Siirtyisittekö äitipuolena omasta sängystänne joka toinen vl nukkumaan toisaalle että isä saa nukkua yön poikansa kanssa.
Koitan ajatella lapsen parasta mutta nukun tosi huonosti ja ärsyynnyn koska joudun siirtymään.
Täällä kiukuttelen vaikka ärsyttääkin. En kotona.
Mite te ajattelette, olenko lapsellinen?
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on puolet viikosta meillä.
Mulla on univaikeuksia ja perussairauksia, ikä kohta jo lähempänä 50v. ApMikä sairauksistasi estää sinua ratkaisemasta tätä asiaa järkevästi? Aika paljon ehdoteltu ratkaisuvaihtoehtoja. Se persoonallisuushäiriö (marttyrointi)?
Ollaanpa taas asialinjalla, aiheuttavat mm.väsymystä. En pyytänyt ratkaisua, kyselin vain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä koko ihmislajin evoluution ajan (siitä alkaen kun laskeuduttiin puista, ja vielä kauan ennen sitäkin) poikaset ovat nukkuneet lähellä vanhempiaan. Tämä on ollut lajin säilymisen elinehto, muuten pedot ja kylmyys olisivat vieneet jälkikasvun - afrikassakin voi tulla pirun kylmä öisin. Kyllä, lapset ovat sopeutuvia ja suurin osa tottuu nukkumaan omassa huoneessa. Mutta nämä kommentoijat joiden mielestä lasten kanssa nukkuminen olisi joku nykyhippien haihatus ovat niin väärässä kuin voivat. Kukaan kommentoija ei esitä omassa huoneessa nukuttamiselle mitään perusteluja jotka lähtisivät lapsen tarpeista. Lasten välillä on eroja, joillekin vieressä nukkumisen tuoma turvallisuudentunne on oleellisen tärkeä, toiset lapset haluavat jo varhain nukkua erikseen.
Paitsi jos emo ei kestä vierasta hajua.
Siirtyisin. Ei mitään vaikeutta siirtyä.
Mksi et halua nukkua oman lapsesi vieressä noina muutamana yönä? Mikä on ongelma? Joudut luopumaan paikastasi ja siksi se hajukin alkaa inhottamaan. Muuten ei miehen lapsi vaivaa, mutta tuossa tuo hajun ärsytys kertoo vain, että liität sen johonkin epämukavaan. Jotakin valtataistelua. 273
No kuinka monta kertaa olen hajun mainunnut? Ei se nyt ollut maailmaa kaatava asia, mietin onko se silti normaalia. Aikuinen tyttärenikin ihnoaa jos joku lainaa peittoa. Ap
Nyt siellä on jo aikuiset lapsetkin haistelemassa petivaatteita 😂😂😂. Tervettä menoa.
Ap ehdottaa miehelleen, että poika on myös viikko-viikko-systeemillä vanhemmillaan. Miltä ap tämä kuulostaa? Olisitko tähän valmis? Viihtyisikö poika teillä?
Lapsellinen ja mustasukkainen olet! Et halua isän ja pojan olevan läheisiä pienen ajan ja tunnet itsesi laiminlyödyksi. Sulla ei ole kotelo ihan kunnossa. Toivottavasti miehesi lukee tämän.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä uusperheitä.
Ei sitten kannata tulla kommentoimaan niitä koskeviin ketjuihin. Aloita vaikka oma, jos et muuta keksi.
Ei todellakaan ole naisen tehtävä siirtyä syrjään omassa kodissaan ja omassa sängyssään vieraan lapsen takia. Aivan selvä juttuhan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Isälle ja tämän lapselle yhteissänky tai patja lapsen huoneeseen yhteisnukkumisiaan varten. Tai sitten he sinne olkkarin sohvalle, itse nukut aina samassa/omassa sängyssä.
Juuri näin.
Siirtyisikö muka yksikään mies vieraan penskan takia :D HAH!
Vierailija kirjoitti:
No kuinka monta kertaa olen hajun mainunnut? Ei se nyt ollut maailmaa kaatava asia, mietin onko se silti normaalia. Aikuinen tyttärenikin ihnoaa jos joku lainaa peittoa. Ap
Mitä vielä haluat? Ratkaisut ei kelpaa, suora puhe siitä, mikä sinua oikeastaan vaivaa ei kelpaa, pelkkä ruikuttaminenko kelpaa? No, enemmän myötätuntoani saa erolapsi, joka joutuu moisen marttyyrin ja myrkyllisen ihmisen kanssa elämään kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä haluat? Ratkaisut ei kelpaa, suora puhe siitä, mikä sinua oikeastaan vaivaa ei kelpaa, pelkkä ruikuttaminenko kelpaa? No, enemmän myötätuntoani saa erolapsi, joka joutuu moisen marttyyrin ja myrkyllisen ihmisen kanssa elämään kuin sinä.
Näin ulkopuolisen näkökulmasta ap ei kylläkään ole myrkyllinen, vaan sinä olet.
Mikä ihmeen ongelma monella on sen kanssa, että joissain perheissä lapsi saattaa nukkua vieressä? Miten se on teiltä pois jos oma lapsi tulee viereen? Jos parisuhteesta puhutaan, että se menee pilalle ja ei saa yhteistä aikaa jos ei nuku samassa sängyssä, niin melko ankeaa on teidän arki jos ainoa hetki olla puolison kanssa on yöllä nukkuessa.. Minun lapsi kysyi että miksi lapset pakotetaan nukkumaan yksin ja aikuiset saavat nukkua kahdestaan. Nii in.. Totta.
Ja lapsia tosiaan on erilaisia. Muistan itse kuinka usein yöllä pelotti nukkua yksin omassa huoneessa niin että valvoin monta tuntia ja sen asian muistan kun oma lapseni haluaa viereen tulla. Meillä ei kotona kenenkään tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ulkopuolisen näkökulmasta ap ei kylläkään ole myrkyllinen, vaan sinä olet.
En ole se jolle vastasit, mutta onhan tuo ihan totta että täällä on ap:lle tarjottu kasapäin ratkaisuehdotuksia joista yksikään ei kelpaa. Ihan ymmärrettävää, että se alkaa vähitellen ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ongelma monella on sen kanssa, että joissain perheissä lapsi saattaa nukkua vieressä? Miten se on teiltä pois jos oma lapsi tulee viereen? Jos parisuhteesta puhutaan, että se menee pilalle ja ei saa yhteistä aikaa jos ei nuku samassa sängyssä, niin melko ankeaa on teidän arki jos ainoa hetki olla puolison kanssa on yöllä nukkuessa.. Minun lapsi kysyi että miksi lapset pakotetaan nukkumaan yksin ja aikuiset saavat nukkua kahdestaan. Nii in.. Totta.
Ja lapsia tosiaan on erilaisia. Muistan itse kuinka usein yöllä pelotti nukkua yksin omassa huoneessa niin että valvoin monta tuntia ja sen asian muistan kun oma lapseni haluaa viereen tulla. Meillä ei kotona kenenkään tarvitse pelätä.
Aivan, mutta tässä tapauksessa kyseessä ei ole pelkäävä, arka lapsi, vaan hemmoteltu kakara, jonka isä on niin tollo, ettei ymmärrä sitä mikä on oikea valta-asetelma naisystävän ja lapsen välillä. Luultavasti iskä antaa periksi, koska hänellä on huono omatunto erosta ja psykopaattipiirteinen pikkupoika toki käyttää tilanteen hyväkseen.
Pentujen ei pidä antaa hyppiä nenille. Nyt ryhtiä kasvatukseen ettei toistu jokelat.
Meillä miehen tyttö nukkui samassa tilassa kesälomalla monta viikkoa. Ei oo helppo olla uusperheessä, kun lapsi valtaa kaikki vapaa ajat. Siinä ei paljon ehdi suhdetta hoitaa. Eikä sek siä harrastaa, kun nuorella lapsella ei ole edes ikäiselleen sopivaa unirytmiä.
Käytännössä koko ihmislajin evoluution ajan (siitä alkaen kun laskeuduttiin puista, ja vielä kauan ennen sitäkin) poikaset ovat nukkuneet lähellä vanhempiaan. Tämä on ollut lajin säilymisen elinehto, muuten pedot ja kylmyys olisivat vieneet jälkikasvun - afrikassakin voi tulla pirun kylmä öisin. Kyllä, lapset ovat sopeutuvia ja suurin osa tottuu nukkumaan omassa huoneessa. Mutta nämä kommentoijat joiden mielestä lasten kanssa nukkuminen olisi joku nykyhippien haihatus ovat niin väärässä kuin voivat. Kukaan kommentoija ei esitä omassa huoneessa nukuttamiselle mitään perusteluja jotka lähtisivät lapsen tarpeista. Lasten välillä on eroja, joillekin vieressä nukkumisen tuoma turvallisuudentunne on oleellisen tärkeä, toiset lapset haluavat jo varhain nukkua erikseen.