Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1039)

Vierailija
781/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forssa.

Pääasiassa kaksinaamaisia ihmisiä jotka puhuu seläntakana p**kaa ja valheita.

Itse kaupunki kiva ja paikoin hyvinkin nätti.

Kommunistikunta, mitä muuta siis odotit? Sama koskee Tamperetta ja Karkkilaa. Aivan järkyttäviä mestoja, never again!

Vierailija
782/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenkoski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imatra

Vierailija
784/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa, never again! Tiesin että suomenruotsalaiset on vaativia, mutta niiden käytös on jotain ihan överiä.

Vierailija
785/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut eläissäni usealla paikkakunnalla ja useimmat on tosiaan täällä jo mainittu. No oma "paskin ikinä" on myös, eli Orimattila. Perusteluja: asuin siellä kasarin lopulla puolitoista vuotta, jolloin olin 19-21-v ja nainen. Normiaikuisista ei ollut mitään valitettavaa, mutta ikäisestäni väestä oli paljon rikollista ja muutenkin karseeta junttikäytöstä, eli esim. muut nuoret naiset uhkailivat muualta tulleita naispuolisia hakkaamisella, keskustan kauppojen ikkunat joka viikonloppu vaarassa rikkoutua, lähiseutujen pikkukaupat ryöstöjen kohteina vähän väliä, paikallisiakin naisia h..oriteltiin ja uhattiin hakata (miesten toimesta)... Kyllä oli itsellä ihmeteltävää, kun ei ollu oikeesti tottunut moiseen "gangtamenoon". Lisäksi minusta puhuttiin törkeetä paskaa. Olin nuorena hyvin sosiaalinen ja tutustuin helposti ihmisiin, mutta muutama olisi saanut jäädä tuntematta! Kun olin muuttanut jo pois, kuulin yhden miestuttavan (alle 30-v.) hirttäneen itsensä ja yhden itseäni nuoremman, tutun naisen potkineen kaupan ikkunan rikki, kuollen itse sitten verenvuotoon... Olen käynyt vuosien mittaan siellä joskus kavereita tapaamassa, mutta ikävä ei oo tullut, äkkiä vaan pois (ja paras sikäläinen kaverinikin muuttanut, ei tarvii enää mennä).

Vierailija
786/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Norppatie.

Vierailija
787/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjavalta.

Vierailija
788/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaus. Todella ankeeta!

Vierailija
789/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei olla mainittu montaa kertaa sellaisia paikkakuntia, joissa on kulttuurialan oppilaitoksia. Ei yllätä, kyllä kansanopisto ja massasta poikkeavat ihmiset avartavat maailmankuvaa.

Vierailija
790/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ehdottomasti.

Kyseinen sontasanko kuhisee nasaaliäänellä känättäviä itsekeskeisiä pikku nilkkejä, jotka kuvittelevat asuvansa suurkaupungissa ja olevansa parempia kuin kukaan muu. Egoisteja velloo kaduilla enemmän kuin loskaa joulukuussa ja joka toinen on olevinaan joogaguru ja joka toinen eränkävijä käytyään Nuuksiossa kolmen kilometrin kävelyllä trendivaatteissa.

Rakastan Helsinkiä, mutta tää kommentti on kyllä mahtavan osuva, ei voi mitään :'D

Vierailija
791/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki

Tämä, ahdistava syväjoki meininki...

Vierailija
792/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki. Ei tartte selityksiä.

Vierailija
793/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki. Tai oikeastaan koko Etelä-Pohjanmaan voi luokitella sellaiseksi. Seinäjoki vaan tiivistää koko kuran sillä erotuksella, että hämmentävän moni luulee asuvansa jossain metropolissa ja se aiheuttaa omat lieveilmiönsä. Kyseessä on ajassa jälkeen jäänyt peltomarketti, joka myös pysyy sellaisena hyvin suurella todennäköisyydellä.

Pakkomielteinen (kerrostalo)rakentaminen ja imagon kiillottaminen brändäämällä Seinäjoki  "avaruuden kaupungiksi" on pelkkää silmänlumetta , mutta perinteinen eteläpohjalainen ei näe kehittämiskohteita, koska kaikki on priimaa vaikka väkisin. Toisaalta minkään ei tarvitsekaan kehittyä, koska se voisi tarkoittaa sitä, että sisäänpäin lämpiävälle alueelle saattaisi haluta joku muukin. Eihän sellainen käy, jolloin ympäryskunnista tulevan muuttoliikkeen toivotaan ja luotetaan riittävän loputtomiin. 

Sitä on kutsuttu ainakin joskus opiskelijakaupungiksi. Onhan siellä SeAMK, johon muualla asuvat tulevat opiskelemaan ja lähtevät välittömästi valmistujaispäivänä. Olin itsekin sellainen. 

Vierailija
794/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ja kepulaiset pilaavat tämän mukavan kaupungin eli Oulun.

Niin, että yhtään ei ole ennakkoluuloja tai omassa päässäsi kuviteltuja yleistyksiä? "Rasistinen" olet. Kiusaaja.

Vierailija
795/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpää on saanut paljon mainintoja ja tässä yksi lisåä. Hyh, elämäni pahimmat vuodet ja ankein betonilähiö ikinä.

Vierailija
796/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet menee Vaasalle.

Vierailija
797/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvenpää.

Karmea junttila, jossa ollaan kuitenkin olevinaan niin helsinkiläistä aina kun ollaan muualla Suomessa. (kukaan helsinkiläinen ei edes tiedä, missä Järvenpää on, se ei ole minkään valtakunnan Helsinkiä mitenkään.)

Kauhea persu-kokoomus-läävä, jossa kaikki vähänkin kauniit rakennukset puretaan ja rakennetaan joku korskea junttipalatsi siihen päälle. Siellä eletään vielä jotain 70-lukua, että vanhat rakennukset eivät ole mitään. Helsingissä nimenomaan vanhasta jugendista tai funkiksesta maksetaan hyvistä syistä mitä vain.

Epäystävällinen, tyly ja ruma paikka. Muutin heti pois, kun kasvoin. Vanhemmat asuvat vieläkin, valitetttavasti, niin tiedän paikan tohinoista jotain. Vierailla en halua ikinä. Siellä lätkää ja ykistyisautoilua ja rumia taloja ja vielä vähän speedo-pyöräileviä keski-ikäisiä miehiä. Ei siellä olemitään hyvää yksittäisten mukavien ihmisten lisäksi.

Apua, kuulostaa 100% ihan siltä mun narsistiselta lapsuudenkaverilta josta mainitsin aikaisemmin (sivu 37 lopussa). Kaikki täsmää. :D

Ei taida elämä hymyillä kun päivän kohokohta on Järvenpäästä paskan puhuminen vauvapalstalla.

Vierailija
798/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäonpäästäväpois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OULU.

Paskana kaupunkina tunnetaan, lunastaa maineensa.

Lamaantuneisuus, toivottomuus, masennus ja kyynisyys on aistittavissa kaikkialla.

Tunnelma on pysähtynyt ja raskas, ilmapiiri ahdasmielinen.

Paikalliset ihmiset juroja, kyräileviä, epäluuloisia, ankeita. Ilottomuus ja innottomuus on lähes käsinkosketeltavaa.

Keskustassa hortoilee teini-ikäisiä subuzombeja harmaine kasvoineen ja tyhjine katseineen. Tuntuu kuin kaupungin yllä leijuisi kirous!

Missään muualla en ole kokenut vastaavaa ilmiötä, kuin Oulussa käydessä: parissa päivässä alkaa vajota synkkään mielentilaan ja kadottaa itsensä, mielessä alkaa pyöriä erilaisia tapoja toteuttaa omaehtoinen eutanasia. I shit you not!

Pelastin itseni sieltä vuosia sitten ja poissa tulen pysymään. Tsemppiä niille, jotka siihen nihkeyden noidankehään ovat jämähtäneet!

Ps. Jos luet tätä, asut Oulussa ja kärsit, niin rohkaisen vahvasti muuttamaan johonkin toiseen kaupunkiin. Saattaa hyvinkin olla, että löydät ihan uudenlaisen elämänilon ja tavan katsoa maailmaa. <3

Oululaisilla on vaan niin hirveän huono itsetunto että pitää lytätä kaikki muut, varsinkin kaikki Oulun eteläpuolella asuvat. Tätä surkeaakin surkeampaa itsetuntoa kuvastaa se että joitain vuosia sitten Oulu lanseerasi mainoskampanjan jossa leveiltiin sillä että Oulu on suurempi kaupunki kuin Turku. Ööö... olisiko kannattanut tehdä mieluummin jotain oikeasti mainitsemisen arvoista sen sijaan että yrittää miettiä missä muut on pienempiä tai huonompia?

Ja nuo kaikki piirteet johtuvat Oulunläänissä vallitsevasta, sulkeutuneesta lestadiolaisuudesta. Nämä, kun luovat sitä vastakkainasettelua tavantallaajiin täysin erilaisella arvopohjallaan...

En voi ymmärtää, miten tällainenkin on saatu vedettyä lestadiolaisten syyksi. Asun alueella, jossa heitä on runsaasti ja paras paikka ikinä asua. Eivät örvellä kännissä, kohteliaita nuoria, kauniita, puhtaita sieluja, kunnioittavat muita. En ole niin apina, että haukun niitä kun eivät lähde kaljalle kanssani. Mikä ihmisiä vaivaa? Täälläkin haukkuvat kaikki paikat, joissa on nistejä ja alkoholisoituneita ja rikollisia, sitten toisenlaisestikin elävät on kuitenkin kauhistus. Ei sillä, etteikö lestadiolaisten keskuudessakin elä tälläisiä, mutta keskiverto-lestadiolainen on arvokas ja paras naapuri. Todella arvostan heitä.

Vierailija
799/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvenpää.

Karmea junttila, jossa ollaan kuitenkin olevinaan niin helsinkiläistä aina kun ollaan muualla Suomessa. (kukaan helsinkiläinen ei edes tiedä, missä Järvenpää on, se ei ole minkään valtakunnan Helsinkiä mitenkään.)

Kauhea persu-kokoomus-läävä, jossa kaikki vähänkin kauniit rakennukset puretaan ja rakennetaan joku korskea junttipalatsi siihen päälle. Siellä eletään vielä jotain 70-lukua, että vanhat rakennukset eivät ole mitään. Helsingissä nimenomaan vanhasta jugendista tai funkiksesta maksetaan hyvistä syistä mitä vain.

Epäystävällinen, tyly ja ruma paikka. Muutin heti pois, kun kasvoin. Vanhemmat asuvat vieläkin, valitetttavasti, niin tiedän paikan tohinoista jotain. Vierailla en halua ikinä. Siellä lätkää ja ykistyisautoilua ja rumia taloja ja vielä vähän speedo-pyöräileviä keski-ikäisiä miehiä. Ei siellä olemitään hyvää yksittäisten mukavien ihmisten lisäksi.

Apua, kuulostaa 100% ihan siltä mun narsistiselta lapsuudenkaverilta josta mainitsin aikaisemmin (sivu 37 lopussa). Kaikki täsmää. :D

Ei taida elämä hymyillä kun päivän kohokohta on Järvenpäästä paskan puhuminen vauvapalstalla.

Hmm. Minä kirjoitin tuon lainaamasi kommentin. Kävin lukemassa mainitsemasi tilityksen. Kommenttisi on kovin hämmentävä, kun minä arvostelen juuri sitä, mitä sinäkin. Järvenpääläisiä, jotka luulevat olevansa jotain suurkaupunkilaisia ja helsinkiläisiä. Itse olen helsinkiläisestä suvusta, josta vanhemmat tahtoivat omakotitaloon maalle ja raahasivat minutkin 80-luvulla mukanaan, mutta muutin parin vuoden kuluttua heti pois, kun pystyin.

Minua järvenpääläiset inhosivat, koska olin hyvä koulussa ja esim koska perheemme matkusti paljon, vanhemmilla korkeakoulutus yms. Tai no eivät ehkä inhonneet, ie varsinaisesti kiusattu, mutta tehtiin selväksi, etten kuulu jengiin, mikä sopi minulle varsin mainiosti.

Kaikki lähtivät sieltä opiskelemaan korkeakoulukaupunkeihin tai muualle. Harva ikäluokastani jäi ja ne jotka jäivät, tuntuvat jämähtäneen kouluaikaamme tyyliltään ja puheiltaa, olivat jo kolmikymppisinä kuin eläkeläiset. Mikään ei saisi muuttua ja mitään uutta ei haluta kokea ja kokeilla.

Kiva, jos sinä viihdyt Järvenpäässä. Totta kai siellä on monella rakkaita ihmisiä, minullakin. Mutta ihmettelen esim Keskustapuolueen suurta suosiota, mitä hyötymistä järvenpääläisillä on siinä setissä. Ai niin, yksityisautoilu, paikallinen pyhä arvo. Aivan koominen helsinkiläisen näkökulmasta. Siellä voisi olla toimiva julkinen liikenne, muttei kukaan halua sitä kehittää, kun pitää saada ajaa autolla Prismaan pari kertaa päivässä.

Tässä kysyttiin jokaisen omaa traumaattisinta kokemusta ja on tosi järvenpääläistä, että sinusta minulla ei saisi olla sellaista ja että kuvittelet maailman olevan niin pieni, että olen muka joku tuttusi. Plus kärkkäästi arvostelet asiaani ymmärtämättä sitä eli koet kritiikkinä itseäsi kohtaan sen, että kritisoin ihan samaa kuin sinäkin.

No, toivon parempaa jatkoa sinulle. Minulle ei ole mikään kohokohta kirjoittaa tänne jotain. Tuskinpa kellekään.

Vierailija
800/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimio. Hirveä 60-luvulle jäänyt kyläpahanen, jossa ihmiset itsetietoisia ja koppavia. Sisäpiirit, joissa asioista päätetään. Muualta suomesta tulleita katsotaan pitkään.  Kuoleva paikka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi