Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan eroon opamoxista!

Vierailija
04.01.2021 |

Kirjoitan tänne jos jollakulla olisi kokemusta asiasta. Minulle määrättiin opamox 30mg ahdistukseen, syksyllä oli aluksi avioero ja sitten läheisen kuolema. Mutta olen huolestunut lääkkeestä. Olen käyttänyt sitä iltaisin, ehkä noin 2kk ja eilen päätin että yritän pärjätä muuten koska lääkkeet ei ole hyväksi. Tänä aamuna heräsin ihan järkyttävään ahdistukseen, pahempaa kuin ikinä, on todella vaikeaa selvitä tästä päivästä! Soitin psykiatrilleni johon hän vastasi että ei kannata lopettaa yhtäkkiä ja että pudotetaan annosta jossain vaiheessa?? Olo on kuin jollain narkomaanilla en ikinä olisi koskenut ks lääkkeeseen jos olisin tiennyt! En halua popsia tällaista mutta tosi ahdistunut olo. Hävettää :((

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita pillereitä saa? Mulla on vaikka kuinka paljon mielenterveysdiagnooseja univaikeuksista ja ahdistuksista puhumattakaan. En ole rauhoittavaa saanut kuin päivystyksessä pahaan paniikkihäiriökohtaukseen. Koskaan psykiatri ei ole tarjonnut rauhoittavaa vaikka tarvitsisin niitä silloin tällöin.

Ei suosita nykyään lainkaan, koska koukuttaa ja vaste loppuu nopeasti. Käytännössä he jotka näitä ovat jo vuosia syöneet saavat jatkaa lääkitystä ja kyllähän näitä nykyisin paljon myös heiltä puretaan.

Unohdit ja vääristelit nyt hiukan. Juttuhan on niin että naisille noita määrätään nuorille ja vanhoille ja vaikka minkä ikäisille edelleen. Sen sijaan miehille, vaikka olisi unettomuuttakin tai vakavaa ahdistusta, ei pameja määrätä ellei ole vähintään joku 50-60 vuotias.

En kyllä yhtään ihmettele! Tämä mitä olen miehissä nähnyt viinan kanssa läträävät lääkkeitä. Eli sekakäyttävät. Naisissa en tiedä yhtäkään, joilla ei olisi järki päässä ja noudattaisi ohjeita.

Oli sitten pakko taas yleistää. :(

Vierailija
42/110 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh. Musta lääkärin pitäisi jo ennen lääkkeen määräämistä käydä ohjeet läpi potilaan kanssa ja pitäisi olla jonkinlainen hoitosuunnitelma, kuinka kauan lääkettä on tarkoitus käyttää, ja miten se ajetaan alas. Ei pitäisi jättää kovan järkytyksen kokeneen, pitkään nukkumatta olleen potilaan vastuulle sitä, että yrittää kaivaa tietoa ja ohjeita lääkkeestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus bentsot maksimiannoksella muutaman vuoden ajan (Xanor Depot 3x2mg päivässä). Ne lopetettiin seinään ja mulla kesti vierotusoireet varmaan vuoden ajan.

Multa lopetettiin kans, mutta jouduin näkemään hiukan vaivaa, että sain ne takaisin. Eli ensin muistutus kyseiseen hoitoyksikköön ja kun yksiköstä tulee vastaus niin kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle.

Vierailija
44/110 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin puoli vuotta 15 mg päivässä erään tilanteen aiheuttaman ahdistuksen, stressihäiriön ja paniikkihäiriön takia, sitten puolitin sen pariksi viikossa, ja siinäpä se. Yhtälailla olisin voinut lopettaa sen kuin seinään.

Masennuslääkkeet ovat koukuttavampia, siitä oli ruotsalainen tutkimuskin muistaakseni toissa vuonna, ne koukutti enemmän kuin rauhoittavat.

Vierailija
45/110 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxit ovat suht turvallinen vaihtoehto kuitenkin koska ne liukenee pissan mukana eivätkä varastoidu maksaan kuten kaikki muut rauhoittavat.

Jenkit saa aina jotain tujuja Xanaxeja ja sitten ne vetää viinilasillisen sen kanssa lentokoneessa jotteivät kärsisi lentopelosta eikä kukaan ole siihen kuollut. Suomessa kaikkeen suhtaudutaan aina pelottelevasti ja paheksuvasti.

Vierailija
46/110 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Opa ole unilääke, sain nukahtamiseen Imovanet.

Opassa se ärsyttävä puoli että se pistää vilustuttamaan raajoja.

Vierailija
47/110 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuksen hoito on Suomessa retuperällä. Mä joudun syömään neuroleptejä varmaan loppuikäni mun sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön, kun bentsodiatsepiineja ei enää määrätä.

Neuroleptit aiheutti mulle huimausta ja pysyvän tinnituksen :((

Siksi koska Opamoxit haluttiin ottaa pois, vaikka otin vain puolikkaan päivässä 3kk ajan! Opamoxeista ei tullut sivuoireita.

Vierailija
48/110 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon työpaikkakiusaamista tai muuten vaan ahdistavaa käydä töissä kun työkaverit riitelee tai kiusaa toisiaan, sen katsominen on ikävää ja kun siihen ei voi puuttua.

Siksi monet täällä masentuu tai ahdistuu, ja joutuu lääkityksen avulla mennä töihin.

Vierailija
49/110 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamoxit ovat suht turvallinen vaihtoehto kuitenkin koska ne liukenee pissan mukana eivätkä varastoidu maksaan kuten kaikki muut rauhoittavat.

Jenkit saa aina jotain tujuja Xanaxeja ja sitten ne vetää viinilasillisen sen kanssa lentokoneessa jotteivät kärsisi lentopelosta eikä kukaan ole siihen kuollut. Suomessa kaikkeen suhtaudutaan aina pelottelevasti ja paheksuvasti.

Joo, suomessa joutuu kärvistellä kivuissa, ahdistuksessa ja peloissa. Lääkkeet ovat kortilla, mutta auta armias, kyllä jos hieman alakuloinen niin heti mielialalääkereseptiä tarjotaan tai verenpainelääke annetaan herkästi vaikka ei olisi kovatkaan arvot. Itse vasta saatuani Opamoxia sain verenpaineeni alas, syynä stressi töihin menosta nosti ilmeisesti sitä painetta. Lomilla ei paineet kohoa ja en syö mitään lääkkeitä.

Vierailija
50/110 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
51/110 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox on lyhytvaikutteinen bentso. Minulla tulee jo yhdestäkin annoksesta ns. takapotku ahdistukseen. Kannattaa olla yhteydessä siihen hoitavaan lääkäriin, niin teette suunnitelman lääkkeen lopetukseen.

Vierailija
52/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä hiton pitkään kestää vieroitusoireet vain puolikkaasta päivittäisestä napista?

Olo on järkyttävä.

Vierailija
53/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä hiton pitkään kestää vieroitusoireet vain puolikkaasta päivittäisestä napista?

Olo on järkyttävä.

Minkä kokoisesta annoksesta kyse. Hieman eroa puolittaako kiloista nappia vai 30mg nappia?

Vierailija
54/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroahdistus opareihin saattaa liittyä myös käsittelemättömiin ongelmiin, jotka palaavat heti kun rauhoittava vaikutus on poissa. 

Vierailija
55/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on hammas kipeä niin hoidatko sitä pelkästään särkylääkkeillä ja itket vuoden päästä kuinka hampaaseen edelleen sattuu?

56/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxi on huume joka aiheuttaa riippuvuutta kovaakin jos nostelee annosta ja toleranssi kasvaa. Söin itse muutamia kuukausia sekin oli ohjetta vastaan mutta tilanne oli sellainen. Pikkuhiljaa sitä vähentämällä lopetin sen näin se on turvallisin tehdä ei kannata lopettaa seinään. 

Tavallaan se oli miellyttävää koska opamox leikkasi ajatuksista kaiken sen paskan kuin veitsellä ja pystyi illalla rentoutumaan telkkaria katsellessa. Aamulla otettu kapseli teki vähän kömpelöksi tavarat putosi käsistä ym.

Vierailija
57/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olo on järkyttävä.

Minkä kokoisesta annoksesta kyse. Hieman eroa puolittaako kiloista nappia vai 30mg nappia?

Olen toissapäivänä ottanut puolikkaan 15 mg tabletista.

Tiedän, että lekurit naurais mut pihalle jos menen valittamaan "riippuvuuttani", mutta itse huomaan, että ahdistuneisuus on vielä kamalampaa kun tuon tabletin vaikutusaika lakkaa.

Syön myös mielialalääkettä ahdistuneisuuteen. Ja lääkäri oli sitä mieltä, että ensisijainen lääke ahdistukseen ja paniikkihäiriöön on propral 🤦 mulla on syke normaalistikin vain päälle 50, kuinka paljon sen siitä pitää laskea, että lääkkeeseen on lupa.

En uskalla mennä kauppaan enkä lenkille.

Vierailija
58/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on hammas kipeä niin hoidatko sitä pelkästään särkylääkkeillä ja itket vuoden päästä kuinka hampaaseen edelleen sattuu?

Ei nyt ihan sama asia.

Jos on hammaskipua, niin yleensä hammaslääkärin tekemä operaatio auttaa ja se helpottaa.

Psyykkistä kipua ei pysty yhdellä tai kahdella terapiakerralla hoitamaan.

Vierailija
59/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olo on järkyttävä.

Olen toissapäivänä ottanut puolikkaan 15 mg tabletista.

Tiedän, että lekurit naurais mut pihalle jos menen valittamaan "riippuvuuttani", mutta itse huomaan, että ahdistuneisuus on vielä kamalampaa kun tuon tabletin vaikutusaika lakkaa.

Syön myös mielialalääkettä ahdistuneisuuteen. Ja lääkäri oli sitä mieltä, että ensisijainen lääke ahdistukseen ja paniikkihäiriöön on propral 🤦 mulla on syke normaalistikin vain päälle 50, kuinka paljon sen siitä pitää laskea, että lääkkeeseen on lupa.

En uskalla mennä kauppaan enkä lenkille.

Paniikkihäiriö ei lääkkeillä parane, vaan voi jopa pahentaa etenkin jos lääkkeet ovat ainoa apu.

Mulla on päällekäisiä mielenterveysongelmia sekä fyysisiä sairauksia joiden oireet ovat samankaltaisia.

Olen kuntouttanut itseäni melko radikaalilla tavalla, mutta paranin. Paniikkihäiriö palasi vuosia myöhemmin kun minua koitettiin parantaa olemasta minä.

Vierailija
60/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan sama asia.

Jos on hammaskipua, niin yleensä hammaslääkärin tekemä operaatio auttaa ja se helpottaa.

Psyykkistä kipua ei pysty yhdellä tai kahdella terapiakerralla hoitamaan.

Ei tietenkään ole ihan sama asia mutta kummassakaan tapauksessa lääke ei poista ongelmaa.

Psyykkinen kipu voi tosin parantua ilman lääkäriä tms. Jätin ottamatta kantaa siihen siksi että hampaan saa tosiaan korjattua yhdellä lääkäri käynnillä potilaasta riippumatta.