Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisnäkökulmaa kaivataan; miksi vain "vääränlaiset" naiset kiinnostuvat?

Vierailija
07.01.2021 |

Ikää on pian 40 ja olisi hienoa joskus löytää elämänkumppani. Lapsia en haluaisi, enkä myöskään haluaisi isän roolia uusperheessä.

Minusta kiinnostuneet naiset ovat olleet pääasiassa minua nuorempia, jopa huomattavasti (ikäeroa suurin piirtein 15v). Tämän ikäisillä olettaisin että haaveissa olisi perhe. Sellaisia tulevia pullantuoksuisia perheenäitejä; lyhyitä ja vartaloltaan tanakoita, hyvästä ruuasta suuresti nauttivia, naisia joille koti on tärkeä ja he osaavat pitää sen viihtyisänä. Mies hoitaisi sitten käytännöllisen ja suoraviivaisen puoliskon. Mies rakentaa jotain, ja sitten pääsee soppapatojen ääreen, jne.

Käsitykset miehistä ovat minusta olleet melko konservatiivisia; joskus tämä on ilmaistu suoremmin ja toisinaan vähemmän suoraan. Joskus enemmmän positiiviseen ja toisinaan "miehen kuuluu olla X ja osata Y"-tyyliin.

Yhdessäolo tuntuisi mieluiten olevan sellaista nainen miehen kainalossa-tyyppistä. Ollaan turvassa, mies osaa ja taitaa kun nainen on pieni ja söpö (tässä tapauksessa siis lyhyt).

Minusta ei ole koskaan kiinnostunut:
- vela-nainen (tunnen useitakin)
- normaalipainoinen nainen (tunnen monia)
- liikunnallinen nainen (ttunnen moniakin)
- harrastuskaveri (on useita naispuoleisia harrastuskavereita)
- nainen jonka kanssa riittää puhuttavaa tieteistä, taiteista, tai muista ei käytännön arkeen liittyvistä aiheista (moniakin kavereina)
- nainen joka ei kaipaa selkeää mies/nainen-roolijakoa (tuntuu olevan harvinaisempaa, mutta näitäkin tunnen kyllä)

Olen kuin vastakohta sille mitä he hakevat. Lyhyehkö ja hoikka, nörttimäinen, en hallitse miesten töitä enkä välitä perinteisistä äijäjutuista. En halua voimakasta sukupuoliroolijakoa, en halua leikkiä isoa miestä koska en ole iso, en ole kiinnostunut talon rakentamisesta vaa henkisistä asioista joita nämä kiinnostunee naiset pitävät ufojuttuina ja turhuuksina.

Ihan kuin minuun ei ihastuttaisi sellaisena kuin olen, vaan kehityskelposena (luotettavana ja turvallisena) potentiaalisena Äijänä tai Ukkona jollainen en ole enkä sellaiseksi tule muuttumaan. Mutta kyllä sinä ap sellainen olet, usko vain, kyllä se Äijä ja Ukko sieltä löytyy. Ei löydy, uskokaa jo :/

Mikä neuvoksi? Alanko ryyppäämään holtittomasti ja soittamaan sosiaalitoimiston tuilla rokkia vai mitä?

Kommentit (405)

Vierailija
201/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ap ota kantaa kehovihaan, johon hän syyllistyy?

"Sellaisia lyhyitä tanakoita naisia"

Kehoviha näkyväksi.

Sanon nyt lyhyenä ja lihavana naisena, että ole jo hiljaa! Pointtisi on kuultu jo 10 kertaa.

Vierailija
202/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en näe millään fitnessiä taiteena :D. Se edustaa pinnallisuutta ja itsekeskeisyyttä, pitää olla tietyn muotin mukainen, mahdollisesti muovia rintamuksessa ja täytettä takapuolessa. Se edustaa syömishäiriöitä ja epätervettä ruumiinkuvaa. Modernissa tanssissa voi ilmaista itseään huomattavasti yksilöllisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoviha näkyväksi.

Vierailija
204/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi että vaadin naiselta enemmän kuin itseltäni.

Mutta onko näin?

Olen vela, normaalipainoinen ja liikunnallinen itsekin. En vaadi naiselta harrastuksia tai osaamista jota itselläni ei ole. En vaadinaisen olevan älykkäämpi, hauskempi, rikkaampi tai vihdyttävämpi kuin itse olen,

Sen sijaan vastaajien mielestä minun tulisi olla komea ja raamikas (genetiikkaan liittyviä asioita) ja erityisen etevä harrastuksissani, jopa siinä mielessä ettei niitä voi kuvata harrastuksiksi vaan elämäntavoiksi ja intohimoiksi. Minun olisi edustettava selkeästi tiettyä kategoriaa, ja oltava siinä muista erottuva. Mitään näistä en ole vaatimassa naiselta. Minun olisi myös oltava naista aloitteellisempi, mielenkiintoisempi ja kunnianhimoisempi.

(Jos nyt joku tarttuu siihen mainintaan lyhyistä naisista, niin minule naisen pituudella ei sinänsä ole merkitystä. Mainitsin lyhyyden koska se oli selkeästi yksi syy miksi nämä naisen minusta kiinnostuivat - olen heihin verrattuna pidempi. Se on kuitenkin siinä mielessä ongelma etten halua turvaaja-suojeltava-viboja.)

En mitenkään pysty vetämään sellaista johtopäätöstä että vaatisin naiselta enemmän kuin itseltäni. Vastaajienkin kanta tuntuu olevan että toivomani ominaisuudet nyt vain ovat naisissa arvokkaampia kuin minussa, ja siksi löytääkseni itseni kaltaisen naisen, minun olisi tuotava pöydälle vino pino extraa vahvasta genetiikasta varallisuuteen ja naisen oman "tason" ylittäviin ominaisuuksiin mielenkiintoisuuden, älyn, osaamisen ja hauskuuden suhteen.

Jos olen mielestäsi ihan kuutamolla, perusteltu kritiikki otetaan kiitollisuudella vastaan.

-ap

"Olen hoikka ja siro mies, enkä odota naiselta mitään muuta kuin sen mitä voin itsekin tarjota, eli haluan hoikan ja siron naisen?" Näinkö sä sen päättelet? Oikeasti hoikan, siron ja lyhyen miehen naispuolinen vastine on vähän pitkä, pullea ja rotevampi nainen. Eli edustavat yleisesti ajateltuna about samaa fyysistä haluttavuustasoa vastakkaisen sukupuolen silmissä. Eli jos nainen on ihan sinun veroisesi ja vielä omaa samalla tavalla kuvailtavan fysiikan, hän on "parempi" kuin sinä. Eli keskimäärin halutumpi kumppani miehille kuin sinä naisille.

Paitsi etten maininnut missään hoikkuutta tai siroutta.

-ap

Vierailija
205/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopivaa kumppania ole helppo löytää, meidän kaikkien. Sitä on varmasti vaikea ymmärtää, jos on sellainen ihminen, joka sarjaseurustelee koko elämänsä, eli löytää kumppaneita joka nurkan takaa. Olen päätynyt siihen tulokseen, että toiset vaativat parisuhteelta vähemmän, ja toiset taas enemmän. Ja toisaalta tietyntyyppiset persoonat ehkä pystyvät seurustelemaan hyvinkin monenlaisten ihmisten kanssa ihan tyytyväisenä, kun taas joillakin voi olla vaikeaa löytää yhtä kiinnostavaa kumppaniehdokasta kymmeneen vuoteen.

Vierailija
206/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvataiteilija, enkä lyhyt ja tanakka, mutta mua taas haukutaan isoluiseksi ja jotkut ovat pitäneet liian pitkänä (170 cm). Ole sitten näiden kanssa :D.

Ai täällä on meitä enemmänkin :D

Olen myös kuvataiteilija ja todellakin elän taiteellani. Mulla on ollut itseäni pienempi mies, ja nyt olen naisen kanssa. Enkä siedä pihistelijöitä :D

Terveisiä jos tunnetaan :)

Vierailija
207/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoviha näkyväksi.

Sanon nyt lyhyenä ja lihavana naisena, että ole jo hiljaa! Pointtisi on kuultu jo 10 kertaa.

Kiitos ja kumarrus sinulle :)

-ap

Vierailija
208/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en näe millään fitnessiä taiteena :D. Se edustaa pinnallisuutta ja itsekeskeisyyttä, pitää olla tietyn muotin mukainen, mahdollisesti muovia rintamuksessa ja täytettä takapuolessa. Se edustaa syömishäiriöitä ja epätervettä ruumiinkuvaa. Modernissa tanssissa voi ilmaista itseään huomattavasti yksilöllisemmin.

Olet todennäköisesti alaikäinen, jonka maailmankuva ei ole vielä kunnolla kehittynyt.

T. Taiteista kiinnostunut himotreenaaja

Vierailija
209/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nää yleistykset :D ne salilla käyvät hoikat fitnessbeibitkin saattaa olla taiteilijoita tai kulttuurista kiinnostuneita. Eihän nuo sulje toisiaan pois.

Kyllä ne jossain määrin sulkee. Toki taiteilijoidenkin on hyvä pitää kuntoaan yllä, mutta tietty pinnallisuus liittyy koko fitnessjuttuun, ainakin, jos se vie huomattavan osan elämästä.

Olet väärässä. Harrastan maalaamista ja piirtämistä, lisäksi treenaan aktiivisesti salilla. Tykkään lihaksista itselläni. Miten selität tämän?

Mua ärsyttää tämä lammasmainen asenne, kaikkien pitäisi mennä salille. Ei ole pakko mennä, jos ei tykkää. Itse olen kuvataiteilija ja olen käynyt ehkä kaksi kertaa salilla, inhoan koko kuntosalikulttuuria: hikoilua, raudan hajua ja toisten katseen alla olemista. En tykkää vahvistaa lihaksiani kaiken kansan nähden, mieluummin uin pitkiä lenkkejä ja pyöräilen. Tiedän taiteilijoita, jotka käyvät salilla, ei siinä mitään. Kaikkien ei ole pakko toimia saman kaavan mukaan.

Vierailija
210/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisesti alaikäinen, jonka maailmankuva ei ole vielä kunnolla kehittynyt.

T. Taiteista kiinnostunut himotreenaaja

Olen lähes 50-vuotias kuvataiteilija. Itse taidat olla laumasielu.

Vierailija
211/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nää yleistykset :D ne salilla käyvät hoikat fitnessbeibitkin saattaa olla taiteilijoita tai kulttuurista kiinnostuneita. Eihän nuo sulje toisiaan pois.

Kyllä ne jossain määrin sulkee. Toki taiteilijoidenkin on hyvä pitää kuntoaan yllä, mutta tietty pinnallisuus liittyy koko fitnessjuttuun, ainakin, jos se vie huomattavan osan elämästä.

Olet väärässä. Harrastan maalaamista ja piirtämistä, lisäksi treenaan aktiivisesti salilla. Tykkään lihaksista itselläni. Miten selität tämän?

Mua ärsyttää tämä lammasmainen asenne, kaikkien pitäisi mennä salille. Ei ole pakko mennä, jos ei tykkää. Itse olen kuvataiteilija ja olen käynyt ehkä kaksi kertaa salilla, inhoan koko kuntosalikulttuuria: hikoilua, raudan hajua ja toisten katseen alla olemista. En tykkää vahvistaa lihaksiani kaiken kansan nähden, mieluummin uin pitkiä lenkkejä ja pyöräilen. Tiedän taiteilijoita, jotka käyvät salilla, ei siinä mitään. Kaikkien ei ole pakko toimia saman kaavan mukaan.

Mitä helvettiä :D Käyn salilla, koska tykkään siitä. Tykkään lihaksikkaista vartaloista.

T. taiteista kiinnostunut himotreenaaja

Vierailija
212/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap saa haukut jos kehtaa mainita normaalipainoisuuden.

Samassa ketjussa lukuisat naiset ovat haukkuneet ap:ta liian lyhyeksi, liian hoikaksi ja liian epämiehekkään näköiseksi (vaikkeivat ole edes nähneet ap:ta).

Kummasti tämä onkin ok.

Ap on vanha tuttu aiemmista ketjuista ja tämä ketju on jatko-osa. Siitä kritiikki. Itse vastailin silloin joskus mutten jaksa enää, edes antaakseni kriittistä palautetta.

Vierailija
213/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin nelikymppinen vela, tieteistä kiinnostunut, perinteisiä sukupuolirooleja kyseenalaistava, mutta lihava, joten ap:n jatkettava etsimistä...

Vierailija
214/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko näin?

Olen vela, normaalipainoinen ja liikunnallinen itsekin. En vaadi naiselta harrastuksia tai osaamista jota itselläni ei ole. En vaadinaisen olevan älykkäämpi, hauskempi, rikkaampi tai vihdyttävämpi kuin itse olen,

Sen sijaan vastaajien mielestä minun tulisi olla komea ja raamikas (genetiikkaan liittyviä asioita) ja erityisen etevä harrastuksissani, jopa siinä mielessä ettei niitä voi kuvata harrastuksiksi vaan elämäntavoiksi ja intohimoiksi. Minun olisi edustettava selkeästi tiettyä kategoriaa, ja oltava siinä muista erottuva. Mitään näistä en ole vaatimassa naiselta. Minun olisi myös oltava naista aloitteellisempi, mielenkiintoisempi ja kunnianhimoisempi.

(Jos nyt joku tarttuu siihen mainintaan lyhyistä naisista, niin minule naisen pituudella ei sinänsä ole merkitystä. Mainitsin lyhyyden koska se oli selkeästi yksi syy miksi nämä naisen minusta kiinnostuivat - olen heihin verrattuna pidempi. Se on kuitenkin siinä mielessä ongelma etten halua turvaaja-suojeltava-viboja.)

En mitenkään pysty vetämään sellaista johtopäätöstä että vaatisin naiselta enemmän kuin itseltäni. Vastaajienkin kanta tuntuu olevan että toivomani ominaisuudet nyt vain ovat naisissa arvokkaampia kuin minussa, ja siksi löytääkseni itseni kaltaisen naisen, minun olisi tuotava pöydälle vino pino extraa vahvasta genetiikasta varallisuuteen ja naisen oman "tason" ylittäviin ominaisuuksiin mielenkiintoisuuden, älyn, osaamisen ja hauskuuden suhteen.

Jos olen mielestäsi ihan kuutamolla, perusteltu kritiikki otetaan kiitollisuudella vastaan.

-ap

"Olen hoikka ja siro mies, enkä odota naiselta mitään muuta kuin sen mitä voin itsekin tarjota, eli haluan hoikan ja siron naisen?" Näinkö sä sen päättelet? Oikeasti hoikan, siron ja lyhyen miehen naispuolinen vastine on vähän pitkä, pullea ja rotevampi nainen. Eli edustavat yleisesti ajateltuna about samaa fyysistä haluttavuustasoa vastakkaisen sukupuolen silmissä. Eli jos nainen on ihan sinun veroisesi ja vielä omaa samalla tavalla kuvailtavan fysiikan, hän on "parempi" kuin sinä. Eli keskimäärin halutumpi kumppani miehille kuin sinä naisille.

-ap

Okei no mitä on tämä "tanakkuus" mitä sinä et halua? Mä jotenkin miellän sen sirouden ja hoikkuuden vastakohdaksi.

Vierailija
215/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoviha näkyväksi.

Mitä sitten vaikka olet lihava ja lyhyt? Pitääkö kaikkien lihavien sietää haukkumista?

Olen itsekin ylipainoinen, ja en todellakaan tykkää jos vartaloani analysoidaan. Miksen? No koska vartalo on henkilökohtainen asia. Se, että sulle läskittely on ok, ei tarkoita että kaikille muillekin on.

Vierailija
216/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sulje. Hoikkana blondina salivaatteet päällä näytän varmasti identtiseltä niiden muiden kuntosalilta löytyvien hoikkien salivaatteisten blondien kanssa. Treenaamisessa minulla pätee sama mentaliteetti kuin taiteen harrastamisessakin, kehitystä tapahtuu vain jos sitä tekee usein ja ahkerasti. Urheilu vie paljon aikaa, mutta koen sellaisen pienen kunnon ylläpitoon tähtäävän urheilun itselleni turhana. Miksei treenaisi samantien kunnolla jos treenaa.

Vierailija
217/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoviha näkyväksi.

Mitä sitten vaikka olet lihava ja lyhyt? Pitääkö kaikkien lihavien sietää haukkumista?

Olen itsekin ylipainoinen, ja en todellakaan tykkää jos vartaloani analysoidaan. Miksen? No koska vartalo on henkilökohtainen asia. Se, että sulle läskittely on ok, ei tarkoita että kaikille muillekin on.

Tämä. Miksi aina joku ylipainoinen tulee puolustamaan fat-shamingia? "Sellaisia tanakoita lyhyitä naisia" on todella alentavasti sanottu. Vaikkei tuollaiset lauseet haittaisi muita, joitakin se voi haitata. Tuo on todella ikävä kommentti ja se on fakta.

Vierailija
218/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko näin?

-ap

-ap

Ei auta, naiset lukevat kaikkea kirjoittamaasi kuin piru raamattua.

Mutta syy miksi naisten mielestä sinulle sopii lyhyt ja pullea ja vain lyhyt ja pullea, on mm. 121212:n opetusten mukaan se että naisilla on kaksi vartalokriteeriä.

On taso josta sinulle vastannut nainen kirjoitti. Tämä rajaa pois kaikki sirot ja hoikat.

Mutta sitten on myös mies naiseen verrattuna-kriteeri. Tämä rajaa pois pitkät ja rotevat naiset jotka saattaisivat olla sinun tasoasi mutta eivät halua pienempää miestä. Jopa lyhyet ja rotevat naiset karsastavat lyhyitä ja hoikkia miehiä, tosin saattavat joutua tyytymään.

= Jäljelle jää lyhyet ja pulleat naiset.

Vierailija
219/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoviha näkyväksi.

Naisten läskittely kuuluu sananvapauteen eli perusoikeuksiin.

Vierailija
220/405 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tämä lammasmainen asenne, kaikkien pitäisi mennä salille. Ei ole pakko mennä, jos ei tykkää. Itse olen kuvataiteilija ja olen käynyt ehkä kaksi kertaa salilla, inhoan koko kuntosalikulttuuria: hikoilua, raudan hajua ja toisten katseen alla olemista. En tykkää vahvistaa lihaksiani kaiken kansan nähden, mieluummin uin pitkiä lenkkejä ja pyöräilen. Tiedän taiteilijoita, jotka käyvät salilla, ei siinä mitään. Kaikkien ei ole pakko toimia saman kaavan mukaan.[/quote]

Mitä helvettiä :D Käyn salilla, koska tykkään siitä. Tykkään lihaksikkaista vartaloista.

T. taiteista kiinnostunut himotreenaaja[/quote]

Saat sinä tykätä lihaksikkaista vartaloista ja treenaamisesta, mutta mä saan inhota kuntosaleja. Miksei saa sanoa, ettei tykkää kuntosaleista. Voisin kotona polkea kuntopyörää, mutten muiden nähden. Ulkona pyöräily on taas ihan eri asia.