Huokuuko ihmisten ystävällisyys tai pahuus jotenkin ulospäin niin että herkät ihmiset vaistoavat sen?
Pakko oli tehdä aloitus kun asia on mielen päällä. Samalla opiskelukurssilla oli eräs henkilö joka oli aikanaan pahasti koulukiusattu, kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Kurssilla oli varmaan kolmekymmentä ihmistä, mutta hän hakeutui aktiivisesti tiettyjen ihmisten seuraan (eri porukoista, jos niitä nyt voi porukoiksi sanoa), tiettyjen taas ei. Ne joiden kanssa hän viihtyi, ovat osoittautuneet omastakin mielestä aidosti mukaviksi ihmisiksi.
Voi kuulostaa aivan hullulta keittiöpsykologialta, mutta voiko tällainen ihminen nähdä jotenkin ihmisten läpi paremmin kuin muut+
Kommentit (225)
Mulla on vahva intuitio. Se helposti varoittaa ja on vain harvoin väärässä. Minulla on myös kiusaamistaustaa.
Kyllä. Olen muutaman kerran elämässäni törmännyt pariin eri mieheen, jotka saivat niskakarvani pystyyn.
Joistakin ihmisistä sen aistii, toisten seuraan on vain helpompi hakeutua. Hankala selittää, se jotenkin vain säteilee ulospäin. Olen huomannut että kun olen aidosti hyvällä tuulella, ihmiset hakeutuvat paremmin seuraani. Vaikken olisi perusilmeeltäni tai eleiltäni yhtään erilainen kuin huonommallakaan tuulella.
Voi näkyä päälle päin tai tulla esille hyvin nopeasti joidenkin kommenttien perusteella. Todella herkistynyt varmaan oikeasti pystyy lukemaan sen jostain aurastakin :)
Ihmiset aistivat mikroilmeitä ja äänen vivahteita tuhansien vuosien geneettisellä laumaelämään sopeutumisella.
Mitään yliluonnollisia ajatusprojektioita ei aisti kukaan missään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen muutaman kerran elämässäni törmännyt pariin eri mieheen, jotka saivat niskakarvani pystyyn.
Mielenkiintoista. Kerro lisää?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vahva intuitio. Se helposti varoittaa ja on vain harvoin väärässä. Minulla on myös kiusaamistaustaa.
Just juu. Te sekopäät oletatte ihmisestä jotain ja sitten juoruatte sitä paskaa ympäri.
#naiset
Kyllä. Aina kun näkee persun tai vastaavan uu s na tsin tuntuu kuin kuristettaisiin ja kaikki vietäisiin...
Tietysti pitää aina luottaa omiin luontaisiin vaistoihin. Ne on luotu suojaamaan ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just juu. Te sekopäät oletatte ihmisestä jotain ja sitten juoruatte sitä paskaa ympäri.
#naiset
Höpöhöpö, ei ole siitä kyse. Äitini josta puhuin (olen vastaaja numero 1), ajattelee kyllä kaikista lähtökohtaisesti hyvää eikä tee mitään oletuksia. Mutta tuosta miehestä tuli heti selittämätön fiilis että tyypissä on jotain mätää ja pahasti. Ei se kovin väärin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel 😢. Heitettiinkö penaalisi roskikseen ala-asteella?
luontaiset vaistot tukahtuu alkoholilla, muilla päihteillä, antautumalla rahan tai kunnian himon valtaan
Jokainen ihminen alitajuisesti lukee ihmisiä, jotkut voimakkaalla herkkyydellä varustetut ihmiset aistivat muista enemmän kuin muut.
Kyllä intuitio voi ihmisten kohdalla monesti olla täysin oikeassa. Joillakin se on vahvempi kuin toisilla.
Äidilläni se on erityisen vahva. Hänelle tuli yhdestä ihmisestä heti ensitapaamisella todella epämiellyttävä fiilis, vaikka mies oli oikein mielin kielin päällisin puolin ja ystävällinen. Myöhemmin tämä ihminen paljastui täysin narsistiseksi ja luonnevikaiseksi huijariksi, joka yritti kaapata yrityksen työkaveriltaan itselleen. On myös polttanut sillat lähes jokaiseen työpaikkaan jossa ollut.