10 päivää dieettiä takana eikä grammaakaan ole lähtenyt!
10 päivää olen ollut ilman lisättyä sokeria, käynyt 5 kertaa lenkillä (2 km juoksua, 8 km kävelyä), syönyt kasvisruokaa, tehnyt joka päivä 50 vatsalihasliikettä ja 10 punnerrusta. Parhaina päivinä 20 000 askelta. Painoin 94 kg kun aloitin 2.1 ja nyt aamulla punnitsin niin paino oli edelleen 94 kg. Olen 175 cm, 37 v nainen.
Mitä teen väärin? Alkoholia en ole juonut kuin 2 lasia viiniä koko aikana. Ei karkkeja, keksejä, limuja jne.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin ja liikut liikaa.
Aamupalaksi kaurapuuroa mustikoilla + 1 kananmuna
Välipalaksi näkkileipää ilman voita tai levitettä, 1-2 siivua juustoa, puolikas paprika ja kurkkua siivuina päällä
Lounaaksi jotain kasvisruokaa. Esim. kesäkurpitsa, valkosipuli, sipuli, pinaatti, paprika pannulla oliiviöljyssä ja 50 g (kuivapaino) pastaa keitettynä.
Illalliseksi teetä ja raejuustoa näkkileivän päällä
Ninhän mä sanoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma voi olla että sokeriaineenvaihdunnassasi on häiriö. Minulla oli sama ongelma, millään määrällä liikuntaa ei tapahtunut mitään, ja ainoastaan tiukka ketodietti auttoi, hiilarit piti tiputtaa alle 20g vrk, sitten alkoi tapahtua. Nyt 16 kg lähtenyt ja noin kymppi vielä tiputettavana. Googlaa Atkinsin induktio ja etsi käsiisi joku Atkinsin kirja missä selitetään asia.
Eipäs, kun googleta ketogeeninen ruokavalio, joka on kehitetty 1900-luvun alkupuolella esim epilepsian hoitoon.
...ja vaikutus pyöreä nolla.
T. Epileptikkohttps://yle.fi/uutiset/3-9818124
Epilepsialääkitys määrätään silloinkin, kun puheeseen tulee häikkää, vaikka se on myrkytysoire. Mut älä syö hedelmiä, joissa on käytetty myrkkyjä tai jotka voi olla päällystetty E904- lacalla.
😂😂🤣🤣
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin ja liikut liikaa.
Ei, vaan pitäisi olla "syöt liikaa ja liikut väärin".
Ei suinkaan.
Ootko mitannut itseäsi? Mittanauhalla siis. Voi olla, että senttejä on karissut, vaikka vaaka näyttää samaa.
Minä jätin pelkästään alkoholin pois eikä ole grammaakaan tippunut ja sentään join 40-50 annosta viikossa. Pullokaupalla ryystäsin viiniä eikä mitään ole tullut tilalle. Toivottavasti edes loppukuussa näkyisi jotain tulosta. Ajattelin, että nesteet olisi lähtenyt heti liikenteeseen... No toivottavasti maksa edes vähän puhdistuisi.
Ota mittanauha sen vaaan rinnalle.
Mulla kävi joskus samoin, vaa'alla ei näkynyt mitään mutta muutos näkyi kyllä kehossa ja yleisessä hyvinvoinnissa. Suosittelen jättämään sen vaa'alla käymisen vähemmälle ja keskittymään vaikka mittaamiseen.
Oletko mittauttanut kilpirauhasarvot? Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastuttaa aineenvaihduntaa todella paljon, jopa yli 50%. Jos kehosi poltti ennen päivässä 1700 kcal niin kilpparin vajaatoiminnassa se voi polttaa enää 800 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma voi olla että sokeriaineenvaihdunnassasi on häiriö. Minulla oli sama ongelma, millään määrällä liikuntaa ei tapahtunut mitään, ja ainoastaan tiukka ketodietti auttoi, hiilarit piti tiputtaa alle 20g vrk, sitten alkoi tapahtua. Nyt 16 kg lähtenyt ja noin kymppi vielä tiputettavana. Googlaa Atkinsin induktio ja etsi käsiisi joku Atkinsin kirja missä selitetään asia.
Eipäs, kun googleta ketogeeninen ruokavalio, joka on kehitetty 1900-luvun alkupuolella esim epilepsian hoitoon.
...ja vaikutus pyöreä nolla.
T. Epileptikkohttps://yle.fi/uutiset/3-9818124
Epilepsialääkitys määrätään silloinkin, kun puheeseen tulee häikkää, vaikka se on myrkytysoire. Mut älä syö hedelmiä, joissa on käytetty myrkkyjä tai jotka voi olla päällystetty E904- lacalla.
😂😂🤣🤣
Ei mulla muuta.
Kolme kertaa on tapahtunut ja jokaisella kerralla syynä päärynä tai päärynäsose!
Kotihoito tilasi ambulanssin ja viikko neurologiselle, jos sitten kotiin lääkkeiden kans: lihasvoimat totaalisesti pois sen takia ja hoitopaikkahakemus vetämään. Ei jaksanut nousta pöydän äärestä ilman apua, ei sängystä ylös. Syyn löysin siksi kun teen hänelle ruoat ja tarkalleen tiedän, mitä niissä on.
Kun ihminen antaa itsensä lihota niin ajatus on että ei tämä pizza-kalja-konvehti-ruokavalio mitään haittaa, antaa mennä. Yksi brunssi siellä, hese-ateria täällä, leffailta mässyineen ei näy kuitenkaan missään niin antaa mennä vaan. Vuosien saatossa ylipainoa kuitenkin kertyy salakavalasti.
Nyt sitten ap on ollut 10 kymmenen päivää terveellisellä ruokavaliolla ja pettynyyt kun tulosta ei tule. Eihän ne pizzatkaan näkyneen vyötäröllä sen samoin tein. Kestää kuukausia, vuosia saada tulosta kumpaankin suntaan tahansa, ylös tai alas. 10 päivää ei merkitse mitään. Katso 10 kuukauden kuluttua.
Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Unohda vaaka, mittanauhat, yms, jotka aiheuttaa mielipahaa. Oma olo kertoo parhaiten missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Unohda vaaka, mittanauhat, yms, jotka aiheuttaa mielipahaa. Oma olo kertoo parhaiten missä mennään.
Mitä tekee hätähousu, vetää kalorit äärimmäisen vähille ja rupeaa liikkumaan apinan raivolla. Keho menee sekaisin, kuin seinäkello ja hätähousu ihmettelee, kun paino ei putoa, väsyttää, ketuttaa, jne
Nukutko hyvin ja tarpeeksi? Onko sinulla jatkuvaa stressiä? Huonosti nukutut yöt saa syömään enemmän ja yleensä makeaa tai ainakin nopeita hiilareita. Pidempään jatkunut stressi saa elimistön erittämään hormoneita, jotka tehokkaasti estää laihtumisen. Huomasin tämän itse. Vaikka tein mitä, paino ei pudonnut yhtään. Pitkäaikainen stressi laukesi ja aloin laihtua pikku hiljaa vaikken enää edes yrittänyt.
Yleensä dieetin alkupäivinä laihtuu paljon, koska elimistöstä poistuu nestettä. Paino voi pudota helposti 3-4 kiloa viikossa, sitten tahti hidastuu. Ap:n ”dieetti” ei siis vaikuta kovin tehokkaalta, lihasmassaa ei muutamassa päivässä kerry niin paljoa, että se vaikuttaisi vielä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia liikkujia te olitte ennen, jotka jaatte ongelman? Yhtäkkiä aloitettu liikunta aiheuttaa lihaksiin pieniä repeämiä. Kun keho alkaa korjata vaurioita, lihaksiin pakkautuu tulehdusta parantavia aineita ja nestettä ja se nostaa painoa. Tosin teillä on molemmilla ruokavaliokin pielessä.
Naurattaa jo nää tekosyyt, ”repeilevät lihakset kerää nestettä”. Ap:llakin on ylipainoa reilu 20 kg.
Kannattaa mennä alasti peilin ääreen ja olla itselle rehellinen. Ottaa vielä kuvan itsestä, edestä ja takaa. Se motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen antaa itsensä lihota niin ajatus on että ei tämä pizza-kalja-konvehti-ruokavalio mitään haittaa, antaa mennä. Yksi brunssi siellä, hese-ateria täällä, leffailta mässyineen ei näy kuitenkaan missään niin antaa mennä vaan. Vuosien saatossa ylipainoa kuitenkin kertyy salakavalasti.
Nyt sitten ap on ollut 10 kymmenen päivää terveellisellä ruokavaliolla ja pettynyyt kun tulosta ei tule. Eihän ne pizzatkaan näkyneen vyötäröllä sen samoin tein. Kestää kuukausia, vuosia saada tulosta kumpaankin suntaan tahansa, ylös tai alas. 10 päivää ei merkitse mitään. Katso 10 kuukauden kuluttua.
Luulisi, että nesteitä lähtisi hieman jo tuossa ajassa.
Ajattelen liikunnasta, että sitä kannattaa harrastaa joka tapauksessa. Ei siksi, että on laihdutuskuurilla.
Ruokavalio:
jos jättää sokerin kokonaan (tai mahdollisimman vähälle), laihtuu varmasti. On eri asia, kuinka ehdoton haluaa olla tämän asian suhteen.
Esim. sokerin jättäneestä:
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000006000042.html
On vain löydettävä se itselle sopiva elämäntapa, jota voi noudattaa loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä dieetin alkupäivinä laihtuu paljon, koska elimistöstä poistuu nestettä. Paino voi pudota helposti 3-4 kiloa viikossa, sitten tahti hidastuu. Ap:n ”dieetti” ei siis vaikuta kovin tehokkaalta, lihasmassaa ei muutamassa päivässä kerry niin paljoa, että se vaikuttaisi vielä mihinkään.
Olen se toinen eikä minullakaan ole nesteet lähteneet liikkeelle.
Tähän tyyliin siis syön
Aamupala: kasvismunakas - kesäkurpitsaa, herkkusieniä ja kaksi kananmunaa.
Lounas: parsakaalia ja paistettua lohta
Välipala: pieni kourallinen pähkinäsekoitusta
Myöhäinen päivällinen: porkkanakukkakaalimuusi, salaattia ja jauhelihapihvi (100 g).
Mulla on 10 päivää dieettiä takana ja paino pudonnut 3 kiloa. Nesteitä toki enimmäkseen, toivottavasti vähän rasvaakin 😎
Ap, naisen pitää saada rasvaa ravinnosta, jotta keho päästää irti rasvavarannoista. Jos et syö sokeria etkä liikaa hiilaria, voi hyvin syödä rasvaa. Ihokin kiittää.