Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota laihduttaa? Ei ulkonäkö tai terveys, läski tuntuu olevan ikuista.

Vierailija
04.01.2021 |

Näytän kamalalta, mutta silti se ei motivoi muutokseen.
Eilen kävin pitkän lenkin, mutta illalla vedin loput konvedit.

Kommentit (213)

Vierailija
161/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus makeanhimon tyydyttämiseen riittää aivan hyvin marjarahka.

Voi myös tehdä suklaan makuisen tuorepuuron aamiaiseksi tai välipalaksi. Se maistuu suklaalta mutta on ravitseva eikä sisällä sokeria ja rasvaa siinä määrin kuin suklaapatukka.

Miten tuo puuro tehdään?

Vierailija
162/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi terveys ei olen riittävä syy?

Itse en motivoidu pitkäksi aikaa vain laihduttamisesta ulkonäön vuoksi, jota yritin vuosia. Sitten alkoi tuntumaan kipua polvissa ja isällä todettiin diabetes.

Liikkuminen oman hyvän olon vuoksi (olen ihminen, joka liikkuu itsensä mukavaksi - olen kusipää ja epäsosiaalinen) sekä työkyvyn ylläpidon vuoksi on itselleni tärkeää. Lisää terveitä elinvuosia ja arkisin hyvää fiilistä antaa itselleni motivaatiota?

Se, että jaksaa nousta portaat, käydä kaupassa hikoilematta, ei istu koko iltaa sohvalla niin motivoi. Ei se kiellä silti sitä suklaan syömistä.

En kiellä itseltäni makeaa, liikun ja paino on pudonnut 15kg nyt 10 vuodessa. Olen myös vähemmän kusipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla varmaan on kyse tunnesyömisestä. Makeanhimo voi olla itsetunnon puutetta, masennusta, sisäistä tyhjyyttä, turvattomuutta, ahdistusta. Joillakin herkuttelu on kuulemma lisääntynyt korona-aikana. Yritän itsekin saada sokerin käyttöä kuriin. Joskus aiemmin kokeilin kromia, ja jonkin aikaa ei makeat niin kiinnostaneet. En tiedä oliko ollut kromin puute vai ei.

Vierailija
164/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi terveys ei olen riittävä syy?

Itse en motivoidu pitkäksi aikaa vain laihduttamisesta ulkonäön vuoksi, jota yritin vuosia. Sitten alkoi tuntumaan kipua polvissa ja isällä todettiin diabetes.

Liikkuminen oman hyvän olon vuoksi (olen ihminen, joka liikkuu itsensä mukavaksi - olen kusipää ja epäsosiaalinen) sekä työkyvyn ylläpidon vuoksi on itselleni tärkeää. Lisää terveitä elinvuosia ja arkisin hyvää fiilistä antaa itselleni motivaatiota?

Se, että jaksaa nousta portaat, käydä kaupassa hikoilematta, ei istu koko iltaa sohvalla niin motivoi. Ei se kiellä silti sitä suklaan syömistä.

En kiellä itseltäni makeaa, liikun ja paino on pudonnut 15kg nyt 10 vuodessa. Olen myös vähemmän kusipää.

Minullakaan ei motivoi ulkonäkö, koska se ei ole mitenkään hyvä normaalipainoisenakaan. Ja kivoja vaatteita on tällä hetkellä kaapissani joka kokoon. 

Terveys motivoi ruokavalion noudattamiseen. Noudatan joka ainoa päivä ruokavaliota, jolla pidän atopian ja migreenin poissa. Jos lipsun, ne palaavat heti. Mutta kun ylipainosta ei ole vielä johtunut mitään tuollaista hankaloittavaa terveyshaittaa niin on vähän vaikeaa löytää ennaltaehkäisevää motivaatiota. 

Joskus oli hiivaongelma ja söin noin vuoden niin, että sain sen häädettyä. Sitten sekin terveysongelma katosi. 

Vierailija
165/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon yrittänyt viimeiset 12 vuotta saada painoa putoamaan kaikin mahdollisin metodein. Aina lipsunu takaisin. Mutta puol vuotta sitten päätin aloittaa gluteenittoman ruokavalion, ja nyt painoa on pudonnut 10kg kuin itsestään. Mun diagnoosi on se, että mun aiempi ruokavalio perustui kaikelle vehnä- ja höttöviljap*skalle, että ei ihmekään ettei paino laskenut. Mitään muuta en ole itseltäni siis kieltänyt, paitsi gluteenia sisältävät tuotteet, olen muuten elänyt ”normaalia elämää” ja herkutellut myös

Vierailija
166/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että ihmiset tilailee netistä itselleen loisia laihdutuksen avuksi. Sellainen kun on suolessa niin pitää syödä ihan hitosti, ettei laihdu.

Ihmettelen, ettei lääketieteessä ole alettu miettimään tätä vaihtoehtoa oikeasti laihdutuksen avuksi. Kasvatettaisiin niitä loisia jossain labrassa, että ovat varmasti puhtaita. Geenimuunnellaan niitä vaikka niin, että eivät voi kasvaa liian isoiksi (= eivät vie liikaa kaloreita). Ja jos siitä haluaa eroon laihduttuaan tarpeeksi niin sekin ilmeisesti onnistuu helposti lääkekuurin avulla.

Vierailija
167/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mun vanha ketju nostettu esiin, . Ihan turhaa, aloituksesta 2 kuukautta aikaa ja mun paino noussut 4 kg. Ei tää ikinä onnistu

-ketjun aloittaja -

Mitä teit sen 2 kuukauden ajan?

Vierailija
168/213 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mun vanha ketju nostettu esiin, . Ihan turhaa, aloituksesta 2 kuukautta aikaa ja mun paino noussut 4 kg. Ei tää ikinä onnistu

-ketjun aloittaja -

Elin normaalisti, mutta lisäsin liikuntaa.

Vierailija
169/213 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ketjun aloittaja -

4 kiloa ei välttämättä ole kokonaan rasvakudosta. Helposti voi olla 3 kiloa nestettä jos on syönyt paljon hiilareita tai suolaa. Kilo tai kaksi on helppo lihoa vahingossa jos ei ole kokemusta kaloreiden laskemisesta, kokemusta on😣 laskin noin kuukauden ajan kaloreita ja opin aika paljon. Myös sen ettei pää kestänyt enempää sitä mittaamista.. MUTTA, nyt osaan silmänmääräisesti laskea annoksen kalorit ja olen saanut kevennettyä

Vierailija
170/213 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ketjun aloittaja -

Liikunta on voinut kasvattaa lihaksia ;)

Vinkkinä, vihasta itseä kohtaan ei kannata laihduttaa. Sitten se laihdutus on hyvin varmasti anaalista. Positiivisuudesta saa paremman lähtökohdan

Vierailija
171/213 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö korkeampi riski joutua tehohoitoon koronan vuoksi riitä motivaatioksi?

Laihdutin itse normaalipainoon vuosi sitten ja mieheni tekee nyt samaa tajuttuaan että riskiin sairastua vakavasti voi vaikuttaa ihan itse.

Vierailija
172/213 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa ruokavaliota ei voi liikkua hyväksi. Itsekin joutunut tämän toteamaan kantapään kautta... on helpompi syödä ylimääräiset +500 kaloria kuin kuluttaa ne pois.

Vierailija
173/213 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa kyllä, mutta minua motivoi, että haluan näyttää hyvältä miesystävän silmissä. Vaikka olen itsenäinen nainen, ja tiedän, ettei muita tarvitse yrittää miellyttää.

Olen ollut samassa koossa (koko 40) koko vajaan vuoden suhteen ajan, ja mieheni piti ainakin alussa minua kauniina. Nyt selkeästi on kyllästynyt minuun tai suhteeseen. Hän on alkanut itsekin laihduttaa (lihonut suhteen aikana 5 kg). Taka-ajatus on myös, että jos mies ei tajua enää, että olen upea nainen, niin kunhan saan itseni kuntoon, niin on mahdollisuus löytää joku joka sen tajuaa.

Mulla tavoite ei ole iso: haluan pudottaa yhden vaatekoon. Viimeksi tuossa koossa olen ollut lähes 10 v sitten, ja tiedän, että en laihdu helposti. 3 viikkoa olen ollut 1300 kalorin dieetillä ja kävellyt päivittäin vähintään tunnin. Ihan pientä keventymistä on tapahtunut vain, ja ihan vääristä paikoista - jaloista ja takapuolesta, jotka ovat jo ihan sutjakat. Sen sijaan tukeva keskivartalo kai on tullut jäädäkseen. Pitäisi kai pudottaa painoa 10 kg, että se kaventuisi.

Tänään istun taas himassa yksin kun mies tapaa kavereitaan mielummin kuin minua. Ollaan taas miehen ”kiireiden” vuoksi nähty vain kerran tällä viikolla. Kummasti motivoi tämä vitutus jättämään sen suklaan kauppaan. Pian olen (entistä) upeampi, ja mies, joka ei sitä tajua pelkkää historiaa. Siedän hänen välinpitämättömyyttään laihiksen ajan ja sitten adjö! Voi tulla miehelle jälkikäteen mieleen, että lähes 50 v tavallisen näköinen ja naista kohtaa epähuomaavainen mies ei saakaan sitä haaveilemaansa Sara Sieppiä, ja olisi kannattanut olla tyytyväinen ihan sirpakkaan ja nuorekkaaseen nelikymppiseen, joka pitää itsestään huolta.

Eli kosto on paras motivaattori.

Vierailija
174/213 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnasta pitäisi tulla hyvä olo. Liikunta vapauttaa endorfiineja

Liikunta vapauttaa aivoista endorfiineja, jotka aiheuttavat sitä ihanaa ja hyvää oloa, joka piristää koko päiväksi.

Väittääkö joku tosissaan, että liikunnasta tulee hyvä olo? Iso valhe!

Yhtään ainutta kertaa ei liikunnasta ole tullut hyvä olo, ja uskon, että jokainen niin väittävä valehtelee.

Vierailija
175/213 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, tästä ketjusta tuli nälkä. Muita?

Vierailija
176/213 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnasta pitäisi tulla hyvä olo. Liikunta vapauttaa endorfiineja

Liikunta vapauttaa aivoista endorfiineja, jotka aiheuttavat sitä ihanaa ja hyvää oloa, joka piristää koko päiväksi.

Väittääkö joku tosissaan, että liikunnasta tulee hyvä olo? Iso valhe!

Yhtään ainutta kertaa ei liikunnasta ole tullut hyvä olo, ja uskon, että jokainen niin väittävä valehtelee.

Kyllä minulle ainakin tulee hyvä fiilis liikunnasta. Tänäänkin olisin voinut vaan jatkaa hiihtämistä, jos muita menoja ei olisi ollut. Ihana olla ulkona luonnon keskellä ja edetä vauhdilla, välillä ei niin vauhdilla.

Mistä sinulle tulee hyvä olo?

Vierailija
177/213 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ketjun aloittaja -

Jatka vaan samaan tahtiin. Motivaatio saa ehkä liikkeelle, opittu tapa jatkamaan. Hieman syömistä viilaamalla pitäisi painonkin alkaa laskemaan.

Vierailija
178/213 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva tavoite tuo myös motivaatiota. Se voi olla pyrkimys voida paremmin, saada lisää energiaa tai vaikka jaksaa juosta. Joillekin selkeä kilomääräinen tavoite voi olla parempi.

Itsensä kannattaa myös palkita onnistumisesta.

Mun tavoite on olla upean laiha!

Mutta ei se motivoi tarpeeksi, kun nälkä iskee. Ap

Vierailija
179/213 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikempana et tuki koko kulkuväylää kaupassa ja jalkakäytävällä ja mahdut istumaan paremmin esim. bussin kyytiin. Et joudu könyämään aiton kyytiin ähisten ja puhisten. Tuolit eivät hajoa painosi alla. Miehesi ehkä jaksaa nostaa sinut ilmaan. Fyysiset suoritukset sujuvat helpommin. Elämä muuttuu vaivattomammaksi.

Vierailija
180/213 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ja tärkein laihdutusteko tulee tässä: opettele ajattelemaan, että ansaitset voida paremmin. Itsestään pitävä ihminen tekee fiksuja päivittäisiä valintoja yksinkertaisesti siksi, että hän haluaa itselleen terveyttä ja hyvää oloa.

Mutta en pidä itsestäni. Vihaan itseäni koska painan 100kg. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi