Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanhan me hyvätuloiset alkaa tukea köyhempiä suoraan, jos ei verojen kautta mene enää perille

Vierailija
18.06.2023 |

Itse voin ainakin tukea vaikka köyhää lapsiperhettä tai mielenterveysongelmaista yksinasuvaa muutamalla kympillä kuussa, jos joku nyt menettää leikkausten takia tuloja.

Jos jokainen inhimillinen keskituloinen tekee näin, niin pidetään Suomi vielä hyvinvointivaltiona.

Kansa äänesti todella huonosti tällä kertaa - ensi kerralla kannattaa äänestää vasemmistoa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikosti, mutta kannattaa seurata lahjaveron muutoksia tulevan hallituskauden aikana.

Tänä vuonna Verottaja on ilmoittanut näin:

Lahjasta pitää maksaa lahjaveroa, jos samalta lahjanantajalta saatujen lahjojen arvo on kolmen vuoden aikana 5 000 euroa tai enemmän.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/

Vierailija
2/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa mielummin työtä, niin autat henkilöä itse auttamaan itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin ihan oikein ja siihen oli syy. Makselen ihan tarpeeksi veroja joka liksasta ja se saa riittää. Kattelin taas sen osuuden mikä lähti, niin oli 890e. Ton enempää en auta ja nyt alkaa muutenkin riittää.

Vierailija
4/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk. Haluaako joku tuollaisen hyväntekeväisyysyhteiskunnan?

Vierailija
5/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti, mutta kannattaa seurata lahjaveron muutoksia tulevan hallituskauden aikana.

Tänä vuonna Verottaja on ilmoittanut näin:

Lahjasta pitää maksaa lahjaveroa, jos samalta lahjanantajalta saatujen lahjojen arvo on kolmen vuoden aikana 5 000 euroa tai enemmän.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/

Eli voi lahjoittaa 138 euroa kuussa. Kymmenen lahjoittajaa kun saisi niin ei tarvise enää tehdä näitä osapäivätöitä.

Vierailija
6/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin ihan oikein ja siihen oli syy. Makselen ihan tarpeeksi veroja joka liksasta ja se saa riittää. Kattelin taas sen osuuden mikä lähti, niin oli 890e. Ton enempää en auta ja nyt alkaa muutenkin riittää.

Maksamasi summa ei kats edes sinusta itsestäsi aiheutuvia kuluja.

Vierailija
7/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki. Ja jos siellä katukiveyksella istuu kerjäämässä suomalainen köyhä, niin anna toki lantti. 

Lapsiperheissäkin saattaa köyhyyden pahentuessa entistä useampi lapsi mennä iltaisin nälkäisenä nukkumaan. Ja onkohan pian edes vanhempien kanssa kotiakaan. Lapsia otetaan huostaan, sijoitetaan, kun perheeltä menee koti. Ootko tätä funtsinut? Ja kun on huostassa, niin sehän taas syö jonkin instanssin rahaa, valtion tai kunnan.

Vierailija
8/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ry, Hursti, Facebookin ruokakassi ryhmät (ResQ kredut)

Vierailija
9/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai heitä pitää nälkäkuolemalta pelastaa. Jos yhteiskunta ei toimi, niin perustetaan uusi.

Vierailija
10/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan 2000 € kuussa veroa. Mielelläni haluaisin verorahojen menevän juuri lapsien ja sairaiden ihmisten auttamiseen. En juuri sen parempaa kohdetta keksi. Ymmärrän kyllä yritysten merkityksen yhteiskunnalle, mutta kyllä minusta rikkaat saisi maksaa paljon enemmän veroa. 

Töitä tarjoaisin, jos olisin itse yrittäjä, mutta olen ihan palkkatöissä.

- Ap

Vierailija
11/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Kotimaan apu keräys.  Sinne vaan 20 euroa aina kun voi.

Vierailija
12/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hope ry, Hursti, Facebookin ruokakassi ryhmät (ResQ kredut)

Kiitos, katson saanko laitettua säännöllisen kuukausilahjoituksen johonkin noista. 

- Ap

Vierailija
13/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan 2000 € kuussa veroa. Mielelläni haluaisin verorahojen menevän juuri lapsien ja sairaiden ihmisten auttamiseen. En juuri sen parempaa kohdetta keksi. Ymmärrän kyllä yritysten merkityksen yhteiskunnalle, mutta kyllä minusta rikkaat saisi maksaa paljon enemmän veroa. 

- Ap

2000 EUROA KUUSSA VEROA... JAHA. USKOKOON KEN HALUAA, ETENKIN KUN TYYPPI KIRJOITTELEE VAUVA.FI-PALSTALLA.

Vierailija
14/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

2000 EUROA KUUSSA VEROA... JAHA. USKOKOON KEN HALUAA, ETENKIN KUN TYYPPI KIRJOITTELEE VAUVA.FI-PALSTALLA.

Miksi en täällä kirjoittaisi? Ei mulla ole tänä sunnuntaina parempaakaan tekemistä kuin seurata hallituksen muodostamista ja kirjoitella täällä. Olen introvertti tyyppi ja elämäni pyörii töiden ympärillä, ei mulla ole tämän parempaa tekemistä :D 

- Ap

Vierailija
15/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea, että autat itse minkä verran haluat. Nyt tämän hallituksen ansiosta puolestaan niiden ei tarvitse avustaa verovaroin niin paljon, jotka eivät halua.

Vierailija
16/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Meillä olisi aika lailla töitä pihalla ja kasvimaalla, maksan pimeästi liien pientä sossutukea saavalle tai siis oikeastaan lahjoitan pari kymppiä, kun hän ilolla auttaa pihassa pari päivää. Molemmille tulee hyvä mieli.

Vierailija
17/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen kautta ei mene perille. Verot eivät rahoita valtiota!

Vierailija
18/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hieno ihminen ap. Suurinosa hyvätuloisista on vain älyttömän pihejä. Köyhä antaa tuhkatkin pesästä.

Vierailija
19/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Meillä olisi aika lailla töitä pihalla ja kasvimaalla, maksan pimeästi liien pientä sossutukea saavalle tai siis oikeastaan lahjoitan pari kymppiä, kun hän ilolla auttaa pihassa pari päivää. Molemmille tulee hyvä mieli.

Annat ihan kaksikymppiä kahden päivän työstä.

Wow, oletpa hyväntekijä ja sydämellinen ihminen!

Vierailija
20/54 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat ihan kaksikymppiä kahden päivän työstä.

Wow, oletpa hyväntekijä ja sydämellinen ihminen!

Jokaiselle ansionsa mukaan. Jos ei suostu tekemään tuota palkkatyönä eli siis verokirjalla, jonka jälkeen sossu näkee summan tilillä, niin miksi ihmeessä maksaisin enemmän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä