Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota laihduttaa? Ei ulkonäkö tai terveys, läski tuntuu olevan ikuista.

Vierailija
04.01.2021 |

Näytän kamalalta, mutta silti se ei motivoi muutokseen.
Eilen kävin pitkän lenkin, mutta illalla vedin loput konvedit.

Kommentit (213)

Vierailija
121/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sama. Mulla on jo mies, ei mun tarvitse olla mikään malli tai missi. Terveys? No ei kyllä, koska en mä niin lihava ole. Kivat vaatteet? No hei ihan oikeesti, jos tässä pitää viis'kymppisenä vielä yrittää esittää jotain sarasieppiä, niin ongelmat on kyllä muualla kuin puntarissa.

Vierailija
122/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös sama. Mulla on jo mies, ei mun tarvitse olla mikään malli tai missi. Terveys? No ei kyllä, koska en mä niin lihava ole. Kivat vaatteet? No hei ihan oikeesti, jos tässä pitää viis'kymppisenä vielä yrittää esittää jotain sarasieppiä, niin ongelmat on kyllä muualla kuin puntarissa.

Yritäppä esittää Aira Samulinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, ei tässä mitään nuoria enää olla vaan keski-iässä 35v.

Kai se täytyy tyytyä kohtaloonsa. Ap

Vierailija
124/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt laihduttaa kun vielä pystyy ja jaksaa. Ylipainosta voi tulla kaikkee oireita kuten nivelkipuja, johon auttaa tehokkaasti painonhallinta. Sit voi joutua käyttämään särkylääkkeitä

Vierailija
125/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on lääke.

Vierailija
126/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin katso niitä laihdutusohjelmia jos saisit niistä vertaistukea.

Vierailija
127/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt laihduttaa kun vielä pystyy ja jaksaa. Ylipainosta voi tulla kaikkee oireita kuten nivelkipuja, johon auttaa tehokkaasti painonhallinta. Sit voi joutua käyttämään särkylääkkeitä

Ei pysty eikä jaksa. Olkoot.

100kg on mun kohtalo.Kiitos vastauksista.

Ap

Vierailija
128/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin katso niitä laihdutusohjelmia jos saisit niistä vertaistukea.

Katsottu. Ei auta.

Vierailija
129/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla rukousta jos se auttaisi.

Vierailija
130/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ja tärkein laihdutusteko tulee tässä: opettele ajattelemaan, että ansaitset voida paremmin. Itsestään pitävä ihminen tekee fiksuja päivittäisiä valintoja yksinkertaisesti siksi, että hän haluaa itselleen terveyttä ja hyvää oloa.

Mun ajatukset ovat aina "ansaitsen hyvää syötävää / paljon syötävä, koska Elämä on muutenkin inhottavaa"

Se varmaa peri syy, ei kiinnosta pupeltaa mauttomia kasviksia, kun maailmassa on niin paljon hyvää syötävää, josta tulee hyvä mieli

Ap

Olet siis tunnesyöjä. Ensin pitäisi varmaan tarttua siihen puoleen kiinni, miten reagoida ja käsitellä tunteitaan ilman sitä ruokaa. Kun et tarvitse enää tunteiden käsittelyyn niitä herkkuja (vaan se tapahtuu esim nyrkkeilysäkkiä tai parin pistareita hakkaamalla, maalaamalla tms), alkaa ruoka ja syöminenkin näyttäytyä ihan eri valossa.

Vihaan liikuntaa enkä todellakaan lähde minnekään julkisille saleille lyllertään tämän näköisenä.

Eka pitäisi laihtua se 43kg,mutta se motivaatio jos jossain per seessä, eikä ainakaa omassani.

Kaikkein paras, kun sitä voisi ostaa kaupasta.

Ap

Eihän sen tarvitse välttämättä liikuntaa olla, sillä laitoin yhdeksi esimerkiksi tuon maalaamisen. Se tapa, miten käsitellä niitä tunteitaan voi olla ihan mitä vain, mutta löytyy se luultavasti vain kokeilemalla.

Ja ihan vain sivumainintana, että siellä saleilla käy vaikka minkälaisia ihmisiä. Jotkut elixiat on ehkä enempi näitä fitnesspimuja ja lihasjaskoja täynnä, mutta itselläni auttoi se, että löysi ns normaalin salin, jossa käy ihan kaikenlaisia ihmisiä. Monet tarjoaa myös pienryhmävalmennuksia, joissa on usein näitä laihdutusruokaa ryhmiä tai nollasta liikkeelle jne.

Mutta olen itse ainakin sitä mieltä, että kannattaisi tarttua myös siihen juurisyyhyn, mikä siellä taustalla on, eikä lähteä hoitamaan vain oiretta eli lihavuutta laihduttamisella. Tietysti kaikki muutos vaatii edes jonkinlaista motivaatiota tai edes tuuppaisua eteenpäin. Pakotat itsesi vaikka ilmoittautumaan johonkin, niin sitten kun on ilmoittautunut, ei niin vain kehtaa olla menemättä. Jos sanot kaikkeen ei huvita, ei toimi mulla, en varmasti, niin jokainen tietää, että tää on vain turhan päiväistä ajanhukkaa kaikilta eikä sulla ollut aikomustakaan tehdä mitään.

Vierailija
131/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mene sairaalanlaihdutusryhmään.

Vierailija
133/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en minä nyt niin lihava ole.

Vierailija
134/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko oma olotila se mikä voisi tsempata sinua? Laihdutin lähemmäs 50kg, vaikeasta ylipainosta BMI 22:een. Olo on sata kertaa parempi nyt. Uskomaton, vapautunut olo kun vaatteet istuvat, ei ole hikoavia ihopoimuja, liikunta on täysin eri käsite kuin isokokoisena. Kenkien solmiminen, sohvalta ylösnousu, auton rattiin kapuaminen, valtava ylipaino vaikeutti joka ikistä arjen askaretta, sen huomaa nyt hoikistuneena selkeämmin. Kevyenä jaksaa mitä vain!

Itselläni päällimmäisenä muutoksena nimenomaan tämä parempi olo, tottakai myös ulkonäkö tai terveys, mutta niitä ei niin paljon ajattele arjessa (en ehtinyt saamaan vielä sairauksia).

MUTTA. Olen ollut nykyisessä painossani kesästä 2020 asti. Tämä ylläpito on välillä suorastaan helvettiä. Aiemmat syömishäiriöt ovat todellakin nostaneet päätään. Ruoka pyörii mielessä KOKO AJAN. Olen syklissä ahmintaa-liikuntaa ja pienet kalorit-ahmintaa. Tilanne paheni jouluna. Pidin vuorokausia, jolloin nautin ainoastaan mustaa kahvia ja pepsi maxia, jotta saisin tasattua ahmimisen aiheuttamia kaloreita. Tuntuu että olen umpikujassa. Voisinkin kysyä, miten motivoitua pysymään normaalipainoisena terveellisesti syöden? Tämä sinänsä hyvä olo motivoi joo, en halua luopua tästä, mutta onko loppuelämäni siis tosiaan syömishäiriöajattelun täyttämää :(

Vierailija
135/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnasta pitäisi tulla hyvä olo. Liikunta vapauttaa endorfiineja

Liikunta vapauttaa aivoista endorfiineja, jotka aiheuttavat sitä ihanaa ja hyvää oloa, joka piristää koko päiväksi.

Kaikille ei valitettavasti tule liikunnasta hyvä olo. Tästä on ollut tutkimuksiakin.

Vierailija
136/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko oma olotila se mikä voisi tsempata sinua? Laihdutin lähemmäs 50kg, vaikeasta ylipainosta BMI 22:een. Olo on sata kertaa parempi nyt. Uskomaton, vapautunut olo kun vaatteet istuvat, ei ole hikoavia ihopoimuja, liikunta on täysin eri käsite kuin isokokoisena. Kenkien solmiminen, sohvalta ylösnousu, auton rattiin kapuaminen, valtava ylipaino vaikeutti joka ikistä arjen askaretta, sen huomaa nyt hoikistuneena selkeämmin. Kevyenä jaksaa mitä vain!

Itselläni päällimmäisenä muutoksena nimenomaan tämä parempi olo, tottakai myös ulkonäkö tai terveys, mutta niitä ei niin paljon ajattele arjessa (en ehtinyt saamaan vielä sairauksia).

MUTTA. Olen ollut nykyisessä painossani kesästä 2020 asti. Tämä ylläpito on välillä suorastaan helvettiä. Aiemmat syömishäiriöt ovat todellakin nostaneet päätään. Ruoka pyörii mielessä KOKO AJAN. Olen syklissä ahmintaa-liikuntaa ja pienet kalorit-ahmintaa. Tilanne paheni jouluna. Pidin vuorokausia, jolloin nautin ainoastaan mustaa kahvia ja pepsi maxia, jotta saisin tasattua ahmimisen aiheuttamia kaloreita. Tuntuu että olen umpikujassa. Voisinkin kysyä, miten motivoitua pysymään normaalipainoisena terveellisesti syöden? Tämä sinänsä hyvä olo motivoi joo, en halua luopua tästä, mutta onko loppuelämäni siis tosiaan syömishäiriöajattelun täyttämää :(

Syömishäiriöt ovat mielen sairauksia, joten suosittelen jonkinlaista terapiaa tai vertaistukiryhmiä.

Vierailija
137/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en minä nyt niin lihava ole.

Toivottavasti et lihokaan enempää.

Vierailija
138/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kohta yhtä rasittava kuin ammattivalittaja. Joka päivä kyselet tätä samaa.

Vierailija
139/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuin yrittää joka päivä epätoivoisesti löytää terveelliset herkut, kannattaa valita herkuista se, josta tykkää eniten. Jos koettaa ruokkia herkkuhimoa omasta mielestä terveellisemmällä vaihtoehdolla, loppujen lopuksi saattaa syödä kummatkin. Hyvä herkku on herkku, jonka syömisen pystyy lopettamaan ajoissa niin, että vatsaan jää tilaa kunnon ruoalle.

Tästä samaa mieltä.

Itselläni on toiminut yllättävän hyvin, että jos alkaa tehdä mieli herkkua, otan saatavilla olevista vaihtoehdoista (joita pidän nykyään varastossa laajalla skaalalla) parasta lähes HETI mutta pienimmän mahdollisen annoksen jolla himo häipyy. Nurinkurisesti, kun nyt saisin lähes mitä tahansa herkkua milloin vain haluaisin, ne eivät enää houkuttele samoissa määrin kuin ennen eikä tule syötyä paljoa kerralla (kuten kävi silloin kun yritin olla ilman tai korvata terveellisemmällä vaihtoehdolla).

Paljon auttaa, jos pitää huolta siitä, ettei päästä nälkää isoksi (jolloin helposti sortuu isoon määrin epäterveellistä ruokaa tai syö herkkuja nälkään) ja lisää monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä eri muodoissaan mielellään joka aterialle. Etsi omat suosikkisi. Niihin tottuu ja sitten tykästyy. Ainakin itselläni kävi niin että herkkujen sijaan tekeekin mieli jotain paprikaa tai kiiviä.

Huom! Tämä taktiikka ei todennäköisesti toimi kaikilla, joten ei kannata aloittaa sillä, että ostaa kaapit täyteen herkkuja vaan kokeilla kohtuullisella määrällä muutamia omia suosikkeja.

Vierailija
140/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut pätkäpaastoa? Sain 16:8-paastolla parissa kuukaudessa pois 10 kiloa. Syön pari-kolme kertaa päivässä ja paasto ajoittuu aamupäivään. Elämästä tuli hemmetin paljon yksinkertaisempaa ja helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi