Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Vierailija kirjoitti:
Jotkin hyvät voiteet voivat auttaa, nimittäin jo ihan se että iho on kuivempi, saa sen näyttämään vanhemmalta. En juuri usko voiteiden ryppyjä häivyttävään vaikutukseen, mutta kun kokeilin a-vitamiinivoidetta silmänalusiin, niin se kyllä tasoitti ”kuoppia”. Onhan näitä mesolankoja, väkäslankoja ja muuta, mutta niistä ei voi oikein mitenkään sanoa muuttuuko lopputulos mitenkään tai jääkö sinulle pahimmassa tapauksessa vain kovat langat pilkistämään ihon alta, aina kun käännät päätä. Joillain on kai toiminutkin.
Itselläni oli erittäin hyvä tulos langoilla. Ja nehän sulaa muutamassa kuukaudessa kokonaan. Kollageenia jää jäljelle.
Paljon hyviä neuvoja täällä. kiitos! Itse aion kyllä mennä kasvojenkohotukseen kun sen aika tulee.
Nyt vielä käytän botoxia ja filleriä (maltillisesti). En yritä näyttää 20v vaan kauniilta ja huoliteltulta 45 vuotiaalta.
Minulla henk. kohtaisesti laihdutus nuorentaa, tiputin 10 kg ja näytän huomattavasti paremmalta. Ehkä hetken ne kasvot oli hieman läsähtäneet, mutta sitten iho kiinteytyi ja näytän paljon paremmalta.
Tässä iässä elintavat, hyvä ravinto, ravintolisät, urheilu, lepo, seksi, hyvä mieli, kosmetiikka, kauniit vaatteet, hoidot, sivistys, ilo, nauru, ystävät, rakkaus nuorentavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse rupahtanut aivan yllättäen. 40-v olin vielä nuoren ja raikkaan näköinen, nyt 45-v tuskin uskallan katsoa peiliin. Silti aina välillä kysellään papareita. Papereiden kyselijät vaihtelevat nuorista kassapojista vanhempiin rouvahenkilöihin. Saan lisäksi jatkuvasti kuulla näyttäväni nuoremmalta. Kuulemma ilman meikkiä näytän 16-vuotiaalta. Pientä liioittelua, juu, mutta huvittaa kun olen näin rupsahtanut ja silti väitetään että näytän muka nuoremmalta. Ei tähän voi suhtautua kuin huumorilla ja tottakai olen iloinen kehuista!
Juurikin näin. Itsekin nelikymppisenä saan välillä kehuja, miten näytän kymmenen vuotta nuoremmalta. Olen sporttinen, mutta kasvoiltani ihan nelikymppisen näköinen. Kaikki me näytetään suurin piirtein ikäisiltämme. En ole ikinä tavannut ihmistä, joka näyttäisi 10-20 vuotta nuoremmalta. Otetaan kehut kehuina ;)
Minä olen kyllä tavannut ihmisiä jotka näyttävät 10v ikäistään nuoremmalta. Ei kaikki näytä ikäiseltään, toiset näyttää ikäistään vanhemmalta toiset taas paljon nuoremmalta. Suurin osa varmaan ikäiseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse rupahtanut aivan yllättäen. 40-v olin vielä nuoren ja raikkaan näköinen, nyt 45-v tuskin uskallan katsoa peiliin. Silti aina välillä kysellään papareita. Papereiden kyselijät vaihtelevat nuorista kassapojista vanhempiin rouvahenkilöihin. Saan lisäksi jatkuvasti kuulla näyttäväni nuoremmalta. Kuulemma ilman meikkiä näytän 16-vuotiaalta. Pientä liioittelua, juu, mutta huvittaa kun olen näin rupsahtanut ja silti väitetään että näytän muka nuoremmalta. Ei tähän voi suhtautua kuin huumorilla ja tottakai olen iloinen kehuista!
Juurikin näin. Itsekin nelikymppisenä saan välillä kehuja, miten näytän kymmenen vuotta nuoremmalta. Olen sporttinen, mutta kasvoiltani ihan nelikymppisen näköinen. Kaikki me näytetään suurin piirtein ikäisiltämme. En ole ikinä tavannut ihmistä, joka näyttäisi 10-20 vuotta nuoremmalta. Otetaan kehut kehuina ;)
Minä olen kyllä tavannut ihmisiä jotka näyttävät 10v ikäistään nuoremmalta. Ei kaikki näytä ikäiseltään, toiset näyttää ikäistään vanhemmalta toiset taas paljon nuoremmalta. Suurin osa varmaan ikäiseltään.
Sitäpaitsi nuorempien ihmisten ikää on tosi vaikea määrittää. Nyt viiskymppisenä ihmiset 25-35 näyttävät mielestäni ihan samanikäisiltä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä myös oon tavannut ihmisiä jotka näyttää nuoremmalta. En taju miksi se ei saisi olla mahdollista? Ei nyt ihan 10 vuotta mutta ainakin 5 vuotta on arvaus ollut vähemmän. Kaikki ei näytä ikäiseltään!
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä tällä on? Ulkonäkö heikkenee kaikilla iän myötä. Ei pitäisi olla kovin tärkeä asia ylipäätään tai jos on niin sitten se ulkonäön menetys ei ole ainakaan suurin ongelma.
On se silti tärkeä asia ihmisille ja itseäni huvittaa jotenkin että se tulee niin isona yllätyksenä (varsinkin) naisille. Pari vuotta sitten oli Humans of New Yorkissa nainen joka kertoi että huomasi ensimmäistä kertaa noin kuusikymppisenä että miehet eivät katso taikka huomioi häntä enään samalla tavalla - ja se tuli siis yllätyksenä hänelle. Muistan lukeneeni kommenttikentässä satojen eri naisten samankaltaisia tunteita / tarinoita. Aika monella tuntuu olevan naiivi käsitys siitä että heitä kohdellaan tietyllä tavalla jonkun sisäisen positiivisen voiman / energian takia, eikä sen että me miehet pidämme teitä seksuaalisesti viehättävinä.
Minä taas luulin että naiset aistivat ja tietävät tasan tarkkaan miksi miehet ovat vähän extra kilttejä asiakaspalvelussa tms. Ihan arkisissa tilanteissa siis ei missään baareissa.
Sellasta se on joidenkin kohdalla, älä stressaa. Naiset rupsahtaa nopeesti, ainakin niillä on miehiä ohuempi iho eli rypyt tulee voimakkaammin esiin ja nii edelleen. Harva yli 30v nainen näyttää luonnostaan upealta, se on vaa fakta. Toisaalta pitääkö ees näyttää loistavalta? Mun mielestä ei.
Naiset stressaa ulkonäöstään liikaa. Miksi niin monet ottaa mallia sosiaalisesta mediasta? ”Onkoha tää nyt hyvä? Mitäköhä ne aattelee musta?” Omaa järkeä saa käyttää :D Keskity omiin intohimoihin ja läheisiin - niistä tulee huippufiilistä. Millään muulla ei juurikaan oo merkitystä. Se on loputon suo kun lähtee vertaamaan itseään muihin, joten parasta taistella vaan itseään vastaan.
Illanjatkot 26-vuotiaalta mieheltä, kyllä se elämä voittaa kun keskityt eniten hyviin puoliisi!
Olen nyt 47-vuotias, enkä ole oikein koskaan kovin välittänyt kauneudenhoidosta. Nyt kuitenkin surettaa kasvojen pienenpienet rypyt ja isommat otsassa ja juuri se piirteuden valahtaminen ja värin katoaminen. Kun katson valokuvia äidistäni ja siskoistaan samanikäisinä, he näyttivät nuoremmilta!
Mutta kurjinta on vartalon rupsahtaminen. Mulla on ollut sellainen ihan kiva kroppa ja harrastin nuorempana ajoittain liikuntaakin paljon. Nyt on 10 vuotta mennyt liikaa sohvalla maaten ja suklaata syöden ja kaikkia murheita miettien ja stressaantuneena. Iho on nyt sellainen ns. vanhan ihmisen iho, muhkurainen ja vatsa roikkuu. Ylipainoa on ja sitä olen saanut pudotettua nyt talvella 5 kiloa lenkkeillen ja terveellisemmällä ruualla.
Mutta on todettava, että ihmisen kukoistuksen aika on lyhyt!
Marqii De Sade kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä tällä on? Ulkonäkö heikkenee kaikilla iän myötä. Ei pitäisi olla kovin tärkeä asia ylipäätään tai jos on niin sitten se ulkonäön menetys ei ole ainakaan suurin ongelma.
On se silti tärkeä asia ihmisille ja itseäni huvittaa jotenkin että se tulee niin isona yllätyksenä (varsinkin) naisille. Pari vuotta sitten oli Humans of New Yorkissa nainen joka kertoi että huomasi ensimmäistä kertaa noin kuusikymppisenä että miehet eivät katso taikka huomioi häntä enään samalla tavalla - ja se tuli siis yllätyksenä hänelle. Muistan lukeneeni kommenttikentässä satojen eri naisten samankaltaisia tunteita / tarinoita. Aika monella tuntuu olevan naiivi käsitys siitä että heitä kohdellaan tietyllä tavalla jonkun sisäisen positiivisen voiman / energian takia, eikä sen että me miehet pidämme teitä seksuaalisesti viehättävinä.
Minä taas luulin että naiset aistivat ja tietävät tasan tarkkaan miksi miehet ovat vähän extra kilttejä asiakaspalvelussa tms. Ihan arkisissa tilanteissa siis ei missään baareissa.
Mielenkiintoinen näkökulma! Olen nuorempana ollut hoikka ja varmasti ihan perusnätti, mutta jotenkin olen mielestäni saanut aina tuntemattomilta jotain ihme kenkkuilua. Olen yrittänyt olla iloinen ja ystävällinen, jos olen ollut asiakaspalvelussa ja muutenkin. On ollut tavallista, että jossain ihme kassajonossa tai muualla joku vieras ihminen, usein mies, on yhtäkkiä laukonut jonkun ilkeyden.
Kun olen ihmetellyt asiaa, on eräs läheiseni todennut, että ehkä annan itsestäni sellaisen vaikutelman, että olen valmis sietämään kettuilua. Nyt olen kovettanut nahkaani ja valmistautunut tuollaisiin tilanteisiin päättämällä antaa samalla mitalla takaisin. Ja olen tyytyväinen, kun jälkikasvuni saa pidettyä puolensa, kun joku vieras on yrittänyt kaupassa komennella täysin syyttä (esim. Aikuinen on kaupassa tönäissyt selkään ja tiuskinut, että meeppä nyt eteenpäin, niin lapsi on todennut, ettei hän mene, koska haluaa pitää turvaväliä) .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sweatheart kirjoitti:
Olen kohta 52v enkä ole vieläkään rupsahtanut. Kesällä luultiin baarissa 36-vuotiaaksi parhaimmillaan. Geenit varmaan ratkaisevat. Elän terveellisesti, liikun, olen normaalipainoinen ja syön vain vähän herkkuja. En polta, juon jonkin verran alkoholia. Hoidan kyllä ihoani hyvin ja korostan piirteitä meikillä, mutta kaikenkaikkiaan näytän nuoremmalta. Itse arvioiden noin 10 v nuoremmalta. Hississä tytöteltiin yksi päivä :) Saan olla kaiketi onnellinen tästä. Ehkä sitten kuuskymppisenä näytän viiskymppiseltä jne.
Veikaan että näytät aika tarkkaan juuri 52 vuotiaalta, aivan kuten kaikki muutkin näyttää lähes aina ikäsiltään. Annoitko muuten sille miehelle, joka pillun kiilto silmissään valehteli että näytät 36 vuotiaalta?
Juuri näin! Kyllä yli 50-vuotias näyttää just siltä viiskymppiseltä, vaikka joku kolli himoissaan kehuisikin max 35-vuotiaaksi 😄 Jopa Jennifer Lopezin koko olemus huokuu keski-ikäisen naisen elämänkokemusta, vaikka kroppa ja naama ovatkin kuosissa, puhumattakaan jostain persjalkaisesta suomalaisesta, jolla ei ole Jlon personal traineria, kokkia ja plastiikkakirurgia...
Kyllä 50v näyttää usein ikäiseltään, mutta jotkut vaan hekuu vielä siinäkin iässä. Iän tuoma kontarasti tuo mielenkiintoa siihen olemukseen. Sit pitää olla se tyyli ja olemus kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sweatheart kirjoitti:
Olen kohta 52v enkä ole vieläkään rupsahtanut. Kesällä luultiin baarissa 36-vuotiaaksi parhaimmillaan. Geenit varmaan ratkaisevat. Elän terveellisesti, liikun, olen normaalipainoinen ja syön vain vähän herkkuja. En polta, juon jonkin verran alkoholia. Hoidan kyllä ihoani hyvin ja korostan piirteitä meikillä, mutta kaikenkaikkiaan näytän nuoremmalta. Itse arvioiden noin 10 v nuoremmalta. Hississä tytöteltiin yksi päivä :) Saan olla kaiketi onnellinen tästä. Ehkä sitten kuuskymppisenä näytän viiskymppiseltä jne.
Veikaan että näytät aika tarkkaan juuri 52 vuotiaalta, aivan kuten kaikki muutkin näyttää lähes aina ikäsiltään. Annoitko muuten sille miehelle, joka pillun kiilto silmissään valehteli että näytät 36 vuotiaalta?
Juuri näin! Kyllä yli 50-vuotias näyttää just siltä viiskymppiseltä, vaikka joku kolli himoissaan kehuisikin max 35-vuotiaaksi 😄 Jopa Jennifer Lopezin koko olemus huokuu keski-ikäisen naisen elämänkokemusta, vaikka kroppa ja naama ovatkin kuosissa, puhumattakaan jostain persjalkaisesta suomalaisesta, jolla ei ole Jlon personal traineria, kokkia ja plastiikkakirurgia...
Kyllä 50v näyttää usein ikäiseltään, mutta jotkut vaan hekuu vielä siinäkin iässä. Iän tuoma kontarasti tuo mielenkiintoa siihen olemukseen. Sit pitää olla se tyyli ja olemus kohdillaan.
Piti kirjoittaa hehkuu!! Ei kannata yhtä ryppyä tsiikata vaan olemusta/kokonaisuutta. 🤍
Ei se naaman hoito riitä jos muute rusahtaa kans, eli muistakaa jumppaa ja pitää paino kuten hoikkana pitää ollakkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, kun mainoksissa olla huolissaan rypyistä.
Itseäni surettaa enemmänkin se kasvojen laskeutuminen iän myötä.
Laskeutuvat silmäluomet ja poskien sekä leukalinjan veltostuminen ovat omat huolenaiheeni.
Rypyistä en niinkään murehdi!
Sama. Tosin ne rypythän suurelta osin aiheutuu kudosten valahtamisesta.
Kyllä, mutta rypyt on silti enemmän ihon päälliskerroksen vekkiytymistä, ja se valahdus "syvemmällä", rasvan haihtumista ja kollageenin rapistumista.
Se valahdus aiheuttaa enimmäkseen rypyt. Kun rasva ihon alta katoaa, iho veltostuu ja jää tyhjää. Tämä aiheuttaa rypyt. Ja usein vielä se pahentaa niitä, kun ihminen itse liikuttaa ihoaan lihaksillaan. Esimerkiksi otsa roikkuu, ja ihminen nostelee vähän väliä kulmiaan. Tämä johtaa otsan rypistymiseen.
Minulla on ollut jo 24-vuotiaana ryppyjä. Tuolloin painoindeksi oli 19. Nyt 32-vuotiaana ei ole ollenkaan ryppyjä. Olen nykyään ylipainoinen. Eli rasva on täyttänyt rypyt sisältäpäin. Ei siinä 8 vuodessa ihon kunto ole ainakaan parempaan mennyt, vaikka rypyt ovatkin kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Lapset kun tulee niin kaikki seksikkyys menee. Älkää tehkö niitä.
Terkuin 15 lapsen äiti.
- sama
Rypytön 35v kirjoitti:
Alhainen rasvaprosentti, ounen puute, runsas auringonotto ja alkoholi ym. vanhentavat. Iho tulisi pitää kosteana sisäisesti (vesi, hyvät rasvat, proteiinit, vitamiinit, riittävästi kasviksia) sekä ulkoisesti (seerumi ja A-vitamiinia sisältävä yövoide. Näiden lisäksi kannattaisi käydä neulaushoidoissa (mikroneulaus, mesoterapia, biorevitalisaatio jne) sarjahoitona 3x/vuosi talvikaudella. Kesällä sitten keskitytään ihon suojaamiseen auringolta.
Kerrotko minkälaatuisten miesten kanssa olet tekemisissä? Tiedostavat jo he nämä asiat, vai lakkaako ihon nuorekkuus yhtäkkiä merkitsemästä kun sukupuoli vaihtuu? Ja kyllä...jos haluat kysyä, käyttäydyt kuin hetero-nainen.
Rypyt eivät minuakaan häiritse vaan kudosten valahtaminen. Olen 48-vuotias ja säästän faceliftiin. Ostan sen itselleni 50-vuotislahjaksi. Olen turhamainen ja inhoan kasvojen valahtamista. Muun kehon rapistuminen ei sillä tavalla häiritse kuin kasvojen.
Korona-aikana olen käynyt aika paljon kasvoja kiinteyttävissä hoidoissa ja pikkutoimenpiteissä. Niistä on hyötyä. Ne ja jatkuva hymyileminen auttavat nostamaan piirteitä kyllä aika paljon muttei tarpeeksi...
Yritän itselleni perustella rahantuhlausta sillä että tuen kosmareita ja muita kauneuden alan pienyrittäjiä. Tosiasia on se että olen lapsesta saakka ollut kamalan tarkka kasvoistani. Eli pinnallisuuteen kovasti taipuvainen. Äh!
Minulla on kolme siskoa. Olemme kaikki jo keski-ikäisiä, vanhimmat kaksi ovat jo lähempänä kuuttakymmentä. Vanhin sisareni on koko elämänsä ollut hyvin turhamainen ja ulkonäköönsä keskittyvä. Hänelle on muutamat pikku operaatiotkin tehty, maulla ja hienovaraisesti kuitenkin. Näyttää noin 40-vuotiaalta,hoikka ja hyvin pukeutuva.
Seuraava sisko on myös nuorekas, rasvainen iho aiheuttaa noin korkeammalla iällä sen, että ryppyjä ei ole. Tyylikin on nuorekas, tosin hän on hieman pyöreämpi. Ei häntäkään uskoisi millään ikäisekseen.
Sitten on kolmas sisko, näitä kahta nuorempi. Hän näyttää vähintään ikäiseltään, iho on kuiva ja alkanut roikkua. Ei taida nukkua tarpeeksi, kun on paljon tekemistä. Yhdessä vaiheessa kului paljon alkoholia, sekin näkyy naamasta. Hän oli perheen kaunotar, kyseltiin nuorempana missikisoihin.
Näistä nuorin näyttää vanhimmalta, eli yksilöllistä on vaikka sama geenipohja.
Hyvä yöuni on tärkeää ulkonäölle ja terveydelle. Riittävästi vettä ja C vitamiinia. Mikroneulaus on osaavissa käsissä (= ammattilaisen tekemänä) ihan huippu. Itselleni suositteli ihotautilääkäri, joka näytti 10 vuotta ikäistään nuoremmalta.
Tämä totta, kestävät paljon kauemmin kuin sanotaan, ja liikkuvat. Eli ihan minimi on paras.