Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnin lopettaminen ihmisen suurimpana mahdollisena ekotekona (niinkuin Martina sanoo) kuulostaa vähän kornilta sellaisen ihmisen suusta, joka tekee lentomatkoja monta kertaa vuodessa.[/quote
Eikö tässä nyt ollut kyse siitä että häntä ahdisti tämä eläinten tehotuotanto ja teurastus.
Kuinka muutenkaan lentomatkailu kuuluu ravintoon liittyvänä ekotekona aiheeseen? Ehkä sitä lihaa ei kannata lennättää maailman toiselta puolen?
Riisiä ei kannata rahdata maailman toiselta puolen vaan syödä kotimaista ruisleipää 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.
Onko Martina sanonut jotain sinun kropastasi? Missä? Mielestäni hän puhui asiasta yleisellä tasolla ja hänellä on täysi oikeus siihen. Aivan yhtä suuri oikeus kuin meillä muillakin ilmaista mielipiteitä eri asioista.
Miten näille kehopositiivisuusihmisille on niin hankalaa erottaa kaksi asiaa toisistaan: ulkonäkö ja terveys. Martina tuntee kehopositiivisuuden varsin hyvin ja sanookin että alkuperäisestä ajatuksesta on ajauduttu varsin kauas ja näinhän se on. Missään vaiheessa kehopositiivisuus ei ole tarkoittanut että liikalihavuus on terveydelle hyväksi tai terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnin lopettaminen ihmisen suurimpana mahdollisena ekotekona (niinkuin Martina sanoo) kuulostaa vähän kornilta sellaisen ihmisen suusta, joka tekee lentomatkoja monta kertaa vuodessa.[/quote
Eikö tässä nyt ollut kyse siitä että häntä ahdisti tämä eläinten tehotuotanto ja teurastus.
Kuinka muutenkaan lentomatkailu kuuluu ravintoon liittyvänä ekotekona aiheeseen? Ehkä sitä lihaa ei kannata lennättää maailman toiselta puolen?
Riisiä ei kannata rahdata maailman toiselta puolen vaan syödä kotimaista ruisleipää 😀
Kuka estää syömästä, senkun vedät vaan. Ihme riidanhaastamista jokaiselle kommentoijalle.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen lausuu silloin tuollaisia, kun on syystä tai toisesta asettanut itsensä toisten yläpuolelle. Kannattaisi sen Roopen vähän neuvoa Martinaa
Liikalihavuus on terveyshaitta, se on totuus. Onko lääkärit ja tiede asettanut itsensä toisten yläpuolelle? Ei Martina ole asiaa keksinyt.
Ai nytkö Martina samalla viivalla lääkärien kanssa,? Hei nyt ihan oikeasti:)
Minäkin sanon että liikalihavuus on terveyshaitta. Nyt olen mielestäsi lääkäri. Kiitos sinulle!
Nyt kun olet lääkäri voisitkin määrätä jonkun rauhoittavan riidanhalua lieventävän lääkityksen ketjun pukarille.
Vierailija kirjoitti:
Minua lihavana ärsyttää tämä teidän kehopositiivisuudesta hermostuneiden vouhotus. Minä EN ajattele kehopositiivisesti itsestäni vaan kärsin tästä ja häpeän ja olen nytkin keskellä pitkää laihdutusprosessia. Älkää niputtako ihmisiä yhteen nippuun vain omien käsitystenne vuoksi. Minua inhottaa ajatus, että joku teistä katsoo minua halveksien ja ajatellen, että tuossa menee taas yksi kehopositiivinen, joka on rakastunut läskeihinsä. Ei mene.
Väitän vieläpä, että suurin osa ylipainoisista ei rakasta läskejään.
On vain niin halvatun vaikea saada niitä pois, itselläni tulivat pitkän masennusjakson aikana, jolloin oli täysi työ pysytellä ylipäätään elossa.
Hyvä sinä! Tsemppaan sua ihan täysillä. Masennus tuttu asia. Uskon että onnistut, asenne on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon. Vielä viime vuosinakin on useissa haastatteluissa kertonut ettei toivo kellekään nuorelle samaa minkä kävi läpi ja että silloin hänen asenteensa muuttui erilaiseksi kuin ympäröivän yhteisön, hänelle ulkonäkö menetti merkityksensä ja terveys tuli tilalle. Alkoi opiskella lisää erilaisia liikuntaan liittyviä valmennus- ja ohjauskursseja ja oman treenaamisen lisäksi ohjata ryhmiä ja valmentaa muita. Ravintokoulutusta on myös hankkinut ja puhuu elämäntapamuutoksesta eikä pikalaihiksista painonhallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ks. Munuaisruokavalio eli ei sovi täysjyvä kaikille. Eikä sovi myöskään omalle vatsalle. Vain kaura sopii tai riisi. Aika yleistä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä halvattua Martinalle kuuluu, miltä kukakin näyttää.
Jos itse on täydellinen, niin siittä vaan, mutta ei kuulu hänelle. Kaikki kun ei ole itsestä kiinni, taustalla voi olla vakava sairaus (mm minulla)No kun se mielellään myy niitä parinkympin kirjekurssejaan. :D En yhtään ymmärrä, kun niitä ostaa. Samat ohjeet saa ilmaiseksi netistä.
Tämä on ihan pelkkää haukkumista haukkumisen vuoksi. Et näköjään edes tiedä millaisia valmennuksia Martina myy. Noloa vouhkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut anoreksiaa siinä about 16-vuotiaana. Näin itseni siis lihavana ja tällaiset Martinan sanomiset olisi varmasti mennyt vielä lisää tunteisiin. Nykyään kyllä tiedän asioiden todellisuuden, mutta varmasti on paljon nuoria, joilla on täysin vääristynyt kehonkuva ja elävät siinä todellisuudessa, että se nahasta muodostunut pikkuruinen ryppy/makkara tarkoittaa ihan hirveää läskiä.
Oletko sinä lainkaan lukenut tuota juttua ja mitä Martina sanoo? Kommenttisi perusteella vaikuttaa, että et. Martina ei puhu ulkonäösta mitään. Vaan terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Martinahan vaan yrittää myydä tässä omia valmennuksiaan ja eiköhän kaikki jo tiedä, että nämä valmennukset ja muut aiheuttavat useimmille vaan jojoilua painon kanssa. Aluksi laihdutaan, mutta lähes kaikilla paino alkaa ajan kanssa nousemaan takaisin ja itseinho on kamala.
Martina itsekin näyttää olevan edelleen syömishäiriöinen, sen verran fanaattiselta touhulta näyttää syömisen ja liikunnan kanssa. Eli ortoreksialta, mutta silti hänelle vaan hurrataan koska on hoikka. Hoikkaa ihaillaan aina, ihan sama millä keinoilla se hankitaan. Kukaan ei ole huolissaan hoikkien elintavoista, ihme juttu.
Jokainen ylipainoinen tietää, että ylipaino altistaa erilaisille sairauksille. Sitä ei tarvi tulla ”ystävällisesti” kertomaan joka välissä.
Itselläni aukesi uusi elämä tuosta startista. Syön nykyään 5-6 kertaa päivässä hyvin ja terveellisesti, jätin alkoholin kokonaan. Ei ole paino noussut ja voin paremmin kuin ikinä. Kohta vuosi mennyt! En ikinä palaa vanhoihin laihdutuskuureihin enkä tapoihin. Itsekuria se vaatii ja sitä ei kaikilla ole.. Tosin nykyään kuvottaa ajatus vanhoista tavoista ja huonosta kunnosta. Yli 50 v ja elämäni kunnossa olen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Ei sano missään olevansa kasvissyöjä tai vegaani:
"
– Kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kaikkia kamalia teurastusvideoita, kun aloin kiinnostua lihateollisuudesta. Kipuilin asian kanssa vuoden ajan ja minulla oli aina kamala olo sen jälkeen, kun olin syönyt lihaa.
– Yksittäisen ihmisen suurin ekoteko on jättää lihansyönti tai vähentää sitä. Tämä oli myös yksi syy sille, miksi luovuin lihasta. Minähän siis rakastan lihaa ja minulla valuu vieläkin kuola, jos joku syö pihviä vieressäni."
Kasvissyöntini lähti siitä, että jne. Eli kasvissyönti on eri asia kuin kasvissyöjä? Mikä ero noissa siis on, jos kertoo että kasvissyöntinsä alkoi, mutta ei kuitenkaan ole kasvissyöjä?
Tekstihän ei ole Martinan kirjoittama. Kävisikö ymmärrykseesi paremmin kasvis syöntini tai kasvisten syöntini. Kontekstissa asiasta ei jää epäselvyyttä, kertoo lopettaneensa lihan syömisen, lisänneensä kasvisten syöntiä ja että niiden lisäksi syö myös kalaa, munia ja joskus juustoa. Turhaa jankkaamista taas. Ei sano olevansa vegaani.
Henkilöhaastattelut tehdään niin, että kohde saa jutun luettavakseen ennen kuin se menee lehteen. Mutta kun on turha tästä vääntää, niin sovitaan että Martina ei sanonut jutussaan mitään kasvissyönnistä. Vois pyytää toimittajaa oikaisemaan virheensä, koska kasvissyöjä ymmärretään vegetaristiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan täysjärkinen voi olla erimieltä tässä asiassa ja sanoa että on ok olla hirveä läski.
Miksi se pitää sanoa julkisuudessa? Jos joku ihminen on vakavasti sairas ja ei pysty hallitsemaan painoaan. Tuleeko parempi mieli, kun kuulee, että ei ole ok olla lihava? Auttaako se mitään? Ihminen ahdistuu entistä enemmän ja alkaa inhoamaan itseään lisää.
Asioiden pitäisi tapahtua hyvän kautta.
Minua on kiusattu koulussa rumaksi. Tämä aiheutti vain sen, että sulkeuduin lisää ja lopetin meikkaamisen kokonaan. Halusin olla näkymätön ja sitten niin ruma, että pohjaa ei ole.Tässä artikkelissa kyse olikin kehopositiivisista läskeistä. Sinä et selkeästikään kuulu tähän positiivisuusporukkaan.
Mutta mitä se auttaa, jos ihminen inhoaa omaa lihavaa kehoaan? Eikö kaikkien tulisi rakastaa itseään sellaisena kuin on. Siihen kehopositiivisuus nähdäkseni tähtää.
Jos sä rakastat itseäsi niin pakosti inhoat rasvakerrosta keskivartalossa sisäelimiesi ympärillä, koska se aiheuttaa nn. rasvamaksaa, kakkostyypin diabetesta, kolestrolia jne ja lyhentää elinikääsi sekä tekee olosi ja elämisesi hankalaksi ja tukalaksi. Jos rakastat itseäsi, tee itsellesi palvelus ja lakkaa nopeuttamasta kuolemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Sanoo, että :"kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kamalia teurastusvideoita".
"Omassa ruokavaliossaan Martina arvostaa ruoan puhtautta, hyviä ravintoarvoja ja säännöllisyyttä.
– Suhteen ruokaan pitäisi olla mahdollisimman terve. Syömisen jälkeen ei saisi soimata itseään siitä, että on syönyt. Eihän ihminen soimaa itseään senkään jälkeen, kun on nukkunut. Kyse on kuitenkin ihmisen perustarpeista.
Martina muutti omaa ruokavaliotaan reilu vuosi sitten jättämällä pois punaisen lihan ja kanan. Tämän vuoksi hän välillä valmistaa itselleen ja tyttärilleen eri ruoat. Maitotuotteita hän ei ole juustoa lukuun ottamatta käyttänyt kymmeneen vuoteen.
– Kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kaikkia kamalia teurastusvideoita, kun aloin kiinnostua lihateollisuudesta. Kipuilin asian kanssa vuoden ajan ja minulla oli aina kamala olo sen jälkeen, kun olin syönyt lihaa."
On jutun kirjoittaneen valinta laittaa kasvissyöntini eikä kasvis syöntini. Martina ei kuitenkaan itse sano olevansa vegaani. Kannattaa kujea koko juttu eikä erottaa sanoja tai lauseita asiayhteydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon. Vielä viime vuosinakin on useissa haastatteluissa kertonut ettei toivo kellekään nuorelle samaa minkä kävi läpi ja että silloin hänen asenteensa muuttui erilaiseksi kuin ympäröivän yhteisön, hänelle ulkonäkö menetti merkityksensä ja terveys tuli tilalle. Alkoi opiskella lisää erilaisia liikuntaan liittyviä valmennus- ja ohjauskursseja ja oman treenaamisen lisäksi ohjata ryhmiä ja valmentaa muita. Ravintokoulutusta on myös hankkinut ja puhuu elämäntapamuutoksesta eikä pikalaihiksista painonhallinnassa.
Ai on? Tunnen useita, joilla erilaisia syömishäiriöistä, jopa sairaalahoitoa vaativia eikä kukaan heistä käsittele ihmisten yli- tai alipainoa mitenkään. Juuri siksi kun tietävät miten vaarallisesta asiasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan täysjärkinen voi olla erimieltä tässä asiassa ja sanoa että on ok olla hirveä läski.
Miksi se pitää sanoa julkisuudessa? Jos joku ihminen on vakavasti sairas ja ei pysty hallitsemaan painoaan. Tuleeko parempi mieli, kun kuulee, että ei ole ok olla lihava? Auttaako se mitään? Ihminen ahdistuu entistä enemmän ja alkaa inhoamaan itseään lisää.
Asioiden pitäisi tapahtua hyvän kautta.
Minua on kiusattu koulussa rumaksi. Tämä aiheutti vain sen, että sulkeuduin lisää ja lopetin meikkaamisen kokonaan. Halusin olla näkymätön ja sitten niin ruma, että pohjaa ei ole.Tässä artikkelissa kyse olikin kehopositiivisista läskeistä. Sinä et selkeästikään kuulu tähän positiivisuusporukkaan.
Mutta mitä se auttaa, jos ihminen inhoaa omaa lihavaa kehoaan? Eikö kaikkien tulisi rakastaa itseään sellaisena kuin on. Siihen kehopositiivisuus nähdäkseni tähtää.
Jos sä rakastat itseäsi niin pakosti inhoat rasvakerrosta keskivartalossa sisäelimiesi ympärillä, koska se aiheuttaa nn. rasvamaksaa, kakkostyypin diabetesta, kolestrolia jne ja lyhentää elinikääsi sekä tekee olosi ja elämisesi hankalaksi ja tukalaksi. Jos rakastat itseäsi, tee itsellesi palvelus ja lakkaa nopeuttamasta kuolemaasi.
Juuri näin ja jättäkää se viinin litkiminen pois. Nykyään on muotia olla sober..sitäkään ei tarvitse. Se vaan syötättää ja nostaa sykkeitä. Eniten iloitsen siitä, että ei ole maistunut yli vuoteen. Juon lasin skumppaa, jos voitan lotosta, muuta aika epätodennäköistä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Sanoo, että :"kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kamalia teurastusvideoita".
"Omassa ruokavaliossaan Martina arvostaa ruoan puhtautta, hyviä ravintoarvoja ja säännöllisyyttä.
– Suhteen ruokaan pitäisi olla mahdollisimman terve. Syömisen jälkeen ei saisi soimata itseään siitä, että on syönyt. Eihän ihminen soimaa itseään senkään jälkeen, kun on nukkunut. Kyse on kuitenkin ihmisen perustarpeista.
Martina muutti omaa ruokavaliotaan reilu vuosi sitten jättämällä pois punaisen lihan ja kanan. Tämän vuoksi hän välillä valmistaa itselleen ja tyttärilleen eri ruoat. Maitotuotteita hän ei ole juustoa lukuun ottamatta käyttänyt kymmeneen vuoteen.
– Kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kaikkia kamalia teurastusvideoita, kun aloin kiinnostua lihateollisuudesta. Kipuilin asian kanssa vuoden ajan ja minulla oli aina kamala olo sen jälkeen, kun olin syönyt lihaa."
On jutun kirjoittaneen valinta laittaa kasvissyöntini eikä kasvis syöntini. Martina ei kuitenkaan itse sano olevansa vegaani. Kannattaa kujea koko juttu eikä erottaa sanoja tai lauseita asiayhteydestään.
Kannattaa lukea mikä on vegaani ja vegetaristi eli kasvissyöjä. Ei muuta jankka jankka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnin lopettaminen ihmisen suurimpana mahdollisena ekotekona (niinkuin Martina sanoo) kuulostaa vähän kornilta sellaisen ihmisen suusta, joka tekee lentomatkoja monta kertaa vuodessa.
Mitä tästä matkustamisesta pitää jaksaa länkyttää? Kokonaisuudessa lentoliikennepäästöt on aika vähän, ja koneita olis ilmassa kuitenkin ilman lentomatkustajia. Suurin ekoteko on jäädä lisääntymättä.
Tällä kertaa valmennusammattilaisen analysoitavana sattui nyt vaan olemaan havaintonsa nimenomaan yksittäisen ihmisen suurimmasta mahdollisesta ekoteosta.[/quote
Yksittäisestä ravintoon liittyvästä mahdollisesta ekoteosta. Asiayhteys.
Oikeassa hän on. Ei ylipaino ole kenelläkään normaalia eikä ole ok olla ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Martina ei ole saanut tuomiota Glo hotellin yliannostusjutussa koska näyttö ei riittänyt. Palstan jankkaajat väittää muuta. Mitään näyttöä ei ole siitä että Martinan isä on trubaduuri. Ainoa asia mistä on tuomio tullut on väkivaltaepisodi. Ei muuta.
#OnhanMullaVoimaaIhanHelvetisti
Ei kuulu tähän ketjuun. Ota lääkkeesi ja mene ulos lenkille.
Minäkin sanon että liikalihavuus on terveyshaitta. Nyt olen mielestäsi lääkäri. Kiitos sinulle!