Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...
Mielenterveysongelmat ovat takuulla isoin menoerä, ei liikalihavuus.
Kuka on puhunut isoimmasta menoerästä ? Liikalihavuus on todellakin iso menoerä ja liittyy hyvin moneen sairauteen. Fakta, ei mielipide.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että hän myy erilaisia ohjelmia ilmeisesti ravintoineen (vai tekeekö ne ohjelmat hänen puolestaan joku muu?), koska jos ajattelee kalan kuuluvan kasvisruokavalioon. Samoin toi riisikakkujen suuri osuus ruokavaliosta, eikö esimerkiksi ruisleipä olisi paljon parempi vaihtoehto? Riisikakuissa on kyllä vähän energiaa, mutta ei sitten oikeastaan paljon muuta, paitsi ehkä suolaa todella paljon.
Suomalaista peruskoulua kehutaan maailmaa myöden, ilmeisesti äidinkielen luetunymmärtämistä ei mitata näissä pisa testeissä.
Martina ei puhu lihavien ulkonäöstä vaan terveydestä.
Martina ei sano olevansa vegaani vaan kertoo että syö kasvisten lisäksi kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnin lopettaminen ihmisen suurimpana mahdollisena ekotekona (niinkuin Martina sanoo) kuulostaa vähän kornilta sellaisen ihmisen suusta, joka tekee lentomatkoja monta kertaa vuodessa.[/quote
Eikö tässä nyt ollut kyse siitä että häntä ahdisti tämä eläinten tehotuotanto ja teurastus.
Kuinka muutenkaan lentomatkailu kuuluu ravintoon liittyvänä ekotekona aiheeseen? Ehkä sitä lihaa ei kannata lennättää maailman toiselta puolen?
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja on aina kiusaaja.
Kiitos tästäkin Martina.
Ja joo, en ole kokoa 36-38, eli Martinan - ja suomalaisen käsityksen - mukaan olen lihava.
Ja siitä olen kärsinyt Suomessa koko ikäni. Asuessani muualla minut hyväksyttiin sellaisena kuin olen.
Aika lennokasta tulkintaa, kun koko jutussa Martina ei puhu mitään ulkonäöstä tai vaatekokojen liittymisestä vaan vain liikalihavuuden aiheuttamista terveyshaitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Ei sano missään olevansa kasvissyöjä tai vegaani:
"
– Kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kaikkia kamalia teurastusvideoita, kun aloin kiinnostua lihateollisuudesta. Kipuilin asian kanssa vuoden ajan ja minulla oli aina kamala olo sen jälkeen, kun olin syönyt lihaa.
– Yksittäisen ihmisen suurin ekoteko on jättää lihansyönti tai vähentää sitä. Tämä oli myös yksi syy sille, miksi luovuin lihasta. Minähän siis rakastan lihaa ja minulla valuu vieläkin kuola, jos joku syö pihviä vieressäni."
Kasvissyöntini lähti siitä, että jne. Eli kasvissyönti on eri asia kuin kasvissyöjä? Mikä ero noissa siis on, jos kertoo että kasvissyöntinsä alkoi, mutta ei kuitenkaan ole kasvissyöjä?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen lausuu silloin tuollaisia, kun on syystä tai toisesta asettanut itsensä toisten yläpuolelle. Kannattaisi sen Roopen vähän neuvoa Martinaa
Liikalihavuus on terveyshaitta, se on totuus. Onko lääkärit ja tiede asettanut itsensä toisten yläpuolelle? Ei Martina ole asiaa keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
"
– Kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kaikkia kamalia teurastusvideoita, kun aloin kiinnostua lihateollisuudesta. Kipuilin asian kanssa vuoden ajan ja minulla oli aina kamala olo sen jälkeen, kun olin syönyt lihaa.
– Yksittäisen ihmisen suurin ekoteko on jättää lihansyönti tai vähentää sitä. Tämä oli myös yksi syy sille, miksi luovuin lihasta. Minähän siis rakastan lihaa ja minulla valuu vieläkin kuola, jos joku syö pihviä vieressäni."
Kasvissyöntini lähti siitä, että jne. Eli kasvissyönti on eri asia kuin kasvissyöjä? Mikä ero noissa siis on, jos kertoo että kasvissyöntinsä alkoi, mutta ei kuitenkaan ole kasvissyöjä?
Tekstihän ei ole Martinan kirjoittama. Kävisikö ymmärrykseesi paremmin kasvis syöntini tai kasvisten syöntini. Kontekstissa asiasta ei jää epäselvyyttä, kertoo lopettaneensa lihan syömisen, lisänneensä kasvisten syöntiä ja että niiden lisäksi syö myös kalaa, munia ja joskus juustoa. Turhaa jankkaamista taas. Ei sano olevansa vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että hän myy erilaisia ohjelmia ilmeisesti ravintoineen (vai tekeekö ne ohjelmat hänen puolestaan joku muu?), koska jos ajattelee kalan kuuluvan kasvisruokavalioon. Samoin toi riisikakkujen suuri osuus ruokavaliosta, eikö esimerkiksi ruisleipä olisi paljon parempi vaihtoehto? Riisikakuissa on kyllä vähän energiaa, mutta ei sitten oikeastaan paljon muuta, paitsi ehkä suolaa todella paljon.
Suomalaista peruskoulua kehutaan maailmaa myöden, ilmeisesti äidinkielen luetunymmärtämistä ei mitata näissä pisa testeissä.
Voi hyvä ihme sentään. Vegaani ei käytä mitään eläinperäistä, mutta kasvissyöjä saattaa käyttää esimerkiksi maitotuotteita. Ei kuitenkaan mitään suoraan eläimestä tehtyä. Ihan oikeasti jos sanoo olevansa kasvissyöjä, ei syö kalaa. Tiedän kyllä että moni ihminen luulee kalan olevan sama kuin porkkana. Martina sanoi olevansa kasvissyöjä sehän on tossa jutussa. Ei voi olla näin vaikeaa, varsinkaan kun itse syyttelee muita huonosta luetun ymmärtämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Tekstihän ei ole Martinan kirjoittama. Kävisikö ymmärrykseesi paremmin kasvis syöntini tai kasvisten syöntini. Kontekstissa asiasta ei jää epäselvyyttä, kertoo lopettaneensa lihan syömisen, lisänneensä kasvisten syöntiä ja että niiden lisäksi syö myös kalaa, munia ja joskus juustoa. Turhaa jankkaamista taas. Ei sano olevansa vegaani.
Kyllähän sitä tuolla taktiikalla saa käännettyä mustankin valkoiseksi. Kovaa selittämistä, miksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Sanoi.
Hyvä Martina. Olet rohkea. Kuka haluaa olla lihava ei kukaan. Jotain on alettava tehdä ja nopeaan, että normipainoiset ihmiset saa palkintoja esim. veroalennus. Lihaville veronkorotus.
Kaikille suomalaisille ilmaiset liikuntapaikat, kuntosalit, uimahallit ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on tosiaan selvästi toinenkin iso ongelma... lukutaito!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Martina. Olet rohkea. Kuka haluaa olla lihava ei kukaan. Jotain on alettava tehdä ja nopeaan, että normipainoiset ihmiset saa palkintoja esim. veroalennus. Lihaville veronkorotus.
Kaikille suomalaisille ilmaiset liikuntapaikat, kuntosalit, uimahallit ym.
Kannatan ajatusta! Ilmaiset liikuntapaikat ja ilmaista ohjausta, ohjaus suoraan terveydenhuollosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...
Kyllä juu, mutta voi se Martsukin esim. sairastua syöpään. Niissä talkoissa puhutaan sadoista tuhansista siinä lopullisessa laskussa, mutta itse potilashan ei maksa kun sairaalan hoitopäivämaksut ja lääkkeet lääkekattoon asti. Tämä ot.
Miten tää liittyy liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin ja niiden välttämiseen painoa pudottamalla? Voi kai sitä jokainen jäädä vaikka auton alle milloin tahansa onnettomuuden sattuessa ja joutua sairaalaan. Liikalihavuuteen ja siihen mitä suuhunsa lappaa voi kai kuitenkin itse vaikuttaa, eikö? Enkä nyt puhu sairauden tai lääkkeiden aiheuttamista ylipainoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmat ovat takuulla isoin menoerä, ei liikalihavuus.
Kuka on puhunut isoimmasta menoerästä ? Liikalihavuus on todellakin iso menoerä ja liittyy hyvin moneen sairauteen. Fakta, ei mielipide.
Eri
Liikalihavuus ja liikunnan puute vaikuttaa välillisesti mielenterveyteen, itsetuntoon ja oloon. Eli kerrannaisvaikutusta myös masentuneisuuteen. Ja tiedän tämän ihan omakohtaisesti.
Ihan sama, harmittaa vain se ettei hää ole enää Martina Aitotissi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen lausuu silloin tuollaisia, kun on syystä tai toisesta asettanut itsensä toisten yläpuolelle. Kannattaisi sen Roopen vähän neuvoa Martinaa
Liikalihavuus on terveyshaitta, se on totuus. Onko lääkärit ja tiede asettanut itsensä toisten yläpuolelle? Ei Martina ole asiaa keksinyt.
Ai nytkö Martina samalla viivalla lääkärien kanssa,? Hei nyt ihan oikeasti:)
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.
Ylipainoisia ihmisiä Martina kannustaa laihduttamaan myönteisen ajatusmaailman kautta.
– Ei laihdutusta tietenkään pidä tehdä sitä kautta, että inhoaa itseään ja omaa kehoaan. Ei tarvitse myöskään olla langanlaiha ja sixpack näkyvissä, mutta tietyt terveysnormit on hyvä olla olemassa.
Martina muistuttaa, että liikuntaakin tärkeämpää on noudattaa tasapainoista ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.
Onko Martina sanonut jotain sinun kropastasi? Missä? Mielestäni hän puhui asiasta yleisellä tasolla ja hänellä on täysi oikeus siihen. Aivan yhtä suuri oikeus kuin meillä muillakin ilmaista mielipiteitä eri asioista.
Jos kiinnostaa niin kannattaa kuunnella Martinan instavideoista. Puhuu aiheesta usein, vaikkei tuossa lehtijutussa siitä toimittaja kysykään.