Oman miehen kehumisketju
Tänne saa tulla kehumaan omaa miestään, jos katsoo sen aiheelliseksi. Olen niin paljon nähnyt huonoja miehiä sekä omassa elämässäni että lähipiirissäni, että nyt on pakko hehkuttaa, kun lopultakin olen löytänyt uskomattoman fiksun, vastuullisen ja täysipäisen miehen.
Ollaan seurusteltu kaksi vuotta ja vieraskoreus on kadonnut suhteestamme, mutta silti siinä on säilynyt lämpö, läheisyys ja tunne siitä, että olen rakastettu ja arvostettu. Mies ei käytä mitään päihteitä ja omaa muutenkin terveelliset elämäntavat. Harrastamme monia eri liikuntalajeja yhdessä ja muutenkin priorisoimme aikaa vain toisillemme. Mies ei ravaa kaveri-illoissa ja omissa harrastuksissaan, vaan laittaa ajankäytössään etusijalle lapsensa ja minut. Yksi miehen harrastuksista on ruoanlaitto ja saan tietenkin nauttia sen tuloksista itsekin samalla oppien lisää. Täysin pyytämättä hän korjaa aina jäljet, tarttuu imuriin ja muutenkin auttaa taloni töissä. Hän osaa korjata laitteita ja remontoida.
Olen niin onnellinen, kun onnistuin löytämään luonteeltaan mitä ihanimman ja kilteimmän kultakimpaleen rinnalleni. Kummallakin on oma koti ja talous, joten ei tarvitse pelätä toisen lokkeilevan. Mieheni on rauhallinen, tasapainoinen ja arvostaa minua tasaveroisena kumppanina. Ei tarvitse riidellä mistään tai kuunnella lyttäämistä ja kiukuttelua. On ihanaa voida luottaa täysin miehen sanaan ja hän on tukena tarvittaessa. Hän on saanut sydämeni täysin itselleen. Tämän paremmasta rakkaudesta en olisi osannut edes unelmoida.
Kommentit (388)
12 vuotta yhdessä, ja yhä käyttää hellittelynimiä, sanoo usein rakastavansa minua. Tekee ruokaa, kuskaa mielellään, on kiltti ja asiallinen työssäkäyvä mies <3
Vierailija kirjoitti:
J-P kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tule historian lyhyin ketju...
Olin itsekin ihan varma tästä, koska tiesin ettei kestä pitkään palstan ihmis-perseiltä löytää tämä ketju, ja saapua tänne terrorisoimaan ja vandalisoimaan tätä.
Ja kovin pitkäänhän siinä ei tosiaan mennyt, niinkuin nyt on taas kerran nähty... :-|
Tässä ketjussa ei nyt toistaiseksi ole nähty sitä pahinta kuraa, lähinnä pelkkää näsäviisastelua ja muka-uhriutumista.
Hämmästelen kyllä, miksi edes tällaista, juuri täällä, ottaen huomioon ketjun teeman?
Tämä ketju kun osoittaa sen, että naiset pariutuvat tavallisten, kilttien ja kunnollisten miesten kassa, eikä heidän laatikkopäälentäjäsupermiehensä kanssa. Faktat pilaavat aina heidän ilon, joten eivät tule tähän ketjuun pahoittamaan mieltään.
Noista muutamista trolleista kyllä näkee, miten kovasti harmittaa, kun muut saavat rakkautta ja arvostusta. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Jotkut - tai ehkä vain muutama todella aktiivinen - kertovat niin uskomattoman lapsellisia mielipiteitä naisista, parisuhteesta ja perhe-elämästä, että kerrankin suorastaan hätkähdin, kun mies kertoi ikänsä. Se oli lähemmäs 40. Ja ikävä kyllä tuntui olevan mielipiteissään ihan tosissaan.
Mies on luotettava, hellä, ihana isä lapsellemme, kärsivällinen ja taitava, kätevä käsistään. Jaksaa tsempata mua kun usko omaan osaamiseeni horjuu. Hän kirjoittaa mulle rakkauskirjeitä, rakentaa mulle kukkapenkkejä ja tekee vuokseni mitä vain. Yritän olla itsekin yhtä hyvä puoliso hänelle. Yhdessä olemme olleet 20 vuotta. Hyviä miehiä on maailmassa paljon, sellaisia ovat isäni, enoni sekä sisarusteni miehet.
Ihana ketju, hyvä ap.
Pakko siis kehua kun kerran kehuttavaa on ja paljon!!
Mun mies on uskomattoman ihana tapaus, olen usein salaa hämmentynyt kun huomaan hänen hyviä ominaisuuksiaan.
Ensinnäkin hän on kiltti ja ystävällinen kaikille. Hän on iloinen ja nauraa paljon. Hän rakastaa lapsia, leikkii niiden kanssa ja hoitaa arjen rutiineja siinä missä minäkin.
Hän on loistava kokki ja nauttii keksiä uusia ruokia ja jälkiruokaherkkuja kanssani.
Hän on myös älykäs ja luova ajattelija, meillä on paljon hyviä keskusteluja. Pohdimme maailman menoa ja syvällisiäkin asioita.
Hän on komea ja rakastaa vartaloani. Hän myös ilmaisee hellyyttä ja himoa lähes päivittäin. Hän puhuu kauniisti ja arvostaen minulle.
Mies tykkää kaikenlaisesta liikunnasta ja seikkailuista ja me harrastetaan yhdessä urheilua, muttei vakavissaan vaan koska se on hauskaa.
Hän on kokenut kovia, mutta ajattelee valoisasti muista ja maailmasta.
Olen todella kiitollinen että olen löytänyt hänet.
Reilut kuusi vuotta yhdessä ja mies saa minut vieläkin syttymään ja etenkin nauramaan, on sellainen huikea tarinankertoja. On valmis avartamaan mieltään ja osallistumaan tempauksiini vaikka ne eivät aluksi tuntuisi innostavilta. Aito rakkaus välittyy päivittäin arkisissa asioissa, ja olen saanut paljon itsevarmuutta hänen hienovaraisesta tuestaan. Hän on omalla tavallaan huomaavainen ja huolehtii ihanasti yhteisistä lemmikeistä kanssani. Hän on hyvin rauhallinen ja lempeä, ja hyvin harvoin suuttuu tai pahastuu mistään, varsinkaan turhista asioista. Läheisyyttä ja seksiä on mikä on ihanaa ja ongelmista voidaan puhua avoimesti ja hänellä on halua ratkaista ne kanssani. Meillä menee hyvin ja olen tosi onnellinen <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ketjusta, että miehellä hyvä ominaisuus on se että ei pelaa videopelejä/tietokonepelejä. Liittyykö tämä jotenkin siihen, että miehen oma aika pitäisi käyttää lihaksien treenaamiseen/naisen viihdyttämiseen tai palvelemiseen?
No minä ainakin toivon, että mies käyttäisi aikaansa mieluummin vaikkapa itsensä kehittämiseen.
Mitä ihmettä :D Kehitätkö sinä itseäsi koko ajan 24/7? Et siis ikinä vaihda vapaalle tai tee asioita, jotka ovat sinusta pelkästään hauskoja tai mukavia?
Ja sitä paitsi, enemmän se pelaaminen kehittää kuin tv-sarjojen katselu...
No ei muutaman tunnin pelaaminen viikon aikana haittaisi, mutta usein tuo peliharrastus on just sellainen joka tuppaa viemään kaiken vapaa-ajan. Kyllä mieluummin mies, joka harrastaa kirjallisuutta, matkailua, retkeilyä, opiskelee kieliä, kokkailee, kuntoilee, meditoi...
Luinko oikein? Meditoi? Mä menisin heti ja sanoisin, että ala nyt ihmiseksi. Yöllä se jo nukkuu, kiva sit katella, kun istuu silmät kiinni ja on ihan hilja. Mitä sä teet semmosella?
Vierailija kirjoitti:
...mutta kyllä aina palstaa lukiessa tulee hämmästys ja kiitollisuus siitä, miten hyvä se oma mies onkaan.
Tämä palsta on oiva todiste siitä että tyhmyys ja ilkeys käy käsi kädessä...
Yritin jo tuossa aiemmassa kommentissani vihjata samaa, mitä sinä nyt sanoit ihan suoraan ;-)
Väännän nyt rautalangasta, korvat hörölle nyt kaikki trollaajat, saatatte oppia jotakin hyödyllistä.
Taitava trolli osaa lukea keskustelun asenneilmapiiriä ja tunne-ilmastoa, ja ruokkia siinä olevia negatiivisia tuntemuksia, ok?
Jo ketjun otsikosta jokainen lukutaitoinen osaa päätellä, että nyt ollaan menossa estradille, jossa ei negatiivisia tuntemuksia helposti löydy, ja jossa yleisö on hyvällä tuulella.
Pitää olla täydellinen ääliö, jos ei ymmärrä että mikä tahansa ilkeilevä kommentti tällaisessa ketjussa ei ole pelkästään ruudin tuhlaamista, vaan myös omaan jalkaan ampumista, koska ihan jokainen pelkästään LISÄÄ yleisön positiivisia tunteita! (lue: ketjun jo valmiiksi onnelliset naiset on jokaisen provo-viestin myötä entistä onnellisempia omasta valinnastaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ketjusta, että miehellä hyvä ominaisuus on se että ei pelaa videopelejä/tietokonepelejä. Liittyykö tämä jotenkin siihen, että miehen oma aika pitäisi käyttää lihaksien treenaamiseen/naisen viihdyttämiseen tai palvelemiseen?
No minä ainakin toivon, että mies käyttäisi aikaansa mieluummin vaikkapa itsensä kehittämiseen.
Mitä ihmettä :D Kehitätkö sinä itseäsi koko ajan 24/7? Et siis ikinä vaihda vapaalle tai tee asioita, jotka ovat sinusta pelkästään hauskoja tai mukavia?
No ei muutaman tunnin pelaaminen viikon aikana haittaisi, mutta usein tuo peliharrastus on just sellainen joka tuppaa viemään kaiken vapaa-ajan. Kyllä mieluummin mies, joka harrastaa kirjallisuutta, matkailua, retkeilyä, opiskelee kieliä, kokkailee, kuntoilee, meditoi...
Mun mies tekee noita kaikkia (paitsi meditoi :D) ja kyllä, hän myös pelaa. Ihme sakkiin oot kyllä törmännyt, jos pelaaminen vie kaiken vapaa-ajan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla, että edes muutama nainen on löytänyt rinnalleen hyvän miehen, jonka kanssa on aidosti onnellinen. ap
Vaikuttaa siltä, että hyvän miehen erottaa siitä, että hän elää 100% vaimolleen ja perheelleen. Hän luopuu kaikista omista mielenkiinnon kohteistaan mikäli ne eroavat vaimon harrastuksista, ja ei todellakaan koske minkäänlaisiin digitaalisiin peleihin (lautapelit kuitenkin ilmeisesti ovat aina täysin OK ja eri asia, koska....?). Hän on rauhallinen peruskallio, tuki ja turva, ei valita mistään tai halua elämältään mitään muuta kuin pitää vaimonsa tyytyväisenä.
Näillä kriteereillä en yhtään ihmettele, että konsensus tällä palstalla on se, että suurin osa miehistä on täysin kelvottomia.
Mäkin ihmettelen ku jengi hehkuttaa, että niillä on piski himassa, joka ajattelee ja palvelee vain MINUA. Ihminen on ihan sairaan itsekäs otus...
Vierailija kirjoitti:
Minun mies pelaa videopelejä ja tykkään siitä, että hän pelaa. Tyhmät naiset eivät osaa arvostaa, kun mies viihtyy kotona. Onko se parempi, kun urheilee kodin ulkopuolella tai vaikka istuu baarissa. Mieheni tienaa hyvin ja on kaikinpuolin ihana. Pitäiskö hänen vapaalla ajalla istua ja lukea jotain Mika Waltteria vai???
Minun mies lukee kirjoja ja se on yksi iso syy, miksi häneen ihastuin kunnolla. Nytkin hän on kirja kädessä sohvalla.
J-P kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mutta kyllä aina palstaa lukiessa tulee hämmästys ja kiitollisuus siitä, miten hyvä se oma mies onkaan.
Tämä palsta on oiva todiste siitä että tyhmyys ja ilkeys käy käsi kädessä...
Yritin jo tuossa aiemmassa kommentissani vihjata samaa, mitä sinä nyt sanoit ihan suoraan ;-)
Väännän nyt rautalangasta, korvat hörölle nyt kaikki trollaajat, saatatte oppia jotakin hyödyllistä.
Taitava trolli osaa lukea keskustelun asenneilmapiiriä ja tunne-ilmastoa, ja ruokkia siinä olevia negatiivisia tuntemuksia, ok?
Jo ketjun otsikosta jokainen lukutaitoinen osaa päätellä, että nyt ollaan menossa estradille, jossa ei negatiivisia tuntemuksia helposti löydy, ja jossa yleisö on hyvällä tuulella.
Pitää olla täydellinen ääliö, jos ei ymmärrä että mikä tahansa ilkeilevä kommentti tällaisessa ketjussa ei ole pelkästään ruudin tuhlaamista, vaan myös omaan jalkaan ampumista, koska ihan jokainen pelkästään LISÄÄ yleisön positiivisia tunteita! (lue: ketjun jo valmiiksi onnelliset naiset on jokaisen provo-viestin myötä entistä onnellisempia omasta valinnastaan)
Tyhmyydessä on se huono puoli, ettei kukaan voi mitenkään muuttua älykkäämmäksi kuin on. Pitäisi itse osata tai hoksata, ei sitä voi opettaa (ainakin matikan opettajat tietävät tämän). Myöskään ilkeydestä harva haluaa luopua, koska ilkeä tarvitsee ilkeyttä oman itsensä pönkittämiseen. Ilkeäkään ei tajua, että ilkeydet kuvaavat häntä itseään eivätkä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö toisen pelatessa juttelemaan samalla tavalla kuin telkkaria katsoessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies pelaa videopelejä ja tykkään siitä, että hän pelaa. Tyhmät naiset eivät osaa arvostaa, kun mies viihtyy kotona. Onko se parempi, kun urheilee kodin ulkopuolella tai vaikka istuu baarissa. Mieheni tienaa hyvin ja on kaikinpuolin ihana. Pitäiskö hänen vapaalla ajalla istua ja lukea jotain Mika Waltteria vai???
Minun mies lukee kirjoja ja se on yksi iso syy, miksi häneen ihastuin kunnolla. Nytkin hän on kirja kädessä sohvalla.
Sama täällä. 50+ ikäisille nuo pelit eivät oikein iske, onneksi mies on samanlainen lukutoukka kuin itsekin olen. Emme pidä myöskään somesta kumpikaan, ei ole facebookia yms.
Mitätäällätaas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla, että edes muutama nainen on löytänyt rinnalleen hyvän miehen, jonka kanssa on aidosti onnellinen. ap
Vaikuttaa siltä, että hyvän miehen erottaa siitä, että hän elää 100% vaimolleen ja perheelleen. Hän luopuu kaikista omista mielenkiinnon kohteistaan mikäli ne eroavat vaimon harrastuksista, ja ei todellakaan koske minkäänlaisiin digitaalisiin peleihin (lautapelit kuitenkin ilmeisesti ovat aina täysin OK ja eri asia, koska....?). Hän on rauhallinen peruskallio, tuki ja turva, ei valita mistään tai halua elämältään mitään muuta kuin pitää vaimonsa tyytyväisenä.
Näillä kriteereillä en yhtään ihmettele, että konsensus tällä palstalla on se, että suurin osa miehistä on täysin kelvottomia.
Mäkin ihmettelen ku jengi hehkuttaa, että niillä on piski himassa, joka ajattelee ja palvelee vain MINUA. Ihminen on ihan sairaan itsekäs otus...
Voi jeesus sentään. Porukka kehuu täällä miehiä ja silti on pakko itkeä. Totta kai se on hyvä puoli miehessä, jos hän omistautuu perheelleen, on positiivinen ja huomioi vaimoa. Mistä päättelitte, että se palvelusten tekeminen ja miellyttäminen on yksisuuntaista? Oma mieheni pelaa, mutta ei haittaa minua yhtään kun tykkään käyttää sen ajan omiin harrastuksiin. On silti ihanaa että hän haluaa muuten miellyttää mua. Olen ollut itsekkäiden ja hyväksikäyttävien tyyppien kanssa, joten tämmöinen mies tuntuu ihan lottovoitolta. Mutta olkaa vain itse naisten kanssa, joilla ei ole mitään mielenkiintoa olla teitä kohtaan hyvä tai halua miellyttää, voitte kokea sitten ylemmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoo joka päivä, että rakastaa mua, halailee ja hellii. On myös taitava käsistään, osaa rakentaa mitä vaan ja tekee esim. huonekaluista just sellaisia kuin pyydän. Rauhallinen tyyppi, jonka kanssa ei tarvitse ikinä riidellä. Ei pelaa tietokoneella eikä pelikonsoleilla, juo aniharvoin, eikä ramppaa saunailloissa. Hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja antaa mun toteuttaa unelmiani.
Kuulostaa ihanalta. Minunkaan mieheni ei pelaa lainkaan tietokoneella, eikä pelikonsoleilla. ap
Tekeekö videopelit oikeesti huonon miehen? Mun mies on aivan ihana. Rakastava, välittävä, turvallinen, kohtelias ja komekin ja pelaa videopelejä. En muuttaisi sitä hänessä koska pelaamme paljon yhdessä.
No ei todellakaan tee pelaaminen huonoa miestä :D meillä myös molemmat harrastaa pelaamista ja muitakin yhteisiä mielenkiinnon kohteita löytyy paljon. Mun mielestä se on suhteessa myös tärkeä juttu että jaksaa ja haluaa tehdäkin jotain toisen kanssa eikä pelkästään omia juttuja. Mun miehessä parasta on se että se tekee tai antaa pieniä yllätyksiä ja kehuu usein kauniiksi yms. Myös se tekee mut super onnelliseksi että hän on mulle kun paras ystävä jonka kanssa on hauskaa viettää iltaa, heittää läppää jne. En koskaan kieltäis mun mieheltä jotain harrastusta vaikken itse siitä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydessä on se huono puoli, ettei kukaan voi mitenkään muuttua älykkäämmäksi kuin on. Pitäisi itse osata tai hoksata, ei sitä voi opettaa (ainakin matikan opettajat tietävät tämän). Myöskään ilkeydestä harva haluaa luopua, koska ilkeä tarvitsee ilkeyttä oman itsensä pönkittämiseen. Ilkeäkään ei tajua, että ilkeydet kuvaavat häntä itseään eivätkä muita.
Toisaalta, ihminen on myös oppivainen otus, ja viisastuu elämänkokemuksen karttuessa, näin ainakin olen halunnut uskoa.
Lapsikin oppii kerrasta, että kuumalle keittolevylle ei kannata kättä pistää, eikä kieltä vesiränniin pakkasella...
Uskoni alkaa kyllä pikkuhiljaa horjua tätä palstaa lukiessa, tässäkin ketjussa joku aasi painaa kätensä sille kuumalle levylle kerta toisensa jälkeen.
Sorry offtopic :)
Voi että teillä on ihania miehiä. Mistä ihmeestä sitä löytäis jonkun vastaavanlaisen itselleni sopivan miehen. Siis kertakaikkiaan voinko tuollaisia ollakaan. Olkaa onnellisia naiset. Ja niinhän te kirjoitusten perusteella tunnutte olevankin. Kummallista tämä elämä, jotkut löytää hyviä, suorastaan ihania parisuhteita ja puolisoita. Ja sitten toiset jää lehdelle soittelemaan, vaikka ihan normaali ihana nainen olenkin. Yhtä aikaa iloinen ja surullinen tästä ketjusta.
Ihana ketju. ❤️
Oma mieheni on toinen vakava seurustelusuhteeni ikinä. Olimme aika nuoria kun tapasimme, minä nippa nappa 20 ja mies pari vuotta vanhempi, mutta nyt yhdessä jo 16 vuotta ja naimisissa 13. Mies on ennen kaikkea järkevä ja älykäs. Hän on myös rauhallinen ja miettii ennen kuin tekee. Joka ikisessä asiassa voin luottaa siihen, että hän järkeilee asian parhain päin. Se tuo turvallisuuden tunnetta. Minä hätäännyn helpommin uusissa tilanteissa enkä pysty keskittymään yhtä hyvin, vaikka itsekin olen rauhallinen. Mies toteaa faktat ja järkevästi miettii, että mitäs nyt. Kyllä hän tunteekin vahvasti, mutta pystyy tunnemyrskyn keskelläkin pitämään ohjat itsellään.
Mies on uskomaton isä. Meillä on useampi yhteinen lapsi. Hän on tavallaan konservatiivinen sikäli, että arvostaa perhettä, yhdessä vietettyä aikaa, lasten kasvatusta ja rajoja. Tiedän hänen arvostavan minua paljon, koska olen hänelle lapsia mahdollistanut. Mies on aina toivonut omia lapsia ja fiksuna ymmärtää, että ei ole etenkään naiselle helppo nakki niitä hankkia montaa. Hän on aidosti tasaveroinen vanhempi ja pitänyt myös hoitovapaata lasten kanssa vuoden jokaisen kohdalla.
Mies on lopulta aika kilttimies eikä varmaan luonteeltaan kaikkien makuun, koska on niin kiltti, asettaa perheensä etusijalle aina ja on aika hiljainen isossa seurueessa. Minulle se on iso plussa, koska olen itsekin enemmän introvertti. Mies laittaa ruokaa, siivoaa, leikkii lasten kanssa ja vie heitä urheiluharrastuksiin ja muihin aktiviteetteihin. Hassuttelee kuopuksen kanssa ja keskustelee vähän kaikesta. On läsnä ja haluaa välittää sen tunteen lapsille myös.
Mies on myös komea ja pitkä, yhä samoissa mitoissa kuin tavatessamme. On vain komistunut iän myötä ja tullut jotenkin miehekkäämmäksi. Makuuhuoneessa meillä menee mielestäni nyt paremmin melkeinpä kuin vaikka ennen lapsia. Minulla on aito tunne siitä, että hän arvostaa minua paljon ja pitää kauniina. Toivon hartaasti, että saamme viettää elämämme aina yhdessä. Hän on ehdottomasti paras ystäväni.
Ainiin ja hän on myös tosi komea
Ja hän on myös vastuullinen. Minun ei tarvitse itse "kantaa huolta" kaikesta, vaan hän hoitaa erilaisia asioita.
Mitä enemmän mietin hyviä puolia, sitä enemmän huomaan, kuinka erilainen mieheni on kaikkiin exiini verrattuna.
Mutta minulle itselle teki ehkä ihan hyvää kahlata läpi pskakasan, jotta osaan arvostaa kaikkia mieheni hyviä puolia, joita muuten pitäisin varmaan ihan itsestäänselvyytenä.