Mistä motivaatiota laihduttaa? Ei ulkonäkö tai terveys, läski tuntuu olevan ikuista.
Näytän kamalalta, mutta silti se ei motivoi muutokseen.
Eilen kävin pitkän lenkin, mutta illalla vedin loput konvedit.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Takaan että alkaa motivaatiota löytyä kun sairastut kakkosdiabetekseen ja rasvamaksaan. Molemmat saattavat sulla jo olla.
Ruokavaliolla eli vähähiilihydraattisella molemmat hoituvat pois.
Mutta jos syöminen on niin kivaa, niin jatka vaan...
Ap:sta en tiedä, mulla on rasvamaksa, eikä se ole saanut mua laihduttamaan.
Mietin että kun diabetes iskee, laihdutanko silloinkasn, vaikka loppuajat laitoksessa liikuntakyvyttömänä, varpaita tai raajoja pois ja kovan kivun vallassa, ei olekaan kiva ajatus...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen muuten karpannut, useammankin kerran. Joka kerta se päättyi siihen, että sain sappikivikohtauksen. Sitten taas pelkkä proteiini ja kasvikset eivät pidä nälkää.
t. aiempi yli satakiloinen
Lääkisläinen vastaa. Se, että olet saanut sappikivikohtauksen ( koliikkimainen kipu alaselässä tai vatsaontelossa) ei tarkoita, että sinun pitäisi luopua kaikkein tehokkaimmasta laihtumisruokavaliosta eli VHH:sta. Sappikivet kertovat, että ruokavaliosi on vähärasvaista, jolloin maksa on tottunut tuottamaan vähemmän sappea kuin tavallisesti. Tällöin ruoan korkea rasvapitoisuus (ruoasta saatu kolesterolipitoisuus) altistaa sappikiville.
Hoito: Osta purifioitua sappisuolokapseleita ja ota niitä ruoan jälkeen. Vatsan suolahappopitoisuutta voit tukea betaiinihydrokloridikapseleilla sekä lipaasi-entsyymeillä. Aloita rasvan tuonti hiilareiden tilalle graduaalisesti, jolloin keholla on aikaa tottua uuteen elämäntapaan.
Ps. Mainitsit, että sinulla on kova suklaanhimo. Tämä kertoo subkliinisesta l-tryptofaanin, magnesiumin tai kromin puutteesta. Jatkuva rasvaisten ruokien himo taas kertoo sapen tuoton vähyydestä maksassa, jolloin rasvaliukoisita vitamiineista on puutetta, mikä johtaa himoon.
Mä olen laihtunut maaliskuun jälkeen 15 kg enkä ole edes laihduttanut. Syy on yksinkertaisesti se, että en ole käynyt lainkaan kaupassa. Tilaan päivittäistavaraostokseni kerran viikossa kotiinkuljetuksella enkä laita tilaukseeni mitään herkkuja. Syön siis vain sitä, mitä kaapeista löytyy eli pääasiassa lihaa, kalaa, kananmunia, maitotaloustuotteita, kasviksia sekä joskus hedelmiä. Jonkin verran syön aamuisin puuroja ja puuron päälle pakastimesta marjoja. Keväällä mulla ei ollut edes hengitysuojaimia vielä, joten kaupassa en käynyt ollenkaan koronan vuoksi. Nyt olisi hengityssuojaimiakin, mutta makeanhimoni on jo mennyt ohi.
Ensimmäinen ja tärkein laihdutusteko tulee tässä: opettele ajattelemaan, että ansaitset voida paremmin. Itsestään pitävä ihminen tekee fiksuja päivittäisiä valintoja yksinkertaisesti siksi, että hän haluaa itselleen terveyttä ja hyvää oloa.
Voisit käydä vierailukäynnillä, jossain eläintehtaassa missä eläimet kärsivät. Sitten pieni tutustumiskäynti teurastamoon. Ja sen jälkeen vielä johonkin valmisruokatehtaaseen. Ennen vanhaan opiskelukavereita oli kesätöissä Saarioisilla eivätkä sen jälkeen valmisruokaan koskeneet.
Suklaassa on paljon magnesiumia, joten paha suklaanhimo voi olla merkki magnesiuminpuutteesta. Magnesiumista on hyötyä esimerkiksi iholle ja hiuksille. Lisäksi magnesiumin määrä putoaa kuukautiskierron toisella puolikkaalla, mikä voi olla syynä monille PMS-oireille. Alkoholi, tee, kahvi ja limut voivat myös pudottaa magnesiumin määrää kehossa.
Jos sinun on pakko saada suklaata, valitse sellainen suklaa, joka sisältää kaakaota vähintään 75 prosenttia. Silloin siinä on enemmän magnesiumia ja vähemmän sokeria. Pähkinöistä saisit kuitenkin vielä enemmän magnesiumia, erityisesti parapähkinöistä. Myös vihreät lehtivihannekset, ruskea riisi, täysjyväleipä ja kurpitsansiemenet ovat hyviä magnesiuminlähteitä.
Jos olet koukussa suklaaseen ja kärsit PMS-oireista, kuten ärtyneisyydestä, päänsärystä ja turvotuksesta, saattaa myös magnesiumlisästä olla hyötyä.
Älä tartu heti suklaaseen - mieliteot voivat johtua elimistön puutostiloista.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ja tärkein laihdutusteko tulee tässä: opettele ajattelemaan, että ansaitset voida paremmin. Itsestään pitävä ihminen tekee fiksuja päivittäisiä valintoja yksinkertaisesti siksi, että hän haluaa itselleen terveyttä ja hyvää oloa.
Mun ajatukset ovat aina "ansaitsen hyvää syötävää / paljon syötävä, koska Elämä on muutenkin inhottavaa"
Se varmaa peri syy, ei kiinnosta pupeltaa mauttomia kasviksia, kun maailmassa on niin paljon hyvää syötävää, josta tulee hyvä mieli
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, millä muilla keinoilla voit helliä itseäsi kuin syömällä. Syömistä itsesäätelyn välineenä käyttävien muu keinovalikoima rapistuu. He alkavat uskoa, että ainoastaan syöminen auttaa niin ilossa kuin surussakin. Se ei tietenkään pidä paikkaansa. Keskustelu, kirjoittaminen, mielekäs tekeminen, liikunta ja monet muut keinot auttavat yli tunnemyllerryksestä ilman ylimääräistä kahtatuhatta kaloria.
Hawajin matkalla.
Mutta 2e suklaalevyyn on vain varaa.
ApVoisiko se motivoida että ensi kesäksi on vähän saanut laihdutettua?
En usko että saan kesäksi - 43kg.
ApKeskustelua seuratessani voin todeta että suurin este on oma asenteesi.
Meinaatko, että kesään mennessä on mahdollista pudottaa 100kg - - - - > 58kg?
No onhan se jo huomattavasti parempi, jos olet kesällä vaikka 80 kiloinen?
Mutta mistä motivaatio? Olen painanut 80kg viimeksi 2014 ja olin nuori 29v.
Ja nyt vanha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ajatukset ovat aina "ansaitsen hyvää syötävää / paljon syötävä, koska Elämä on muutenkin inhottavaa"
Se varmaa peri syy, ei kiinnosta pupeltaa mauttomia kasviksia, kun maailmassa on niin paljon hyvää syötävää, josta tulee hyvä mieli
Ap
Olet siis tunnesyöjä. Ensin pitäisi varmaan tarttua siihen puoleen kiinni, miten reagoida ja käsitellä tunteitaan ilman sitä ruokaa. Kun et tarvitse enää tunteiden käsittelyyn niitä herkkuja (vaan se tapahtuu esim nyrkkeilysäkkiä tai parin pistareita hakkaamalla, maalaamalla tms), alkaa ruoka ja syöminenkin näyttäytyä ihan eri valossa.
Painoa pudonnut 40 kiloa. Jätin jokapäiväisen tissuttelun pois ja herkkuja en enää ole syönyt. Normaaliruokaa kohtuu annoksilla. Ennen en syönyt koskaan salaattia mutta nyt lisännyt puolet lautaselle. Alkoholin jättäminen sujui helpommin kuin irtokarkit, mutta päättäväisyyttä tarvitaan. Lisäksi joka aamu tunnin lenkki. Aluksi lenkkeily tuntui pakkopullalta. Nyt mukavaa kun saanut siitä rutiinin.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö ap mitään pitkäjänteisiä ja vaikeita asioita? Joissa se palkinto on itse asian maaliin saaminen?
Itselläni motivaationa toimii näiden "voittojen" kerääminen.
Johan itsetuntokin koostuu näistä. Jos ei OMASTA MIELESTÄÄN koskaan saavuta mitään niin miten voi olla itsekunnioitusta ollenkaan?
Mitä ihmeen voittoja muuten keräät? Ja mitä pitäisi saavuttaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Dippaa kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet siis tunnesyöjä. Ensin pitäisi varmaan tarttua siihen puoleen kiinni, miten reagoida ja käsitellä tunteitaan ilman sitä ruokaa. Kun et tarvitse enää tunteiden käsittelyyn niitä herkkuja (vaan se tapahtuu esim nyrkkeilysäkkiä tai parin pistareita hakkaamalla, maalaamalla tms), alkaa ruoka ja syöminenkin näyttäytyä ihan eri valossa.
Vihaan liikuntaa enkä todellakaan lähde minnekään julkisille saleille lyllertään tämän näköisenä.
Eka pitäisi laihtua se 43kg,mutta se motivaatio jos jossain per seessä, eikä ainakaa omassani.
Kaikkein paras, kun sitä voisi ostaa kaupasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Dippaa kasviksia.
Kerro jotain uutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vihaan liikuntaa enkä todellakaan lähde minnekään julkisille saleille lyllertään tämän näköisenä.
Eka pitäisi laihtua se 43kg,mutta se motivaatio jos jossain per seessä, eikä ainakaa omassani.Kaikkein paras, kun sitä voisi ostaa kaupasta.
Ap
Sinulla on tekosyys joka asiaan. Kotona voi jumpata, ulkona käydä kävelyllä jne. Löytyy reseptejä kevyestä ruuasta jne. Mutta kun mitään ei voi edes kokeilla.
Suosittelen Dr. Nown innoittamana terapiaa, missä selvitetään mistä oikesti on kysymys. Ongelma on päänsisäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eka pitäisi laihtua se 43kg,mutta se motivaatio jos jossain per seessä, eikä ainakaa omassani.Kaikkein paras, kun sitä voisi ostaa kaupasta.
Ap
Laita vaan luurit korville ja sieltä hyvää musaa tai jotain muuta ohjelmaa niin sitten on mukavempi liikkua ja äläkä välitä muista vaan keskity omaan suoritukseen.
Et sä haluu laiha olla kun ei kerran riitä syyksi lopettaa mässyt.