Naisnäkökulmaa kaivataan; miksi vain "vääränlaiset" naiset kiinnostuvat?
Ikää on pian 40 ja olisi hienoa joskus löytää elämänkumppani. Lapsia en haluaisi, enkä myöskään haluaisi isän roolia uusperheessä.
Minusta kiinnostuneet naiset ovat olleet pääasiassa minua nuorempia, jopa huomattavasti (ikäeroa suurin piirtein 15v). Tämän ikäisillä olettaisin että haaveissa olisi perhe. Sellaisia tulevia pullantuoksuisia perheenäitejä; lyhyitä ja vartaloltaan tanakoita, hyvästä ruuasta suuresti nauttivia, naisia joille koti on tärkeä ja he osaavat pitää sen viihtyisänä. Mies hoitaisi sitten käytännöllisen ja suoraviivaisen puoliskon. Mies rakentaa jotain, ja sitten pääsee soppapatojen ääreen, jne.
Käsitykset miehistä ovat minusta olleet melko konservatiivisia; joskus tämä on ilmaistu suoremmin ja toisinaan vähemmän suoraan. Joskus enemmmän positiiviseen ja toisinaan "miehen kuuluu olla X ja osata Y"-tyyliin.
Yhdessäolo tuntuisi mieluiten olevan sellaista nainen miehen kainalossa-tyyppistä. Ollaan turvassa, mies osaa ja taitaa kun nainen on pieni ja söpö (tässä tapauksessa siis lyhyt).
Minusta ei ole koskaan kiinnostunut:
- vela-nainen (tunnen useitakin)
- normaalipainoinen nainen (tunnen monia)
- liikunnallinen nainen (ttunnen moniakin)
- harrastuskaveri (on useita naispuoleisia harrastuskavereita)
- nainen jonka kanssa riittää puhuttavaa tieteistä, taiteista, tai muista ei käytännön arkeen liittyvistä aiheista (moniakin kavereina)
- nainen joka ei kaipaa selkeää mies/nainen-roolijakoa (tuntuu olevan harvinaisempaa, mutta näitäkin tunnen kyllä)
Olen kuin vastakohta sille mitä he hakevat. Lyhyehkö ja hoikka, nörttimäinen, en hallitse miesten töitä enkä välitä perinteisistä äijäjutuista. En halua voimakasta sukupuoliroolijakoa, en halua leikkiä isoa miestä koska en ole iso, en ole kiinnostunut talon rakentamisesta vaa henkisistä asioista joita nämä kiinnostunee naiset pitävät ufojuttuina ja turhuuksina.
Ihan kuin minuun ei ihastuttaisi sellaisena kuin olen, vaan kehityskelposena (luotettavana ja turvallisena) potentiaalisena Äijänä tai Ukkona jollainen en ole enkä sellaiseksi tule muuttumaan. Mutta kyllä sinä ap sellainen olet, usko vain, kyllä se Äijä ja Ukko sieltä löytyy. Ei löydy, uskokaa jo :/
Mikä neuvoksi? Alanko ryyppäämään holtittomasti ja soittamaan sosiaalitoimiston tuilla rokkia vai mitä?
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä. "Olen itse niin upea, miksi en löydä omantasoistani naista?!!"
-ihannenaisesi on ristiriitainen, eikä häntä ehkä ole olemassakaan; ajatellen tuota "taiteellinen mutta ei liian taiteellinen"-vaatimusta
Missä mielessä tämä on ristiriitaista? Eikö sinulla ole ainuttakaan, tai oikeastaan useita, toivomuksia jotka ovat muotoa toivon asiaa X mutta ei liikaa? Mies saisi olla urheilullinen, mutta ei himourheilija? Mies saisi olla työelämässä kunnianhimoinen, muttei liiaksi ettei ole naimisissa työnsä kanssa? Jne?-ap
No sanoit että naisen pitää olla taiteellinen MUTTA se ei saa näkyä poliittisissa arvoissa. En tiedä mikä määritelmäsi "vassariradikaalista" on, mutta taiteellisissa ihmisissä, varsinkin niissä joilla on taidealan koulutus, on vasemmistolaisuus huomattavasti suositumpaa kuin oikeistolaisuus. Jos olet itse kovinkin oikeistolainen, voi olla vaikeaa löytää aidosti taiteellista naista.
Et myöskään halua avustusten varassa elävää naista. Lähes jokainen, joka tekee taidetta ihan ammatikseen, elää erilaisten apurahojen varassa. Taiteella ei yleensä pysty tienaamaan elantoaan. Jos siis haluat taiteellisen naisen, pitäisi olla valmis elättämään hänet palkallasi, ainakin suurimmaksi osaksi.
Taiteelliset naiset myös useimmiten haluavat miehen/naisen, joka on jollain tavalla erikoinen ja taiteellinen itse. Kirjoitustesi perusteella et ole sellainen.
Eli toistan huomioni, että haluat "taiteellisen" naisen, jolla on joku taideharrastus, mutta joka ei oikeasti ole taiteilija.
Olen luovan koulutuksen käynyt, taiteellinen mies, joka ansaitsee itse oman elantonsa, ja vaikka haluaisin taiteellisen naisen, niin minäkään en halua mitään apurahoilla elävää ja seksiä ympäriinsä jakelevaa vasemmistoradikaalifeministi taiteilijaa.
- ei-apMistäs tuo "seksiä ympäriinsä jakeleva" tuli? Sitä ei ollut kukaan maininnut tässä ketjussa.
Jos ansaitset oman elantosi, et todennäköisesti elä taiteellasi. Olet kuvaamataidon tai musiikin opettaja tai joku vastaava.
Erittäin harva ihminen Suomessa elää taiteellaan. Pitää olla oikeasti suosittu ja kuuluisa, että saisi siitä riittävät rahat elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ihannenaisesi on ristiriitainen, eikä häntä ehkä ole olemassakaan; ajatellen tuota "taiteellinen mutta ei liian taiteellinen"-vaatimusta
Missä mielessä tämä on ristiriitaista? Eikö sinulla ole ainuttakaan, tai oikeastaan useita, toivomuksia jotka ovat muotoa toivon asiaa X mutta ei liikaa? Mies saisi olla urheilullinen, mutta ei himourheilija? Mies saisi olla työelämässä kunnianhimoinen, muttei liiaksi ettei ole naimisissa työnsä kanssa? Jne?-ap
No sanoit että naisen pitää olla taiteellinen MUTTA se ei saa näkyä poliittisissa arvoissa. En tiedä mikä määritelmäsi "vassariradikaalista" on, mutta taiteellisissa ihmisissä, varsinkin niissä joilla on taidealan koulutus, on vasemmistolaisuus huomattavasti suositumpaa kuin oikeistolaisuus. Jos olet itse kovinkin oikeistolainen, voi olla vaikeaa löytää aidosti taiteellista naista.
Et myöskään halua avustusten varassa elävää naista. Lähes jokainen, joka tekee taidetta ihan ammatikseen, elää erilaisten apurahojen varassa. Taiteella ei yleensä pysty tienaamaan elantoaan. Jos siis haluat taiteellisen naisen, pitäisi olla valmis elättämään hänet palkallasi, ainakin suurimmaksi osaksi.
Taiteelliset naiset myös useimmiten haluavat miehen/naisen, joka on jollain tavalla erikoinen ja taiteellinen itse. Kirjoitustesi perusteella et ole sellainen.
Eli toistan huomioni, että haluat "taiteellisen" naisen, jolla on joku taideharrastus, mutta joka ei oikeasti ole taiteilija.
Linkkaa viestini johon nyt viittaat.
a-p
"Tarkoitan hoikkuutta ja taidetta tyyliin Pauliina Littorin-Laitinen tai Johanna Oras, en jotain vassariradikaalia, joka on valmistunut Taikista elämään apurahojen varassa ja joka on niin ylipainoinen, että vain Hemuli-kaavut mahtuvat päälle."
Miksi linkkaat minulle vastanneen naisen kirjoituksen?
-ap
Jos tuo ei ollut sinun tekstiäsi, niin miksi sitten vastasit yo. kommentilla kun sanoin että ei saisi olla "liian taiteellinen"?
On ihan ok etsiä tietynlaista naista, niinhän me naisetkin yleensä asetamme ainakin joitakin kriteerejä miehille (esim. urheilullisuus, ei halua lapsia/ei ole lapsia, normaalipainoisuus, kulttuurista kiinnostuminen, pituus ym.). Mutta pitää hyväksyä se, että ne rajoitukset saattavat sulkea suurimman osan ikäluokasta pois. Ja silloin hyviä sattuu kohdalle harvemmin, ja ne hyvätkin saattavat olla suurimmaksi osaksi varattuja.
En tiedä onko tuossa oikein muuta mahdollisuutta kuin hakea nettipalstoilta suht tarkoilla rajauksilla, ja toivoa että oma profiili kiinnostaa jotakuta sopivaa tapausta (tarkoittaa, että profiiliin on panostettava kunnolla) tai yrittää liittyä harrastusryhmiin/nettipalstoille, joilla voisi samantyyppistä porukkaa löytyä. Satunnaishaeskelu on luultavasti aikamoista ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luovan koulutuksen käynyt, taiteellinen mies, joka ansaitsee itse oman elantonsa, ja vaikka haluaisin taiteellisen naisen, niin minäkään en halua mitään apurahoilla elävää ja seksiä ympäriinsä jakelevaa vasemmistoradikaalifeministi taiteilijaa.
- ei-apMistäs tuo "seksiä ympäriinsä jakeleva" tuli? Sitä ei ollut kukaan maininnut tässä ketjussa.
Jos ansaitset oman elantosi, et todennäköisesti elä taiteellasi. Olet kuvaamataidon tai musiikin opettaja tai joku vastaava.
Erittäin harva ihminen Suomessa elää taiteellaan. Pitää olla oikeasti suosittu ja kuuluisa, että saisi siitä riittävät rahat elämiseen.
Käytän taiteellista osaamistani yritysten liiketoiminnan hyödyksi. Mielestäni siinä ei ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokaisessa viestissä pyritään tuomaan esille, että ap:ssa on jotain vikaa? Mistä tällainen näkökulma oikein kumpuaa? Minusta vastaamisen idea on (jos auttaa haluaa) että pyrkii tarjoamaan sen ulkopuolisen näkökulman, mutta mahdollisimman kohteliaasti.
Käsi ylös, kuka tykkää siitä, että sinua moititaan, kun pyydät apua?
Minä ainakin haluaisin että minulle sanotaan, jos toistuvasti kusen omiin muroihini enkä edes huomaa sitä.
Ja jos ihminen ei ole tuohon ikään mennessä onnistunut pariutumaan sopivan kanssa vaikka haluaisi, jossain on jotain vikaa. Ihmisillä aika usein on melko harhainen käsitys itsestään tai sitten ylimitoitetut odotukset. Tai ei ymmärretä, mitä oikeasti tarvitsee tullakseen onnelliseksi jne.
Miehillä tuntuu olevan aika usein se ongelma, että ei ymmärretä erästä pikkuseikkaa: naiset ja miehet ovat keskimäärin yhtä kyvykkäitä/tasokkaita, mutta miehissä on joka alueella enemmän ääripäitä. Siis huippuhyviä ja täysiä luusereita. Naisaines taas on tasaisempaa, naisissa on vähemmän ääripäitä ja enemmän keskinkertaisuuksia.
Tämä tarkoittaa sitä, että jokaista ns. tasokasta naista kohti on useita tasokkaita miehiä, joista valita. Tasokas mies taas joutuu verisesti kilpailemaan samantasoisista naisista tai kelpuuttamaan naisen, joka on itseä tyhmempi tai huonompi. Tähän perustuu naisten "ylöspäin naiminen": Ei se välttämättä meistä naisista lähde vaan siitä, että monien tasokkaidenkin miesten on pakko, jos jonkun tahtovat, huolia ei-niin-tasokas nainen.
Puhutaan siis siitä, että jos nainen kuuluu vaikka kyvykkäimpään 10 %, häntä kohti on varmasti aina 10 miestä.
Sitten jos mies haluaa naisen, joka on useammalla eri tavalla "niukkuushyödyke": vela(korreloi aika vahvasti itsenäisyyden ja koulutuksen kanssa), liikunnallinen ja normaalipainoinen: no, sellaisella naisella alkaa olla valinnanvaraa. Ap ei ole esittänyt mitään sellaista älyn lentoa tai henkevyyttä, mikä saisi asettamaan hänet piiruakaan keskimääräistä korkeammalle. Miksi kukaan ottaisi keskinkertaisen kummpanin, jos voi saada priiman?
Hmm... veikkaisin, että ongelma ei ole niinkään sinussa vaan siinä, että toivomasi nainen ei ehkä ole se kaikkein ”tavallisin”. Eli sellaisia naisia ei välttämättä ole ollut paljoa vapaana alunperinkään.
Iso osa naisista haluaa lapsia jossain kohtaa joten toive vapaaehtoisesta lapsettomuudesta leikkaa jo ison osan pois mahdollisista ehdokkaista. Koska melkein puolet suomalaisista on ylipainoisia, leikkaa toive naisellisesta normaalipainoisesta kropasta taas osan naisista pois. Liikunnallisuus tekee samoin. Ja myös toive siitä, että sukupuoliroolit eivät ole missään kohtaa perinteiset, leikkaa suuren osan naisista pois listalta.
Mikään noista toiveista ei mielestäni ole kohtuuton, mutta ymmärrät varmaan, että kun toivoo nuo kaikki asiat yhdessä, sopivanlaiseen naiseen törmääminen ei olekaan niin helppoa. Varsinkin kun osa toiveista on päinvastaisia kuin mitä suurin osa naisista on. Eli tilanne on vähän kuin kaivaisi neulaa heinäsuovasta.
Toivotan onnea kumppanin etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei-apSä oletkin sovinistinen pelle, feminismin vihaaja.
Olen liikunnallinen, 39 v monesta asiasta kiinnostunut ja ei-perinteisiä rooleja kannattava velanainen. Nautin keskustelemisesta ja taiteista, työni on enimmäkseen älyllistä. Tässä kun on viimeisimmän parisuhteen jälkeen miettinyt, mitä sitä parisuhteelta haluaa, niin lasten ollessa poissuljettuja vastaus on, että romantiikkaa ja seksiä. Rakkautta. Mistä sitä sitten kiinnostuu? Ihmisistä, jotka ovat jollain lailla erityisiä, oman tiensä kulkijoita (kuten itsekin) ja joiden kanssa on vetovoimaa, eli voi kuvitella itsensä sängyssä kyseisen miehen kanssa. Mulla siihen vaaditaan tunne siitä että on eroottinen yhteys. Mistä se sitten tulee, sitä en osaa sanoa. Lyhyet ja pitkät kiinnostaa, normaalipaino kiva mutta ei pakollinen, ylipäätään ulkonäön suhteen sitä on varmaan aika joustava jos henkistä kemiaa on. Sen sijaan turn-offia on ruma tai yksinkertainen kielenkäyttö, yksipuolinen ajattelu ja voimakas inttoverttiys (koska tykkåån itse tehdä kaikenlaista muuallakin kuin kotona). Olen myös aika voimakastahtoinen ja tässä iässä myös seksuaalisesti jo niin vapautunut, että kaipaan samaa kumppaniltani.
AP:n tilanteesta vaikea sanoa, kun ei olla tavattu, mutta kyllä tuo kuvaus kanssasisarista oli aika turn-offia luettavaa. Mulle merkitsee sekin, miten muut ihmiset näkee ja kokee. Itse suhtaudun musta kiinnostuneihin ei-varteenotettaviin kuitenkin ihan lämpimästi, vaikka olisivatkin jotain ihan muuta kuin mitä etsin. Usein tällaiset asiat välittyvät rivien välistä, vaikka niitä ei suoraan esim. treffeillä sanoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän taiteellista osaamistani yritysten liiketoiminnan hyödyksi. Mielestäni siinä ei ole mitään väärää.
Sovinismi on väärin. Et ole taiteellinen, koska et kannata vapaata seksuaalisuutta. Olet sovinisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö TAAS?!?!? Et ole tarpeeksi varakas ja menestynyt hoikille ja menestyneille naisille. Unohdit kertoa, ettet välitä maallisesta materiasta ja sinulle on ihan ok hyvin niukka elämä rahallisesti.
Hippinaisille ja muille henkisistä asioista kiinnostuneelle olet taas liian tavallisen näköinen ja tylsä, ainakin ulospäin.
Niin ja feminiiniset naiset (hoikat, kauniit, taiteista kiinnostuneet) haluavat maskuliinisen miehen. Sinä et nyt ainakaan ole maskuliininen.
Millä perusteella hoikkuus ja taiteista kiinnostuminen ovat synonyymejä sille että haluaa perinteisen maskuliinisen miehen? Hoikkuden ei luulisi liittyvän asiaan mitenkään, enkä ole havainnut että taidepiireissä erityisesti suosittaisiin perinteisen maskuliinisia miehiä...
(pl. tasoteoria, vai siihenkö yrität viitata?)
Hoikat ja kauniit naiset eivät välttämättä ole taideihmisiä (enemmänkin heissä taitaa olla näitä instabeibejä). Enemmänkin nuo hippinaiset ja muut henkisistä asioista kiinnostuneet ovat kiinnostuneita taiteista. Jos nainen on kiinnostunut henkisistä asioista, hän näkee ulkokuoren sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet siis jotain logoja ja grafiikoita yrityksille. Ei ihme että kuulostat niin oikeistolaiselta, ja väheksyt apurahoilla eläviä taiteilijoita.
Siitä nyt voi olla montaa mieltä, onko se oikeaa vai väärää. Minusta et tee oikeaa taidetta, jos yritykset sanelevat sinulle mitä haluavat ja toteutat vain sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei-apSä olet sovinisti, et taiteellinen. Ei jatkoon.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö TAAS?!?!? Et ole tarpeeksi varakas ja menestynyt hoikille ja menestyneille naisille. Unohdit kertoa, ettet välitä maallisesta materiasta ja sinulle on ihan ok hyvin niukka elämä rahallisesti.
Hippinaisille ja muille henkisistä asioista kiinnostuneelle olet taas liian tavallisen näköinen ja tylsä, ainakin ulospäin.
Niin ja feminiiniset naiset (hoikat, kauniit, taiteista kiinnostuneet) haluavat maskuliinisen miehen. Sinä et nyt ainakaan ole maskuliininen.
Millä perusteella hoikkuus ja taiteista kiinnostuminen ovat synonyymejä sille että haluaa perinteisen maskuliinisen miehen? Hoikkuden ei luulisi liittyvän asiaan mitenkään, enkä ole havainnut että taidepiireissä erityisesti suosittaisiin perinteisen maskuliinisia miehiä...
Hoikat ja kauniit naiset eivät välttämättä ole taideihmisiä (enemmänkin heissä taitaa olla näitä instabeibejä). Enemmänkin nuo hippinaiset ja muut henkisistä asioista kiinnostuneet ovat kiinnostuneita taiteista. Jos nainen on kiinnostunut henkisistä asioista, hän näkee ulkokuoren sisälle.
"instabeibejä"?? Siis en kestä näitä termejä :D ootteko tosissanne?
Joku mainitsi että vaadin naiselta enemmän kuin itseltäni.
Mutta onko näin?
Olen vela, normaalipainoinen ja liikunnallinen itsekin. En vaadi naiselta harrastuksia tai osaamista jota itselläni ei ole. En vaadinaisen olevan älykkäämpi, hauskempi, rikkaampi tai vihdyttävämpi kuin itse olen,
Sen sijaan vastaajien mielestä minun tulisi olla komea ja raamikas (genetiikkaan liittyviä asioita) ja erityisen etevä harrastuksissani, jopa siinä mielessä ettei niitä voi kuvata harrastuksiksi vaan elämäntavoiksi ja intohimoiksi. Minun olisi edustettava selkeästi tiettyä kategoriaa, ja oltava siinä muista erottuva. Mitään näistä en ole vaatimassa naiselta. Minun olisi myös oltava naista aloitteellisempi, mielenkiintoisempi ja kunnianhimoisempi.
(Jos nyt joku tarttuu siihen mainintaan lyhyistä naisista, niin minule naisen pituudella ei sinänsä ole merkitystä. Mainitsin lyhyyden koska se oli selkeästi yksi syy miksi nämä naisen minusta kiinnostuivat - olen heihin verrattuna pidempi. Se on kuitenkin siinä mielessä ongelma etten halua turvaaja-suojeltava-viboja.)
En mitenkään pysty vetämään sellaista johtopäätöstä että vaatisin naiselta enemmän kuin itseltäni. Vastaajienkin kanta tuntuu olevan että toivomani ominaisuudet nyt vain ovat naisissa arvokkaampia kuin minussa, ja siksi löytääkseni itseni kaltaisen naisen, minun olisi tuotava pöydälle vino pino extraa vahvasta genetiikasta varallisuuteen ja naisen oman "tason" ylittäviin ominaisuuksiin mielenkiintoisuuden, älyn, osaamisen ja hauskuuden suhteen.
Jos olen mielestäsi ihan kuutamolla, perusteltu kritiikki otetaan kiitollisuudella vastaan.
-ap
"Sellaisia lyhyitä tanakoita naisia"
Naisviha näkyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan hoikkuutta ja taidetta tyyliin Pauliina Littorin-Laitinen tai Johanna Oras, en jotain vassariradikaalia, joka on valmistunut Taikista elämään apurahojen varassa ja joka on niin ylipainoinen, että vain Hemuli-kaavut mahtuvat päälle.
Maskuliinisella en myöskään tarkoita öyhöttävää salimakea vaan jotain ihan muuta.
Ja naisen hoikkuus = naiselliset muodot näkyvät. Vyötärö erottuu lantiosta. Se on naisellista. Ylipaino: muodot katoavat keskivartalolta ja muualtakin. Nainen on yhtä muodotonta massaa. Ei naisellista.
Googlasin Pauliina Littorin-Laitisen ja mitenkään ko. henkilöä loukkaamatta ollaan todella kaukana siitä mitä olisin etsimässä. Olemuksesta tuli heti mieleen tosi-tv-julkkis (jollainen hän taitaa ollakin?) ja puheet alfauroksista ja siitä kuinka nainen on vain nainen kun mies osoittaa tauotta kyvykkyyttään, olisivat melkoinen turn-off.
-ap
Juu, se on tullut selväksi, ettet pidä sukupuolirooleja minään ja naisen pitäisi olla vähän kuin yksi jätkistä, mutta kuitenkin tietyllä tavalla naisellinen (ulkonäkö ja hoikkuus). Veikkaan, että sinullekin kelpaisi kyllä nainen, jolla on Pauliinan kasvonpiirteet, pitkät hiukset ja hoikka, naisellinen vartalo ilman tuota näyttävää, huikentelevaista tyyliä.
Ei minulla ole mitään Pauliinan kroppaa tai hiuksia vastaan. Mutta en ymmärrä miksi välttämättä pitäisi alkaa erittelemään hänen ulkonäkönsä osa-alueita kasvoihin, hiuksiin, sääriin, sormiin ja varpaisiin, tms.
Esimerkiksi voisi hyvin sopia edellinen lukemani artikkeli Anna Bågenholmista joka on alhaisimmasta ruumiinlämpötilasta koskaan selvinnyt ihminen.
Ulkonäöllisesti miellyttää paljon enemmän kuin Pauliina Littorin-Laitinen, joka ei vain ole minun makuuni.
https://www.pingvinavisa.no/wp-content/uploads/2018/03/Anna-B%C3%A5genh…
Tämän siis kirjoitti ap.
Kahdelle aikaisemmalle: en ole hippi enkä väitäkään olevani. En myöskään ole villi seikkailija joka lähtee spontaanisi 12 kuukaudeksi maailmanympäryspurjehdukselle. Näistä syistä en ole erityisesti katselemassa hippinaisia tai extreme-naisia.
Reppureissaaminen, vaellus, ja muu käy mainiosti. Festareiden tapauksessa riippuu festareista ;)
Miksi minulle tulee mieleen että on olemassa eräänlaiset stereotyyppiset kategoriat joista johonkin miehen tulee mahtua? On se perusmies, on hippimies, on extreme-mies, jne?
Onko siis ongelmana eteivät naiset tiedä olenko lintu vai kala kun koko elämäntapaa ja habitusta ei ole rakennettu jonkun stereotypian mukaiseksi?
-ap
Kyllä!!!
NYT olet oikeilla jäljillä.
Kerron sinulle salaisuuden. Olet tajunnut aivan oikein ettei "spesiaalimiehille" ole paljoa slotteja. Suurin osa pariutuneista miehistä on perusmiehiä, halusivat sitä tai eivät. Muuten ei tipu parisuhdetta. Ne erikoisroolit on harvoille ja valituille.
Sun pitää ymmärtää se ettei ole mies joka harrastaa taidetta tai taiteilee. Ei, sä olet Taiteilija.
Et voi olla mies joka soittaa kitaraa. Sun pitää olla Muusikko.
Jos tykkäät vaeltaa, sä et ole vaelluksen harrastaja vaan sä olet Vaeltaja.
Sun pitää olla se erikoismies, tai se stereotypia jos sitä sanaa haluat käyttää. Sä pukeudut kuin Taiteilija, sä elät kuin Taiteilija, sä olet Taiteilija, eikä kuka vaan Taiteilija vaan erityinen Taiteilija.
Jos et sitä ole, niin sä olet perusmies joka hukkaa aikaansa "turhaan" kun vois olla rakentamassa pesää naiselle. Se on katsos alkukantainen vaisto...nainen haluaa miehen joka ON jotain. Ei mies voi harrastaa kivien pyörittelyä ja ennustamista, pitää metsästää ja kalastaa. Paitsi jos on Shamaani niin sitten voi.
Olet hiukan oikeilla jäljillä. Näin ei-perusnaisena sanoisin, että mies voi luultavasti harrastaa ihan mitä hyvänsä. Mutta sitä täytyy tehdä täysillä. Ap:sta (ja yleensä kaikista tällä palstalla naisettomuuttaan vinkuvista miehenpuolista) tulee vaikutelma että elämää eletään jotenkin puolivaloilla ja suonissa virtaa rasvatonta maitoa.
Ei siis ole mitään intohimoa ja paloa mihinkään. Ei mitään draivia. En tarkoita, että pitäisi remeltää tai mekastaa tai puhua suuria sanoja. Mutta kaikkein rauhallisimmista, harmaimmista, hiljaisimmista miehistäkin erottaa kyllä, suhtautuvatko he Siihen Juttuunsa intohimolla vai eivät.
Tähän on muuten ihan järkevä biologinen peruste. Testosteroni lisää miesten "draivia". Testosteroni oikeastaan pyörittää maailmaa, koska se saa miehet tavoittelemaan asioita. Mies, joka on tyytyväinen tasapaksuun olemassaoloon, on todennäköisesti mies jolla on jokseenkin matalat testotasot. Me ihmiset olemme eläimiä, naiset eivät välttämättä liskoaivotasolla edes miellä mataloiden testotasojen miestä mieheksi, tai ainakaan potentiaaliseksi parittelukumppaniksi. Koska se testo on se, mikä on meidät lajina pitänyt hengissä.
Joten ap ja kaikki muutkin miehet, jotka ette saa mitä haluatte: käykää mittauttamassa testotasonne ja paneutukaa muutenkin hiukan elämäntapoihin. Ei ole normaalia elää kuin haaleassa vedessä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin piheys on kynnyskysymys, vaikka muuten näiden ketjuun kirjoittaneiden sinkkumiesten ominaisuuksissa ei ole mielestäni mitään perustavanlaatuista vikaa.
Piheyden vastakohta ei minulle tarkoita holtitonta rahankäyttöä. Mielestäni on ihan ok vaikka vertailla kilohintoja, säästää sähköä ja käydä kirpputoreilla. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sähkölaskua tuijotetaan neuroottisesti ja istutaan pimeässä tuijottamassa sammutettua telkkaria ja naureskellaan naapurin törsäämiselle, kun siellä on jouluvalot.
Tähän samaiseen kategoriaan kuuluu myös valikoivasti pihit miehet, joille esim. naisen joogastudion kausikortti on turhaa rahanmenoa (kotonakin voi joogata), mutta miehelle ei ole mikään ongelma kuluttaa rahaa itseensä ja omiin huvituksiinsa. On uusimmat ja isoimmat telkkarit, on moottoripyörää, on viimeisen päälle äänentoistojärjestelmä, kalliit työkalusarjat kerrostalossa, joista käytössä on kerran vuodessa vasara, pora ja ruuvinväännin.
Jos kyseessä on jompikumpi äärimmäisen piheistä miestyypeistä, ei kiitos jatkoon.
Pihiys ja säästäväisyys on pelko ja kokemus siitä, että hyvä loppuu eikä siitä riitä jaettavaksi. Pihi ei luota muihin ja jää jää paitsi antamisen ilosta.
Tuntemistani piheistä ihmisistä (ensimmäinen kategoria) on jäänyt vaikutelma, että he ovat henkisesti sudennälkäisiä ja tarvitsevia, mutta he eivät oikein uskalla ottaa vastaan hyvää, vaikka sitä tarjottaisiin, koska he epäilevät toisen tarkoitusperiä. Sekä antaminen että vastaanottaminen siis on vaikeaa ja turvallista on vain pysyä omassa kuplassa kyynikkona.
Säästäväinen mies suojaa koko yhteiskuntaa varkailta kuten taksikuskeilta ja riistohintoja pitäviltä kauppiailta, jotka yrittävät rosvota rahat muilta yhteiskunnan jäseniltä.
Se on kapitalismia. Mutta pihin energiajälki voi olla hyvin pieni, siinä on ainakin yksi hyvä puoli.
Ja tuskin kukaan eläisi omalla tavallaan, ellei kokisi hyötyvänsä siitä tai ainakin kokisi välttävänsä vielä suuremman pahan.
Ihmiseltä ei saa yrittää ottaa pois sitä mistä mistä hän ei itse halua luopua, koska toiseksi ihmiseksi ei voi noin vain muuttua. Kaikella minkä teemme on oma logiikkansa ja mielekkyytensä oman elämänhistorian kontekstissa. Jos omaan pihiyteen, ahneuteen, juoppouteen tai huoruuteen voi suhtautua huumorilla, niin ollaan voiton puolella. Loppujen lopuksi pihiys on liikuttava piirre ihmisessä, ainakin vähän kauempaa katsoessa. Paljon pahempaakin on, arkista ja normalisoitua julmuutta.
Pihiys on sitä paitsi kieltäymyksen ei- hengellinen nimitys eli onhan sillä pitkät perinteet askeesissa ja muissa hengellisissä yhteyksissä.
Ylistä vain pihiyttä ja askeesia. Niitä ovat arvostaneet monet hengellisyydestä kiinnostuneet. Samassa perinteessä kulkee myös selibaatti. Siitä pääsee helposti nauttimaan pihistelemällä.
Minä nautin seksistä, anteliaan hedonistikumppanini kanssa.
N41, vela
Ylistinkö sitä? Ihan niin pitkälle en tarkoittanut, vaan ajattelin asioiden monikasvoisuutta.
Itse olen enemmänkin ahne kuin pihi eli jotkut jutut menevät helposti överiksi. Sikäli ymmärrän askeetikkoja, koska esimerkiksi syömisen säätely tai itsensä rääkkääminen urheilulla antaa omanlaistaan perverssiä nautintoa.
Näin ollen pihiyskin voi olla omanlaistaan hedonismia, kuten joku tuolla aiemmin kirjoitti: "Nautin pihistelystä." Pihi voisi olla keskiajan erämaamunkki tai syrjäisessä Bretagnen laaksossa elävä luostariveli, joka elää hyvin vaatimattomasti syöden itsekasvatettua ruokaa ja rukoillen.
Ja se on ok nauttia omasta piheydestään. Mutta aika huvittavaa kun samalla valittaa ettei kumppania löydy. Mitä ihmettä se munkki vaimolla ja lapsilla tekee?
Vierailija kirjoitti:
"Sellaisia lyhyitä tanakoita naisia"
Naisviha näkyväksi.
Lopeta jo tuo spämmääminen. AP on sanonut pahempiakin asioita.
Hoikat ja kauniit naiset eivät välttämättä ole taideihmisiä (enemmänkin heissä taitaa olla näitä instabeibejä). Enemmänkin nuo hippinaiset ja muut henkisistä asioista kiinnostuneet ovat kiinnostuneita taiteista. Jos nainen on kiinnostunut henkisistä asioista, hän näkee ulkokuoren sisälle. [/quote]
"instabeibejä"?? Siis en kestä näitä termejä :D ootteko tosissanne?[/quote]
Tällä palstalla kauniina pidetään instabeibejä salipyllistelijöitä, jotka eivät kovin syvällisiltä tai taiteellisilta vaikuta :). Lähinnä sellaisia kiinnostaa seuraavan selfien suodattimet on tai onko takapuoli tarpeeksi iso.
Tuo on kehovihaa, ei toteamus.
Tässä on esimerkki toteamuksesta: "hän on sosiaalinen/hiljainen/aurinko paistaa jne"
Vartalon negatiivinen analysointi on aina kehovihaa.