Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan eroon opamoxista!

Vierailija
04.01.2021 |

Kirjoitan tänne jos jollakulla olisi kokemusta asiasta. Minulle määrättiin opamox 30mg ahdistukseen, syksyllä oli aluksi avioero ja sitten läheisen kuolema. Mutta olen huolestunut lääkkeestä. Olen käyttänyt sitä iltaisin, ehkä noin 2kk ja eilen päätin että yritän pärjätä muuten koska lääkkeet ei ole hyväksi. Tänä aamuna heräsin ihan järkyttävään ahdistukseen, pahempaa kuin ikinä, on todella vaikeaa selvitä tästä päivästä! Soitin psykiatrilleni johon hän vastasi että ei kannata lopettaa yhtäkkiä ja että pudotetaan annosta jossain vaiheessa?? Olo on kuin jollain narkomaanilla en ikinä olisi koskenut ks lääkkeeseen jos olisin tiennyt! En halua popsia tällaista mutta tosi ahdistunut olo. Hävettää :((

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä ilman opamoxia (15mg) ja olo on järkyttävän ahdistunut, muutama kuukausi päivittäistä käyttöä, välillä mennyt kaksi päivässä.

En uskalla kauppaan, en uskalla lenkille, en uskalla mitään. Ruokahalu nollassa ja itkettää ja ahdistaa vaan.

Vierailija
102/110 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita pillereitä saa? Mulla on vaikka kuinka paljon mielenterveysdiagnooseja univaikeuksista ja ahdistuksista puhumattakaan. En ole rauhoittavaa saanut kuin päivystyksessä pahaan paniikkihäiriökohtaukseen. Koskaan psykiatri ei ole tarjonnut rauhoittavaa vaikka tarvitsisin niitä silloin tällöin.

Eihän niitä mielellään tarjota.

Itsellä pitkään jatkunut vaikea elämäntilanne ja työssäkäynti vaakalaudalla, niin sain ettei tarvinnut sairaslomaan turvautua.

Osa käyttää töitä tekosyynä olla auttamatta. Kun kerran käyt töissä, et voi olla niin ahdistunut että tarvitsisit apua. Eivät toki auta, ssarauslomin tai lääkkein.

Ja sit kun olet työttömänä ahdistuksen takia niin et enää mitään apua tarvitsekaan, kun et ole kunnon veronmaksaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on opamox ahdistukseen/paniikkihäiriöön. Silloin tällöin voi ottaa puolikkaan jos siltä tuntuu.

Pahentaa huomattavasti olotilaa ja seuraavana päivänä kahta kauheampi olo. Kun pääset eroon ei kannata ottaa edes silloin tällöin. Pakko oli itse lopettaa koko lääke, tuon olon pahenemisen takia.

Liian heppoisin perustein otettu lääke. Kunnon paniikkiin verrattuna vieroitusoireet ovat todella helppoja ja kevyitä. En en edes huomaa niitä.

Vierailija
104/110 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen päivä ilman opamoxia (15mg) ja olo on järkyttävän ahdistunut, muutama kuukausi päivittäistä käyttöä, välillä mennyt kaksi päivässä.

En uskalla kauppaan, en uskalla lenkille, en uskalla mitään. Ruokahalu nollassa ja itkettää ja ahdistaa vaan.

Jos vielä haluat jotain lääkettä, käytä sitä hyväksesi ja opettele samalla muita keinoja. Lääkkeellä ne juurtuvat lujemmin arkikäyttöön.

Vierailija
105/110 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
106/110 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteen ja mielen pitää olla mahdollisimman tasainen jotta edes kannattaa harkita lopetusta. Pärjäät kyllä varmasti 15mg lääkkeellä jonkin aikaa.

Itse olen monia koukuttavia lääkkeitä lopettanut, mutta hyvin vähillä vieroitusoireilla, mutta vasta silloin kun elämä on ollut muutenkin hallinnassa.

Vierailija
107/110 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta autan potilaita bentsopurkujen kanssa. Nyrkkisääntönä sanoisin, että jos käyttöä on takana vuosia, niin yhtä monta kuukautta kannattaa käyttää lääkkeen maltilliseen pudotteluun. Esim. kaksi vuotta säännöllistä käyttöä, niin minimissään kaksi kuukautta käytetään purkuun. Tuon ap:n kahden kuukauden käytön purun suunnittelisin maksimissaan kahden viikon mittaan, että ei nyt ainakaan siitä käyttö pitkittyisi. 30 mg Opamoxin voi ensin puolittaa ja syödä 3/4 tablettia ja siitä vasta siirtyä puolikkaaseen. Loppupäästä sitten voi syödä useita päiviä annoksella 7,5 mg.

Älkää hyvät ihmiset alkako säännölliseen bentson syöntiin ahdistukseen. Mahtava lääke, jos käyttö pysyy oikeasti todella tilapäisenä, mutta kyllä sillä saa äkkiä toleranssin kasvuun ja tehon alas. 

Vierailija
108/110 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vahvan Opamoxin sait ap. Yleensä saa vain tuota 15 mg, jos onnistuu reseptin edes saamaan..

Vierailija
109/110 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus vapauttaa ahdistuksista ja antaa rauhan. Mutta sinun pitää itse tulla Hänen tykö.

Vierailija
110/110 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jeesukseen turvautuva uudestisyntynyt kristitty voi myöskin tarvita rauhoittavia vaikeassa elämäntilanteessa, se ei ole väärin. Koukkuun ei tulisi kuiteinkaan jäädä, kuten ei myöskään alkoholiin.