsee pois.

Vierailija
835/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

(t)Rauma

-Törkeä haju ulkona melkein joka päivä aiheutti pahoinvointia.

-Myös vesi haisi ja maistui hirvittävälle.

-Surkeat mahdollisuudet päästä kaupungista muualle. Ei junaa, bussiyhteydet semihuonot.

+Kesäisin kyllä kaunis vanhakaupunki, mutta en enää muuttaisi takaisin.

Vierailija
836/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salo onkin jo mainittu, eikä mikään ihme. NIIIIIN outoa porukkaa, edessäpäin hymyillään (paitsi kaupan kassaa ei tervehditä eikä kiitetä) ja selän takana juorutaan noita-akkana.

Kylmät väreet vaan kulkee selkäpiitä kun muistelee tuota karmaisevaa rupukylää. 

Tätä komppaan, Saloon on pesiytynyt todella outoa sakkia. Käväisin ja lähdin nopeasti pois onneksi!

S. kuoli kun Nokia kuoli. -Minä olin siellä käymässä juuri sinä aikana.

Vierailija
837/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hailuoto!

Vierailija
838/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemi on mainittu.

Vierailija
839/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alahärmä. Asuin siellä työkomennuksella yhden kesän vuonna 1996.

Samat kokemukset alahärmästä 2000-luvulla. Helvetillinen kokemus.

Vierailija
840/1039 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli! 2 isoa kauppakeskusta joissa suurin osa liikkeistä lopettanut, autio tori, autio kävelykatu, viikonloppuisin ei mikään apteekki ollut enää auki kuuden jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä