Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 päivää dieettiä takana eikä grammaakaan ole lähtenyt!

Vierailija
11.01.2021 |

10 päivää olen ollut ilman lisättyä sokeria, käynyt 5 kertaa lenkillä (2 km juoksua, 8 km kävelyä), syönyt kasvisruokaa, tehnyt joka päivä 50 vatsalihasliikettä ja 10 punnerrusta. Parhaina päivinä 20 000 askelta. Painoin 94 kg kun aloitin 2.1 ja nyt aamulla punnitsin niin paino oli edelleen 94 kg. Olen 175 cm, 37 v nainen.

Mitä teen väärin? Alkoholia en ole juonut kuin 2 lasia viiniä koko aikana. Ei karkkeja, keksejä, limuja jne.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltti on valttia. Palaa asiaan kuukauden päästä seuraavan kerran.

Tämä. Varmaan joku ehtinyt jo sanoakin, mutta naisen kannattaa käydä vaa'alla kerran kuussa, samassa vaiheessa kiertoa joka vaikuttaa nestetasapainoon todella paljon! Itse elän ravinnon, liikunnan ym puolesta säännöllistä urheilijan elämää ja paino on pysynyt vakiona vuosia, mutta ennen menkkoja vaaka näyttää aina 1,5 kg enemmän kuin niiden jälkeen. Käsittämätöntä miten äkkiä tuo neste ilmestyy kehoon ja häviää myös.

Vierailija
102/112 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän ruokapäiväkirjaa ja lasken kalorit. Ei voi huijata itseään eikä luulla että syö vähemmän kuin oikeasti syö. Normaali kulutus on minulla todella vähäinen eli laskurin mukaan vain n. 1500. En ole luopunut mistään vaan olen vain vähentänyt ja keventänyt syömisiä ja juomisia. Kyllä laihtuu kun syön vain 1000-1200 kaloria joka päivä. Olo on hyvä. Laihtumisen kannalta kalori on kalori tuli se sitten mistä hyvänsä. Tervellisyyden kannalta asia toki on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finelin sivuilla on hyvä ja ilmainen ruokapäiväkirja. Sinne kun merkkaa kaiken syömässä, niin ei pääse kaloreita tulemaan vahingossa liikaa. Itse olen laihduttanut sen avulla elokuusta lähtien 6kg ja nyt olen hyvin lähellä tavoitetta, jatkan ehkä vielä n. 2kg ja sitten opettelen ylläpitämään sen painon. Syön aika pitkälti ravitsemussuositusten mukaan.

Vierailija
104/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein unohtu eli ne kalorit.

Osta valmennus koska et hallitse asiaa.

Olen laihtunut 10 kg ja ikää 56v.

Tämä 15 viikossa eli 700g viikossa.

Mitään viiniä ei oteta dietillä. Ei yhtään alkoholia.

Montignac- dieetillä ranskalaiset saavat juoda viiniänsä. Mutta ei hedelmiä salaateissa eikä muutama tunti ennen eikä jälkeen aterian. Kirjassa "Syön hyvin ja siksi laihdun".

Vierailija
105/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein unohtu eli ne kalorit.

Osta valmennus koska et hallitse asiaa.

Olen laihtunut 10 kg ja ikää 56v.

Tämä 15 viikossa eli 700g viikossa.

Toivottavasti et ostanut valmennusta jonkun julkkiksen firmalta. Tuo 700g viikossa kuulostaa liian nopealta tahdilta ja saattaa kostautua tulevaisuudessa.

Vierailija
106/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaikka kuinka söisi terveellisesti jos saa liikaa kaloreita kulutukseen nähden. Kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa ja laskea kalorit ainakin pari ensimmäistä kk niin tietää varmasti ettei syö liikaa.

Minulle kalorilaskuri antaa peruskulutukseksi 1500 kaloria mutta sillä en tosiaankaan laihdu. Syön päivässä 1000-1200 kaloria ja paino laskee hitaasti mutta varmasti. Nyt BMI 27 ja ikää 52v. Olo on hyvä.

Vierailija
107/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2,5 vkoa ja -2 kiloa normaalipainon sisällä. 

Päivittäinen kalorimäärä alle 1300 kcal, mielellään vielä hiilarit max 100g/pvä. 

Paljon kasviksia, rasvaisia maitotuotteita, luomumunia, lihaakin. Marjoja päivittäin ja vähän mysliäkin. Tärkeintä muodostaa ateriat niin että saa oikeaa ravintoa pienet annokset.

Tätä on helppo noudattaa koska muutos normaaliin on niin pieni, vain makeiset ja leipä jäi pois. Pullaa/kakkua syön kyllä kerran viikossa

Vierailija
108/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa. Mulla lähti kahdessa viikossa 4kg ja ainoa liikunta oli hyötyliikunta, eli koiran lenkitys, kauppareissut ym.

Join aamuisin kahvin ja kevyen smoothien, illalla söin salaatin, esim. Feta-, Halloumi--tai pastasalaatin. Aina mukana paljon salaatinlehtiä, kurkkua, paprikaa jne. Ja paino tippui ropisten.

166cm/60kg--> 56kg.

Jep. Tällaisella dieetillä tulos on tuhottu aineenvaihdunta eli lihoat vain entistä helpommin. Tämä ilmiö tunnetaan nimellä Biggest loser syndrome.

Vierailija
109/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi mahdottomuus että alikaloreilla ei paino putoaisi.

Vahva itsepetos menossa aloituksessa. Suklaalevyt jää mainitsematta tai jotain.

Vierailija
110/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että se kasvisruoan syöminen ei laihduta, vaan syömättä jättäminen... Vaikka tekisit miten pahanmakuisen vihermassaruoan ja otat ekstrakauhallisen ihan varmuuden vuoksi, niin lihot. Helpompi olla syömättä kuin polttaa syödyt kalorit.

Esimerkin vuoksi; yhksi makea maitokahvi/kaakao voi vastata tunnin kävelyn kaloreita. Tuommoinen juoma hulahtaa alas parissa minuutissa, mutta sen polttamiseen menee TUNTI. Sama jos vaikka tursotit salaatin päälle paljon makoisaa öljykastiketta - silloin meni myös lenkkeilyt hukkaan kun imaisit polttamasi energian jo takaisin.

Vierailija
111/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen antaa itsensä lihota niin ajatus on että ei tämä pizza-kalja-konvehti-ruokavalio mitään haittaa, antaa mennä. Yksi brunssi siellä, hese-ateria täällä, leffailta mässyineen ei näy kuitenkaan missään niin antaa mennä vaan. Vuosien saatossa ylipainoa kuitenkin kertyy salakavalasti.

Nyt sitten ap on ollut 10 kymmenen päivää terveellisellä ruokavaliolla ja pettynyyt kun tulosta ei tule. Eihän ne pizzatkaan näkyneen vyötäröllä sen samoin tein. Kestää kuukausia, vuosia saada tulosta kumpaankin suntaan tahansa, ylös tai alas. 10 päivää ei merkitse mitään. Katso 10 kuukauden kuluttua.

En ole ap, mutta en malta olla kommentoimatta sinulle. Minulla on lähtöpaino pari kiloa ap:ta matalampi, siis nyt ja parhaallaan pudotan painoa. En ole kuurilla, en dieetillä. Teen vain pysyviä muutoksia.

Lisäksi minulla on lääkitys, jota on pakko käyttää (ei elintapasairaus). En ole ”antanut itseni lihota” vaan vuosikaudet muuttanut ruokavaliota terveellisemmäksi ja silti paino on noussut. Olen jättänyt täysin prosessoidun lihan, alkoholin, syön vain kokojyväviljaa, pätkäpaastoan (8:16), nautin kasvikseni, pähkinäni jne. jne. Siksi tuo asenne on todella loukkaava.

Tällä hetkellä koetan pudottaa painoa liikunnalla ja pienentämällä annoskokoja. Se hyöty on toki todella terveelliseksi vuosien varrella muutetuista elämäntavoista, että on vain yksi muutos tehtävänä, annoskoko. No, toinen on uni, joka minulla häiriintyy helposti, siihen panostan myös.

Ja ei, en ala ketoilla. Ei sovi minulle lainkaan, vei kaiken puhdin liikunnasta, elämä muuttui hankalaksi sosiaalisesti kun olisi pitänyt aina olla eri ruoka jne. jne. Kaikki minun tuntemani ketoilijat ovat jojo-laihduttajia. Panostan hyviin hiilareihin ja annokset ovat pieniä.

Vierailija
112/112 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 40v. kirjoitti:

Mies +40v. 174cm.

Epäilevät fiksummat homman olevan jotenkin näin: Insuliini, joka on varastointi-hormoni, säätelee milloin laitat kaloreita pankkiin = lihoat, ja silloin kun talletat, et voi käyttää. Insuliinia erittyy aina kun syö, mutta riippuen siitä mitä syöt sitä erittyy eri määriä. Esim. riisi ja viljat kuten makaroni ja leipä ovat korkean glykeemisen indeksin tuotteita (wikipediassa kattavia listoja), vastaavasti rasvat ovat matalan glykeemisen indeksin tuotteita. Jos syö 3 tunnin välein, niin käytännössä insuliinit on kokoajan korkealla, eikä varastoitua energiaa oikein voi käyttää. Energiakierrossa on vaiheita milloin tallettaminen tapahtuu lihaksistoon tai niiden välittömään läheisyyteen ja milloin menee vyötärölle (tai minne kenelläkin). Mutta karkeasti, jos lähivarastopaikat on "täynnä", menee talletettu energia rasvaksi. Ja tuo rasva on se mitä on vaikea saada käytettyä. Siihen pääsee kiinni käytännössä vasta sen jälkeen, kun lihaksiston varastot on käyetty eikä insuliinia ole kierrossa. Eli pitää liikkua tosi paljon ja säännöllisesti että pelkällä liikunnalla pystyy laihtumaan. Mutta jos siihen pystyy niin sehän on kiistatta se kaikkein paras tapa! Koko elimistö aivoja myöten tarvitsee fyysistä liikettä, mikään ei muuta sitä faktaa. (Ja miehet lihaksiston ylläpitoa - testo on elintärkeää)

Sen olen oppinut, että korkean glykeemisen indeksin ruuan syöminen "kehittää" nälkää huomattavasti enemmän kuin matalan glykeemisen aterian nauttiminen. 

Ketoosi on tila, jossa elimistö osaa purkaa rasvavarastoja tehokkaasti. Siinä ollaan ikäänkuin simuloidussa paasto-moodissa. Ketoosista on erittäin helppo ottaa myös paasto-jaksoja, jolloin insuliini-asia pääsee oikeuksiinsa. Eli kun päivässä oli aina niitä 16h jaksoja ilman yhtään kaloria, eikä elimistö ollut ehkä sen kummemmassa säästömoodissa, niin rasvaa varmaankin paloi energiaksi suotuisasti.

Ketoosin etuina huomasin: mm. nälän tunne muuttui mitättömäksi, sen tunnisti mutta pystyi sivuuttamaan helposti. Ei tarvetta napostella mitään. Energiataso kokoajan vakio, ei väsymyksiä tai "nollat taulussa" hetkiä. Veren sokeri ei selkeästi heitellyt mihinkään eikä mitään siihen liittyviä "kiukkuja" (=hermojen palamista) ollut käytännössä ollenkaan - pinna piteni niin että aiempi elämä suorastaan hävettää. Iho muuttui paremmaksi.  Orastava psori meni selkeään remissioon.

Jos ketoon lähtee, niin elimistö käyttää ensin sokerit pois. Niitä on kait noin kilo. Samalla lähtee sokereihin sitoutunut neste, jota lienee 4x sokerit. Eli 5 kiloa on sellaista höttöä, joka tulee ihan automaattisesti takaisin muutamien viikkojen aikana sitten kun palaa pois ketoosista. Luulen että toi on juuri sitä kuuluisaa jojoilupainoa, mitä ihmiset on ihmetelleet iät ajat. Sokerin määrästä elimistössä lienee käytännössä kyse.

Joulu ja sitä edeltävä oli aikamoista herkuttelua. Tuli vedettyä torttua, glögiä, suklaata yms. herkkua, niin aika nopeasti rapsu 3-5 kiloa kertyi vaakaan. Oma nuoha ollut taas sitten sen karistelussa, kun ei ehkä ihan ketoosiin ole tullut mentyä.  Joku +50g hh menee itsellä tällä haavaa päivässä. Lähinnä maitotuotteista.

Tänä aamuna vaakassa oli 82, suunta on ollut hissutellen laskeva parisen viikkoa. 

Sanoisin, että kuukauden laihdutuskuurin ei kannata olettaa tekevän ihmeitä.  Ohessa oma kalenteri

2020 "parhaat". Toki ylöskinpäin on useasti menty.

13.1. 102,5kg

23.1. 98,5kg

29.1. 96,4kg

8.2. 93,0kg

29.2. 90,9kg (oliko karkausvuosi vai onko kalenterivirhe)

21.3. 89,2kg

25.4. 85,3kg

22.5. 82,2kg

4.7. 81,0kg

30.7. 79,8kg

14.11 78,4kg

Eikös karppaajat aina kerro, miten karppauksen ansiosta ei tee yhtään mieli makeaa? Sitten kummasti kuitenkin tulee näitä "repsahduksia", kun täytyy juhlia.

En tuomitse. Muistelen vain omia karppausaikojani ja sitä kuinka minulle vakuuteltiin, että syön vain liian vähän rasvaa, kun minun tekee joka päivä tuhottomasti mieli makeaa. Se päivittäinen kermavaahto ei vaan vienyt pois makeanhimoa. Onneksi lopetin homman ennen kuin lihoin muodottamaksi. Nykyään syön reippaasti hiilareita ja olen hoikka.

Okei, mutta kermassa on sokeria, se ei ole pelkkää rasvaa.

Hahaha, 3 g laktoosia 100 grammassa. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän