Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen rupsahtaminen

Vierailija
12.01.2021 |

Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.

Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.

Kommentit (1130)

Vierailija
1121/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa ne kasvoja kasassa pitävät säikeet lopulta pettävät ja naama tulee muutaman sentin alaspäin. Tämä tapahtuu kaikille.

Vaikuttavat apukeinot ovat usein irvokkaamman näköisiä kuin rupsahtanut, mutta huoliteltu naama

Onko ne saatanalliset säikeet jotka pettää?

Vierailija
1122/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 66v mies ja kun katson itse peilikuvaani niin iho on sileä eikä ryppyjä enkä näytä ollenkaan vanhalta, mutta kun otan kameralla kuvan itsestäni niin olen kuin eri ihminen, näytän rupsahtaneelta vanhalta mieheltä, en ymmärrä miten ero voi olla niin suuri, kamalaa :(. Olen aina ollut liikunnallinen ja syön todella terveellisesti enkä käytä alkoholia jne. vartaloltani olen edelleen yhtä sutjakka ja lihaksikas kuin nuorenakin.

Ihmisen omat aistit pettävät peilikuvaa tutkiessa. Valokuva etäännyttää itsestä, ja  epätäydellisyydet näkyvät omaankin silmään. Samoin oma ääni tuntuu nauhalta soitettuna todella nololta. Ei olekaan ihme, että eräissä psyykkisissä tilanteissa ihminen voi nälkiinnyttää itsensä kuoliaaksi, mieltäen itsensä lihavaksi, vaikka painaa 30 kiloa. Minusta sellainen tilanne, että pystyy havainnoimaan omaa itseään myönteisesti, on parempi

Juuri näin, ei se sisältö kauheesti muutu vaikka ikää tulee lisää. Se, että ulkokuori rupsahtelee, ei automaattisesti tarkoita myös sisäisen maailman rupsahtamista. Kyllä minäkin näin melkein 50v. haluan edelleen hassutella, pitää niitä vaatteita mitä haluan ja tehdä just niitä asioita joista tykkään. En mieti, onko se "sopivaa" tässä iässä. Kaikki on sopivaa missä iässä tahansa. Ikärajaa ei ole asetettu. Pitäiskö tässä alkaa asettamaan itselleen jotain rajoituksia sen vuoksi, että jotku kuivat konservatiivit on tehnyt säännöt sille, mikä on missäkin iässä ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tähän ketjuun osallistujille! Minulla myös naama rupsahti hetkessä vuonna 2021, ja uskon siihen olleen syynä buprenorfiiniriippuvuudesta vieroittautuminen kylmänä kalkkunana. Toisinaan mietityttää, näyttäisinkö yhä ikäistäni vuosia nuoremmalta, jos olisin valinnut korvaushoidon. Vaan en kyllä silti olisi laillista riippuvuutta ikinä valinnut, ei tuo 7-10 vuotta ikääni nuoremmaksi luuleminen ole opioidiriippuvuuden arvoista.

Vierailija
1124/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on myyty toopeille ikuinen nuoruus -käsite... Surkeata, koska jokainen vanhenee!

Vierailija
1125/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60. Viimeisen vuoden aikana olen hieman vanhentunut, mutta yleensä luullaan noin 45 vuotiaaksi. Olen hoikka. 

Vierailija
1126/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii että forever young vai?????

Vierailija
1127/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvakaa aikuisiksi, ihmiset VANHENEE.

Vierailija
1128/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa olen vanhentunut vuoden. Kurjaa.

Vierailija
1129/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, ne geenit ratkaisee.

Vierailija
1130/1130 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusta mukaan ihmisellä tapahtuu 2x se ns rupsahtaminen. n 40 v ja toinen 60v. siis tutkittu juttu.muutoin mennään tasaisesti elämä on ja pitää hyväksyä kaari. tää ei poista sitä että olet ihana. kivaa pääsiäistä sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi