Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan eroon opamoxista!

Vierailija
04.01.2021 |

Kirjoitan tänne jos jollakulla olisi kokemusta asiasta. Minulle määrättiin opamox 30mg ahdistukseen, syksyllä oli aluksi avioero ja sitten läheisen kuolema. Mutta olen huolestunut lääkkeestä. Olen käyttänyt sitä iltaisin, ehkä noin 2kk ja eilen päätin että yritän pärjätä muuten koska lääkkeet ei ole hyväksi. Tänä aamuna heräsin ihan järkyttävään ahdistukseen, pahempaa kuin ikinä, on todella vaikeaa selvitä tästä päivästä! Soitin psykiatrilleni johon hän vastasi että ei kannata lopettaa yhtäkkiä ja että pudotetaan annosta jossain vaiheessa?? Olo on kuin jollain narkomaanilla en ikinä olisi koskenut ks lääkkeeseen jos olisin tiennyt! En halua popsia tällaista mutta tosi ahdistunut olo. Hävettää :((

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxia ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, näin sanoi minulle minun lääkäri. Ja missään nimessä käyttöä ei pidä lopettaa kuin seinään, jos olet tuollaista annosta syönyt pari kuukautta. Puolitat nyt annoksen viikoksi-kahdeksi ja sitten lopetat.

Itse kokeilin Opamoxia parin tabletin verran ja ei kyllä ollut sellainen vaikutus, että haluaisin yhtään enempää käyttää.

Vierailija
2/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Käyttänyt sitä 6 vuotta. 1-2 x pv, ei oo tullut mieleen vieläkään, että lopettaisin.

Vierailija
4/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä, ensin otat yhden iltaisin esim viikon verran , sitten puolikkaan verran illassa toisen viikon ajan ja sen jälkeen vaan parina iltana viikossa se puolikas, jonka jälkeen jätät kokonaan pois.

Vierailija
5/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen käyttänyt jo vuosikausia tuota annosta univaikeuksiin.

Annoin kerran poikkeuksellisesti sellaisen lapselleni (19-v), kun sillä oli kivulias haava, eikä saanut unta. (vain 15 mg) Hän totesi, että ihan turha lääke. Ei vaikuttunut mitenkään. (kipulääkkeen lisäksi tietty)

Vierailija
6/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voisin kokeilla puolittaa. Tämä just on outoa eli vaikutus mulla on ollut melko vähäinen, saan nukuttua sen 5h kun muuten en sitäkään....eli en vissiin käsittänyt että näin vahva lääke kyseessä. Se on outoa koska minulla ei pitäisi olla toleranssia, en käytä lääkkeitä taikka alkoholia

Vierailija
7/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua masentaa opamox. Tuo kokemasi ahdistus voisi liittyä siihen. Jos otan yhdenkin nukkuakseni, pari päivää sen jälkeen on ihan saamaton ja alakuloinen olo. En ole käyttänyt tämän takia enää pitkiin aikoihin.

Vierailija
8/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei noita todellakaan lopeteta seinään vaan pikkuhiljaa annosta madaltaen, jotta välttyy voimakkailta vieroitusoireilta.

Vierailija
9/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Käyttänyt sitä 6 vuotta. 1-2 x pv, ei oo tullut mieleen vieläkään, että lopettaisin.

Jos tätä määrätään pitkäaikaiseen käyttöön niin siihen on syynsä, menee monesti mielialalääkkeen lisänä, ja vaatii jonkin mielenterveys diagnoosin että näitä vuodesta toiseen uusitaan..

Vierailija
10/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset lue lääkkeestä ennen sen aloitusta? Miten voi tulla yllätyksenä että bentzot koukuttaa?

Vierailija
11/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulta asti käyttänyt 15mg silloin tällöin. Ei mitään huonoja oireita eikä edes joka viikko tarvii ottaa. Toisaalta joskus useana peräkkäisenä päivänä. Alkuvuosina se oli nimeltään Oxepam.

Vierailija
12/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti osa saa noita yksityiseltä lääkäriasemalta kun noin hövelisti myönnetään vuosikausiksi...?

Vierailija
13/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sitä satunnaisesti paniikkioireisiin, että pystyin käymään töissä. Puoli tablettia silloin tällöin. Alussa päivittäin, mutta pikkuhiljaa vähentelin, kun huomasin, että oireet todella johtuvat paniikista ja yritin pärjäillä ilmankin. Unettomuuteen en ole sitä kokeillut.

Vierailija
14/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä irti pääsee, mutta aikansa se ottaa. Käytin itse opamoxia päivittäin yli 2 vuotta. Eihän sitä saisi niin kauaa syödä, mutta ei ollut vaihtoehtoja ja lääkekoukku oli minun tapauksessani se pienempi paha.

Se nappi voi tosiaan aiheuttaa kovaakin ahdistusta. Pääsin itse eroon kyseisestä lääkkeestä pienentämällä annosta todella hitaasti, aluksi vähentämällä vain 1/4 tabletin verran. Sillä sitten jatkoin, kunnes tuntui sopivalta hetkeltä pudottaa taas 1/4 ja sillä lailla nitkuttamalla viimein pääsin irti. Kanttia ja kärsivällisyyttä se kyllä vaatii.

Vierailija
15/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita pillereitä saa? Mulla on vaikka kuinka paljon mielenterveysdiagnooseja univaikeuksista ja ahdistuksista puhumattakaan. En ole rauhoittavaa saanut kuin päivystyksessä pahaan paniikkihäiriökohtaukseen. Koskaan psykiatri ei ole tarjonnut rauhoittavaa vaikka tarvitsisin niitä silloin tällöin.

Vierailija
16/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä häpeämistä tuossa nyt on?

Olet siis ottanut 1x30mg per päivä?

Se ei ole paljon.

Sitten teet vain niin kun käskettiin: vähennät neljännes tabletti kerrallaan. Typerää määrätä noin vahva lääke, 15mg on kätevämpi pilkkoa.

Tai pyydät uuden reseptin 15mg.sta.

Vierailija
17/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös vähentää yhden neljäsosan kerrallaan: ensin kolme neljäsosaa, puolikas ja lopulta yksi neljäsosa, vaikka viikon välein annostusta pienentäen. Tietysti myös lääkäri neuvoo.

Vierailija
18/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita pillereitä saa? Mulla on vaikka kuinka paljon mielenterveysdiagnooseja univaikeuksista ja ahdistuksista puhumattakaan. En ole rauhoittavaa saanut kuin päivystyksessä pahaan paniikkihäiriökohtaukseen. Koskaan psykiatri ei ole tarjonnut rauhoittavaa vaikka tarvitsisin niitä silloin tällöin.

Ei suosita nykyään lainkaan, koska koukuttaa ja vaste loppuu nopeasti. Käytännössä he jotka näitä ovat jo vuosia syöneet saavat jatkaa lääkitystä ja kyllähän näitä nykyisin paljon myös heiltä puretaan.

Vierailija
19/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että mieluummin myrkytätte itsenne näillä kuin haette keskusteluapua?? Sama kun murtuneeseen jalkaan liimaisi laastarin!

Vierailija
20/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus bentsot maksimiannoksella muutaman vuoden ajan (Xanor Depot 3x2mg päivässä). Ne lopetettiin seinään ja mulla kesti vierotusoireet varmaan vuoden ajan.