Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota laihduttaa? Ei ulkonäkö tai terveys, läski tuntuu olevan ikuista.

Vierailija
04.01.2021 |

Näytän kamalalta, mutta silti se ei motivoi muutokseen.
Eilen kävin pitkän lenkin, mutta illalla vedin loput konvedit.

Kommentit (213)

Vierailija
1/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama ongelma täällä.

Mua motivoi hieman rahansäästösyyt, kaaoissani olisi kivoja vaatteita käytettäväksi, jos laihtuisin 10 kg. Nykyiset vaatteet alkaa hajoilla, pitää joko laihtua tai ostaa uutta. Uuden ostaminen ei kiehdo säästösyistä eikä ekologisista syistä.

Vierailija
2/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaan että alkaa motivaatiota löytyä kun sairastut kakkosdiabetekseen ja rasvamaksaan.  Molemmat saattavat sulla jo olla.

Ruokavaliolla eli vähähiilihydraattisella molemmat hoituvat pois.

Mutta jos syöminen on niin kivaa, niin jatka vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi, ettei tarvitse ostaa uusia vaatteita vaan saa vanhat käyttöön. Ja se, ettei housut kiristä tai muutkaan vaatteet. Ja tietysti mua motivoi myös ulkonäkö ja terveys.

Vierailija
4/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta vaan tee pysyviä muutoksia ruokavalioosi jos haluat pysyviä tuloksia.

Vierailija
5/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laihdutusyritykset johti lopulta bulimiaan (sekään ei laihduttanut). Ainoastaan vhh auttoi kun pääsi lopullisesti sokerikoukusta irti. Salaatteja, proteiinia, rasvaa ei vaan tule mätettyä samalla nautinnolla/samoja määriä kuin hiilaripitoisia ruokia.

Eli siis en varsinaisesti löytänyt motivaatiota laihdutukseen vaan tein järkipäätöksen kokeilla ketoilua. Muutama viikko riitti täyteen sokerivieroitukseen ja sitten alkoi paino tippua itsestään.

Vierailija
6/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just toi, ettei tarvitse ostaa uusia vaatteita vaan saa vanhat käyttöön. Ja se, ettei housut kiristä tai muutkaan vaatteet. Ja tietysti mua motivoi myös ulkonäkö ja terveys.

No olen jo 2017 heittänyt vaatteet pois, joita käytin 2013 ja 2014 (koko 40-42), kun silloin tavallaan luovutin täysin..

Nyt koko 50/52

Ap

Vierailija
7/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tiedä. 

Haaveilen toisaalta kauniista vaatteista, mutta toisaalta en jaksaisi yhtään kituuttaa enää näillä kaloreilla. :( En haluaisi edes ns. mässäillä, vaan syödä kunnon annoksia tavallista ruokaa, ja välillä vaikka niitä konvehteja kourallisen. Mutta kun ei voi, tai painonpudotus tyssää siihen. 

t. yli satakiloinen mutta superlyhyt ja ikääkin löytyy 

Vierailija
8/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaan että alkaa motivaatiota löytyä kun sairastut kakkosdiabetekseen ja rasvamaksaan.  Molemmat saattavat sulla jo olla.

Ruokavaliolla eli vähähiilihydraattisella molemmat hoituvat pois.

Mutta jos syöminen on niin kivaa, niin jatka vaan...

2 diabetes on jo, sain lääkkeet, kun en ruokavaliolla saanut hoidettua.. Aikuinen ihminen :/

Ap

Vierailija
9/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältä.

Vierailija
10/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnasta pitäisi tulla hyvä olo. Liikunta vapauttaa endorfiineja

Liikunta vapauttaa aivoista endorfiineja, jotka aiheuttavat sitä ihanaa ja hyvää oloa, joka piristää koko päiväksi.

Vierailija
11/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta vapauttaa aivoista endorfiineja, jotka aiheuttavat sitä ihanaa ja hyvää oloa, joka piristää koko päiväksi.

Kyllähän siitä tuli. Mutta ei se syömistä estä. Ap

Vierailija
12/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava olo ja hyvä mieli näyttävät suuntaa kohti terveellisempää syömistä. Kun valitset lautaselle paljon kasviksia, väriä sekä makua, olet jo oikealla radalla.

Terveelliset hyvän olon herkut antavat virtaa ja iloa.

Vierailija
13/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi herkutella terveellisesti?

Vierailija
14/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras seuraus laihdutuksesta oli omalla kohdalla fyysinen hyvä olo. On parempi olla kun ei ylimääräiset kilot enää ahdista oloa eikä haittaa normaalia liikkumista.

Pudotin n 15 kg karppaamalla vuosi sitten ja suunnitelmissa olisi vielä pudottaa nyt keväällä 10 kg. Liikkuminen tuntuu normaalipainoisena paljon mukavammalta, ja kun ei vedä ähkyjä mistään ruoasta, niin ei tule tule tukkoista oloa, on vaan niin kevyempi olo.

Pudotin karppaamalla, koska raskas liikunta aiheuttaa minulle kovan nälän eikä silloin pysty olemaan syömättä. Toinen syy karppaukselle oli, että siinä lähtee nälkä muutaman päivän sisällä, eikä tarvitse taistella mielitekoja vastaan. Lisäksi minulla oli jo metabolista oireyhtymää, eikä paino olisi pudonnut normidieetillä. Olin ihan selkeästi herkistynyt hiilareille ja pienikin määrä sai painonpudotuksen pysähtymään. Alussa hiilarit piti vetää lähelle nollaa, että painon putoaminen käynnistyi. Olin varmaankin hyvin lähellä kakkostyypin diabetestä. Nyt voi jo syödä normaalisti kun elimistö on tottunut tässä painossa olemiseen. Vielä se kymppi pois niin olen omassa ihannepainossani.

Tsemppiä, mieti sitä hyvää oloa minkä saat ❤️ ja bonuksena kaikki ne päälle sopivat vaatteet.

Vierailija
15/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli himoitsee suklaata, kannattaa valita vähintään 70 prosenttista tummaa suklaata. Nauti muutama suklaapala pähkinöiden kanssa ja himo on hillitty.

Vierailija
16/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi kaikilla. Oli laji ja oma paino mikä tahansa, en ole ikinä saanut hyvää oloa liikunnasta. Aika monta lajia on tullut tähän ikään mennessä kokeiltua (45v.), sekä yksin että ryhmässä liikkuen ja eri intensiteetillä. Liikunta vain vie energiaa ja aiheuttaa kolotuksia.

Vierailija
17/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä edelliseen, etsi käsiisi Atkinsin kirja karppauksesta, niitä saa kirppiksiltä muutamalla eurolla tai kirjastosta lainaksi.

Vierailija
18/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten karpannut, useammankin kerran. Joka kerta se päättyi siihen, että sain sappikivikohtauksen. Sitten taas pelkkä proteiini ja kasvikset eivät pidä nälkää.

t. aiempi yli satakiloinen

Vierailija
19/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitupitoinen siemennäkkileipä maistuu herkullisesta avokadon kanssa. Suolaiset perunalastut voi korvata popcornilla.

Omena on yksinkertainen, mutta tehokas näläntaltuttaja. Lisäksi siitä saa kuituja, joten hedelmät kannattaa nauttia kiinteässä muodossa mehustamisen tai smoothien sijaan. Myös kreikkalainen jugurtti pitää nälän poissa tehokkaasti, etenkin jos annoksen päälle ripottelee pellavansiemeniä. Herajauheesta voi puolestaan tehdä täyttävän pirtelön.

Naposteltavaksi kannattaa kokeilla myös kikherneitä, jotka on paahdettu kuumassa uunissa. Päälle voi ripotella chilimaustetta, jotta herkkuja ei tule ahmittua kourakaupalla.

Vierailija
20/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava olo ja hyvä mieli näyttävät suuntaa kohti terveellisempää syömistä. Kun valitset lautaselle paljon kasviksia, väriä sekä makua, olet jo oikealla radalla.

Terveelliset hyvän olon herkut antavat virtaa ja iloa.

Eiköhän suklaa suo paremman nautinnon, kuin vaikka hapan maitorahka marjoilla?

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi