Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martinahan vaan yrittää myydä tässä omia valmennuksiaan ja eiköhän kaikki jo tiedä, että nämä valmennukset ja muut aiheuttavat useimmille vaan jojoilua painon kanssa. Aluksi laihdutaan, mutta lähes kaikilla paino alkaa ajan kanssa nousemaan takaisin ja itseinho on kamala.
Martina itsekin näyttää olevan edelleen syömishäiriöinen, sen verran fanaattiselta touhulta näyttää syömisen ja liikunnan kanssa. Eli ortoreksialta, mutta silti hänelle vaan hurrataan koska on hoikka. Hoikkaa ihaillaan aina, ihan sama millä keinoilla se hankitaan. Kukaan ei ole huolissaan hoikkien elintavoista, ihme juttu.
Jokainen ylipainoinen tietää, että ylipaino altistaa erilaisille sairauksille. Sitä ei tarvi tulla ”ystävällisesti” kertomaan joka välissä.
Hesarissa oli vähän aikaa sitten kriittistä juttua juuri näistä nettikursseista. Hyvä etteivät kaikki mene lankaan.
Ei ole kuin alla 2 vuorokautta kun oli juttu jommassa kummassa iltapäivälehdessä. Hemmetin hyvä kirjoitus. Oli just juttu näistä 21-päivän haasteista... 21 päivää tulee täydellisestä myytistä. Ja tosiaan kukaan ei valvo näiden "ohjelmien" ja "haasteiden" myyjiä. Sen näkee hyvin siitä että yksi 21-päivän "haasteiden" kauppias on pellehyppyvoittaja, salarakas, tuomittu väkivaltarikollinen joka seurustelee FBI:n etsimän ryöstäjän kanssa. Tietysti sellainenkin voi tietää jotain. Tämä meidän tapaus ei tiedä. Näkee hyvin sen riisikakkujutuista.
Miten selität lukuisat elämäntapamuutokset ja onnistumiset? Itse tunnen tältä istumalta 6 henkilöä sekä itseni, joka aloitti ja on nyt oikeilla raiteilla terveyden ja painon suhteen. Luotan omaan kokemukseeni enkä sinun jauhantaasi varsinkin kun tarkoitusperäsi on hyvin selvillä!
Minkälaisten ihmisraunioiden ympäröimänä sinä oikein olet? Kaikki turvoksissa olevia plösöjä joilla terveys reistailee? Ja kun vetivät 21 päivän haasteen niin ”paranivat”?
Oliko hiki kun heräsit?
Jollain oli viisi kiloa pudotettavana ja jollain enemmän, itse opettelin syömään 5-6 kertaa päivässä. Sain tuttavia mukaan ja tuöpaikalta porukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martinahan vaan yrittää myydä tässä omia valmennuksiaan ja eiköhän kaikki jo tiedä, että nämä valmennukset ja muut aiheuttavat useimmille vaan jojoilua painon kanssa. Aluksi laihdutaan, mutta lähes kaikilla paino alkaa ajan kanssa nousemaan takaisin ja itseinho on kamala.
Martina itsekin näyttää olevan edelleen syömishäiriöinen, sen verran fanaattiselta touhulta näyttää syömisen ja liikunnan kanssa. Eli ortoreksialta, mutta silti hänelle vaan hurrataan koska on hoikka. Hoikkaa ihaillaan aina, ihan sama millä keinoilla se hankitaan. Kukaan ei ole huolissaan hoikkien elintavoista, ihme juttu.
Jokainen ylipainoinen tietää, että ylipaino altistaa erilaisille sairauksille. Sitä ei tarvi tulla ”ystävällisesti” kertomaan joka välissä.
Sinä et ainakaan näytä tietävän Martinan valmennuksista, jotka nimenomaan tähtäävät pysyvään elämäntapojen ja ruokailutottumusten muuttamiseen eikä äkkinäiseen painonpudotukseen. Miksi jauhat potaskaa ja valehtelet? Onko jotain henkilökohtaista vai miksi et pysy faktoissa.
Martina ei tavoittele hoikkuutta vaan terveyttä ja hyvää oloa sekä kuntoa. Ei hän erityisen laiha ole, kuten ei tarvitse ollakaan.
Juuri näin. Valmennuksessa olleena asia on juuri noin. Terveys kärkenä mennään ja ei laihuus. Itselleni suurin kummastus oli opetella syömään paljon ja söin aivan liian vähän eli olin vetänyt elimistöni säästöliekille! Kiitos valmennuksen kroppa alkoi toimimaan oikein.
Kyllä. 21 päivän haastehan on Martinan sanoin vain startti uuteen terveelliseen elämään, ei siis mikään taikatemppu tai pikakuuri. Yllättävän moni itseään asiantuntijana ketjussa pitävä ja Martinaa haukkuva tuntuu kallistuvan noiden huuhaatemppujen puoleen kun kehottaa etsimään niitä itse ilmaiseksi netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa oli vähän aikaa sitten kriittistä juttua juuri näistä nettikursseista. Hyvä etteivät kaikki mene lankaan.
Ei ole kuin alla 2 vuorokautta kun oli juttu jommassa kummassa iltapäivälehdessä. Hemmetin hyvä kirjoitus. Oli just juttu näistä 21-päivän haasteista... 21 päivää tulee täydellisestä myytistä. Ja tosiaan kukaan ei valvo näiden "ohjelmien" ja "haasteiden" myyjiä. Sen näkee hyvin siitä että yksi 21-päivän "haasteiden" kauppias on pellehyppyvoittaja, salarakas, tuomittu väkivaltarikollinen joka seurustelee FBI:n etsimän ryöstäjän kanssa. Tietysti sellainenkin voi tietää jotain. Tämä meidän tapaus ei tiedä. Näkee hyvin sen riisikakkujutuista.
Miten selität lukuisat elämäntapamuutokset ja onnistumiset? Itse tunnen tältä istumalta 6 henkilöä sekä itseni, joka aloitti ja on nyt oikeilla raiteilla terveyden ja painon suhteen. Luotan omaan kokemukseeni enkä sinun jauhantaasi varsinkin kun tarkoitusperäsi on hyvin selvillä!
Minkälaisten ihmisraunioiden ympäröimänä sinä oikein olet? Kaikki turvoksissa olevia plösöjä joilla terveys reistailee? Ja kun vetivät 21 päivän haasteen niin ”paranivat”?
Oliko hiki kun heräsit?
Jollain oli viisi kiloa pudotettavana ja jollain enemmän, itse opettelin syömään 5-6 kertaa päivässä. Sain tuttavia mukaan ja tuöpaikalta porukkaa!
Mun mielestä yksi parhaita puolia oli juuri tuo mainitsemasi yhteisöllisyys ja sosiaalisuus. Kun ei saleilla enää ryhmäliikutaa järjestetä niin itselle ainakin sopi hyvin. Aktiivinen chatti, mahtava porukka ja innostava valmentaja tosi paljon ja tiiviisti mukana.
Ihan sama mitä mieltä on Marttiinasta, mutta sanoo ainakin tämän asian niinkuin se on oikeasti.
Lihavuus EI missään olosuhteissa ole terveellistä ja sitä ei kannata puolustella. Jos on lääkityksen takia lihava niin silloin, mutta nämä syömällä ja juomalla itsensä lihavana pitävät yrittävät turhaan olla kehopositiivisia tai yrittävät kerjätä myötätuntoa. Liika mässyttäminen kuriin ja liikkeelle. Jos ei pääse liikkeelle niin vähemmän apetta leuan alle.
Amerikan malli ylilihavista on kohta täälläkin, jos ei pidetä varaamme. JA tämä saarna koske myös itseäni, joka mieluusti söisi pullaa ja ruokaa yli tarpeen. En tykkää olla ollenkaan mikään läskipulla mistä on myös kokemusta. Enempi inhottaa vaan sellainen olotila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ainakaan näytä tietävän Martinan valmennuksista, jotka nimenomaan tähtäävät pysyvään elämäntapojen ja ruokailutottumusten muuttamiseen eikä äkkinäiseen painonpudotukseen. Miksi jauhat potaskaa ja valehtelet? Onko jotain henkilökohtaista vai miksi et pysy faktoissa.
Martina ei tavoittele hoikkuutta vaan terveyttä ja hyvää oloa sekä kuntoa. Ei hän erityisen laiha ole, kuten ei tarvitse ollakaan.
Juuri näin. Valmennuksessa olleena asia on juuri noin. Terveys kärkenä mennään ja ei laihuus. Itselleni suurin kummastus oli opetella syömään paljon ja söin aivan liian vähän eli olin vetänyt elimistöni säästöliekille! Kiitos valmennuksen kroppa alkoi toimimaan oikein.
Kyllä. 21 päivän haastehan on Martinan sanoin vain startti uuteen terveelliseen elämään, ei siis mikään taikatemppu tai pikakuuri. Yllättävän moni itseään asiantuntijana ketjussa pitävä ja Martinaa haukkuva tuntuu kallistuvan noiden huuhaatemppujen puoleen kun kehottaa etsimään niitä itse ilmaiseksi netistä.
Juuri näin. Itselle avautui uusi elämä ja vuosi on menty parammassa kunnossa kuin ikinä. Juokse tosin en, mutta salilla käyn 5 kertaa viikossa ja valmennuksessa. Tuo oli portti alkuun, josta innostuin todella!
Kandee kokeilla joogaa ja jättää hötöt (pasta, vaalea leipä, suklaat,karkit...) pois.
Lihava laihtuu äkkiä, muttei laiska laiha läski.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen keho on jokaisen oma asia. Veromme me läskit myös maksamme, joten miksi terveytemme kuuluu jokaiselle läskipoliisille? :D Olen maksanut enemmän veroja ja olen terveempi, kuin anoreksiaa lapsesta saakka sairastanut tuttuni. Enemmän hän verorahoja on käyttänyt sairauteensa ja siitä syntyneisiin muihin ongelmiin, mutta mitä hän saa muilta ihmisiltä? Suitsutusta hyvästä ulkonäöstään ja sosiaalisen median kautta yhteistyöpyyntöjä fitness alan ihmisiltä, alipainoisena ja sairaana. Tekee varmaan hyvää myös päänsisäisesti, kun muut hehkuttaa anorektikon ulkonäköä. :D
Jätän omaan arvoonsa nämä. En ole tyytyväinen läskeihini, mutta toisaalta olen ”laihduttanut” 12-vuotiaasta saakka, ja edelleen olen lihava, niin olen ehkä alkanut hyväksyä sen tosiasian, ettei musta koskaan tule laiheliinia. Olen kuullut asiasta koko elämäni, 9-vuotiaasta asti, joten mua ei enää edes hetkauta, kun mulle sanotaan ikävästi ja kaikki kokevat asiakseen kertoa, miten läski olen ja miten mikään mitä teen laihtuakseni, ei riitä. :) Terveisin, vihdoinkin onnellinen läskiperse
Sua auttaisi ehkä terapia eikä naistenlehtien laihdutusvinkit. Niin auttaisi monia muitakin jotka kamppailevat vuosikymmeniä ylipainon kanssa. Syy ei ole siinä, ettei tietäisi mitä tehdä vaan pään sisällä.
Veikkaan, että terapiasta tulee vielä iso trendi treenareiden rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Kandee kokeilla joogaa ja jättää hötöt (pasta, vaalea leipä, suklaat,karkit...) pois.
Lihava laihtuu äkkiä, muttei laiska laiha läski.
Ei kiinnosta jooga. Haluan lihasta ja voimaa. Kukin tyylillään ja syön terveellisesti enkä käytä alkoholia enkä polta!
Mutta eihän kehopositiivisuus tarkoita vain sitä, että läskit hyväksytään sellaisina kuin he ovat!!!! Nyt olisi Martinan sekä artikkelin kirjoittajan kannattanut ottaa selvää mistä puhuvat. Tuo artikkeli ei kerro muusta kuin läskifobiasta. Kilot eivät korreloi suoraan tauteihin. Myös normaalipainoiset tai jopa laihat voivat olla tosi huonossa kunnossa, surprise?
Kehopositiivisuus liittyy kaikenlaisiin kroppiin. Eli siis tässä artikkelissa on menty metsään ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.
Itse asiassa jokaisella on oikeus a) tehdä mitä hyvänsä havaintoja ja b) myöskin ne havaintonsa ääneen todeta. Tämän lisäksi meillä on oikeus sanoa ääneen mikä hyvänsä mielipiteemme.
Toisinaan tällä on tietysti seurauksia, jonkun voi tulla paha mieli, välit voi mennä huonoksi ja joskus jopa voidaan päätyä käräjille. Mutta yksikään kehopositiivisuusadvokaatti EI voi sanoa, että "ei ole oikeutta sanoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti tykkää riisikakuista valtavasti. Hän ymmärtää ravinnosta valtavasti. Riisikakut ovat valtavan ravintorikasta syötävää. Äitillä on AINA riisikakkuja valtavan hienossa autossaan.
T. Vikke
Kun kiusaamisesta ketjussa puhutaan, ehkä olisi tyylikästä jättää lasten rääpimiset sikseen.
Joku Stefu-faniko näitä "lapsen suusta" -räävittämyyksiä kirjoittelee, kun lopussa ei ole koskaan t.Isbe.
Sofia laittelee kiukuspäissään, kun Martina ei vajonnutkaan katuojaan kuten piti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.
Itse asiassa jokaisella on oikeus a) tehdä mitä hyvänsä havaintoja ja b) myöskin ne havaintonsa ääneen todeta. Tämän lisäksi meillä on oikeus sanoa ääneen mikä hyvänsä mielipiteemme.
Toisinaan tällä on tietysti seurauksia, jonkun voi tulla paha mieli, välit voi mennä huonoksi ja joskus jopa voidaan päätyä käräjille. Mutta yksikään kehopositiivisuusadvokaatti EI voi sanoa, että "ei ole oikeutta sanoa".
Korjaan itseäni: tietysti tuon sanomiseen on ihan samanlainen oikeus kuin kaiken muunkin sanomiseen. Oikeutta kieltää toisilta sen sijaan ei ole. Tuuli huulia heiluttaa.
Kehopositiivisuus on vain sana muiden joukossa ja se, että sinä uskot aatteeseen, ei tee siitä totta eikä edellytä muita seuraamaan sitä.
Martina sano kauniin neutraalisti. Hän tietää, että saisi paskaa niskaansa, jos lähtisi aihetta revittelemään.
Jäätävän paljon tuntuu riisiä menevän. Mä olisin tukossa ja pitkään tuollaisesta riisikakkupupeltamisesta.
OT Miksi se Isabella pitää kuskata kouluun ja hakea sieltä?
Kehopositiivisuus on sairasta! Läski on läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina tavoittelee valmennuksillaan vaan rahaa. Hän on kiinnostunut ylipainoisten terveydestä vain siksi, että ylipainoiset tuovat hänelle rahaa. Rahaa, rahaa ja rahaa.
Voin kuvitella, että oikeasti Martina halveksii ylipainoisia ja kaikkia muitakin ihmisiä, jotka eivät ole yhtä tehokkaita ja aikaansaavia kuin hän. Laiskottelu näyttää olevan hänelle pahin synti kaikista.
No eikö se ole ok, kun kerran tekee sitä työkseen. Ihan mitä tahansa asiaa myyvä tavoittelee sillä palkkaa itselleen. Sillä maksetaan laskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Juuri näin sanoi. Mutta kuten aina, Martinan sanomiset ja tekemiset kääntyy näiden hatereiden mielikuvissa aivan joksikin toiseksi, jota sitten totuutena huudellaan.
Anteeksi, mutta nyt on pakko kommentoida tuota lapsellista "haterit" kommenttia. Hän ihan tuossa samassa haastattelussa sanoo, että aloitti kasvissyönnin, kun jne. Miten tämä on nyt sitten väärin tulkittu? Mikä on kasvis? Kala??
Tosiaan puhuu kasvissyönnistä vaikka syö kalaa.
Jälleen todistaa, että ei ole kovin terävä.
Monissa yhteyksissä, kuten tuossakin jutussa, sanonut olevansa kasvissyöjä muuten paitsi että syö kalaa. Miksi pitää kaikesta koettaa haukkua, onko se kovin terävää?
Jos syöt kalaa, kananmunia ja juustoa kuten Martina, niin silloin et ole kasvissyöjä. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?
Mitä jos päivittäisit tietosi. Martina ei ole vegaani.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kasvissy%C3%B6nti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On silti ok sanoa että lihavuus ei ole terveellistä eikä näin ok. Se on totuus. Ikävää jos pahoitat totuudesta mielesi.
Liikkumattomuus ei ole terveellistä, punainen liha, istuminen, sisälläolo, tupakka, sokeri, alkoholi, huumeet, lika, stressi, väärä unirytmi jne jne jne on epäterveellistä. Pitääkö ne huomauttaa joka kerta disclaimerina?
Kehopositiiviset eivät näe ylipainoa epäterveellisenä kuten tupakoijat eivät nähneet tupakointiaan epäterveellisenä joten askeihin piti laittaa teksti tupakka tappaa ja ruumiskuvia
HEP! Ei ole kyse vaatekoosta eikä makkaroista tai ulkonäöstä vaan terveydestä. Jos olet positiivinen niin miten lukuisat liikalihavuuden aiheuttamat sairaudet ja ennen aikainen kuolema istuvat kuvioon?
Vierailija kirjoitti:
Martina sano kauniin neutraalisti. Hän tietää, että saisi paskaa niskaansa, jos lähtisi aihetta revittelemään.
Jäätävän paljon tuntuu riisiä menevän. Mä olisin tukossa ja pitkään tuollaisesta riisikakkupupeltamisesta.
OT Miksi se Isabella pitää kuskata kouluun ja hakea sieltä?
Martti hullun takia?
Kyllä on sekä koulutsta että 20 vuoden kokemus.
On personal trainer, kuntosaliohjaaja, kehonpainovalmentaja, voimavalmentaja sekä lukuisia ravintoalan kursseja opiskellut. Puhuu tavallisen terveellisen ruuan ja pihtaiden raaka-aineiden puolesta sekä hyötyliikunnan ja säännöllisen kuntoilun puolesta.