Miehen näkökulma - rehellistä puhetta parisuhteesta
Tässä on oma miehen näkökulmani. Minusta tämä on rehellistä puhetta parisuhteesta. Jos uskallat katsoa elämääsi täysin rehellisesti, olet todennäköisesti kanssani samaa mieltä.
Minusta tuo lähestymistapa on hyvä, asutaan erillään ja tavataan yleensä päivän verran viikossa. Tämä pitää tosiaan kipinää yllä ja tämä riittää siihen, että saa nauttia parisuhteen hyvistä puolista. Muutoinhan voisi olla kokonaan sinkku. Nämä parisuhteen hyvät puolet ovat tietysti fyysinen läheisyys (kun sitä ei ole liikaa) ja seksi. Päivä viikossa pitää homman jännittävänä ja siksi tällainen suhde toimii paremmin kuin se, että asutaan saman katon alla ja jankutetaan arkisista asioista koko ajan. Viittaan siis tähän uutisartikkeliin. Onnea Harrille kun on löytänyt tällaisen graalin maljan!
Podcast: Harri Syrjäsellä erityinen parisuhdemuoto: ”Olemme molemmat onnellisia” - https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5ce671ba-ad30-47c5-ae9a-59f1e8…
-Mies47
Kommentit (31)
Kohta 15 vuotta jo suhteessa jossa molemmilla omat kodit ja osoitteet. Ei riitoja koskaan,. Suosittelen todella lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on toki suorastaan täydellinen malli kun ajattelee puhtaasti yksilön näkökulmasta. Teet elämässäsi just niin kuin haluat ja sillä selvä. Tapailet kerran viikossa ja jos ei huvita niin annat kenkää ja otat uuden tilalle.
Harmi vaan kun hieman laajemmasta, eli yhteiskunnan näkökulmasta tuollainen ei toimi yhtään, koska tuollainen parisuhdemalli ei tuota jälkeläisiä. Tai jos tuottaakin, niin se tuottaa niitä äärimmäisen vähän ja antaa heille suht kehnot eväät elämään kun äiti ja isä eivät sitoudu toisiinsa.
En ole yhtään uskovainen, mutta totean silti, että vaikka media mainostaa näitä "nykyaikaisiksi" parisuhteiksi, niin oikeasti nämä ovat lopun ajan parisuhteita. Nämä ovat parisuhteita, joita solmivat ihmiset, joilla ei ole kykyä sitoutua, lisääntyä ja sitä kautta tuottaa elämää myös tuleville sukupolville. Elämä loppuu heihin.
Eli kannattaa nyt nauttia, koska tulevat sukupolvet eivät nauti - koska heitä ei edes ole.
Miten se ns perinteinen parisuhde, ydinperhe ja yhteinen koti antaa muka yhtään sen paremmat eväät lapsen elämään kun uusfeministisen ajattelun kyllästämä äiti voimaantuu, alkaa hakea vikoja lapsen isästä ja lähtee etsimään itseään ja jotain parempaa joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin?
Mikä tuosta parisuhteen tekee? Ennemminkin tapailusuhde. Eikä siinä mitään, jos molemmille sopii. Itselleni ei kävisi. En halua saman katon alle, mutta viikko olisi ihan liian pitkä aika olla näkemättä. Seksisuhteesta kävisi, mikäli toinen on ihan ok, mutta ei kuitenkaan rakastettu.
Normaaleille miehille suomalaisen naisen näkeminen yhtenä päivänä viikossa voi olla liikaa. Monet, kuten minä esimerkiksi menin naimisiin ulkomaalaisen naisen kanssa, jonka kanssa on aivan mahtavaa olla joka päivä. Eilen molemmilla vapaapäivä ja käytettiin se lähes kokonaan hellimiseen ja rakasteluun.
Voimia miehille, joilla on suomalainen nainen.
En nyt tiedä miksi tuon näkökulman pitäisi olla alleviivatun sukupuolittunut, kun kyse on vain itselleen sopivan parisuhdemuodon löytämisestä. Tuntuu, että parisuhde ilman yhteisasumista on yleistynyt valtavasti ja vallankin vähän vanhemmat henkilöt pitävät tätä ratkaisua hyvänä.
Itselleni (mies minäkin) taas tämä yhdessä asuminen on tärkeää. Kumppanini on paras ystäväni ja hän tekee kaikista hetkistä jotenkin vaan parempia. Arki ei ole jankutusta tai tylsää, vaan enemmänkin niin päin, että tylsätkin asiat muuttuvat miellyttäviksi kun niitä tekee hyvässä seurassa.
Onneksi nykypäivänä yhteiskunta on suopea erilaisille tavoille olla parisuhteessa, joten jokainen voi valita itselleen sopivimman ilman turhaa vastakkainasettelua.
Minä naisena olen täysin samaa mieltä. Olen päinvastoin hämmästynyt, että edes yksi mies on vihdoin tajunnut, että kumppani ei ole äiti ja mies voi tulla toimeen myös itsekseen.
Niin eli mies käyttää naista ilmaish uorana kerran viikossa.
Nainen tarvitsee apua. Mies vankilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 15 vuotta jo suhteessa jossa molemmilla omat kodit ja osoitteet. Ei riitoja koskaan,. Suosittelen todella lämpimästi.
Juuri eilen luin ettei suhteissa joissa ei ole riitoja ei keskustella vaan kumpikin vaikenee.😂 Jos tapaa kerran viikossa mitä siinä ehtii tekemään yhdessä? Nussimaan ja syömään?😂 Ikuista deittalua, ei parisuhde?🤔
Vierailija kirjoitti:
Normaaleille miehille suomalaisen naisen näkeminen yhtenä päivänä viikossa voi olla liikaa. Monet, kuten minä esimerkiksi menin naimisiin ulkomaalaisen naisen kanssa, jonka kanssa on aivan mahtavaa olla joka päivä. Eilen molemmilla vapaapäivä ja käytettiin se lähes kokonaan hellimiseen ja rakasteluun.
Voimia miehille, joilla on suomalainen nainen.
Tuli vastaan tiktokissa jonkun brassimuidulin video siitä, missä hän kertoi siellä olevan ihan normaalia ottaa silarit ja pestä hampaat ja pimppi monta kertaa päivässä siltä varalta että joutuu h uorahommiin. Oli kyllä todella outo video. Epäselväksi jäi, maksoiko mies hänelle vai ei. Siinä nyt ei ole ainakaan järkeä, että tuollaista itselleen tekee jos mies ei maksa. Suomalaiselle naiselle pitää varmaan maksaa aika paljon enemmän että suostuu tuollaiseen - kaikki eivät suostu silloinkaan
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena olen täysin samaa mieltä. Olen päinvastoin hämmästynyt, että edes yksi mies on vihdoin tajunnut, että kumppani ei ole äiti ja mies voi tulla toimeen myös itsekseen.
Kunpa useampi mies tajuaisi edut tällaisessa suhteessa. Kerta viikkoon riittää pitämään parisuhteen vireänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen luin ettei suhteissa joissa ei ole riitoja ei keskustella vaan kumpikin vaikenee.😂 Jos tapaa kerran viikossa mitä siinä ehtii tekemään yhdessä? Nussimaan ja syömään?😂 Ikuista deittalua, ei parisuhde?🤔
No sitähän se. Mielestäni kuitenkin outoa, miten tuollaisesta voi katsoa pitkällä tähtäimellä hyötyvänsä. Aika varmasti jompi kumpi tai molemmat pettävät ja lisäksi naisena katsoisin että halventaessaan minua noin miehen pitäisi maksaa siitä kyllä todella suurta korvausta. Mitä nainen saa siitä, että istuu miehen seurassa kerran viikossa ja sitten mies r aiskaa tämän? Täytyy olla naisella päässä vikaa ja pahasti
Minä koin raskaaksi kulkea kahden asunnon väliä. Helpompi ja mukavampi se on yhdessä jakaa arki.
Meinaat, että tällainen malli olisi hyvä myös perheellisille? Itse olen kokenut suhteen, jossa asuttiin yhdessä ja suhteen, jossa tavattiin kerran viikossa. Kumpikin suhde toimi aikansa siinä elämäntilanteesta. Nyt olen taas sinkku ja pääsääntöisesti etsin ihmistä, jonka kanssa on päivittäin keskusteluja ja läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa useampi mies tajuaisi edut tällaisessa suhteessa. Kerta viikkoon riittää pitämään parisuhteen vireänä.
Sopii homoille. Minä en näe mitään pointtia tavata miestä, ellei tämä tee siitä minulle merkittävän hyödyllistä jollakin tavalla. Munalla sohiminen ei tätä todellakaan ole, enkä sellaiseen edes suostuisi ellemme olisi naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee yleistymään, naisetkin pääsevät helpommalla kun mies asuu omassa kodissaan.👍
Vierailija kirjoitti:
Niin eli mies käyttää naista ilmaish uorana kerran viikossa.
Nainen tarvitsee apua. Mies vankilaa.
Eiköhän tuo ole täysin vapaaehtoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän se. Mielestäni kuitenkin outoa, miten tuollaisesta voi katsoa pitkällä tähtäimellä hyötyvänsä. Aika varmasti jompi kumpi tai molemmat pettävät ja lisäksi naisena katsoisin että halventaessaan minua noin miehen pitäisi maksaa siitä kyllä todella suurta korvausta. Mitä nainen saa siitä, että istuu miehen seurassa kerran viikossa ja sitten mies r aiskaa tämän? Täytyy olla naisella päässä vikaa ja pahasti
Kai nainenkin voi haluta seksiä ja olla rakastunut? Sitten saa olla taas viikon omassa kodissa ihan rauhassa ja harrastaa ja tapailla ystäviään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten niitä riitoja ei vaan tule, kun tyypillisimmät riitelyn aiheet jää suhteesta pois (raha, ajankäyttö, kodin siisteys jne.)? Suurin osa pariskuntien riidoista koskee arkisia pikkuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on toki suorastaan täydellinen malli kun ajattelee puhtaasti yksilön näkökulmasta. Teet elämässäsi just niin kuin haluat ja sillä selvä. Tapailet kerran viikossa ja jos ei huvita niin annat kenkää ja otat uuden tilalle.
Harmi vaan kun hieman laajemmasta, eli yhteiskunnan näkökulmasta tuollainen ei toimi yhtään, koska tuollainen parisuhdemalli ei tuota jälkeläisiä. Tai jos tuottaakin, niin se tuottaa niitä äärimmäisen vähän ja antaa heille suht kehnot eväät elämään kun äiti ja isä eivät sitoudu toisiinsa.
En ole yhtään uskovainen, mutta totean silti, että vaikka media mainostaa näitä "nykyaikaisiksi" parisuhteiksi, niin oikeasti nämä ovat lopun ajan parisuhteita. Nämä ovat parisuhteita, joita solmivat ihmiset, joilla ei ole kykyä sitoutua, lisääntyä ja sitä kautta tuottaa elämää myös tuleville sukupolville. Elämä loppuu heihin.
Eli kannattaa nyt nauttia, koska tulevat sukupolvet eivät nauti - koska heitä ei edes ole.
Tässähän molemmat osapuolet halusivat näin.
Sitoutuminen ei vaadi lasten tekemistä. Toki jos tekee lapsia, pitää sitoutua.