Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kattaako 100 %:n palkkatuki sivukulut työnantaj.?

Vierailija
18.05.2024 |

Olen lukenut palkkatukiuudistuksesta kaiken, minkä löysin, mutten saa varmaa vastausta, kattaako 100 %:n tuki yhdistyksille kuitenkin työnantajan sivukulut, vaikkeivät alemmat tuet katakaan. Lomarahoja sillä ei edelleenkään voi maksaa. Eli tarvitseeko palkkaavalla yhdistyksellä olla varoja osaan palkasta, vaikka työntekijällä 100 %:n tuki? Viime kesänä tulleen uudistuksen mukaan siis.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on nimeltään 100 prosentin palkkatuki, jos se ei kata työnantajan sivululuja?

Vierailija
2/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*sivukuluja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palkkatukioikeus voimassa missä tahansa kaupungissa vai sitooko se kotipaikkakuntaan? Ilman kuntalisää siis.

Vierailija
4/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (ja työnantajalleni) sanottiin, että 23 %  sivukuluista. Ei ollut puhetta lomarahasta, en edes tiedä saanko sitä. Nyt olen vielä kuntouttavalla, sitten työkokeilussa ja jos tukirahoja vielä syksyllä on alkaa palkallinen työ 100 % palkkatuella.

Vierailija
5/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle (ja työnantajalleni) sanottiin, että 23 %  sivukuluista. Ei ollut puhetta lomarahasta, en edes tiedä saanko sitä. Nyt olen vielä kuntouttavalla, sitten työkokeilussa ja jos tukirahoja vielä syksyllä on alkaa palkallinen työ 100 % palkkatuella.

Onko sinulla siis 100 %:n palkkatuki, jonka lisäksi työnantajan on maksettava vielä sivukuluja "omasta pussista" 77 %?

Vierailija
6/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin parilla sanalla ja vastauksen löysin heti. Miten ihmiset on nykyään noin tyhmiä, etteivät minkäänlaisia tiedonhakutaitoja omaa? En yhtään ihmettele, etteivät töitä saa.

Vierailija
7/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin parilla sanalla ja vastauksen löysin heti. Miten ihmiset on nykyään noin tyhmiä, etteivät minkäänlaisia tiedonhakutaitoja omaa? En yhtään ihmettele, etteivät töitä saa.

Ja fiksuna et voinut paljastaa löytöäsi. Itse luin kaikki läpi, sanottiin, että palkkatuki ei nykyään kata sivukuluja, MUTTA vasta sen jälkeen mainittiin, että yhdistykset esim. voivat edelleen saada 100 %:n palkkatukea. Eli kuuluuko siihen kuitenkin sivukulut myös edelleen? Vastaapa nyt, näsäviisas, minulle tähän, kiitos!

Vierailija
8/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä on yleensäkään kehitetty tällainen systeemi, jossa teet ensin kuukausitolkulla ilmaista työtä ja sitten hetken palkkatyötä ja kohta sama kierros taas alusta? 

Vierailija
9/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja fiksuna et voinut paljastaa löytöäsi. Itse luin kaikki läpi, sanottiin, että palkkatuki ei nykyään kata sivukuluja, MUTTA vasta sen jälkeen mainittiin, että yhdistykset esim. voivat edelleen saada 100 %:n palkkatukea. Eli kuuluuko siihen kuitenkin sivukulut myös edelleen? Vastaapa nyt, näsäviisas, minulle tähän, kiitos!

Kyllä tuohon aivan selkeä vastaus löytyy. Mitä sivuja sä edes olet lukenut tietoa etsiessäsi? Ja mietihän edes vähän mistä sitä tietoa kannattaa lähteä hakea. Siinä sulle vinkki. 

Vierailija
10/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meillä on yleensäkään kehitetty tällainen systeemi, jossa teet ensin kuukausitolkulla ilmaista työtä ja sitten hetken palkkatyötä ja kohta sama kierros taas alusta? 

Siksi, että kaltaiseni osatyökykyiset omaishoitajat saisivat edes pätkän palkkatyötä, kun eivät pysty sitoutumaan kokopäivätöihin omaishoidon ohella, vaikka ovat pakotettuja hakemaan kokopäivätyötä. Alle 400 €/netto oh-tuella kun ei elä.

Vierailija
11/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuen pitäisi kattaa sivukulut. Yllätyksiä voi tulla ja palkkatuki maksetaan palkkakauden jälkeen jopa kuukauden myöhässä.

Sairauden perusteella myönnettävä tuki on pienempi kuin yhdistykselle myönnettävä tuki, joka on 100 %. 

Lomarahoja ei makseta erikseen työnantajalle. Loma kannattaa kaikkien kannalta pitää palkkatukikuukausien aikana. Lomapäivän palkka on sama kuin työpäivän palkka. Kuukausipalkka ei muutu. 

Vierailija
12/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa tietoa 100 %:n palkkatuen sivukuluista nykysääntöjen mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan