Siirtyisittekö äitipuolena omasta sängystänne joka toinen vl nukkumaan toisaalle että isä saa nukkua yön poikansa kanssa.
Koitan ajatella lapsen parasta mutta nukun tosi huonosti ja ärsyynnyn koska joudun siirtymään.
Täällä kiukuttelen vaikka ärsyttääkin. En kotona.
Mite te ajattelette, olenko lapsellinen?
Kommentit (341)
Huomaa jo aloituksesta, että ei paljon lapsen paras kiinnosta, koska olisikin ollut tuskaista kirjoittaa "..että poika saa nukkua isänsä kanssa.
Kyllä mua nyt aikuisten oikeasti kiinnostaa lapsen paras, en kai olisi kahta vuotta tähän järjestelyyn suostunut muuten edes?!
Mua kiukuttaa ja kiukuttelen täällä, en lapselle.
Olen tiukka kasvattaja ja lasta on lellitty, ottaa se päähän, ei käy kieltäminen. Olen kuitekin aikuinen ja osaan käyttäytyä. Mies antoi ennen mua lapsen määrätä kaikesta, ei kai sekään lapselle hyväksi ole?
Pidän kyllä takuulla mieheni lapsesta hyvää huolta, en halua että hän myöskään oppii saamaan erityiskohtelua muiden ohi, se on hankalaa aikuisena. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua nyt aikuisten oikeasti kiinnostaa lapsen paras, en kai olisi kahta vuotta tähän järjestelyyn suostunut muuten edes?!
Olen tiukka kasvattaja ja lasta on lellitty, ottaa se päähän, ei käy kieltäminen. Olen kuitekin aikuinen ja osaan käyttäytyä. Mies antoi ennen mua lapsen määrätä kaikesta, ei kai sekään lapselle hyväksi ole?
Pidän kyllä takuulla mieheni lapsesta hyvää huolta, en halua että hän myöskään oppii saamaan erityiskohtelua muiden ohi, se on hankalaa aikuisena. Ap
Tuntuu turhalta kommentoida sulle enää ees mitään, kun on noin kova kielto päällä, etkä kuuntele kuin omaan narratiiviisi sopia viestejä. Kannattaisi aikuisten oikeesti tutkia niitä oikeita syitä tunteillesi, ne kun näkyvät päivänselvästi tavan palstaajallekin viestiesi läpi.
Taas yksi esimerkki, joka todistaa uusperheen älyttömyyden. Sellaisen perustaa uskoakseni itse ydinperheessä varttunut. Kun olen itse erolapsi ja joutunut sopeutumaan äitini uuteen puolisoon, en ikimaailmassa perustaisi uusperhettä. Uusi puoliso on lapselle vieras ihminen, jonka johdosta koti ei enää tunnu kodilta. Toisen lapsia ei rakasta ja lapsi sen kyllä tietää. Silti uusperheeltä odotetaan samaa kuin ydinperheeltä. Vertaisin sitä kommuuniin.
Kyllä siirtyisin. Lapsi voi ikävöidä isäänsä, kun joutuvat olemaan erossa pari viikkoa. Ei ole suuri vaiva nukkua pari yötä muualla. Tuo vaihe menee nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi esimerkki, joka todistaa uusperheen älyttömyyden. Sellaisen perustaa uskoakseni itse ydinperheessä varttunut. Kun olen itse erolapsi ja joutunut sopeutumaan äitini uuteen puolisoon, en ikimaailmassa perustaisi uusperhettä. Uusi puoliso on lapselle vieras ihminen, jonka johdosta koti ei enää tunnu kodilta. Toisen lapsia ei rakasta ja lapsi sen kyllä tietää. Silti uusperheeltä odotetaan samaa kuin ydinperheeltä. Vertaisin sitä kommuuniin.
Minulla kävi asiat helpommin, ei kaikki tietenkään miellyttänyt, mutta osasin suhtautua yllättävän kypsästi lapsena. Kun tutustuu niin oppii luottamaan, jos taustalla ei ole mitään kummempia. Perheille on nykyään kohtuuttomat odotukset, oli tilanne mikä tahansa.
Isälle ja tämän lapselle yhteissänky tai patja lapsen huoneeseen yhteisnukkumisiaan varten. Tai sitten he sinne olkkarin sohvalle, itse nukut aina samassa/omassa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Isälle ja tämän lapselle yhteissänky tai patja lapsen huoneeseen yhteisnukkumisiaan varten. Tai sitten he sinne olkkarin sohvalle, itse nukut aina samassa/omassa sängyssä.
Kyllä! Sopimuksia ja vastavuoroisuutta ei hyväksytä. On hyvä ajatella minäminäminä, se johtaa tutkitusti hyvään ja tasapainoiseen elämään.
Sen kummemmin aloitukseen liittymättä, mun mielestä näin mihin tahansa meidän lähimpään sukulaislajiin verrattuna on erikoista, että meidän on pakko saada lapset jo suunnilleen synnäriltä omaan huoneeseen nukkumaan. Sen sijaan aikuinen ei sitten meinaa millään voida nukkua yksin, eikä varsinkaan tehdä tilaa sille lapselle.
Sen enempää kommentoimatta sanoisin, että teidän perheessä pitää kunnioittaa myös sinun unta ja tarvetta levätä viikonloppuisin. Varsinkin jos on univaikeuksia.
Onko ap:n lapsi myös paikalla vain joka toinen vl? Onko ap etä-äiti? Vai onko niin, että ap on lähivanhempi eikä siksi osaa asettua isän ja pojan asemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on ekaluokkalainen.
Vieras haju sängyssä myös ärsyttää.
Mutta kohtelen lasta hyvin, olkaa huoleti.
Mietin olenko epänormaali kiukkuineni.
ApEn näe tarvetta ekaluokkalaisella nukkua isänsä kanssa, varsinkaan niin että siitä tulee ylimääräistä vaivaa.
WTF
Lapsi voi olla vielä 6v. Korkeintaan 7v!
V _ ttu että löytyy kylmiä ihmisiä.
Oletko edes hen _ gissä.
Oletko varma, ettet vain olisi jo kylmiössä matkalla hau _ taan?
Mun lapsi on puolet viikosta meillä.
Mulla on univaikeuksia ja perussairauksia, ikä kohta jo lähempänä 50v. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn näe tarvetta ekaluokkalaisella nukkua isänsä kanssa, varsinkaan niin että siitä tulee ylimääräistä vaivaa.
Onko sulle kuinka tuttua miettiä muita ihmisiä. Siis muita kuin isää ja äitipuolta. Oletko kuullut LAPSESTA ja siitä että sitäkin voisi miettiä.
Onko tullut KOSKAAN sellainen mieleen että ajattelisin PIENTÄ lasta ja mitä HÄN tarvitsee.
Huh huh
Kyllä siirtyisin. Lapsi voi ikävöidä isäänsä, kun joutuvat olemaan erossa pari viikkoa. Ei ole suuri vaiva nukkua pari yötä muualla. Tuo vaihe menee nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTF
Lapsi voi olla vielä 6v. Korkeintaan 7v!
V _ ttu että löytyy kylmiä ihmisiä.
Oletko edes hen _ gissä.
Oletko varma, ettet vain olisi jo kylmiössä matkalla hau _ taan?
Tämä 👍
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olet hankala aikuinen. Mihin ikään asti The Sinä sait erityiskohtelua? Haisteliko äitisi puolestasi vielä lapsen saatuasi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on univaikeuksia ja perussairauksia, ikä kohta jo lähempänä 50v. Ap
Mikä sairauksistasi estää sinua ratkaisemasta tätä asiaa järkevästi? Aika paljon ehdoteltu ratkaisuvaihtoehtoja. Se persoonallisuushäiriö (marttyrointi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on univaikeuksia ja perussairauksia, ikä kohta jo lähempänä 50v. ApMikä sairauksistasi estää sinua ratkaisemasta tätä asiaa järkevästi? Aika paljon ehdoteltu ratkaisuvaihtoehtoja. Se persoonallisuushäiriö (marttyrointi)?
No ainakin luulotauti. Luulee olevansa koira kun omaa herkän hajuaistin.
Lapset on parhaita kaveruksia. Tää on kummallinen kuvio tiedän. Lapset nukkuu mieluusti myös keskenään, muuten tietty olisin jo siirtänyt sängyt.
Heti vaan kun miehen lapsi tulee ovesta sisään alkaa vinkuminen että "koska saan nukkua isin kanssa". Olemme yhdessä myöntyneet yhteen yöhön. (Myös oman lapseni äänetelyä kutsun vinkumiseksi, eikä asiaan liity vihamielisyyttä.) Ap