Siirtyisittekö äitipuolena omasta sängystänne joka toinen vl nukkumaan toisaalle että isä saa nukkua yön poikansa kanssa.
Koitan ajatella lapsen parasta mutta nukun tosi huonosti ja ärsyynnyn koska joudun siirtymään.
Täällä kiukuttelen vaikka ärsyttääkin. En kotona.
Mite te ajattelette, olenko lapsellinen?
Kommentit (341)
Lapsi saisi asua meillä mieluusti puolet ajasta mutta tämä ei ole mahdollista isän työvuorojen ja etäisyyden vuoksi. Olen kuitenkin, siis ihan mun toimesta saanut järjestettyä niin että poika on meillä useita päiviä kuukaudessa enemmän kuin ennen. En tarvitse siitå tosiaankaan kiitosta, oon tyytyväinen lapsen takia että sain järjestettyä näin.
Hullua ette musta saa, olen todella vastuuntuntoinen ihminen. Ap
En tietenkään lähtisi omasta petistä mihinkään. Nukkumiset tulee järjestää niin, että kaikilla on ona paikka ja hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään lähtisi omasta petistä mihinkään. Nukkumiset tulee järjestää niin, että kaikilla on ona paikka ja hyvä olo.
Juurikin näin. Teidän täytyy ap miettiä kaikki yhdessä miten asia järjestetään tästä eteenpäin. Ei miehesi kuulu määrätä sinua muualle. Jos hän kuitenkin määrää, eikä suostu muihin vaihtoehtoihin, hän ei sovi uusperhekuvioon.
Onko pojalla ja isällä yhteistä aikaa esim kävisivät fillaroimassa, sillin kun ei oo lunta maassa, uimassa, hiihtämässä jne.
Vierailija kirjoitti:
Onko pojalla ja isällä yhteistä aikaa esim kävisivät fillaroimassa, sillin kun ei oo lunta maassa, uimassa, hiihtämässä jne.
Paljon ulkoillaan ja touhutaan yhdessä, kahden samanikäisen kanssa se on helppoa.
En ole esteenä näiden kahdenkeskiseen aikaan.
En kyllä muista lapsena että olisin koskaan ydinperheessä viettänyt aikaa vain toisen vanhemman kanssa, sisko oli aina mukana.
Mutta kuten sanoin, en ole esteenä. Mies käyttäköön omia aivojaan mitä lapsensa kanssa tekee, kaikesta en voi vastata. Ap
Kerroit että teillä on tilaa yläkerrassa. Laita sinne huone jossa on tilaa kahdelle, Siellä voivat nukkua perheenjäsenistä he, jotka haluavat välillä nukkua yhdessä. Järjestelykysymyshän tuo on!
Anna nukkua kun se kasvaa ei enää nuku sitten.
En suostuisi tuollaiseen järjestelyyn, koska nukun muutenkin huonosti. Mutta tuo voi sopia jollekin, joka ei ole yhtä herkkäuninen.
En. Suurin virheeni uusperheessäni oli, että luovuin liikaa omastani, mm omasta tilasta. En siirtyisi sängystäni omankaan lapseni tähden. Enkä todellakaan kenenkään toisenkaan lapsen tähden. Aikuisten intiimi läheisyys ja mm yhteinen vuode sen "symbolina" on uusperheen peruspilari. Siihen väliin ei lapset kiilaa. Ei omat, ei toisten.
En todellakaan siirtyisi. Se on sinun sänkysi!
Jos mies haluaa nukkua pojan kanssa, hän saisi pedata väliaikaispedin esim vuodesohvalle olkkariin.
Meillä on erillinen huone, jossa mies nukkuu lastensa kanssa, kun ovat täällä. Jokaisella on siinä oma sänky eli kerrossängyt. Minusta erittäin hyvä systeemi, heillä on siellä oma rauha ja lasten tarvikkeet yms, oma paikka tässä asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on ekaluokkalainen.
Vieras haju sängyssä myös ärsyttää.
Mutta kohtelen lasta hyvin, olkaa huoleti.
Mietin olenko epänormaali kiukkuineni.
Ap
Ekaluokkalaisen takia en tod.siirtyisi. Eri asia jos olis 2v. Se isän kainalo kuuluu sulle, aikuiselle naiselle. Lapsi voi saada isänsä läheisyyttä koko päivän jos tarvis. Jos taas isä haluaa yh-perhepedin lapsensa kanssa, minä häipyisin koko suhteesta. Mulle on tärkeää että mies on aikuinen mies minulle, aikuiselle naiselle. Ja lapsilla on se lapsen asema. Eikä siitä tarvii käydä edes neuvottelua
Vierailija kirjoitti:
Sairasta nukkua lapsen kanssa.
Nuhaa? Onko kuumetta?
Ja onhan tuossa sekin asia, et kun on lapsia, yö on usein ainut aika vaalia aikuisten intiimiä läheisyyttä. Joka varsinkin uusperheessä on tosi tärkeää. Lapsen paikka ei ole siinä
Ketjussa on muutamia katkeria exiä, jotka riemuitsevat ajatuksesta, että ex-miehensä uusi nainen joutuisi siirtymään pois miehen sängystä. Siis _pois miehen sängystä_ 😂😁😁😀
Ottakaa lapselle oma sänäy sinne huoneeseen.
Nukkuu siinä aikansa ja siirtyy sitten omaan huoneeseen.
Noita kausia tulee.
Meillä tällä hetkellä 12v. tulee välillä puoliltaöin meidän sänkyyn, kun ei saa unta. Mies siirtyy lapsen huoneeseen silloin, kun ei saa nukuttua kolmistaan.
Tällä lapsella oli pienrmpänäkin hankaluutta omassa huoneessa nukkumiseen. Silloin siirrettiin sänky tuohon meidän sängyn viereen.
Sisaruksellaan oli joskus patja meidän huoneessa. Taisi olla silloin me plus sänky ja patja.
Näitä vaan tulee ja menee. Ole luova. Ei sun tarvi huonosti nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan tuossa sekin asia, et kun on lapsia, yö on usein ainut aika vaalia aikuisten intiimiä läheisyyttä. Joka varsinkin uusperheessä on tosi tärkeää. Lapsen paikka ei ole siinä
No, minusta silloin kun lapsi tarvitsee turvaa, niin aikuinen sitä antaa. Hoitaa ne seksielämän salat silloin muualla.
Uni on tärkeä kaikille.
Jos mies hankkisi mulle oman kunnollisen sängyn niin joo. Sitä joutuu perheellisen kanssa hommaan ryhtyessään ihmeellisiinkin juttuihin, että olis sillon kannattanu miettiä.
Sä aapee alistut ja teet itseäsi vastaan.
Kerro harmisi ukolle.
Järjestäkää sängyt sopivasti.
Minusta lapsen pitää tarvittaessa saada nukkua vanhemman vieressä. Exäni ei olisi halunnut päästää edes yhteistä lastamme viereen yöllä, koska itsekäs p**ka.
Ei ole edes kyse teidän yhteisestä, eikä kukaan oleta että sinä heräät. Laittakaa lapsen huoneeseen sänky jossa isäkin voi nukkua lapsen kanssa. Jos on noin vaikea sietää toisen lasta, älä ota miestä jolla on lapsia. On niin yksinkertaista.
Newsflash, molemmat heistä tietää, ettet tykkää lapsesta, vaikka "kohtelet normaalisti".
Minä en siirtyisi omasta sängystäni. Voisin oikein hyvin laittaa lapselle sellaisen sängyn, että siihen mahtuu vanhempi viereen nukkumaan. Lapsen iällä ei ole väliä, jos kaipaa vanhempaansa ja haluaa ennen eroa tämän vieressä nukkua, se sallittakoon.