Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei epävarma mies kelpaa?

Vierailija
09.06.2014 |

Itselleni miehenä ei ole kauheasti väliä jos nainen on arka tai epävarma. Mitä sitten? Kaikilla meillähän on omat itsetunto-ongelmamme, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Miehenä kuitenkin jatkuvasti törmää siihen, että pitäisi olla jonkinlainen itsevarma alfa-uros ja että naiset näkevät vain kaverina jos on jotenkin nössö tai kovin epävarma itsestään. 

Miksi ihmeessä hoetaan että naiset hakevat sielunkumppania jollain inhimillisillä perusteilla ja miehet eivät kykene katsomaan pintaa syvemmälle, kun tuntuu että asia on juuri päinvastoin: miehet saavat pakit heti jos eivät olekaan vahvoja, ihan sama millainen mies muuten on luonteeltaan.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:17"]

Empaattisia naisia. Meitä on erilaisia, ei siinä sen ihmeempää.

[/quote]

Aivan. Ja joillakin on elämäntehtävänään kastroida kaikki läheiset miehet.

Vierailija
82/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:17"]

[/quote]

[/quote]

Ketjun aihe on minkälaisen ihmisen kanssa voisi olla parisuhteessa. Siihen ei pelkkä empatia riitä. Itse voin hyvinkin asettua epävarman ihmisen asemaan ts tuntea empatiaa. En silti halua hänen kanssaan parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:17"]

[/quote]

[/quote]

Ketjun aihe on minkälaisen ihmisen kanssa voisi olla parisuhteessa. Siihen ei pelkkä empatia riitä. Itse voin hyvinkin asettua epävarman ihmisen asemaan ts tuntea empatiaa. En silti halua hänen kanssaan parisuhteeseen.

[/quote]

Joillain miehillä tuntuu olevan sellainen käsitys että naisten pitäisi pariutua heidän kanssaan silkasta säälistä...

Vierailija
84/135 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:35"]

Teen mitä tykkään ja muut mitä uskaltaa. Mietin sitten toiste. Tällä se arkuus on lähtenyt jo nuorena kollina ja lisännyt itsevarmuutta. Neitoja piisasi, kunnes vakiinnuin. Nykyisin ei juuri naiset kiinnosta, ei ole tapeeksi outoja lintuja vapaana. Hyvin on renttu joka hoitaa asiansa kelvannut vakituisenakin ja juuri näiden 'teen mitä huvittaa, mutta olen aina tarpeseen olemassa'-puolien vuoksi olen kuulemma 'sopiva'. Omilla jaloilla vaikka kaulaa myöten suossa, mutta aina eteenpäin. En ole mikään prinssi, enkä renttukaan. Äijä vaan.
 Nainen saa olla  epävarma tai itsevarma. Minulla on voimaa kantaa molemmat kynnyksen yli kiloista riippumatta. En yleisesti arvostele ketään vaan otan kaikki ihmiset vastaan avoimin mielein - en omaa kriteereitä, paitsi inhimillisyys. Siksi tunnen monia ihmisä, ujoja ja itsevarmoja, ja kaikki ovat hienoja ihmisiä ja halattavissa. Ei vika ole katsottavassa, vaan katsojassa. MEitä on mneen junaan ja kaikesta löytyy se kokonaisuuss. Ei partnerin etsiminen ole sitä, että löytää valmiin 'tuotteen'  - ihmisten pitää sopeutua toisiinsa. Voi parkoja jotka hylkäävät toisen heti ensisilmäyksellä tai kuulemalla.  Menettävät mahdollisuuden tutustua moneen hienoon ihmiseen. Itsevarmuus ja ylpeys ovat ihan eri asioita.

Toimiva suhde ei voi alkaa sanoilla - ''Minä haluan toisen olevan...''

[/quote]
Helvetti, kun voi ihan anonyymi ihminen pelastaa yhden ihmisen päivän. :) Ihana lukea joskus tällaisiakin eikä ainaisia vaatimuksia, mihin pitäisi yhden ihmisen taipua kelvatakseen. 

Hieno mies. 

Vierailija
85/135 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joillain miehillä tuntuu olevan sellainen käsitys että naisten pitäisi pariutua heidän kanssaan silkasta säälistä...

[/quote]

Joillain naisilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että työiässä olevien miesten pitäisi kustantaa naisten porsiminen ja muu elämä vastikkeettomina tulonsiirtoina tai puolustaa maata, kun ryssä vyöryy rajalla. Miksi?

[/quote]

Ehei, itse asiassa minä (tuo alkuperäinen) ansaitsen 2x niin paljon kuin mieheni (joka on myös suurituloinen), enkä todellakaan ole ollut kolmen vuoden vanhempainvapailla. Armeijaan olen nyt liian vanha (vaikka edelleen kuntotestien mukaan pääsisinkin "combat trainingiin" useamman maan armeijoissa). Minä pidän huolen itsestäni, fyysisesti, taloudellisesti ja psyykkisesti - ja odotan samaa myös muilta ympärilläni olevilta. Ressukoita - miehiä ja naisia - säälin mutten jaksa viettää heidän kanssaan aikaa edes säälistä.

Vierailija
86/135 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:57"]

--

Ehei, itse asiassa minä (tuo alkuperäinen) ansaitsen 2x niin paljon kuin mieheni (joka on myös suurituloinen), enkä todellakaan ole ollut kolmen vuoden vanhempainvapailla. Armeijaan olen nyt liian vanha (vaikka edelleen kuntotestien mukaan pääsisinkin "combat trainingiin" useamman maan armeijoissa). Minä pidän huolen itsestäni, fyysisesti, taloudellisesti ja psyykkisesti - ja odotan samaa myös muilta ympärilläni olevilta. Ressukoita - miehiä ja naisia - säälin mutten jaksa viettää heidän kanssaan aikaa edes säälistä.

[/quote]

Eli toisin sanoen olet yhtä ankara muille kuin olet itsellesi? 
En nyt ota kantaa enää edes tuohon "saako mies olla epävarma" kysymykseen. Sen sijaan jäi kiinnostamaan tuo ankaruutesi. Että ihminen ei kelpaa edes seuraksi, jos hän ei pidä itseään yhtä hyvässä iskussa kuin sinä? 

Jessus. Kuulostaa välillä että puhuisimme näissä keskusteluissa ihmisten sijaan autoista. 

Vierailija
87/135 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:06"]

--

[/quote]

Eli toisin sanoen olet yhtä ankara muille kuin olet itsellesi? 
En nyt ota kantaa enää edes tuohon "saako mies olla epävarma" kysymykseen. Sen sijaan jäi kiinnostamaan tuo ankaruutesi. Että ihminen ei kelpaa edes seuraksi, jos hän ei pidä itseään yhtä hyvässä iskussa kuin sinä? 

Jessus. Kuulostaa välillä että puhuisimme näissä keskusteluissa ihmisten sijaan autoista. 

[/quote]

Viestini oli vastaus edelliselle, eli suosittelen lukemaan sen siinä kontekstissa. En odota mitään keneltäkään vaan pidän itse itsestäni huolen. Enkä tosiaan hakeudu - ystäviksi tai parisuhteeseen, sukulaisia ei luonnollisesti voi valita - vapaa-aikanani ihmisten seuraan, jotka vain ottavat, odottavat minun auttavan heitä, eivätkä anna minulle mitään. En jaksa, elämä on liian lyhyt. Olen ammatissa, jonka päätehtävä on auttaa muita, ja autankin. Uskon myös että yhteiskunnan pitää auttaa heikompia ja vähäosaisia (verorahojen ja muiden toimien kautta) ja olen valmis antamaan omastani siihen. Mutta omassa yksityisessä elämässäni, en jaksa olla ainoastaan antavana osapuolena. Ja siitähän tässä keskustelussa on kyse; ihmisten kaikkein yksityisimmistä valinnoista.

Vierailija
88/135 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa ei taaskaan ihmetytä yhtään, miksi Suomessa on niin paljon pahoinvointia, katkeruutta ja yksinäisyyttä. Epävarma mies joutuu jo erittäin nuorena persoonansa takia sellaiseen lyttäykseen, että siitä on vaikea enää nousta. Mahdollisuutta korjaaviin ihmissuhteisiin ei koskaan tule, kun toiset pitävät sinua heikkona, "riippakivenä" ja "terapoitavana".

Vierailija
89/135 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä tässä ap:n kuvaamassa asetelmassa on vielä sekin, että naisia kiehtoo teeskennelty kovuus, vaikka olisi silkkoa sisällä. Naapurissani asui tällainen kovismies, joka sitten usein riehuttuaan lopulta vollotti kuin pahaonen kakara (äänet kuuluivat öisin seinistä häiritsevästi läpi). Itse olen ehkä nössö, mutta en ole itkenyt vuosikausiin, saati loukannut ja sitten parkunut perään.

Vierailija
90/135 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se niin on, että harvassa ne ihmiset on jotka voi sanoa ettei ole ikinä mistään epävarmoja... Että itselleni "kelpaa" epävarmakin mies, sillä lähes jokainen jostain on joskus epävarma. Mutta taasen sellaista en haluaisi kumppaniksi, jolla ei ole mistään omia mielipiteitä eli ns. joo joo mies. Kiltti saa ja pitääkin olla, rentuista en pidä. Sellainen joka arvostaa minua ja kohtelee hyvin. Ja sellaisesta ominaisuudesta miehessä pidän joka tietää (ainakin yleensä) mitä tahtoo. Täydellisiä ihmisiä ei ole olemassakaan, enkä sellaista haluaisikaan :D

Vierailija
91/135 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. toi mummomafian Kristoffer olis hetero ja musta kiinnostunut niin kyllä lämpenisin koska olen itsekin aika samanlainen. Mutta riippuu niin paljon miten se epävarmuus ilmenee. Jotkut näyttää epävarmuutensa olemalla kieroja, mustasukkaisia, kontrolloivia, kylmiä, välinpitämättömiä, pettää yms. Eli on monenlaista epävarmuutta. Itseään yritän vaan suojella..

Vierailija
92/135 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:06"]

En odota mitään keneltäkään vaan pidän itse itsestäni huolen. Enkä tosiaan hakeudu vapaa-aikanani ihmisten seuraan, jotka vain ottavat, odottavat minun auttavan heitä, eivätkä anna minulle mitään. En jaksa, elämä on liian lyhyt. Olen ammatissa, jonka päätehtävä on auttaa muita, ja autankin. Mutta omassa yksityisessä elämässäni, en jaksa olla ainoastaan antavana osapuolena. Ja siitähän tässä keskustelussa on kyse; ihmisten kaikkein yksityisimmistä valinnoista.
[/quote]
Toinen ei koe saavansa epävarmalta ihmiseltä mitään. Minä taas olen saanut enemmän kuin keneltäkään.
Vuosi sitten kohtasin miehen, jonka epävarmuus toki alkoi pian ärsyttämään. Mutta sitä ennen hän oli jo ehtinyt tekemään hyvän ensivaikutelman. Ja vaikka epävarmuus ärsytti, niin muulla käytöksellään hän jatkoi sydämeni sulattamista. Työn puolesta olimme väkisinkin tekemisissä, mutta ei se mitenkään väkinäistä ollut, vaan tulimme erinomaisesti juttuun.
Työyhteistyömme on jo takana päin. Ja jälkeenpäin olen huomannut, miten hänen vaikutuspiirissään sain sellaista henkistä pääomaa, jota en ole koskaan ennen kokenut. Hän rohkaisi minua ajattelemaan asioita, joita en ole uskaltanut ajatella. Hän loi ilmapiirin, joka muutti minua ihmisenä.
Olen hänelle ikuisesti kiitollinen siitä, että hän tuli elämääni. En voi mitenkään allekirjoittaa sitä, että epävarman ihmisen seurassa joutuisi olemaan vain antavana osapuolena.

Vierailija
93/135 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista tässä on se että vaasan hovioikeus ei antanut painoarvoa nuorimpien lasten puheille. Kun taas turun hovioikeus antoi voimakkaan arvon tuomitessaan seksuaalirikoksista.

Vierailija
94/135 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 20:44"]Erikoista tässä on se että vaasan hovioikeus ei antanut painoarvoa nuorimpien lasten puheille. Kun taas turun hovioikeus antoi voimakkaan arvon tuomitessaan seksuaalirikoksista.
[/quote]

Tulipas väärään ketjuun :)

Vierailija
95/135 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että huono itsetunto ja epävarmuus on vain totaalinen turn-off. Enkä kaipaa elämääni mitään itsetunto-ongelmaista ihmistä, joka kamppailee jatkuvasti asian kanssa, se kun heijastuu ihan kaikkeen. Ihmisellä pitää olla hyvä olla itsensä kanssa, että on hyvää seuraa muillekin.

Vierailija
96/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kun nyt ensin tajuaisitte, että suurin osa teistä on tavan tallaajia kuin miehistäkin. Jos ei kelpaa niin ruvetkaa lesboiksi tai sinkuiksi. Erikoista on biologia kun homo sapiensissa mies on keskimäärin dorka ja pienimunainen, naaras taas useimmin (omasta mielestään) kaunis fiksu ja aina vaan yhtä tiukkatavarainen. :)

Äärimmäisen vituttava piirre naisessa se kun luulevat olevansa sillä varjolla ylimaallisen parempia kun housussa on märkivä karvalompsa.

Vierailija
97/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei kelpaa epävarma mies, koska oon omat epävarmuuteni työstänyt jo ja nyt en ala enää toiselle terapeutiksi.

Epävarmimmilla ystävilläni on tasan poikkeuksetta yhtä epävarmat miehet. Yhdessä he ovat onnellisen mustasukkaisia ja ripustautuvia, ja kun molemmat on yhtä mustasukkaisia sekä ripustautuvia, yhteiselo sujuu mukavasti.

Näin ollen olen sitä mieltä, että ap:n väite on potaskaa.

Vierailija
98/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:28"]

No mulle ei kelpaa epävarma mies, koska oon omat epävarmuuteni työstänyt jo ja nyt en ala enää toiselle terapeutiksi.

Epävarmimmilla ystävilläni on tasan poikkeuksetta yhtä epävarmat miehet. Yhdessä he ovat onnellisen mustasukkaisia ja ripustautuvia, ja kun molemmat on yhtä mustasukkaisia sekä ripustautuvia, yhteiselo sujuu mukavasti.

[/quote]

Kummasti epävarmat naiset kuitenkin kelpaa sulle ystäviksi...

Vierailija
99/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:28"]

[/quote]

Kummasti epävarmat naiset kuitenkin kelpaa sulle ystäviksi...

[/quote]

Kyllä. Jos sinulla joskus olisi ollut parisuhde, ymmärtäisit että ystävyydellä ja parisuhteella on iso ero.

Vierailija
100/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reipas ja räväkkä nuori nainen, taipuvainen nopeaan toimintaan ja temperamenttisuuteen.

Haluan tasavertaisen kumppanin rinnalle. Ujo ja epävarma jäisi tahtomattanikin varmaan jalkoihin ja siitä tulisi molemminpuolin vain pahaa mieltä :( Omalle räiskyvyydelleni kun en oikein voi mitään. Toisaalta voisihan se rauhallinen mies tasapainottaa minua, mutta äitini sanoin: "Sinä tarvitset miehen joka osaa sanoa sinulle EI ;)"

Tv. Tuleva Justiina 23-vuotta