Oman miehen kehumisketju
Tänne saa tulla kehumaan omaa miestään, jos katsoo sen aiheelliseksi. Olen niin paljon nähnyt huonoja miehiä sekä omassa elämässäni että lähipiirissäni, että nyt on pakko hehkuttaa, kun lopultakin olen löytänyt uskomattoman fiksun, vastuullisen ja täysipäisen miehen.
Ollaan seurusteltu kaksi vuotta ja vieraskoreus on kadonnut suhteestamme, mutta silti siinä on säilynyt lämpö, läheisyys ja tunne siitä, että olen rakastettu ja arvostettu. Mies ei käytä mitään päihteitä ja omaa muutenkin terveelliset elämäntavat. Harrastamme monia eri liikuntalajeja yhdessä ja muutenkin priorisoimme aikaa vain toisillemme. Mies ei ravaa kaveri-illoissa ja omissa harrastuksissaan, vaan laittaa ajankäytössään etusijalle lapsensa ja minut. Yksi miehen harrastuksista on ruoanlaitto ja saan tietenkin nauttia sen tuloksista itsekin samalla oppien lisää. Täysin pyytämättä hän korjaa aina jäljet, tarttuu imuriin ja muutenkin auttaa taloni töissä. Hän osaa korjata laitteita ja remontoida.
Olen niin onnellinen, kun onnistuin löytämään luonteeltaan mitä ihanimman ja kilteimmän kultakimpaleen rinnalleni. Kummallakin on oma koti ja talous, joten ei tarvitse pelätä toisen lokkeilevan. Mieheni on rauhallinen, tasapainoinen ja arvostaa minua tasaveroisena kumppanina. Ei tarvitse riidellä mistään tai kuunnella lyttäämistä ja kiukuttelua. On ihanaa voida luottaa täysin miehen sanaan ja hän on tukena tarvittaessa. Hän on saanut sydämeni täysin itselleen. Tämän paremmasta rakkaudesta en olisi osannut edes unelmoida.
Kommentit (388)
Mun mies on oikein taitava monessa, muun muassa syyllistämisessä ja oman ajan järjestämisessä. Hän osaa loistavasti katsoa ohi, kun aherran siivotessa ja kokatessa. Hän myös on pätevä sulkemaan korvansa lasten tarpeilta ja pyynnöiltä ja on kehittänyt muistin valikoivuuden huippuunsa, eikä muista kuin omat menonsa ja juhlapäivänsä.
Tulkitessaan puolison mielipiteitä hän osaa erittäin tehokkaasti kääntää kaikki mielipiteet kritiikiksi itseään kohtaan. Siis silloinkin, kun esimerkiksi esitän mielipiteen politiikasta tai yhteiskunnallisista tapaamisista.
Kaiken kaikkiaan valioyksilö.
Mun mies on äärimmäisen älykäs ja lojaali, pitkä, hoikka, huolehtii itsestään ja kaikista lapsista. Hän on itse rakentanut kesämökin, osti juuri uuden purjeveneen, tienaa 10 kertaa enemmän kuin minä, hoitaa työnsä, hänellä on täysin oma +200m2 koti Helsingissä jossa käy siivoojat, saan lainata hänen autojaan milloin vaan, hän saisi kenet täällä vaan mutta rakastaa minua ja haluaa minut joka yö, on iso, on immuuni Maisa Torppa -tyypeille. Osaan hyvin helposti ottaa häneltä suihin ja hän tykkää siitä. Hänen kanssa voi keskustella ihan mistä vaan asiasta. Hän on kiinnostunut kaikesta paitsi urheiluruudun tuijottamista. Eksät eivät vaan halua päästää hänestä irti.
Minä kirjoitin jo aiemmin, mutta yksi juttu tuli vielä mieleen. Vuosien varrella kaksi eri ihmistä on sanonut minulle, että mies puhuu minusta niin kauniisti vaikka en ole itse ollut kuulemassa. Se oli kiva kuulla.
Rautalankaa: hyvän miehen kanssa on kaksi vanhempaa hoitamassa lasta. Huonon miehen kanssa, kuten tuo yksi kimittäjä, lapsen lisäksi sinulla on pahansisuinen iso uhmaikäinen siinä riesana lisäksi. Millaista elämänlaatua se olisi?
Poikaystävä pysyy rinnalla vaikka välillä on erimielisyyksiä. Hänen kanssa on hyvä olla ja on huolehtiva. Välillä ei vaan näe oman stressin ja väsymyksen läpi tätä, jos sellainen ajan jakso.
Vierailija kirjoitti:
Huonon (ihan p*sk*n) miehen jälkeen löysin aivan ihanan miehen. En uskonut, että oikeasti elämä voisi näin paljon muuttua. Jonkun mielestä hän saattaisi olla ihan tavallinen, mutta minä osaan arvostaa sitä, että elämä on ennalta-arvattavaa ja turvallista. Sovitut asiat pitävät, auttaa ja haluaa tehdä asioita yhdessä. Lisäksi kun vielä muutenkin kemiat pelaavat ja hän on mielestäni hurjan komea, miehekäs mies, niin en voisi olla onnellisempi, että sain rakastua juuri häneen. Ja vielä että hänkin rakastui minuun.
Sama. Minulla oli aina niitä reppanoita jotka ripustautuivat minuun, olivat mustasukkaisia eivätkä osanneet mitään asioita hoitaa itse. Kaikessa piti roikkua mukana eikä osattu hetkeäkään olla yksin. Sitten kun nykyisen tapasin, olen todellakin osannut arvostaa tasapainoista suhdetta, jossa mies lähtee välillä olemaan itsekseen eikä joka hemputin käänteessä tarvitse olla ratkomassa sitä, miten toinen nyt osaa maksaa laskun tai miten mikäkin asia hoituu. On niin helpottavaa vain elää tavallista arkea jossa voi välillä olla myös erillään. Me molemmat tarvitsemme sitä.
Yhdessä oltu pian 26 vuotta, yhteinen lapsi. Mieheni hyviä puolia ovat ehdottomasti:
- fiksu ja hyvä työssään
- loistava isä
- osallistuu moninaisiin kotihommiin vapaa-ehtoisesti.
- samanlainen "maku" monissa asioissa
- viriili ikäisekseen
Sekä vielä plussana upea lauluääni.
209 jatkaa vielä... Uskollisuus, ehdottomasti!
Kai saan kehua miestäni, vaikka hän ei ole enää keskuudessamme?
Hän oli hyväntahtoinen ja lämmin ihminen, joka opetti minut rakastamaan itseäni. Meillä oli ihan uskomaton kemia ja olimme kaikessa toistemme suurin tuki ja turva - tai ystävien ja sukulaisten sanoin "kuin paita ja peppu". Hän sai minut aina palautettua järkiini jos murehdin liikaa turhista tai olin epävarma siitä onko minusta mihinkään. Hän kannusti minua ylittämään itseni ja auttoi yli hyvin vaikean ajan. Hän oli rakastava isä lapsillemme ja kannusti heitä kaikessa ja näytti rakkauttaan kaikin tavoin.
Tänä vuonna olisi 20-vuotishääpäivämme. Ikävä ei hellitä koskaan, mutta rakkaus ja kiitollisuus säilyy ikuisesti. Tiedän että olisit ylpeä siitä kuinka täällä pärjäillään ja kuinka lapsista on kasvanut fiksuja teinejä. Rakkautta sinne pilvien päälle L ja vielä jonain päivänä tapaamme taas <3
Vierailija kirjoitti:
Kai saan kehua miestäni, vaikka hän ei ole enää keskuudessamme?
Hän oli hyväntahtoinen ja lämmin ihminen, joka opetti minut rakastamaan itseäni. Meillä oli ihan uskomaton kemia ja olimme kaikessa toistemme suurin tuki ja turva - tai ystävien ja sukulaisten sanoin "kuin paita ja peppu". Hän sai minut aina palautettua järkiini jos murehdin liikaa turhista tai olin epävarma siitä onko minusta mihinkään. Hän kannusti minua ylittämään itseni ja auttoi yli hyvin vaikean ajan. Hän oli rakastava isä lapsillemme ja kannusti heitä kaikessa ja näytti rakkauttaan kaikin tavoin.
Tänä vuonna olisi 20-vuotishääpäivämme. Ikävä ei hellitä koskaan, mutta rakkaus ja kiitollisuus säilyy ikuisesti. Tiedän että olisit ylpeä siitä kuinka täällä pärjäillään ja kuinka lapsista on kasvanut fiksuja teinejä. Rakkautta sinne pilvien päälle L ja vielä jonain päivänä tapaamme taas <3
😭😭😭
Mun mies tykkää seksistä todella paljon ja haluaa sitä useammin kuin minä. Sen vuoksi on kehittänyt erilaisia tapoja, että saa mut innostumaan myös. Hyvä mies on tässä suhteessa.
Tätä ketjua on tosi hyvä lukea, kun itse räpistelee eron kynnyksellä, rohkeutta vailla. Kiitos kaikille kehujille!!
Tästä ketjusta voisi palztaulizijat ottaa mallia, että mitä ominaisuuksia naiset oikeasti arvostavat.
Muistakaa kertoa nämä hyvät asiat ja kehut myös miehillenne!
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta voisi palztaulizijat ottaa mallia, että mitä ominaisuuksia naiset oikeasti arvostavat.
Johan ne yritti pilata tämänkin ketjun. Muutaman aikaisemman samasta aiheesta ne pilasi, tulivat ihan porukalla pilkkaamaan kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kertoa nämä hyvät asiat ja kehut myös miehillenne!
Toki, olen itsekin kertonut samat asiat ja vielä enemmänkin omalle miehelle. Mies tietää senkin, että hänellä on äärettömän hyvännäköinen takapuoli.
Mieheni mahdollisti opintoni avoimessa yliopistossa tarjoutumalla kustantamaan elämämme <3
"Auringon noususta sen laskuun saakka
olkoon Herran nimi ylistetty."
(Ps. 113:3)
Mieheni ottaa vauvan joka aamu klo 5, jotta saan nukkua pari tuntia yösyöttöjen jälkeen, ja kertoo, että nauttii aamuhetkistä kaksin vauvan kanssa. On paljon, paljon muutakin, mutta juuri nyt tämä on parasta.
Myös se, että tietää lasten asiat. Just tänä aamuna mietin, että pitää muistaa sanoa, mikä haalari pitää laittaa esikoiselle päiväkotiin, ja sitten tajusin, että ei tarvii sanoa mitään, kyllä se osaa.
Hän mm. harjaa aina takkuiset hiukseni, kun olen pessyt ne ja tekee sen ihan omasta aloitteestaan. Jos ehdin tehdä sen itse joskus harvoin niin sanoo, että olisin minä harjannut ne. Se on söpöä.