Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota laihduttaa? Ei ulkonäkö tai terveys, läski tuntuu olevan ikuista.

Vierailija
04.01.2021 |

Näytän kamalalta, mutta silti se ei motivoi muutokseen.
Eilen kävin pitkän lenkin, mutta illalla vedin loput konvedit.

Kommentit (213)

Vierailija
141/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostat hieman alakuloiselta, olet ihana just noin! Nyt piristät mieltäsi, laitat kivat vaatteet ja laittaudut nätiksi. Ei se hyvä olo pelkästään koosta riipu.  Mä luulen että jos saat fiiliksen kohdilleen niin se laihtuminen alkaa innostaa toisella lailla. 

Monta vinkkiä ja ruokavaliota on sinulle tarjottu ja  en usko että ylipaino nykyään johtuu kenelläkään tiedonpuutteesta.

Vierailija
142/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Kerran mikään ei motivoi eikä kenenkään neuvot ole kokeilemisen arvoisia niin pysy läskinä. Ja ennen kaikkea lopeta vinkuminen! Selittää tääkin ketju taas paremmin miksi osa on ikuisesti ylipainoisia....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva itsestäsi bikineissä ja liimaa jääkaapin oveen.

Vierailija
144/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko oma olotila se mikä voisi tsempata sinua? Laihdutin lähemmäs 50kg, vaikeasta ylipainosta BMI 22:een. Olo on sata kertaa parempi nyt. Uskomaton, vapautunut olo kun vaatteet istuvat, ei ole hikoavia ihopoimuja, liikunta on täysin eri käsite kuin isokokoisena. Kenkien solmiminen, sohvalta ylösnousu, auton rattiin kapuaminen, valtava ylipaino vaikeutti joka ikistä arjen askaretta, sen huomaa nyt hoikistuneena selkeämmin. Kevyenä jaksaa mitä vain!

Itselläni päällimmäisenä muutoksena nimenomaan tämä parempi olo, tottakai myös ulkonäkö tai terveys, mutta niitä ei niin paljon ajattele arjessa (en ehtinyt saamaan vielä sairauksia).

MUTTA. Olen ollut nykyisessä painossani kesästä 2020 asti. Tämä ylläpito on välillä suorastaan helvettiä. Aiemmat syömishäiriöt ovat todellakin nostaneet päätään. Ruoka pyörii mielessä KOKO AJAN. Olen syklissä ahmintaa-liikuntaa ja pienet kalorit-ahmintaa. Tilanne paheni jouluna. Pidin vuorokausia, jolloin nautin ainoastaan mustaa kahvia ja pepsi maxia, jotta saisin tasattua ahmimisen aiheuttamia kaloreita. Tuntuu että olen umpikujassa. Voisinkin kysyä, miten motivoitua pysymään normaalipainoisena terveellisesti syöden? Tämä sinänsä hyvä olo motivoi joo, en halua luopua tästä, mutta onko loppuelämäni siis tosiaan syömishäiriöajattelun täyttämää :(

Tuollaista minulla oli teini-iästä asti, jotta pysyin BMI 23!

Välillä sorruin oksentamaan. Tuossa 29v mulla jonkin napsahti päässä, enkä enää välittänyt.

Ja tässä ollaan 100kg :(

Pysy lujana, tuota se on sitten loppuelämä.

Ap

Vierailija
145/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelma on, että olet lapsen tasolle jäänyt vinkuja.

Vierailija
146/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
147/213 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olo, väsymys lähti, enemmän voimaa ja energiaa. Toki rahansäästö kun ei ostele enää mässyä eikä tarvitse mättää hirveitä määriä leipää kun leipähän ei pidä nälkää joten sitä on turha syödä.

VHH:lla lähti makeanhimo, nesteturvotus ja ylimääräiset löllöt. Ei tarvitse väkisin tehdä mitään eikä kituuttaa vaan saa syödä niin paljon kuin tahtoo. Liikkuakin jaksaa kun ei ole hiilariväsymystä.

En oikein jaksa ymmärtää noita jotka syövät lääkkeitä kun eivät saa syötyä järkevästi. Miksi sitten lääkkeitäkään viitsivät syödä? Mitä ne auttavat, jos elintavat on pelkkää paskaa?

Itse vaihdoin jossain vaiheessa ketoruokavalioon ja lähti enemmän kiloja ja olo oli huomattavasti parempi. Ja nyt kun viime vuoden lopulla tuli pari kuukautta mätettyä hiilareita, niin sehän näkyi ja tuntui. Olo väsynyt ja huono, joten nyt siirryin taas vhh-ruokavalioon. Parissa päivässä tullut jo sellainen ero vointiin, etten tajua, että miksi ihmeessä mätin hiilareita.

Vierailija
148/213 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää hyväksyä se, että kaikkia ei ole tarkoitettu laihaksi.

Vältä kokovartalopeiliä seuraavat 6kk ja ajattele positiivisesti :)

Vierailija
149/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamista (kaikkine muutoksineen) pitää haluta enemmän kuin sitä että asiat pysyvät ennallaan. Sanoit ettet siedä yhtään epämukavuutta, mutta tapa miten puhut olostasi ei kuulosta kyllä yhtään siltä että sinulla olisi mukava olla. Jos ehkä saisit ajatuksesi käännettyä niin että alat hakemaan sitä oikeasti mukavaa oloa? Aika kuluu kuitenkin, laihdutit tai et. Niin mikset sitten laihduttaisi? Epämukavaa se on joka joulu miettiä kun ei tänäkään vuonna kiloja tippunut.. tai joka kesä. Kerkeäisit varmasti tiputtamaan ainakin 5kiloa ennen kesää. Ja toiset 5 kesän aikana. Se olisi jo 10prosenttia lähtöpainostasi. Jos englanti sujuu niin kannattaa youtubesta katsoa ravinto tieteistä videoita. Itselle tuli yllätyksenä tiede sen takana miksi mikään herkku ei välttämättä riitä. Se miten asian ymmärsin oli että verensokeri tasot saavan piikin ja laskee sitten alemmas kuin ne ennen niiden syömistä oli, keho ei rekisteröi sitä ruuaksi. Tiedän että laihdutus voi olla helvetin raskasta, mutta se voi oikeasti tuntua myös hyvältä. Oman mielen tarvii olla mukana. Ja tutkimusten mukaan oli kyse ruoka tai mistä tahansa muuta addioktiosta, parhaiten onnistut mitä enemmän näet hyvää muutoksessa parempaan verrattuna että elät kuin ennenkin. Sanot että haet täältä innostusta, tiedän että se jollain tasolla saattaa kuulostaa järkevältä. Mutta tämän keskustelun luettua kuulostaa oikeasti siltä että tahtoisit vain sormia napsauttamalla ratkaisun ja motivaation ja laihtua vielä kesään mennessä tavoitepainoosi. Mutta ei se oikein toimi niin. Ehkä ensikesäksi saisit laihdutettua ja olla itsestäsi pirun ylpeä! kun onvisoosis iso määrä laihdutettavaa niin kannattaa keskittyä pienempiin tavoitteissiin, vaikka sen 5kg kerralla. Olet selkeästi jumittunut tässä laihdutus aiheessa ajatustesi kanssa niin kauan että ajatuksesi ovat menneet solmuun. Jostain kohtaa täytyy löytyä se langan pää ja pitää siitä lujaa kiinni ja selvittää tämä sotku.

Vierailija
150/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et motivaatio itsestäsi löydä niin syö itsesi sairaaksi. Sitten kun on jalat amputoitu diabeteksen takia voi olla toki vähän myöhäistä mutta onneksi sillonkin voi mässätä lohduksi jos vaan joku kantaa herkkuja nenän eteen.

Vierailija
151/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on vielä "helppoa", haastavampaa on sitten siinä painossa pysyminen. Nälkäsignaalit saattavat erittäin vähäenergisen ruokavalion myötä vain kasvaa, kun keho tekee kaikkensa saadakseen energiaa. Lisäksi keho pienentää laihdutuksen myötä lepokulutustaan siihen malliin, että pysyäkseen normaalipainossa saa syödä paljon vähemmän kuin henkilö, joka on ollut koko ikänsä normaalipainoinen.

Tämän takia en ikinä suosittelisi merkittävästi ylipainoiselle mitään erittäin niukkaenergistä ruokavaliota (ellei kyseessä ole joku vatsalaukun leikkaus), vaan aloittaisin siitä, että lisää lautaselle paljon kasviksia joka aterialla ja katsoo, että ateriat vastaavat suurin piirtein lautasmallia. Toki osalle sopii esimerkiksi suhteellisen vähähiilihydraattinen lounas mutta monelle käy helposti niin, että aamulla ei kenties syödä mitään, lounalla erittäin kevyt salaatti ja sitten illalla syödään ovetkin jääkaapista. Siksi ei kannata kuunnella ehdottomuuksia vaan pohtia minkälainen ruokavalio itselle olisi kestävää noudattaa.

Vierailija
152/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen on vielä "helppoa", haastavampaa on sitten siinä painossa pysyminen. Nälkäsignaalit saattavat erittäin vähäenergisen ruokavalion myötä vain kasvaa, kun keho tekee kaikkensa saadakseen energiaa. Lisäksi keho pienentää laihdutuksen myötä lepokulutustaan siihen malliin, että pysyäkseen normaalipainossa saa syödä paljon vähemmän kuin henkilö, joka on ollut koko ikänsä normaalipainoinen.

Tämän takia en ikinä suosittelisi merkittävästi ylipainoiselle mitään erittäin niukkaenergistä ruokavaliota (ellei kyseessä ole joku vatsalaukun leikkaus), vaan aloittaisin siitä, että lisää lautaselle paljon kasviksia joka aterialla ja katsoo, että ateriat vastaavat suurin piirtein lautasmallia. Toki osalle sopii esimerkiksi suhteellisen vähähiilihydraattinen lounas mutta monelle käy helposti niin, että aamulla ei kenties syödä mitään, lounalla erittäin kevyt salaatti ja sitten illalla syödään ovetkin jääkaapista. Siksi ei kannata kuunnella ehdottomuuksia vaan pohtia minkälainen ruokavalio itselle olisi kestävää noudattaa.

Tämä. Mä laskin, paljonko saan sitten normaalipainoisena syödä, jotta en ala uudelleen lihomaan. Ja rupesin syömään siten. Ylipainoisena peruskulutukseni on suurempi kuin tuo määrä, joten laihdun. Hitaasti, mutta varmasti. Kun olen normaalipainossani, mun ei tarvitse miettiä, miten saan painoni pysymään siinä. En ole luopunut yhtään mistään, syön vain määrällisesti vähemmän kuin ennen. 

Vierailija
153/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just toi, ettei tarvitse ostaa uusia vaatteita vaan saa vanhat käyttöön. Ja se, ettei housut kiristä tai muutkaan vaatteet. Ja tietysti mua motivoi myös ulkonäkö ja terveys.

No olen jo 2017 heittänyt vaatteet pois, joita käytin 2013 ja 2014 (koko 40-42), kun silloin tavallaan luovutin täysin..

Nyt koko 50/52

Ap

Älä sitä murehdi. 2021 on ihan eri trendit, joten kivempi laihdutuksen jälkeen ostaa uudet vaatteet. Se on muutenkin uusi alku. Ja ne voi ostaa silti vastuullisesti, esim.pienempi kapselivaatekaappi ajattomampia vaatteita. En usko että laihdutuksen jälkeen tekisi mielikään pukeutua enää johonkin 10v vanhoihin tyyleihin. Siis joo tiedän ei ole maksimaalisen ekologista tämä ajattelu mutta kuitenkin.

Vierailija
154/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loksahti jotenkin tänä vuonna että nyt teen sen enkä enää jossittele. Laihdun kymmenessä viikossa sen mitä piti ja sitten on ohi. En ole muuttanut ruokavaliotani, katson vain laskurista ettei kalorit mene yli tavoitteen ja kävelen enemmän. 

Vierailija
155/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta kotiin suklaata, pullaa tai muita herkkuja! Osta vain vähän ruokaa kaappeihin, päivän annos.  Minulla oli raudanpuutos ja vasta kun sain sen kohdilleen, aloin laihtua, kun ei tehnyt mieli mässätä. Mittauta ferritiini.

Laihduin 11kg  jättämällä aamupalan ja iltapalan aina pois, söin vain klo 11- 17 ja silloinkin perusruokaa. Juo vettä paljon. Nyt mahtuu 20 vuotta vanhat vaatteet ja nukun paremmin, niveliä särje. Nyt olen 57kg/164cm ja nautin aina peilin ohi mennessäni.

Vierailija
156/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nähdä itsessäni enemmän arvoa kuin niissä herkuissa

Vierailija
157/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mun vanha ketju nostettu esiin, . Ihan turhaa, aloituksesta 2 kuukautta aikaa ja mun paino noussut 4 kg. Ei tää ikinä onnistu

-ketjun aloittaja -

Vierailija
158/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla olen ajatellut että vastuullinen aikuinen syö monipuolisesti ja ravintorikkaasti jotta jaksaa toimia ja keho saa tarvitsemansa. Sillä siisti, ei ole neuvottelukysysymys. Mieliteot poistuu ja tuska loppuu kun kehon ravintovarastot on kunnossa ja nopeiden hiilareiden koukku on katkaistu. Elämä on näinollen HELPOMPAA, VAIVATTOMAMPAA ja MUKAVAMPAA kun alun jälkeen ei tarvitse enää miettiä ruokaa tai painoa.

Aika haastavaa kun kylmät saalatit ei tunnu ruualta eikä täytä vatsaa, kasvikset on kirpeitä ja kitkeriä, kaikki maukas ruoka on epäterveellistä, lämmin juureskeitto vain kasvattaa nälkää

Vierailija
159/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt alkuvuodesta terveellisesti, liikkunut, mikään ei ole kropassa muuttunut tai painossa. Ihan huuhaa neuvoja netti täynnä

Vierailija
160/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mun vanha ketju nostettu esiin, . Ihan turhaa, aloituksesta 2 kuukautta aikaa ja mun paino noussut 4 kg. Ei tää ikinä onnistu

-ketjun aloittaja -

Tässä ei sitten mikään auta, jos lihoo kaksi kiloa per kuukausi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme