10 päivää dieettiä takana eikä grammaakaan ole lähtenyt!
10 päivää olen ollut ilman lisättyä sokeria, käynyt 5 kertaa lenkillä (2 km juoksua, 8 km kävelyä), syönyt kasvisruokaa, tehnyt joka päivä 50 vatsalihasliikettä ja 10 punnerrusta. Parhaina päivinä 20 000 askelta. Painoin 94 kg kun aloitin 2.1 ja nyt aamulla punnitsin niin paino oli edelleen 94 kg. Olen 175 cm, 37 v nainen.
Mitä teen väärin? Alkoholia en ole juonut kuin 2 lasia viiniä koko aikana. Ei karkkeja, keksejä, limuja jne.
Kommentit (112)
Wau, oikein kaikki 50 vatsalihasta ja 10 punnerrusta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin ja liikut liikaa.
Aamupalaksi kaurapuuroa mustikoilla + 1 kananmuna
Välipalaksi näkkileipää ilman voita tai levitettä, 1-2 siivua juustoa, puolikas paprika ja kurkkua siivuina päällä
Lounaaksi jotain kasvisruokaa. Esim. kesäkurpitsa, valkosipuli, sipuli, pinaatti, paprika pannulla oliiviöljyssä ja 50 g (kuivapaino) pastaa keitettynä.
Illalliseksi teetä ja raejuustoa näkkileivän päällä
Proteiinia ei taida olla tarpeeksi, muutenhan lihastreeni kerää kuonaa lihaksiin ja nostaa painoa tilapäisesti. Ilman proteiinia ei varmasti laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos söisit oikein niin pelkästään nesteitä olisi lähtenyt 2kg. Syöt liikaa ja liikut liikaa. Se on 80% ruokaa ja 20% liikuntaa. Syö 1600kcl vuorokaudessa ja kävele 10 000 askelta päivässä. Se riittää.
Tuohon 20% kuuluu myös se lepo. Eli kun lähdetään tekemään sitä elämän tapa remonttia ensin pistetään kuntoon se ruokavalio ja lepo ja sitten vasta lisään sitä liikuntaa pienin askelin, esim ensin 15min lenkki, sitten 30min, jne...
Kyse ei ole vuodepotilaasta. Normaali ihminen kävelee 10 000 askelta päivässä pohjiksi. Sen päälle vasta tulee liikunta. Minä olen laihduttanut pienikokoisen naisen verran painoa ja pitänyt sen pois. Aina ihmetyttää kun perusterveisiin ylipainoisiin suhtaudutaan kuin koomapotilaisiin tai vanhuksiin. Ap ei ole mikään täysi sohvaperuna joten kävelee kepeästi vaaditut 10 000 askelta päivässä. Se ei vaikuta näläntunteeseen eikä mihinkään, mutta lisää kehon yleistä aktiivisuutta.
normaali ihminen ei ole ylipainoinen ja kykenee tekemään enenmän kuin 50 vatsalihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välipalaksi näkkileipää ilman voita tai levitettä, 1-2 siivua juustoa, puolikas paprika ja kurkkua siivuina päällä
Lounaaksi jotain kasvisruokaa. Esim. kesäkurpitsa, valkosipuli, sipuli, pinaatti, paprika pannulla oliiviöljyssä ja 50 g (kuivapaino) pastaa keitettynä.
Suhteessa paljon puuroa, näkkäriä ja pastaa. Eikä niissä mitään vikaa, päinvastoin.
Mutta hiilihydraatit sitoo elimistöön vettä ja se pitää painoa ”koholla”.
Karppauskin perustuu siihen että päästään vedestä eroon kun ei syödä hiilareita.
Enemmän proteiinia ja monipuolista liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia liikkujia te olitte ennen, jotka jaatte ongelman? Yhtäkkiä aloitettu liikunta aiheuttaa lihaksiin pieniä repeämiä. Kun keho alkaa korjata vaurioita, lihaksiin pakkautuu tulehdusta parantavia aineita ja nestettä ja se nostaa painoa. Tosin teillä on molemmilla ruokavaliokin pielessä.
Tuolla tavalla lihas kasvaa kaikilla, ei vain yhtäkkiä liikunnan aloittaneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos söisit oikein niin pelkästään nesteitä olisi lähtenyt 2kg. Syöt liikaa ja liikut liikaa. Se on 80% ruokaa ja 20% liikuntaa. Syö 1600kcl vuorokaudessa ja kävele 10 000 askelta päivässä. Se riittää.
Tuohon 20% kuuluu myös se lepo. Eli kun lähdetään tekemään sitä elämän tapa remonttia ensin pistetään kuntoon se ruokavalio ja lepo ja sitten vasta lisään sitä liikuntaa pienin askelin, esim ensin 15min lenkki, sitten 30min, jne...
Kyse ei ole vuodepotilaasta. Normaali ihminen kävelee 10 000 askelta päivässä pohjiksi. Sen päälle vasta tulee liikunta. Minä olen laihduttanut pienikokoisen naisen verran painoa ja pitänyt sen pois. Aina ihmetyttää kun perusterveisiin ylipainoisiin suhtaudutaan kuin koomapotilaisiin tai vanhuksiin. Ap ei ole mikään täysi sohvaperuna joten kävelee kepeästi vaaditut 10 000 askelta päivässä. Se ei vaikuta näläntunteeseen eikä mihinkään, mutta lisää kehon yleistä aktiivisuutta.
normaali ihminen ei ole ylipainoinen ja kykenee tekemään enenmän kuin 50 vatsalihasta.
On hyödytöntä tehdä paljoakaan enempää. Ja nuo 50 kannattaa olla erilaisia sarjoja, ainakin kahta.
Sun lihakset ovat alkaneet keräämään nestettä lisääntyneen liikunnan vuoksi. Jatka samaan tapaan ja tuloksia tulee ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö, 8km kävelyä on ihan todella hyvä määrä laihduttajalle, ap! Täällä on ihan ihmeellisiä harhakäsityksiä osalla ihmisistä, tuollainen kävelymäärä on juurikin omiaan polttamaan rasvaa ilman, että nälän tunne kasvaisi sietämättömäksi.
Tunnin reipas kävely polttaa ap:n kokoisella ihmisellä 250-290 kcal energiaa. Pyöristetään vaikka 300 kcal, jos ap on tosi kova kävelemään. 7 päivänä viikossa kävelemällä muodostunut ylimääräinen kulutus olisi 2100 kcal eli ei paljon mitään, koska 1 kg rasvaa sisältää 7000 kcal energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyödytöntä tehdä paljoakaan enempää. Ja nuo 50 kannattaa olla erilaisia sarjoja, ainakin kahta.
Miksi olisi hyödytöntä?
50 vatsalihasta ja 10 punnerrusta on kyllä tosi vähän, ei kerkiä edes lämmin tulemaan kun ne tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän. Lisää papuja, herneitä, suuria salaatteja. Ahmi raasteita, kastikkeeksi sitruunaaja oliiviöljyä sekä pähkinöitä. Tee moniviljasämpylöitä itse.
Netistä löydät hyviä ruokareseptejä, saat vaihtelua ja harjaannut hyväksi kasviskokiksi.
Alkoholi, limsat, karkit pois arjesta, niin ei tarvitse laihduttaa enää koskaan.
Olen koko nuoruuteni pilannut laihduttamalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa paljon puuroa, näkkäriä ja pastaa. Eikä niissä mitään vikaa, päinvastoin.
Mutta hiilihydraatit sitoo elimistöön vettä ja se pitää painoa ”koholla”.
Karppauskin perustuu siihen että päästään vedestä eroon kun ei syödä hiilareita.
Enemmän proteiinia ja monipuolista liikuntaa.
Tietty kun karppauksen aloittaa, niin nesteet poistuu ekana, mutta ei karppus siihen perustu.
No tuliko ne sun ylimääräiset kilot oikeasti vain kymmenessä päivässä? Nii-i.
Miksi täällä on syväanalyysit tulilla KYMMENEN PÄIVÄN jälkeen? Chillatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi hyödytöntä?
50 vatsalihasta ja 10 punnerrusta on kyllä tosi vähän, ei kerkiä edes lämmin tulemaan kun ne tekee.
Liikunta kannattaa aina olla monipuolista, eikä yhden lihasryhmän ylenpalttinen sahaaminen ole minkään ruuminosan etu. Varsinkaan selän, moni ei edes osaa tehdä vatsoja kunnolla. Jos vatsalihaksia haluaa kasvattaa, pätee niihin samat säännöt kuin muihinkin. Kunnon vastus ja lepopäivät. Muutoin kannattaa treenata myös corea ja koko kroppaa.
Pätkäpaasto on paras. Itse laihdutin 11 kg kolmessa kuukaudessa siten, että söin vain päivällä klo 11-18 ja silloinkin jätin toisen pullan pois, muuten söin kuten ennenkin. Ei alkoholia yhtään. En liikkunut yhtään. Minulla on ikää 65 v ja kilpirauhasen vajaatoiminta, silti pätkäpaasto pudotti tehokkaasti ja pysyvästi painoa. 164cm/68kg putosi lukemaksi 164/57 kg. Pysynyt jo vuoden ajan samana. Käyn joka aamu puntarilla, että paino ei pääse nousemaan pikkuhiljaa. Päkäpaastoilen edelleen, mutta syön normaalisti kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma voi olla että sokeriaineenvaihdunnassasi on häiriö. Minulla oli sama ongelma, millään määrällä liikuntaa ei tapahtunut mitään, ja ainoastaan tiukka ketodietti auttoi, hiilarit piti tiputtaa alle 20g vrk, sitten alkoi tapahtua. Nyt 16 kg lähtenyt ja noin kymppi vielä tiputettavana. Googlaa Atkinsin induktio ja etsi käsiisi joku Atkinsin kirja missä selitetään asia.
Eipäs, kun googleta ketogeeninen ruokavalio, joka on kehitetty 1900-luvun alkupuolella esim epilepsian hoitoon.
...ja vaikutus pyöreä nolla.
T. Epileptikkohttps://yle.fi/uutiset/3-9818124
Epilepsialääkitys määrätään silloinkin, kun puheeseen tulee häikkää, vaikka se on myrkytysoire. Mut älä syö hedelmiä, joissa on käytetty myrkkyjä tai jotka voi olla päällystetty E904- lacalla.
😂😂🤣🤣
Ei mulla muuta.Kolme kertaa on tapahtunut ja jokaisella kerralla syynä päärynä tai päärynäsose!
Kotihoito tilasi ambulanssin ja viikko neurologiselle, jos sitten kotiin lääkkeiden kans: lihasvoimat totaalisesti pois sen takia ja hoitopaikkahakemus vetämään. Ei jaksanut nousta pöydän äärestä ilman apua, ei sängystä ylös. Syyn löysin siksi kun teen hänelle ruoat ja tarkalleen tiedän, mitä niissä on.
Kyse on ollut ilmeisesti iäkkäästä ihmisestä?
Onko sinulla käynyt mielessä, että useimmiten ihmisen sairaudet/sairauskohtaukset eivät johdu siitä mitä hän on juuri syönyt?
Tuo kuvailemasi tilanne on ollut todennäköisesti ohimenevä aivoverenkierron häiriö (TIA) tai sitten pieni aivoinfarkti. Syyt löydät nettiä tutkimalla esim. duodecim terveyskirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia liikkujia te olitte ennen, jotka jaatte ongelman? Yhtäkkiä aloitettu liikunta aiheuttaa lihaksiin pieniä repeämiä. Kun keho alkaa korjata vaurioita, lihaksiin pakkautuu tulehdusta parantavia aineita ja nestettä ja se nostaa painoa. Tosin teillä on molemmilla ruokavaliokin pielessä.
Tuolla tavalla lihas kasvaa kaikilla, ei vain yhtäkkiä liikunnan aloittaneilla.
Kasvaa jos ne saa riittävästi niitä rakennusaineita. Jos lenkin jälkeen vetää pastaa ja kurpitsaa ei lihakset paljoa kehity vaan päin vastoin.
Joo, no, höttöhiilareilla itsensä turvottanut tiputtaa painoa hyvin nopeasti kun jättää vain ne pois. Jos ruokavalio on ollut sut kunnossa aikaisemmin vaikka vähän liikaa on syönyt niin elimistöllä menee aikaa sen polttamiseen. Puhun kokemuksesta, itselläni ei ole ylipainoa mutta yritän tiputtaa normaalipainon ylärajoilta 6 kg pois, se on tuskastuttavan hidasta ja minä en pikadietteiin sorru, sillä nimittäin varmistaa vain että kilot tulee ytä nopeasti takaisin. Riippuu siis täysin siitä minkälaisesta läskistä puhutaan.