Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äkillinen rupsahtaminen

Vierailija
12.01.2021 |

Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.

Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.

Kommentit (1130)

Vierailija
401/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 34 vuotiaaksi hyvin nuorekas ja olemus raikas. Pidin itsestäni. Entuudestaan minulla oli lapsi, kunnes sain vauvakuumeen ja tulin 34 vuotiaana raskaaksi. Nyt olen 36 vuotias ja vauva täyttää seuraavaksi kaksi vuotta. Olen kuin varjo entisestä itsestäni. Puolet hiuksista lähtenyt, mieletön univaje tehnyt silmien ympärille ryppyjä ja naama jotenkin "valahtanut alas". Lisäksi olen lihonut n. 10kg. 

Että jooh. Esikoisen sain 8 vuotta nuorempana ja siitä palauduin todella hyvin. Univajekaan ei painanut. Nyt kaikki on toisin. En tiedä, onko ikä vai toinen lapsi vai molempien vaikutusta...

Vierailija
402/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa ovat kaikki kirjoittajat, että syytä ei voi löytää. Itselläkin vaihdellut ikävaikutelma. 30 vuotiaana olin rouvamainen sitten 45 vuotiaana takaisin tyttömäiseksi. Vaihdellut koko iän ajan, ja olen saanut kuullakin siitä. Se on kuitenkin tosi, ettö muutamana kesänä välttelin auringon paistetta kasvoille, niin olin heleäihoinen koko vuoden. Sitten en taas välittänyt etsiä varjoa, niin iho oli kulahtaneempi. Rasvoja en käytä.

Olen raitis. Kerran join lasillisen samppanjaa, niin oli aamulla silmäpussit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupsahdin viime yönä. Kiitos naapurin metelöinnin. Minne voin laittaa laskun näistä silmäpusseista?

Vierailija
404/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on jotkut heittäneet ajatusta ilmana että lyhyet ihmiset säilyy nuoremman näkösinä pidempään.

Ei tuosta ole mitään virallista varmana,mutta joku lääkäirkin on sanonut että taitaa olla totta.

Ei pidä paikkaansa kasvojen osalta, mutta ehkä vartalon osalta.

Lyhyet naiset ovat ns. "tyttömäisiä", kun ovat lapsen/nuoren kokoisia, ja siten tulee sellainen vaikutelma, että ovat nuoremman oloisia, varsinkin, jos he pysyvät hoikkana. Minuakin, hoikkana pysynyttä, on tytötelty vielä yli 50-vuotiaana monet kerrat, vaikka kasvot näyttävätkin suunnilleen ikäiseni kasvoilta.

Tämä. Olen 50-vuotias, 158 cm pitkä, sirokokoinen, pitkähiuksinen ja naamasta ryppyinen. Minua luullaan säännönmukaisesti jopa 20 vuotta nuoremmaksi. Omasta mielestäni olen naamasta normaalisti rupsahtanut ja näytän ihan ikäiseltäni, että ilmeisesti pienikokoisuus=nuoruus.

Vierailija
405/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, kun mainoksissa olla huolissaan rypyistä.

Itseäni surettaa enemmänkin se kasvojen laskeutuminen iän myötä.

Laskeutuvat silmäluomet ja poskien sekä leukalinjan veltostuminen ovat omat huolenaiheeni.

Rypyistä en niinkään murehdi! 

Sama. Tosin ne rypythän suurelta osin aiheutuu kudosten valahtamisesta.

Kyllä, mutta rypyt on silti enemmän ihon päälliskerroksen vekkiytymistä, ja se valahdus "syvemmällä", rasvan haihtumista ja kollageenin rapistumista.

Se valahdus aiheuttaa enimmäkseen rypyt. Kun rasva ihon alta katoaa, iho veltostuu ja jää tyhjää. Tämä aiheuttaa rypyt. Ja usein vielä se pahentaa niitä, kun ihminen itse liikuttaa ihoaan lihaksillaan. Esimerkiksi otsa roikkuu, ja ihminen nostelee vähän väliä kulmiaan. Tämä johtaa otsan rypistymiseen.

Kyllä aika pitkälle, mutta esimerkiksi kemiallisella kuorinnalla saa ihmeen paljon pintaryppyä pois, mutta ei sitä valahdusta. Ainakin itseltäni lähti ne ohuimmat harakanvarpaat.

Vierailija
406/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, millä tuotteilla ihoaan hoitaa on oikeasti tärkeää, enkä nyt tarkoita että pitäisi käyttää kallista luxuskosmetiikkaa.

Tärkeimpänä on täyteainehoidot, jotka aloitetaan jo tarvittaessa alle 30, heti kun alkaa mitään rypynalkujakaan tulla. Kahdesti vuodessa lisätäyttö omalla kohdalla on auttanut pitämään naaman jo 15 vuoden ajan oikeastaan ihan saman näköisenä, nyt ikää 48. Ei se sitten auta niin paljon enää alkaa niitä fillereitä laittamaan kun syvät rypyt on päässeet jo muodostumaan.

Ravinto, vesi ja henkinen hyvinvointi myös erittäin tärkeää.

Nimenomaan ei näin. Täyteaineiden ja botoxin käyttö näkyy aina. Joillain enemmän, joillain vähemmän. Täyteaineista jää suurimmalle osalle jos jonkinlaista muhkuraa ja pahinmillaan naama on ihan epämuodostuneen näköinen ja paikoin oudon pinkeä. Botox taas on karun näköistä, suonet pullottavat, otsa kiiltää ja osa ihan sileä, osa kamalalla paperirypyllä. Erään nimeltämainitsemattoman ”kohukaunottaren” naamassa näkyy näiden molempien huonot puolet, sillin kun kuvia ei ole käsitelty. Uskon, että noiden markkinointi nuorille muka ennalta ehkäisevänä johtuu tasan siitä, että se tietää myyjille rahaa. Pahoittelen, mutta minusta pistellystä naamasta tulee mieleen lähinnä epätoivo ja iän kieltäminen. Varmaan joskus joku onnistuu pysymään kohtuudessa ja saa ihan nättiäkin jälkeä aikaan, mutta noin pääosin ei hyvä.

Olen ikäisesi eikä naamaan ole pistetty ikinä mitään. A-ja C-vitamiinia ulkoisesti, hyvää kosteutusta, mikroneulausta, hyviä rasvoja ravinnossa, paljon ulkoilua, kunnon unet aina kun se onnistuu. Olen lähes rypytön, silmien ympärillä ikä näkyy, mutta onneksi vasta vähän.

Aika paljon on toki kiinni geeneistä, mutta toisaalta tämän ikäisenä elämässä on jo niin paljon muutakin kuin oma lärvi.

Vierailija
407/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin se tuntui tapahtuvan yhtäkkiä. Muistan edelleen kun yhtenä aamuna katsoin peiliin ja mulla oli silmien alla rypyt, sellaiset viivat mitä ei aikaisemmin koskaan ollut. Sen jälkeen niitä on alkanut tulla lisää ihan syöksymällä. Olen itsekin niitä jotka pysyi ikäistään nuoremman näköisenä (muut sanoneet) todella pitkään, joten se rupsahdus ei tapahtunut pikkuhiljaa vaan kertarysäyksellä. 

Nooh, oon nyt siihen jo tottunut, mutta oli se alussa järkytys että tyyliin yhdessä yössä muuttuu mummon näköiseksi. 

Vierailija
408/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui tämä juuri! Poskien rasva laskeutui ikään kuin siihen marionettilinjan yläpuolelle. Ensin en oikein tajunnut miksi näytin yhtäkkiä niin omituiselta. Niin raivostuttavaa! Olen yrittänyt "nostattaa" hieronnalla ja sellasella ultraäänihärvelillä.

Vierailija
409/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinko on suurin ryppyjen aiheuttaja. Eli jos on paljon ollut auringossa ilman suojausta, niin rypyt tulevat paljon paljon aiemmin. 90 prosenttia rypyistä johtuu auringosta. Eli leveälierinen hattu on paras ase ryppyjä vastaan.

Mutta aisaa voi katsoa toiseltakin kantilta. Olin itse noin 30 kun yhtäkkiä havahduin siihen, että minulla on ryppyjä. Oli jotenkin ihan karmeaa kun tuntui että äsken ei ollut ja sitten muka yhtäkkiä oli. Näin jälkikäteen ajatellen kyse oli enemmän henkisistä asioista, kasvoissani oli muutama täysin normaali ryppy ja tein siitä ihan itse itselleni ongelman, kun joka paikasta toitotettiin, että rypyt on muka pahasta. Asia ratkeni vanhenemalla :D Eli lopetin naistenlehtien ryppyvoideartikkeleiden lukemisen ja aloin nähdä normaalisti ikääntyvät kasvot normaaleina ja kauniina. Lierihattua aloin pitämään kesäisin ja lopetin meikin käytön. Nyt kun katson peilistä kasvojani niin näen kauniisti vanhentuneen 50-vuotiaan, jolla on vähän ryppyjä ja olen hyvin tyytyväinen. Näen kauniin hymyni ja muutamat rypyt, jotka ovat kauniisti niissä kohdissa, mihin hymyilevillä ihmisillä ne tulee. Näen että kulmat ovat laskeutuneet ja silmät ovat syvemmällä, mutta jotenkin näytän kauniilta ihan tällaisena. En tarvitse meikkejä, riittää pelkkä pesu ja leveälierinen hattu kesällä.

Säälillä katson joitain kanssasisariani, jotka pakkeloivat naamansa ja selvästi stressaavat omasta ulkonäöstään, kantavat aikakauslehdille ja meikkivalmistajille setelinsä, kun minä käytän ne kylpyläkäyntiin (ei nyt korona-aikaan) ja siltikin, vaikka mitä kasvoilleen tekee, niin eniten näkyy se, että onko itse tyytyväinen itseensä. Minä olen ja jokainen muu voi olla ihan yhtä lailla. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita, turha kuluttaa aikaansa ja energiaansa itsensä väheksymiseen.

Olet niin oikeassa. Olen itse 48v. ja jos voisin jotain nuoremmille naisille sanoa, se olisi se, että älä kuuntele niitä muiden vaatimuksia ja odotuksia äläkä käytä kallista aikaasi siihen, että olet itseesi tyytymätön, saati että vihaisit itseäsi. Päätä, että olet just hyvä. 😍

En minä väitä, että tämä on kaikille helppoa, mutta ei ole elämäkään. Älä haaskaa aikaa.

Vierailija
410/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan haluaisi puhua rupsahtamisesta vaan ulkonäön muuttumisesta.

Tiedättekö 90 päivää morsiamena -sarjojen Darcyn? Olen katsellut sarjoja silloin tällöin ja huomasin Darcyn kasvoissa erittäin selkeän muodonmuutoksen. Alkuvaiheessa Darcyn kasvot olivat ovaalit, loppupään jaksoissa neliöt. Darcy oli käsittääkseni sarjoissa 42-46-vuotias. Hän on varmaan tehnyt kaikkensa hoitaakseen kauneutta.

Harvoin olen noin suurta muutosta kasvojen muodossa nähnyt. Mitä ootte mieltä asiasta?

Darcey ja siskonsa ovat täyteaineiden suurkuluttajia, joten on todella vaikea sanoa, mitkä muutoksista ovat luonnollisia.

Meinasin sanoa tästä. Täyteaineita käytetään hirveästi poskipäihin ja leukalinjaan myös nykyisin, tätä näkee myös Suomessa, ks. esim. erään entisen Rantalentistähden kasvot. Eiköhän ole ihan täyteaine siis.

Vierailija
411/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan haluaisi puhua rupsahtamisesta vaan ulkonäön muuttumisesta.

Tiedättekö 90 päivää morsiamena -sarjojen Darcyn? Olen katsellut sarjoja silloin tällöin ja huomasin Darcyn kasvoissa erittäin selkeän muodonmuutoksen. Alkuvaiheessa Darcyn kasvot olivat ovaalit, loppupään jaksoissa neliöt. Darcy oli käsittääkseni sarjoissa 42-46-vuotias. Hän on varmaan tehnyt kaikkensa hoitaakseen kauneutta.

Harvoin olen noin suurta muutosta kasvojen muodossa nähnyt. Mitä ootte mieltä asiasta?

Darcey ja siskonsa ovat täyteaineiden suurkuluttajia, joten on todella vaikea sanoa, mitkä muutoksista ovat luonnollisia.

Meinasin sanoa tästä. Täyteaineita käytetään hirveästi poskipäihin ja leukalinjaan myös nykyisin, tätä näkee myös Suomessa, ks. esim. erään entisen Rantalentistähden kasvot. Eiköhän ole ihan täyteaine siis.

Ja siis ne todellakin kestää kauemmin kuin sanotaan ja siirtyvät ihon alla, eli varovasti niiden kanssa. Ja kasvojen alaosaa ei kannata hirveesti täytellä, tulee vain raskaat kasvot ja sellanen kamelikuono. Esimerkiksi Nicole Kidman on aivan ylitäyttänyt kasvonsa ja huulensa.

Vierailija
412/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin stressi, vakava masennus ja sokeri ovat vanhentaneet. Myös krooninen kipu vanhentaa todella nopeasti.

Vierailija
413/1130 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon nyt pitänyt loistavia botox teippejä 2 pv naamassa ja toimivat! Tigeristä. :D

Vierailija
414/1130 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä viestiketjusta, ihana saada vähän vertaistukea. Minä olin myös tuonne 35-37 vuotiaaksi paljon ikääni nuoremman näköinen. Sitten simsalabim rupsahdin hetkessä niin, että nyt 45 vuotiaana näytän ihan vanhalta eukolta. Kulmat on laskeutuneet silmien päälle ja leukaan on tullut buldoggiefekti. Samoin iho on muuttunut ohueksi.

Mutta toisaalta, huomaan muutoksen myös mielialassani, en enää välitä ulkoisista vaan olen sitä mitä olen. Ei paineita.

Vierailija
415/1130 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on jotkut heittäneet ajatusta ilmana että lyhyet ihmiset säilyy nuoremman näkösinä pidempään.

Ei tuosta ole mitään virallista varmana,mutta joku lääkäirkin on sanonut että taitaa olla totta.

Ei pidä paikkaansa kasvojen osalta, mutta ehkä vartalon osalta.

Lyhyet naiset ovat ns. "tyttömäisiä", kun ovat lapsen/nuoren kokoisia, ja siten tulee sellainen vaikutelma, että ovat nuoremman oloisia, varsinkin, jos he pysyvät hoikkana. Minuakin, hoikkana pysynyttä, on tytötelty vielä yli 50-vuotiaana monet kerrat, vaikka kasvot näyttävätkin suunnilleen ikäiseni kasvoilta.

Tämä. Olen 50-vuotias, 158 cm pitkä, sirokokoinen, pitkähiuksinen ja naamasta ryppyinen. Minua luullaan säännönmukaisesti jopa 20 vuotta nuoremmaksi. Omasta mielestäni olen naamasta normaalisti rupsahtanut ja näytän ihan ikäiseltäni, että ilmeisesti pienikokoisuus=nuoruus.

Varsinkin jos pukeudut tyköistuvaan farmariasuun...

Vierailija
416/1130 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla luin tätä ketjua ja samaistun kyllä fiiliksiin. Muutos muutamassa vuodessa on huomattava. Oletteko verranneet vaikka passikuvianne? Itse huomasin konkreettisimman muutoksen niistä. Aivan kuin eri kasvot malliltaan. Ennen pyöreät posket tippuneet varmaan sentin alaspäin ja tulleet neliskanttisemmiksi. Ja tähän ei kyllä elintavoilla ole voinut vaikuttaa. Aina ollut normaalipainoinen, liikkuva ja lähes päihteetön. Mutta ikääntyminen tuo kyllä armollisuutta mukanaan. Hetken joku tällainen asia harmittaa, mutta muut asiat nousevat sen yläpuolelle. 40+ ja 50+ joutuu miettimään paljon tärkeämpiäkin asioita ja kantamaan niistä osansa (onkohan se syynä äkilliseen ikääntymiseen...) kuten lasten pärjääminen elämässä, ikääntyvistä vanhemmista huolehtiminen, eri seulontojen vastaukset ja iän karttuessa tulevat riskit ja todennäköisyydet eri sairauksiin. Näistä ei nuorempana joutunut murehtimaan. Silti ainakin tällä hetkellä tuntuu, että elää sitä elämänsä parasta aikaa - kummallista kyllä.

Vierailija
417/1130 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon nyt pitänyt loistavia botox teippejä 2 pv naamassa ja toimivat! Tigeristä. :D

Miksi naiset alapeukuttaa? Mitä se sulta on pois jos olen oikeesti saanut otsaryppyä pois kiristämällä ihoa? Tämmöiset ylimääräiset ryppyjä aiheuttavat maneerit jää pois kun niitä ei käytä.

Vierailija
418/1130 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin jo parikymppisenä lopettaa otsan rypistelyn. Nyt olen 38 ja otsa edelleen sileä.

Silmänympärysiho onkin hankalampi, rasvaamisesta huolimatta ne eivät ole enää ihan sileät. Lähinnä näkyy tietyssä valaistuksessa ja valon tullessa sivulta.

Ylipäänsä oma tilanne on vielä hyvä, en tiedä mitä tapahtuu jos se yhtäkkinen rupsahtaminen tulee. En sitä toki tähän ikään vielä odotakaan, mut muutaman v päästä.

Omat sisarukset ei ainakaan ole kauniisti ikääntyviä, olkoonkin miten rakkaita hyvänsä.

Tästä päätellen en usko olevani poikkeus sarjassa....:( Tosin elämäntavat mulla huomattavasti terveellisemmät.

Vierailija
419/1130 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä aamuna naamassa ollut tyynynkuva ei vaan enää lähtenyt pois, siinä se on ollut nyt 15v ja lisää tullut.

Kropalle kävi samoin, tosin jouduin 50v leikkaukseen ja lähes vuodepotilaaksi pariksiviikoksi vatsanahka jäi roikkuvaksi pussiksi.

58v

Vierailija
420/1130 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtui 30-vuotiaana, kun kokeilin kasvissyöntiä. Silmien alle ilmaantui pussit, posket alkoivat roikkua kuin buldogilla ja otsaan ilmestyi kolmessa kuukaudessa näkyvät juonteet. Iho muuttui kuivaksi ja värittömäksi. Peilistä ei katsonut enää ilmestys, vaan olemus oli väsynyt ja eltaantunut. Ruokavalion muutoksen myötä tilanne on korjautunut noin 80%, mutta paluuta entiseen ei ollut. Tähän vielä parin vuoden kova stressi, niin elähtäminen näyttää vääjäämättömältä.