Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Kyllin pitkän paaston väitetään saavan aikaan tilan nimeltä autofagia (itsesyönti), jolloin keho alkaa käyttää ravinnokseen sinne kerääntynyttä kuonaa, esim. viottuneita proteiineja(?). Tuon luulisi auttavan myös ryppyisyyteen, mutta tiedä häntä!
Kannattanee toki aloittaa lyhyellä paastolla (pätkäpaasto), breikkaamalla faastin (break fast; lausu: ~ brekföst) vasta klo 12 jälkeen, mikäli viimeinen ateria tai iltapala on ollut ennen kasia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme oletus tuo on, että ulkonäöstään välittävä ihminen ei keskittyisi muihin asioihin myös? Vai pitääkö hyvinvointivinkkejä hakiessa lisätä filosofista pohdintaa tai hengellistä sisältöä, näyttää ammatillista erityisesosaamista ja vielä kehua kuinka rakkaat läheiset ovat kaikki kaikessa?
Jokaiseen aiheeseen liittyvään ketjuun tulee useampi huutelemaan, että näistä asioista ei saisi olla kiinnostunut tai että elämäntavoilla ei olisi vaikutusta. Kuulostaa luovuttamiselta.
Paskanmarjat! Meillä on muita arvoja kuin rypyt ja ihon roikkuminen.
Nivea, se sininen peltirasia, on paras voide. t. Ihotautilääkäri
Elämäni suurin ongelma : Vanhenen!!!
Itse olen 66v mies ja kun katson itse peilikuvaani niin iho on sileä eikä ryppyjä enkä näytä ollenkaan vanhalta, mutta kun otan kameralla kuvan itsestäni niin olen kuin eri ihminen, näytän rupsahtaneelta vanhalta mieheltä, en ymmärrä miten ero voi olla niin suuri, kamalaa :(. Olen aina ollut liikunnallinen ja syön todella terveellisesti enkä käytä alkoholia jne. vartaloltani olen edelleen yhtä sutjakka ja lihaksikas kuin nuorenakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä rupsahdin äkkiä hissiä odotellessa. Onneksi ei ollut naapureita kuulemassa miten kaiku sitä kertasi
Jeeeee! Oikea asenne.
Sitä Niveaa mä vaan käytänki. Jee! Ei ryppyjä.
Niin, on se kummallista että ihminen vanhenee... Huokaus...
Kaikesta huolimatta minun mielestä naiset on seksikkäimmillään noin 40-vuotiaana, sellainen pieni "ajan patina" kyllä tekee seksikkäämmäksi, ainakin sellaiset naiset joilla on terveet elintavat.
Onks teil elämäs muuta ku ulkonäkö???
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 66v mies ja kun katson itse peilikuvaani niin iho on sileä eikä ryppyjä enkä näytä ollenkaan vanhalta, mutta kun otan kameralla kuvan itsestäni niin olen kuin eri ihminen, näytän rupsahtaneelta vanhalta mieheltä, en ymmärrä miten ero voi olla niin suuri, kamalaa :(. Olen aina ollut liikunnallinen ja syön todella terveellisesti enkä käytä alkoholia jne. vartaloltani olen edelleen yhtä sutjakka ja lihaksikas kuin nuorenakin.
Miks pitäis olla vanhana nuoren näköinen??? Omituista ajattelua. Vanha on vanha, nuori on nuori.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta huolimatta minun mielestä naiset on seksikkäimmillään noin 40-vuotiaana, sellainen pieni "ajan patina" kyllä tekee seksikkäämmäksi, ainakin sellaiset naiset joilla on terveet elintavat.
Eräs tykkää äidistä, toinen tyttärestä!
Minulla ikää 28 v ja kaksi lasta tehtynä, kolmas tulossa. Ruusufinni todettiin vuosi sitten, kahvin värjäämät hampaat, pakkasen ja helteen ruoskima tukka. Voin vannoa etten näytä muilta ikäisiltäni enkä tule näyttämään ellen satsaa tulevaisuudessa näihin epäkohtiin. En juo, polta tai ota aurinkoa enää. Tilanne vaan nyt on luonnostaan tällainen 😁 Olen löytänyt hyvän kosteusvoiteen ja luonnonkosmetiikkaa jolla helppo aloittaa päivä. Kampaaja ja hammaslääkäri auttaa sitten lopuissa. Kai terveet elämän tavat ei vielä riitä kovinkaan pitkälle...
Saattaa se stressin loppuminenkin hetkeksi aiheuttaa sen, että keho rentoutuu liikaa. Ja sitten myös kosteutuksen puute. Mun iho parani huomattavasti kun lisäsin veden juontia ja aloin käyttämään apteekista ostettua omalle ihotyypille oikeasti sopivaa kosteusvoidetta.
Onpas Rita Pavone rupsahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Geeni, geenit ratkaisee.
jokainen rupsahtaa aikanaan, ei valitettavasti ole ikinuoruutta olemassa
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen omat aistit pettävät peilikuvaa tutkiessa. Valokuva etäännyttää itsestä, ja epätäydellisyydet näkyvät omaankin silmään. Samoin oma ääni tuntuu nauhalta soitettuna todella nololta. Ei olekaan ihme, että eräissä psyykkisissä tilanteissa ihminen voi nälkiinnyttää itsensä kuoliaaksi, mieltäen itsensä lihavaksi, vaikka painaa 30 kiloa. Minusta sellainen tilanne, että pystyy havainnoimaan omaa itseään myönteisesti, on parempi tilanne mielenterveyden kannalta, kuin sellainen, että näkee peilistä pienimmätkin epätäydellisyydet. Useat ihmiset voivat elää vaikka 90-vuotiaaksi, eivätkä silti tunne itseään **vanhaksi**. Sairaaksi tai kivulloiseksi voivat tuntea itsensä, mutta jotenkin omassa ajattelussa ei niin paljon ajattele eletyn elämän pituutta, vaan elämää tässä ja nyt.
Nuoret ihmiset usein määrittelevät, miltä vanhan ihmisen tulisi näyttää, ja miten iäkäs ihminen saisi käyttäytyä. Ei saisi rakastua, ei saisi hassutella, ei saisi ilakoida. Nuori ei pysty tajuamaan, että ikääntyneenä ajattelee ihan samoja asioita kuin nuorenakin, ehkä paremmalla tiedolla, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteet vanhentaa. Usko tai älä... Sen vaikutus soluihin ja dna:han on epäedullinen. Joissain rokotteissa käytetty apinan adenovirusta, sitä ei ole koskaan käytetty ihmiseen. Ei voi silloin olla "tutkittu ja turvallinen".
Olen niin vihainen muutamalle sukulaiselle, jotka painostivat ja manipuloivat, uhkailivat ottamaan rokotteen. Vielä vihaisempi olen,että painostivat ja kiristivät ottamaan sen myös lapsillemme. Onneksi en suostunut yhtä enempää ottamaan. Yksi kyllä riittää, vaikka muuta uskoteltiin. Mutta sekin on liikaa.
Totta puhut!