Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Itse poltan tupakkaa mutta korjaan sen aiheuttamaa ihon vanhenemista juomalla runsaasti olutta josta saa B-vitamiinia joka on hyväksi iholle.
Tutkimuksien mukaan estrogeenitason lasku yhdistettynä muihin biologisiin tekijöihin kuten stressi, aiheuttavat keskimäärin maksimissaan 20% ihon ikääntymisestä.
On helpompi ennaltaehkäistä kuin korjata, mutta kyllä niitä keinoja on :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on jokaisen miehen hyvä lukea. Eli mahdollsimman nuori nainen kumppaniksi, jos ei löydy suomesta niin sitten näpäkkää aasialaista hakemaan.
Viisas neuvo. Nuori nainen ei ikäänny eikä mieskään ikäänny, niin näin vältetään tämä ikävä ilmiö rupsahtamisineen täysin. Vain vanhat naiset ikääntyy. Sen kun muistaa, niin hyvin pärjää.
Älkää nyt missään nimessä ruvetko mikroneulaamaan tai happokuorimaan ihoanne (varsinkaan talvikautena), jos teillä on vähääkään herkkä tai ärtyvä iho. Nimimerkillä kerran puoli vuotta kestäneen atooppisen ihoreaktion kokenut (ja tähän ei tarvittu edes mikroneulausta). Ihan yhtä helvettiä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on jokaisen miehen hyvä lukea. Eli mahdollsimman nuori nainen kumppaniksi, jos ei löydy suomesta niin sitten näpäkkää aasialaista hakemaan.
Meinaatko että sun naamaasi joku kestää viidenkympin jälkeen? Kyllä se ostomuijakin jossain vaiheessa kyllästyy ajattelemasta isänmaata niissä puuhissa.
Vierailija kirjoitti:
Voivat ihmelaittet oikeasti vaikuttaakin ulkonäköön, mutta se ei tarkoita että efekti olisi muuta kuin kosmeettinen, verrattavissa meikkiin tai hoitoaineeseen.
Voivat perustua ihon lievään ärsyttämiseen, jolloin pieni tulehdusreaktio kerää minimaalisesti nestettä solujen välitilaan ja rypyt oikenevat. Tuskin tällaisesti on erityistä pitkänkään ajan haittaa, mutta voivat lisätä ihon herkkyyttä ja esim. allergisia reaktioita.
Olisin myös varovainen siitä mitä ko. laitteet tekevät ja mitä niiden sanotaan tekevän. Jos kirkasvaloa lähettävä laite lähettääkin uv-valoa, ollaan ojasta allikossa. Toki amazonilta voi tilata luotettaviltakin sivustoilta.
Nämä laitteet eivät siis kuitenkaan oikeasti korjaa ihoa, vaan saavat sen näyttämään hetkellisesti paremmalta. Infrapunalaite voisi teoreettisesti ehkä toimia.
Sielläpä tuli taas mutua ilman mitään muuta kuin arvelua. Voivat perustua, ehkä voisi...
Mulle on tullut vetistävät surulliset mummosilmät vuodessa. Olen vasta 35-vuotias mutta elämäntavat sen verran karmeet, että ihme kun ei aiemmin. Lisäksi lihoin yhtäkkiä 20 kiloa mitään muuttamatta. Nyt laihdutus kovasti käynnissä ja viisi kiloa jo poissa. Toivon että mummosilmät tuli painon mukana ja kirkastuvat kun paino on taas normaali
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi 43 vuotiaana yhdessä yössä. Aamulla katsoin peiliin, että mitä v***ua! 😬
Noh, siitä on jo pari vuotta, ja hiljalleen tähän tottuu.
Sama täällä, tänä syksynä huomasin, että kun kädet nostaa makuukka kohti kattoa, niin kummallista kanan nahkaa on käsivarsissa....outoa, kun ei koskaan aiemmin ole tullut huomatuksi. Naama on melko sileä, ei likikään ikäiseni näköinen.Enkä ole mitään aineita siihen paljoakaan koskaan mättänyt, koska iho ollut aina rasvainen.Ei koskaan kuiva.
Ikää heinäkuussa 69v.
Vierailija kirjoitti:
Murrosikä saa kehon muuttumaan yllättävän lyhyessä ajassa yllättävän paljon.
Sama sitten toiseen suuntaan vaihdevuosissa - naisilla dramattisemmin, kuin miehillä, mutta aikanaan kaikilla.
Tietty hormoonihoidoilla voi siirtää muutoksia jonkin verran, mutta vain siirtää..
Kuuluu elämisen pakettiin.Vanhaksi tuleminen on kaunista, kun sen oikein oivaltaa❤️.
Kyllä vanhentuakin voi paremmin tai huonommin. Vanhentumisessa ei itsessään ole mitään pahaa, tykkään harmaista raidoistani ja niin edelleen, mutta tykkään pikkusen parannella niitä juttuja joista en tykkää.
Mä rupsahdin viime kesänä. Mun iho oli todella hyvä. Nyt silmänaluset on alkaneet rypistyä, veltto leuka ja paino ei laske millään. Henkisestikin jotenkin rupsahdin, luontainen pirteyteni katosi. Olen kyyninen ja raskasmielinen. Ei täs enää oo kuin haudan odottelua.
Nelkytviis nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että sun naamaasi joku kestää viidenkympin jälkeen? Kyllä se ostomuijakin jossain vaiheessa kyllästyy ajattelemasta isänmaata niissä puuhissa.
Kyllä mun mieheni myös ihmettelee kun sen naama roikkuu ja niin edelleen. Se on mielestäni yhä komee! Mutta kyllä miehetkin haluaa näyttää itseltään vaikka vanhenevat. Ei tarkoita että yrittää näyttää nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat ihmelaittet oikeasti vaikuttaakin ulkonäköön, mutta se ei tarkoita että efekti olisi muuta kuin kosmeettinen, verrattavissa meikkiin tai hoitoaineeseen.
Voivat perustua ihon lievään ärsyttämiseen, jolloin pieni tulehdusreaktio kerää minimaalisesti nestettä solujen välitilaan ja rypyt oikenevat. Tuskin tällaisesti on erityistä pitkänkään ajan haittaa, mutta voivat lisätä ihon herkkyyttä ja esim. allergisia reaktioita.
Olisin myös varovainen siitä mitä ko. laitteet tekevät ja mitä niiden sanotaan tekevän. Jos kirkasvaloa lähettävä laite lähettääkin uv-valoa, ollaan ojasta allikossa. Toki amazonilta voi tilata luotettaviltakin sivustoilta.
Nämä laitteet eivät siis kuitenkaan oikeasti korjaa ihoa, vaan saavat sen näyttämään hetkellisesti paremmalta. Infrapunalaite voisi teoreettisesti ehkä toimia.Sielläpä tuli taas mutua ilman mitään muuta kuin arvelua. Voivat perustua, ehkä voisi...
Voivat perustua: näistä laitteista kirjoittanut ei kertonut mikä laite hänellä on. Osa perustuu kuvaamaani toimintatapaan osa johonkin muuhun.
Ehkä voisi: infrapunavalon on todettu monissa tutkimuksissa parantavan solujen mitokondrioiden toimintaa ja sitä kautta metaboliaa. En ole kuitenkaan tietoinen siitä, onko tätä ilmiötä hyödynnetty ihonhoidon laitteissa, enkä siis tiedä toimisiko se käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut vetistävät surulliset mummosilmät vuodessa. Olen vasta 35-vuotias mutta elämäntavat sen verran karmeet, että ihme kun ei aiemmin. Lisäksi lihoin yhtäkkiä 20 kiloa mitään muuttamatta. Nyt laihdutus kovasti käynnissä ja viisi kiloa jo poissa. Toivon että mummosilmät tuli painon mukana ja kirkastuvat kun paino on taas normaali
Joo mulla sama! Silmän yläsisäkulma pussittaa, raivostuttavaa. Ripsarilla saa vähän häivytettyä näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksien mukaan estrogeenitason lasku yhdistettynä muihin biologisiin tekijöihin kuten stressi, aiheuttavat keskimäärin maksimissaan 20% ihon ikääntymisestä.
Huh.. Haluaisinpa tietää miten asia on tutkittu..
Ehkäpä tohtori Tolonen voisi alustaa hieman..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rupsahti naama mutta hankin netistä semmosen laitteen jolla hierotaan kasvoja. Siinä on valoja semmosta ihmeellistä sähköä. Väri muuttui heti tasaisemmaksi ja kasvot kiinteytyivät. Suosittelen!
Voitko vähän tarkemmin kertoa mikä laite, minkä merkkinen jne.? Ihmeellinen sähkö ei oikein avaudu:D
Olen itsekin nyt katsellut niitä valohoitolaitteita, mutta en ole varma mikä olisi paras.
Olen eri mutta mulla on sellanen LED maski ja se auttaa mielestäni kyllä. Amazonista ostin jonkun edullishintaisen. Suojaa silmät hyvin jos käytät. Käytän myös mikroneulauskynää ja sekin auttaa tosi hyvin. Sellasta syvemmälle menevää kuin rullaneulat.
Mikroneulaus onkin jo tuttua mutta noita valohoito- ja vastaavia laitteita olen miettinyt. Seuraavaksi menen ottamaan rf-hoitoja ja kyselen samalla tuosta plasmahoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt missään nimessä ruvetko mikroneulaamaan tai happokuorimaan ihoanne (varsinkaan talvikautena), jos teillä on vähääkään herkkä tai ärtyvä iho. Nimimerkillä kerran puoli vuotta kestäneen atooppisen ihoreaktion kokenut (ja tähän ei tarvittu edes mikroneulausta). Ihan yhtä helvettiä!
Joo, pitää ymmärtää ihotyyppi, kaikille ei sovi eikä toimi samat.
Itselläni on akne-elefantti-iho ja mulle sopii tosi "jämäkät" hoidot. Itse asiassa kaikki hoidot jotka olen teettänyt olivat aknen ja arpien hoitoon, mutta siinä samalla nuorentui. Hieman.
Thihihiiihihiii... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti tutkimalla. Varmasti löytyy tietokannoista tutkimuksia, koska pitkään tiedetty asia. Ihossa on estrogeenireseptoreita eli puute näkyy nassussa.
Ihon pahimmat viholliset: aurinko, tupakka, stressi, raju laihduttaminen, liika kosteus- ja meikkivoiteiden käyttö, väärä ruokavalio (=roskaruokaa, liian vähän hedelmiä ja kasviksia).
Thihihiiihihiii... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään esittäisi totena mitään, mitä olisi löydetty vain yhdessä tai kahdessa tutkimuksessa.
Aiheesta on vuosikymmenien saatossa tehty monia tutkimuksia joissa ihon vanhenemista on mitattu eri tavoin, usein käyttäen kiistattomia dermatologisia menetelmiä. Näitä tutkimuksia löytyy ihan kokonaisuudessaan ilmaikseksi tai voi käyttää sci-hub sivustoa jos joku on maksumuurin takana. Hauskaa tutkiskelua :)
Ei enempää eikä vähempää, kuin esivaihdevuodet tai muusta syystä johtuva estrogeenivaje. 😉 Ja kyllä, menkat voi tulla täysin normaalisti, mutta ihon rupsahtaminen enteilee k. o hormonitason laskua.
Siskoni aloitti hormonikorvaushoidon ja näyttää kolmekymppiseltä, vaikka ikää on yli 40 v.