Testaan miehiä treffeillä tällä vitsillä
Kerron ensimäisillä treffeillä vitsin (kerron sen englanniksi koska sekin on osa testiä):
"Heisenberg, Schrödinger and Ohm are in a car. They get pulled over. Heisenberg is driving and the cop asks him "Do you know how fast you were going?"
"No, but I know exactly where I am" Heisenberg replies.
The cop says "You were doing 55 in a 35." Heisenberg throws up his hands and shouts "Great! Now I'm lost!"
The cop thinks this is suspicious and orders him to pop open the trunk. He checks it out and says "Do you know you have a dead cat back here?"
"We do now, asshole!" shouts Schrödinger.
The cop moves to arrest them. Ohm resists."
Jos miestä naurattaa ja hän osaa myös kommentoida miksi vitsi on hauska, jatko on varma. :-)
Kommentit (196)
En kerro omaa erinomaisuuttani korostavia vitsejä, vaikka korkeakoulutettu olenkin. Toki ässburgernaisille on kova kysyntä esim. nörttipiireissä.
Ymmärsin vitsin, koska olen kuullut sieltä täältä nippelitietoa, joka riitti tämän vitsin ymmärtämiseen. En ole lähelläkään fyysikkoa tai tiedemiestä. Tuli tunne, että kertoja ei ole itsekään oikeasti erityisen oppinut, mutta hänellä on "hienoa" nippelitietoa ja kokee ylemmyyttä päästessään testaamaan ovatko muutkin yhtä oppineita ja sivistyneitä kuin hän ajattelee olevansa. Testaaminen hivelee hänen egoaan ja epäilen, että hän on salaa pettynyt jos mies ymmärtääkin vitsin. Kielenä on englanti, koska samalla pääsee pätemään kuinka erinomaisesti osaa puhua englantia ja taas omaa egoa hivellään.
Ymmärsin vitsin, mutta mitä jos mies innostuu ja haluaisi keskustella kvanttimatematiikasta enemmänkin, riittäisikö ap:n tiedot vai jäikö ne tuohon? Siinä on aika suuri riski tulla itse naurunalaiseksi. Kerro mieluummin oman alasi vitsejä, jos haluat tehdä vaikutuksen.
Minä kysyn että mitä eroa on solmiolla
Minullakin on tapana kertoia ensitreffeillä 10 vuotta vanhoja vitsejä. Jos treffikumppani ei naura, vaihtoon. Sillä itsehän tiedän olevani todella älykäs ja hauska ja jos vastapuoli ei heti tajua sitä, en jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Luin vitsin, mutta sitä en ymmärrä mitä hauskaa siinä oli? Ohm vastustaa. No niin vastustaa. Resistenssi... Mitä sitten? Ja tuohon kohtaan pitäisi nauraa. Luuletko olevasi joku älykkö?
Eihän se Ohm ole kuin yksi osa vitsiä. Heisenberg ei enää tiedä missä on, kun hänelle kerrotaan nopeus. Schrödinger suuttuu kun hänelle kerrotaan että kissa on kuollut. Ja Ohm on sitten vaan loppukaneetti.
Vierailija kirjoitti:
Tästä pulpahtikin mieleeni eräs nuorimies, joka testasi minua sokkotreffeillä joskus 80-luvun puolivälissä. Hän tuli noutamaan minua räntäsateen höyrystämällä kuplavolkkarilla, ajoi nakkikioskin kautta parkkialueelle ja kertoi roiskeläpän hotkimisen lomassa vitsin:
"Mitä puutarhuri sanoi vaimolle? Multa tuli jo! Hahahahahaa!"
Minä tuijotin sanattomana ja silmät pyöreinä kojelautaa ja mietin, mikä olisi pienimmän riesan tie pois paikalta. Treffikumppani tuomitsi minut huumorintajuttomaksi, ja treffit loppuivat aika pian ja kömpelösti. Nuorukainen kävi vielä pari kertaa ikkunani alla huutelemassa, kun olisi varmaan huumorintajuttomampikin pesä kelvannut, mutta turhaan huuteli.
Vitsien kertominen on kieltämättä ja monessakin mielessä aika hyvä tapa selvittää, onko suhteella tulevaisuutta vai ei. Huonojen vitsien kertominen voi olla huvittavaa, mutta myötähäpeän tunnetta on vaikea kompensoida.
Tämä oli hauska. Jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
En kerro omaa erinomaisuuttani korostavia vitsejä, vaikka korkeakoulutettu olenkin. Toki ässburgernaisille on kova kysyntä esim. nörttipiireissä.
Muka-hauskat nörttinaiset on aika vaivaannuttavia. Tunnen useita näitä kun olen jonkinsortin nörtti itsekin. Olen kuunnellut monen nörttinaisen vitsejä ja yrittänyt nauraa niille, jotta säilyttäisin tsäänssit pimperoon.
M/40
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että testaat vain palstan lukijoita tällä vitsillä.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! :-) Ja nyt sitten totuus. Tietenkään en testaa treffikumppaneita enkä ketään muutakaan tällä enkä muilla vitseillä. Treffikumppaneita ei ole koska olen ollut onnellisesti naimisissa parikymmentä vuotta.
Minusta oli kuitenkin mukava katsoa kuinka moni täällä yleensä ymmärtää vitsin. Ja tietysti myös nähdä arvattava lopputulos, eli kuinka moni suuttuu ajatuksestakin moisesta testistä.
Taustatiedoksi sen verran että olen tosiaan opiskellut englantia pääaineena, ja tehnyt töitä pelkästään englanniksi. Vitsin kertoi minulle aamukahvijonossa (silloin vanhoina hyvinä aikoina kun vielä voimme a) olla työpaikalla ja b) käydä joukolla aamukahvilla työpaikan kahvilassa) saksalainen työkaverini. Hän kertoi sen englanniksi koska se on yhteinen työkielemme.
En itse tajunnut siitä kuin Schrödingerin, koska olin kuullut kissajutusta. Heidegger oli ihan vieras ja enkä Ohmia yhdistänyt resistanssiin. Joten minullekin vitsi jouduttiin selittämään, minkä työkaverini tietysti teki mielellään. :-) Minusta vitsi oli kuitenkin hauska, kun tajusin sen. Ja opin jotakin, mikä näin viisikymppisenä on aina positiivista!
Itselleni tuttu oli vain Schrödinger kissoineen. Itse en olisi treffeillä nauranut vitsille, koska en naura muillekaan vitseille, vaikka ymmärtäisin niiden "vitsin". Jos vitsi ei ole aidosti hauska, niin en vain osaa nauraa sitä tekonaurua toisen mieliksi. Se ei onnistu minulta.
Kokisin moisen tekemällä tehdyn ja vielä englanniksi kerrotun vitsin nolona ja myötähäpeää herättävänä. Vitsi on lapsekkaasti tehty. Siinä on otettu kolme jotain fysiikantunneilta tuttua henkilöä ja väkisten runtattu ne tekemään jotain ja sitten ilmeisimmät "läpä" siihen lisätty.
Ei ole erityisen huvittavaa eikä nokkelaa. Saman voi tehdä kenestä tahansa Florence Nightingalesta, Eva Braunista ja Vigdis Finnbogadottirista. Laittaa heidät vaikka uimahallin saunaan.
Ap:n testi ei kerro testattavastaan muuta, kuin onko tämä tarpeeksi puutteessa (sen yhden jutun) ja itsekunnioituksen puutteessa, nauraakseen tekonaurua osoittaakseen miten on tajunnut muka älykkään vitsin.
Toivottavasti en koskaan joudu treffeillä kyseisen testaajan kanssa, enkä usko näin tapahtuvankaan. Luojan kiitos.
Vaikuttaa niin ääritylsältä ja tekonokkelalta ihmiseltä, että ei jatkoon. Nämä turhan tärkeät hienostelijat eivät ole koskaan kiinnostaneet tippaakaan. Joku kirjanörtti voisi tuosta toki innostua.
Itse pidän mukavista ja ennen kaikkea hyväsydämisistä naisista. Onneksi heitäkin löytyy.
Tällaisen vitsin kertominen ekoilla treffeillä vaatii kyllä kanttia. Ehkä jopa Hegeliä.
Haen takin ja lähden kotiin.
T: Ohm sweet ohm
Missä kaikki kunnolliset miehet ovat? Väy, väy, väy. Ui, ui ui uuuuuiiiii!
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki kunnolliset miehet ovat? Väy, väy, väy. Ui, ui ui uuuuuiiiii!
Tällä palstalla on kaikki anonyymejä sikoja
Vitsi oli hauska, koska siinä ei ollut varsinaista punchlainia. Itse voisin kertoa jatkoksi maailman hauskimman vitsin suomeksi:
-Minun koirallani ei ole nenää.
-Kuinka se voi haistaa mitään?
-Kamalalta.
-Btw, mikä täällä haisee?
-Se edellisvitsin kuollut kissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyn että mitä eroa on solmiolla
Mitä pidempi, sitä roikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä pulpahtikin mieleeni eräs nuorimies, joka testasi minua sokkotreffeillä joskus 80-luvun puolivälissä. Hän tuli noutamaan minua räntäsateen höyrystämällä kuplavolkkarilla, ajoi nakkikioskin kautta parkkialueelle ja kertoi roiskeläpän hotkimisen lomassa vitsin:
"Mitä puutarhuri sanoi vaimolle? Multa tuli jo! Hahahahahaa!"
Minä tuijotin sanattomana ja silmät pyöreinä kojelautaa ja mietin, mikä olisi pienimmän riesan tie pois paikalta. Treffikumppani tuomitsi minut huumorintajuttomaksi, ja treffit loppuivat aika pian ja kömpelösti. Nuorukainen kävi vielä pari kertaa ikkunani alla huutelemassa, kun olisi varmaan huumorintajuttomampikin pesä kelvannut, mutta turhaan huuteli.
Vitsien kertominen on kieltämättä ja monessakin mielessä aika hyvä tapa selvittää, onko suhteella tulevaisuutta vai ei. Huonojen vitsien kertominen voi olla huvittavaa, mutta myötähäpeän tunnetta on vaikea kompensoida.
Tämä oli hauska. Jatkoon.
Tuo oli erään vantaalaisen puutarhaliikkeen mainoslauseena parikymmentä vuotta sitten.
Pol Pot, Josif Stalin ja Mao Tse-tung kiistelivät kuka on kovin kommunisti ja tappanut
eniten omaa kansaansa.
Pol Pot sanoi minä olen, Josif Stalin sanoi minä olen, Mao Tse-tung sanoi minä olen.
Kuka on minä olen?
Tää koko aloitus aiheuttaa isomman luokan myötähäpeää :D