Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Join ennen paljon. Nyt olen ollut puoli vuotta kokonaan ilman, eikä elämä ole muuttunut millään muulla tavalla kuin siten, etten juo enää. Mieliala, paino, ruokatottumukset, ihan kaikki on samanlaista kuin ennenkin. Ottaa päähän, kun ei mitään positiivista ole tapahtunut, vaikka "luvattiin" :(
Täällä on mennyt myös hyvin vaikka viime vuosina on tullut juotua reilusti riskirajat paukkuen.
Nyt alkaa juomattomuus näkyä jo hieman kasvoissa turvotuksen laskiessa.
Vierailija kirjoitti:
Join ennen paljon. Nyt olen ollut puoli vuotta kokonaan ilman, eikä elämä ole muuttunut millään muulla tavalla kuin siten, etten juo enää. Mieliala, paino, ruokatottumukset, ihan kaikki on samanlaista kuin ennenkin. Ottaa päähän, kun ei mitään positiivista ole tapahtunut, vaikka "luvattiin" :(
6kk on jo hyvä saavutus ja hyvä alku alkoholittomaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tyytyä alkoholittomaan elämään, kun viini oli mukava rentoutumiskeino, eikä sillä ollut mitään negatiivisia vaikutuksia mieleen eikä kehoon?
Vierailija kirjoitti:
No et sinä sitten kovin paljoa ennen juonut, tai sitten todellakin vain joit ja joit ja syöminen jäi aina unholaan kun joit. Itselläni on suurin ongelma että kun ottaa vähän häppää niin alkaa tehdä mieli kaikkea mässyä ja mättöä, ja sitten kun ottaa tarpeeksi häppää niin mitään estoja syömiselle ei enää ole vaan kaapit tyhjenee kaikesta. Koronavuosi meni tissutellessa ja painoa tuli 35 kiloa lisää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tyytyä alkoholittomaan elämään, kun viini oli mukava rentoutumiskeino, eikä sillä ollut mitään negatiivisia vaikutuksia mieleen eikä kehoon?
Lasi punaviiniä voi olla ihan ok mutta koko pullo on jo liikaa.
-a- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.
Tämä on aivan mahtava saavutus.
Sarkasmia, ei ole koskaan juonut.
Minä aloitin kolmen kuukauden alkoholittoman kuurin, siis 1.4. saakka, mutta hitto, otan haasteen vastaan, siinä ne sujahtaa samalla loput kymmenen päivää.
Eli 11.4. voin halutessani kilistää kuoharilla.
Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin kolmen kuukauden alkoholittoman kuurin, siis 1.4. saakka, mutta hitto, otan haasteen vastaan, siinä ne sujahtaa samalla loput kymmenen päivää.
Eli 11.4. voin halutessani kilistää kuoharilla.
Tämä selvä.
Tämä on hyvä päätös.
Seitsemäsosa haastetta takana. Heja heja!
Tänään 2 viikoa se on 14% tavoitteesta.
Kannattaa muuten välillä ottaa se raamattu pois ahterista ja pitää homma kohtuudessa.
Jos nyt viikonlopun aika pullollinen hyvää punaviiniä ruuan kanssa hyvässä seurassa, niin maistuu se elämä taas paljon paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sinä sitten kovin paljoa ennen juonut, tai sitten todellakin vain joit ja joit ja syöminen jäi aina unholaan kun joit. Itselläni on suurin ongelma että kun ottaa vähän häppää niin alkaa tehdä mieli kaikkea mässyä ja mättöä, ja sitten kun ottaa tarpeeksi häppää niin mitään estoja syömiselle ei enää ole vaan kaapit tyhjenee kaikesta. Koronavuosi meni tissutellessa ja painoa tuli 35 kiloa lisää...
Kyllä minä join; olen oheisen keskustelun ap. https://www.vauva.fi/keskustelu/3999309/no-missa-ne-juomattomuuden-hyva…
En unohtanut syömistä, vaan ennen nukkumaanmenoa puolenyön jälkeen minuun iski samanlainen ruoanhimo kuin ilmeisesti moneen muuhunkin. Minulla vain ei koskaan ole ns. mässyä ja mättöä kotonani, ei edes sokeripussia (leivontaankaan, koska leivon vain leipää ja senkin juureen). Joskus harmitti aamulla, kun olin syönyt suurimmat herkkuni eli suolalla ja pippurilla maustetut, kastikkeettomat uunikanafileet suoraan jääkaapista. Useammin kuitenkin katosi puoli paketillista näkkileipää juustosiivuilla. Makea ei kovin maistu, joten sitä ei ole kotona koskaan, mutta jos olisi, sekin epäilemättä saisi kyytiä.
-a- kirjoitti:
Kannattaa muuten välillä ottaa se raamattu pois ahterista ja pitää homma kohtuudessa.
Jos nyt viikonlopun aika pullollinen hyvää punaviiniä ruuan kanssa hyvässä seurassa, niin maistuu se elämä taas paljon paremmalta.
Tämä -a- on trolli.
2732 päivää takana. Ei ollut edes tarkoitus lopettaa kokonaan, mutta kun oli mennyt muutama vuosi, niin päätin, että se oli tässä. Ikävä ei ole krapula-aamuja!
Vierailija kirjoitti:
2732 päivää takana. Ei ollut edes tarkoitus lopettaa kokonaan, mutta kun oli mennyt muutama vuosi, niin päätin, että se oli tässä. Ikävä ei ole krapula-aamuja!
Tämä on hyvä saavutus ja hyvä päätös.
6 vuotta sitten lopetin kokonaan kun olin 30v. Kyllästyin, enkä tahtonut alkon vanhentavaa vaikutusta kehooni.