Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1039)

Vierailija
801/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yujy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvenpää.

Karmea junttila, jossa ollaan kuitenkin olevinaan niin helsinkiläistä aina kun ollaan muualla Suomessa. (kukaan helsinkiläinen ei edes tiedä, missä Järvenpää on, se ei ole minkään valtakunnan Helsinkiä mitenkään.)

Kauhea persu-kokoomus-läävä, jossa kaikki vähänkin kauniit rakennukset puretaan ja rakennetaan joku korskea junttipalatsi siihen päälle. Siellä eletään vielä jotain 70-lukua, että vanhat rakennukset eivät ole mitään. Helsingissä nimenomaan vanhasta jugendista tai funkiksesta maksetaan hyvistä syistä mitä vain.

Epäystävällinen, tyly ja ruma paikka. Muutin heti pois, kun kasvoin. Vanhemmat asuvat vieläkin, valitetttavasti, niin tiedän paikan tohinoista jotain. Vierailla en halua ikinä. Siellä lätkää ja ykistyisautoilua ja rumia taloja ja vielä vähän speedo-pyöräileviä keski-ikäisiä miehiä. Ei siellä olemitään hyvää yksittäisten mukavien ihmisten lisäksi.

Persujen ja kokoomuslaisten vika tämäkin! :D Salli mun nauraa, tunnen monia Järvenpääläisiä eivätkä todellakaan pidä itseään Tsadilaisina.

Joo, mä kirjoitan 80-luvusta, todennäköisesti jokin on muuttunut parempaankin päin. Arkkitehtuuri ei. Muistan kauniit huvilakadut, sellaisia kuin Eirassa. Niitä oli paljon, kivihuviloita puutarhatontteineen ja toisaalta rintamamiestaloja kauniiden vehreiden pihojen ympäröimänä. Kaikki laitettiin nurin ja paikalla elementtilähiötaloja. Esim se tie, minkä päähän rakennettiin kirjasto. Se oli kuin Eira eli niitä kivihuviloita upeiden suurten vehreidn puuutrahojen ympäröimänä. Mitä siinä nyt on, ankeita kerrostaloja. Pystyssä saattaa vielä olla se yksi päiväkotina palveleva funkishuvila siinä lähellä ja sitä vastapäätä se Pikku-Ainon talo vai mikä se on. Sellaista oli ja samanlaisia taloja kuin Taidetalo.

Kaiken on annettu rapistua ja korskeaa, junttia kerrostaloa tai jättikokoista ihme omakotitaloa päälle. Ymmärrän, että kerrostaloja tulee keskustaan, mutta se keskusta on rakennettu koko ajan ongelmalähiön näköiseksi, ei kaupungin keskustaksi. Murheellista ja säälittävää. Mutta eipä ole mun päänsärky.

Ja se Ainolalla ratsastaminen. Juuri sellaisia taloja oli vielä 80-luvulla, eipä ole enää. SIbeliuksella ei ollut mitään tekemistä Järvenpään kanssa, hän asui Tuusulassa. Kuntarajat muuttuneeet sen jälkeen.

Mutta joo, asuu siellä mukaviakin ihmisiä. Mutta ei ihmisiä, jotka ymmärtävät kaupunkikuvan ja arkkitehtuurin päälle. Junttila.

Vierailija
802/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Ihmiset olivat tympeitä ja epämiellyttäviä. Eivät välittäneet pätkääkään muista kuin itsestään. Sitten muutin Ouluun, jossa ihmiset olivat auttavaisia, ystävällisiä ja puheliaita. Kontrasti oli valtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu

Vierailija
804/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ehdottomasti.

Kyseinen sontasanko kuhisee nasaaliäänellä känättäviä itsekeskeisiä pikku nilkkejä, jotka kuvittelevat asuvansa suurkaupungissa ja olevansa parempia kuin kukaan muu. Egoisteja velloo kaduilla enemmän kuin loskaa joulukuussa ja joka toinen on olevinaan joogaguru ja joka toinen eränkävijä käytyään Nuuksiossa kolmen kilometrin kävelyllä trendivaatteissa.

Rakastan Helsinkiä, mutta tää kommentti on kyllä mahtavan osuva, ei voi mitään :'D

Se on muuten täsmälleen näin, hyvä kommentti. Asuin Etelä-Helsingissä vuosia ja juuri tuollainen epäaitous kävi hermoon. Jokainen oli omasta mielestään jotenkin "erityinen" ja ansaitsi erityiskohtelua. Helsinkiläiset tappavat pitämään itseään muita parempina (etenkin sinne jostain muualta muuttanee) ja että kaikki haluavat asua siellä, jos pystyisivät. Itse muutin lopulta maalle, enkä ole katunut hetkeäkään. Varmaan jossain lähiössä on rennompi meininki, mutta etelässä asuminen oli yhtä tuskaa.

Vierailija
805/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Liminka , ihmisistä en tiedä , ajettiin miehen kanssa kerran ohi ja meinasin joutua psykoosiin , sitä aakeeta laakeeta riitti ja riitti kilometrin päässä näin erään talon ikkunnassa punaiset verhot. Mies käski mun panna silmät kiinni ja aikoi ajaa kahtasataa ohi. Miten siellä joku voi asua , perunanvarren nousu naapurin pelloilta on helppoa kilometrien päähänkin. Mulla tuli mieleen Kaurismäen elokuvat. Never again.

Ihana mies sulla :))

Vierailija
806/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvola! En  yhtään ihmettele, miksi siellä on niin halpoja taloja myynnissä.

Jos seuraisit aikaasi niin hoksaisit, että paljon työpaikkoja on loppunut ja niitten perässä on pitänyt muuttaa ja yleensä pääkaupunkiseudulle. Tämä ei ole vain Suomen ongelma!

Vierailija
807/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu. Tarvitseeko perustella? 

Vierailija
808/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
809/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu. Tarvitseeko perustella? 

EI! Never again Oulu!

Vierailija
810/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänekoski. Ellei satu olemaan työtön nisti tai muuten vähän juntti. Työn puolesta, mutta oli virhe.

Vierailija
811/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirola: kylä täynnä suomalaisia juoppoja ja nistejä sekä muulla tavoin surkimuksia, jotka ei Suomessa pärjää.

Vierailija
812/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusalo, silloin oli vielä oma kunta lähellä Oulua . Muuten oulu on OK !

Vierailija
813/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpele!!! Kaikki on serkkuja keskenään ja fiilis ku kauhuleffasta!!

Vierailija
814/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio, synnyinkaupunkini. Samaa mieltä jo kaikkien muiden tähän ketjuun kirjoittaneiden kanssa, että savolainen "lupsakkuus" on vain kuorta. Pinnan alla ollaan juoruilevia ja ilkeitä.

Koulukiusaaminenkin on yleistä. Omassa yläkoulussani monia oppilaita jätettiin systemaattisesti ulkopuolelle. Siis ihan oikeasti, tietyt oppilaat olivat aina ja kaikkialla yksin. Se oli melkein absurdia. Syitä ilmiöön etsittiin tietenkin vain näistä oppilaista ja passitettiin heidät psykiatriselle. Pahoinvoivasta kouluympäristöstä ei puhuttu.

Jännä muuten, että niin moni on maininnut koulukiusaamisen, toivottavasti asenteet koulukiusaamista kohtaan on muuttumassa.

Vierailija
815/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvenpää.

Karmea junttila, jossa ollaan kuitenkin olevinaan niin helsinkiläistä aina kun ollaan muualla Suomessa. (kukaan helsinkiläinen ei edes tiedä, missä Järvenpää on, se ei ole minkään valtakunnan Helsinkiä mitenkään.)

Kauhea persu-kokoomus-läävä, jossa kaikki vähänkin kauniit rakennukset puretaan ja rakennetaan joku korskea junttipalatsi siihen päälle. Siellä eletään vielä jotain 70-lukua, että vanhat rakennukset eivät ole mitään. Helsingissä nimenomaan vanhasta jugendista tai funkiksesta maksetaan hyvistä syistä mitä vain.

Epäystävällinen, tyly ja ruma paikka. Muutin heti pois, kun kasvoin. Vanhemmat asuvat vieläkin, valitetttavasti, niin tiedän paikan tohinoista jotain. Vierailla en halua ikinä. Siellä lätkää ja ykistyisautoilua ja rumia taloja ja vielä vähän speedo-pyöräileviä keski-ikäisiä miehiä. Ei siellä olemitään hyvää yksittäisten mukavien ihmisten lisäksi.

Apua, kuulostaa 100% ihan siltä mun narsistiselta lapsuudenkaverilta josta mainitsin aikaisemmin (sivu 37 lopussa). Kaikki täsmää. :D

Ei taida elämä hymyillä kun päivän kohokohta on Järvenpäästä paskan puhuminen vauvapalstalla.

Hmm. Minä kirjoitin tuon lainaamasi kommentin. Kävin lukemassa mainitsemasi tilityksen. Kommenttisi on kovin hämmentävä, kun minä arvostelen juuri sitä, mitä sinäkin. Järvenpääläisiä, jotka luulevat olevansa jotain suurkaupunkilaisia ja helsinkiläisiä. Itse olen helsinkiläisestä suvusta, josta vanhemmat tahtoivat omakotitaloon maalle ja raahasivat minutkin 80-luvulla mukanaan, mutta muutin parin vuoden kuluttua heti pois, kun pystyin.

Minua järvenpääläiset inhosivat, koska olin hyvä koulussa ja esim koska perheemme matkusti paljon, vanhemmilla korkeakoulutus yms. Tai no eivät ehkä inhonneet, ie varsinaisesti kiusattu, mutta tehtiin selväksi, etten kuulu jengiin, mikä sopi minulle varsin mainiosti.

Kaikki lähtivät sieltä opiskelemaan korkeakoulukaupunkeihin tai muualle. Harva ikäluokastani jäi ja ne jotka jäivät, tuntuvat jämähtäneen kouluaikaamme tyyliltään ja puheiltaa, olivat jo kolmikymppisinä kuin eläkeläiset. Mikään ei saisi muuttua ja mitään uutta ei haluta kokea ja kokeilla.

Kiva, jos sinä viihdyt Järvenpäässä. Totta kai siellä on monella rakkaita ihmisiä, minullakin. Mutta ihmettelen esim Keskustapuolueen suurta suosiota, mitä hyötymistä järvenpääläisillä on siinä setissä. Ai niin, yksityisautoilu, paikallinen pyhä arvo. Aivan koominen helsinkiläisen näkökulmasta. Siellä voisi olla toimiva julkinen liikenne, muttei kukaan halua sitä kehittää, kun pitää saada ajaa autolla Prismaan pari kertaa päivässä.

Tässä kysyttiin jokaisen omaa traumaattisinta kokemusta ja on tosi järvenpääläistä, että sinusta minulla ei saisi olla sellaista ja että kuvittelet maailman olevan niin pieni, että olen muka joku tuttusi. Plus kärkkäästi arvostelet asiaani ymmärtämättä sitä eli koet kritiikkinä itseäsi kohtaan sen, että kritisoin ihan samaa kuin sinäkin.

No, toivon parempaa jatkoa sinulle. Minulle ei ole mikään kohokohta kirjoittaa tänne jotain. Tuskinpa kellekään.

Olet aito homosovietus. Amerikassa ja muualla länsimaailmassa ihmiset haluavat liikkua omilla autoilla omien tarpeiden mukaan ja asuvat mieluiten isoissa omakotitaloissa. Sosialistisessa Suomessa on hienoa kun liikkumisestä päättää julkisen liikenteen suunnittelija ja saa asua kerrostalo kolhoosissa. Et länsimaalainen vaan Neuvostoliitto on lähempänä henkistä kotiasi. Et ole koskaan oppinut edes ymmärtämään mitä on yksilönvapaus.

Vierailija
816/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisista osuvia kommentteja! Savonlinna ja erityisesti Punkaharju järkyttäviä paikkoja.

Vierailija
817/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salo onkin jo mainittu, eikä mikään ihme. NIIIIIN outoa porukkaa, edessäpäin hymyillään (paitsi kaupan kassaa ei tervehditä eikä kiitetä) ja selän takana juorutaan noita-akkana.

Kylmät väreet vaan kulkee selkäpiitä kun muistelee tuota karmaisevaa rupukylää. 

Tätä komppaan, Saloon on pesiytynyt todella outoa sakkia. Käväisin ja lähdin nopeasti pois onneksi!

Vierailija
818/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemiö. Sisäsiittoisia rantahurreja koko saari täynnä.

Sisäsiittoisuus, hyvä riittoisuus.

Mitä serkumpaa, sen herkumpaa.

Vierailija
819/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukainen. Karmea, rapistunut junttila.

Vierailija
820/1039 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menette paikkakunnille jotka inhottaa tai jossa negatiivista? Itse pysyisin poissa. Ei mikään ole pakollista. Ellet sitten muuttokuormaa ole hakemassa.

Sille ei mitään voi jos vanhemmat päättävät muuttaa, lapsena pitää muuttaa heidän kanssaan.

Voi mennä orpokotiin, jos liian tyhmät vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi