Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei epävarma mies kelpaa?

Vierailija
09.06.2014 |

Itselleni miehenä ei ole kauheasti väliä jos nainen on arka tai epävarma. Mitä sitten? Kaikilla meillähän on omat itsetunto-ongelmamme, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Miehenä kuitenkin jatkuvasti törmää siihen, että pitäisi olla jonkinlainen itsevarma alfa-uros ja että naiset näkevät vain kaverina jos on jotenkin nössö tai kovin epävarma itsestään. 

Miksi ihmeessä hoetaan että naiset hakevat sielunkumppania jollain inhimillisillä perusteilla ja miehet eivät kykene katsomaan pintaa syvemmälle, kun tuntuu että asia on juuri päinvastoin: miehet saavat pakit heti jos eivät olekaan vahvoja, ihan sama millainen mies muuten on luonteeltaan.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:50"]

Epävarmojen ja huonon itsetunnon omaavien miesten kanssa kaikki on niin hankalaa. Yleensä tuollainen mies ei osaa tai pysty edes puhumaan ja kuuntelemaan palautetta suoraan, vaan on herkkähipiäinen mielensäpahoittaja jolle ei kärsi mistään huomauttaa ja joka kuvittelee mielessään mitä vastapuoli milloinkin ajattelee. Lisäksi juuri noista epävarmoista miehistä kehkeytyy usein aikaa myöten mustasukkaisia toisen elämän rajoittajia, jotka kieltävät tai vähintäänkin vittuilemalla mitätöivät toiselta kaiken kivan.

[/quote]

Oho, kuvailit just mun miehen! Se on juuri näin. Tuo herkkähipiäisyys on jotain niiiin ärsyttävää!

Vierailija
42/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:03"]

Vastaan vain omasta puolestani. Minulle ei "kelpaa", koska olen itse ujo ja epävarma, ja samanlaisen miehen kanssa tulee tosi vaivautunutta ja hiljaista. Ei homma vaan etene mihinkään. Tavallaan oman arkuuteni takia tarvitsen sellaista alfaurosta suojelijakseni ja homman eteenpäin viejäksi. 

[/quote]

Eli sinullakin on niin, että itse voit olla epävarma ja ottaa sen alfa-uros-suojelijan, mutta jos mies on kasvanut epävarmaksi, niin eipä kukaan enää huoli. Ihmettelen vaan että miksi miehiä sitten syytetään seksismistä kaikenlaisten pikkujuttujen perusteella ja miksi miesten väitetään olevan niitä pinnallisia? Herätys naistenlehdet ym?

[/quote]

Kyllä kukaan varmasti huolii, mutta kuten joku hyvin täällä sanoi, suhteeseen tarvitaan tasapainoa luonteiden välille, ja jos nainen on ujo ja arka, niin tasapainoksi tarvitaan toisenlainen mies. Muuten tulee vähän liian arkaa nyhjäämistä koko elämästä. Mä olen esim. niin arka, etten pystyisi ikinä menemään mihinkään matkalle ilman miestä tai kaveria, joka osaa hoitaa puhumiset, ruokien tilaamiset yms, ja jos mieskin olisi samanlainen arkajalka, siinähän istuttaisiin vaan kotona pitkästymässä.

Mutta tiedän kyllä monia epävarmoja miehiä joilla on naisystävä tai vaimo, eli kyllä ne joillekin kelpaa. Ehkä niille naisille, jotka itse pystyvät ottamaan enemmän aktiivista roolia, ovat sosiaalisia jne. 

[/quote]

Ja muita vaihtoehtojahan ei ole kuin istua torttunsa päällä ja sen omistajuuden perusteella olla oikeutettu heittämään vastuu muille? Että mua säälittää ne "alfamiehet" jotka kokee elämäntehtäväksi "suojella" säälittävää hiirulaista ja vetää sitä perässä kuin kivirekeä vain siksi, että sillä on söötti pillu housuissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ylipäätään kestä epävarmoja ihmisiä, kumppaneina tai ystävinä ainakaan. Niitä pitää koko ajan olla paapomassa ja vahvistamassa niiden itsetuntoa ja ties mitä, en minä mikään terapeutti ole.

Vierailija
44/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:29"]

Oletko muuten itse varmasti hetero?

[/quote]

Suvaitsevaista? Koska perin epävarmuuden vanhemmiltani ja koska minua on kiusattu käytännössä koko peruskoulun ajan, minun täytyy olla homo koska olen tällainen epävarma nössö aikuisenakin?

[/quote]

Naisten mielestä homot ovat säälittäviä, mutta lesbot ovat vain seksuaalisesti avoimia. Ja nössöt miehet ovat homoja kun taas nössöt naiset ovat sööttejä typyjä jotka oikeutetusti tarvitsevat Alfa-miestä itselleen.

Vierailija
45/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:02"]

Minä en ylipäätään kestä epävarmoja ihmisiä, kumppaneina tai ystävinä ainakaan. Niitä pitää koko ajan olla paapomassa ja vahvistamassa niiden itsetuntoa ja ties mitä, en minä mikään terapeutti ole.

[/quote]

Et kestä erilaisuutta? Oletko heikko ja epäempaattinen?

Vierailija
46/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:03"]

Vastaan vain omasta puolestani. Minulle ei "kelpaa", koska olen itse ujo ja epävarma, ja samanlaisen miehen kanssa tulee tosi vaivautunutta ja hiljaista. Ei homma vaan etene mihinkään. Tavallaan oman arkuuteni takia tarvitsen sellaista alfaurosta suojelijakseni ja homman eteenpäin viejäksi. 

[/quote]

Eli sinullakin on niin, että itse voit olla epävarma ja ottaa sen alfa-uros-suojelijan, mutta jos mies on kasvanut epävarmaksi, niin eipä kukaan enää huoli. Ihmettelen vaan että miksi miehiä sitten syytetään seksismistä kaikenlaisten pikkujuttujen perusteella ja miksi miesten väitetään olevan niitä pinnallisia? Herätys naistenlehdet ym?

[/quote]

Kyllä kukaan varmasti huolii, mutta kuten joku hyvin täällä sanoi, suhteeseen tarvitaan tasapainoa luonteiden välille, ja jos nainen on ujo ja arka, niin tasapainoksi tarvitaan toisenlainen mies. Muuten tulee vähän liian arkaa nyhjäämistä koko elämästä. Mä olen esim. niin arka, etten pystyisi ikinä menemään mihinkään matkalle ilman miestä tai kaveria, joka osaa hoitaa puhumiset, ruokien tilaamiset yms, ja jos mieskin olisi samanlainen arkajalka, siinähän istuttaisiin vaan kotona pitkästymässä.

Mutta tiedän kyllä monia epävarmoja miehiä joilla on naisystävä tai vaimo, eli kyllä ne joillekin kelpaa. Ehkä niille naisille, jotka itse pystyvät ottamaan enemmän aktiivista roolia, ovat sosiaalisia jne. 

[/quote]

Ja muita vaihtoehtojahan ei ole kuin istua torttunsa päällä ja sen omistajuuden perusteella olla oikeutettu heittämään vastuu muille? Että mua säälittää ne "alfamiehet" jotka kokee elämäntehtäväksi "suojella" säälittävää hiirulaista ja vetää sitä perässä kuin kivirekeä vain siksi, että sillä on söötti pillu housuissa!

[/quote]

Ei tarvi sääliä, useimmiten nämä on win-win tilanteita. Mies nauttii kun saa olla toiselle sankari ja nainen ihailee, ja nainen nauttii kun pystyy kokemaan miehen takia elämässä paljon enemmän kuin arkana itsenään muuten pystyisi. 

Ei oma mieheni ainakaan koe miksikään kivireen perässä vetämiseksi minun arkuuttani, vaan päinvastoin hän tykkää siitä että saa päättää asiat ja olla aloitteellinen, olla aika pitkälle perinteisessä miehen ja perheen pään roolissa. Mies vie ja minä vikisen, ja molemmat tykkää :)

Vierailija
47/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai siitä, millä tavalla mies on epävarma. Jos on joka elämänalueella, työelämässä ja ihmissuhteissa, niin onhan se naiselle rasittavaa. Vie ihan oikeasti energiaa, jos toista pitää koko ajan tsempata, kannustaa ja työntää ikään kuin eteenpäin. Kumppania ei pitäisi käyttää minään ilmaisena terapeuttina. Eli jos itsellä on jotain vakavia itsetunto-ongelmia, niin ne pitäisi hoidattaa ihan ammatti-ihmisellä.

Vierailija
48/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Et kestä erilaisuutta? Oletko heikko ja epäempaattinen?

[/quote]

Eihän tuossa sanottu, ettei kestetä erilaisuutta, vaan ettei kestetä epävarmoja ihmisiä.

Vierailija
49/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin itsevarma mies, mutta sitten tapasin naisen joka mitätöi, arvosteli, syyllisti, vaati ja vittuili niin paljon että itsevarmuudestani on jäljellä muisto vain.

Vierailija
50/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus epävarma poikaystävä. Se projisoi minuun kaikki vikansa ja yrittää yhä edelleen uskotella itselleen, että kaikki ne ongelmat olivat minussa eivätkä hänessä. (Kummasti minä elän upeaa, harmonista perhe-elämää ja hän tarpoo itseaiheutetuissa kriiseissä.) Mutta siis: epävarma mies voi olla huono kumppani myös siksi, että ei välttämättä elä tyytyväisenä siihen epävarmuuteensa ja ole sinut itsensä kanssa, vaan oireilee sitä häpeäänsä hyvinkin alkeellisesti ulospäin.

Vierailija
51/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:11"]

Mulla on epävarma mies ja se epävarmuus on yksi tehokkaimmista seksintappajista. Vaikka on komea ja mukava, mutta kun on epävarma nössö (siihen päälle vielä marttyyrinen), niin ei kiihota ollenkaan.

[/quote]

Tämä!! Höyryynnyin kerran sänkyyn tuollasen epävarman nössön kanssa eikä hommasta tullut mitään kun mies ei ollut yhtään varma mitä laitetaan minnekin eikä siitä säätämisestä ja sähläämisestä tullut loppua. Että ei ne anteeksikunolenolemassa-tyypit kovin haluja herätä.

Vierailija
52/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus asiassa on, että miehet ja naiset pelaavat eri säännöillä: sukupuolia arvotetaan erilaisten mittapuiden mukaan, tietyt ominaisuudet ovat toisilla arvostettuja, toisilla huonoja. Kovasti naistutkijat haluavat tätä vastaan puhua, mutta tottahan se on.

Mies ei missään nimessä saa olla epävarma, toisin kuin nainen. Jos olet mies, kurista epävarmuutesi, sillä se on yksinkertaisesti väärä ominaisuus. Ainoastaan tätä kautta voit joskus kelvata naisille.

Nainen taas ei parisuhteeseen ja naimisiin päästäkseen saa olla esimerkiksi liian miehekäs tai liian kevytkenkäinen. Miehet eivät todellakaan arvosta äijäimäisiä naisia tai sellaisia, jotka on kellistetty pahimmillaan jo kymmenien muiden miesten toimesta aikaisemmin.

Tämän yksinkertaisen asian kun sisäistää, sujuu elämäkin paremmin.

Vielä kerraten: individualismi ja suvaitsevaisuus ovat oikeastaan valetta. On olemassa ominaisuuksia, joita yksilöllä ei vain saa olla. Nämä ominaisuudet riippuvat osittain sukupuolesta. Mies ei saa olla epävarma, nainen ei saa olla kevytkenkäinen.

Sisäinen rauha saavutetaan, kun lopetetaan naurettava sekä harhaanjohtava jauhaminen, myönnetään tosiasiat ja eletään niiden mukaan.

Vierailija
53/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:10"]

Itse olin itsevarma mies, mutta sitten tapasin naisen joka mitätöi, arvosteli, syyllisti, vaati ja vittuili niin paljon että itsevarmuudestani on jäljellä muisto vain.

[/quote]

Älä taivu, itsevarma mies jättää tuollaisen heikon päällepäsmärin.

Vierailija
54/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:22"]

Sosiaalisesti olet epävarma? Vai yleisesti ihan kaikessa eli mihinkään et kykene ilman "työnjohtajaa"?

Oletko kuullut, että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa? Ja täydentävät toisiaan.

Eli rupeepas sillä silmällä katselee, sellaista pirttihirmua, maatalonemäntää, jo hieman iäkkäämpää naisihmist, joka palvelualttina haluaa "miehen" passattavakseen tms. vastaavaa.

Kapakoistakin varmaan löytyy niitä ikääntyneitä baarikukkasia, joille kelpaa sielunkumppanit jo ekan tuopillisen keskustelujen jälkeen <3

[/quote]

Kyllä mä nyt omat työni kykenen hoitamaan ja olen ihan taitavakin ammatissani, mutta monet sosiaaliset tilanteet pelottaa ja kuulemma esim. punastelen usein kun joku alkaa puhua minusta. Pelkään vain kuollakseni huomion keskipisteenä olemista ja sitä että jotenkin nolaan itseni tai sanon jotain tyhmää. On mulla pari ystävää, joiden kanssa osaan olla rennommin, mutta muiden kanssa on vaikeaa.

Mutta noista naisvaihtoehdoista... homoilukin alkaa kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta noihin verrattuna :D

[/quote]

Rupeet siis sinäkin pinnalliseksi, kun ei maatalonemännät ja kulahtaneet baarisiskot kelpaa:O

Saako olla edes läski tai siis runsaat muodot omaava tyttönen?

Olet tainnut etsiä naista itseäsi ylempää. Ihmisissä on tasoeroja ja harvoin lääkäri sopii yhteen putkimiehen kanssa vaikka periaatteessa samantapaisia röörimokareita ovatkin...

Ja noita sosiaalisia tilanteitakin voi treenata ja iän myötä helpottuvat luonnostaan.

[/quote]

Niin siis olen pinnallinen kun ei kelpaa pirttihirmu tai alkoholisti?

Vierailija
55/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:22"]

Sosiaalisesti olet epävarma? Vai yleisesti ihan kaikessa eli mihinkään et kykene ilman "työnjohtajaa"?

Oletko kuullut, että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa? Ja täydentävät toisiaan.

Eli rupeepas sillä silmällä katselee, sellaista pirttihirmua, maatalonemäntää, jo hieman iäkkäämpää naisihmist, joka palvelualttina haluaa "miehen" passattavakseen tms. vastaavaa.

Kapakoistakin varmaan löytyy niitä ikääntyneitä baarikukkasia, joille kelpaa sielunkumppanit jo ekan tuopillisen keskustelujen jälkeen <3

[/quote]

Kyllä mä nyt omat työni kykenen hoitamaan ja olen ihan taitavakin ammatissani, mutta monet sosiaaliset tilanteet pelottaa ja kuulemma esim. punastelen usein kun joku alkaa puhua minusta. Pelkään vain kuollakseni huomion keskipisteenä olemista ja sitä että jotenkin nolaan itseni tai sanon jotain tyhmää. On mulla pari ystävää, joiden kanssa osaan olla rennommin, mutta muiden kanssa on vaikeaa.

Mutta noista naisvaihtoehdoista... homoilukin alkaa kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta noihin verrattuna :D

[/quote]

Rupeet siis sinäkin pinnalliseksi, kun ei maatalonemännät ja kulahtaneet baarisiskot kelpaa:O

Saako olla edes läski tai siis runsaat muodot omaava tyttönen?

Olet tainnut etsiä naista itseäsi ylempää. Ihmisissä on tasoeroja ja harvoin lääkäri sopii yhteen putkimiehen kanssa vaikka periaatteessa samantapaisia röörimokareita ovatkin...

Ja noita sosiaalisia tilanteitakin voi treenata ja iän myötä helpottuvat luonnostaan.

[/quote]

No ei mielellään kauhean lihavaa, kun itse pidän kunnostani hyvää huolta. On tullut joskus kokeiltua baari-illan jälkeen oikein runsaan tyttösen kanssa, ja eipä ottanut eteen...

Vierailija
56/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:51"]

Riippuu kai siitä, millä tavalla mies on epävarma. Jos on joka elämänalueella, työelämässä ja ihmissuhteissa, niin onhan se naiselle rasittavaa. Vie ihan oikeasti energiaa, jos toista pitää koko ajan tsempata, kannustaa ja työntää ikään kuin eteenpäin. Kumppania ei pitäisi käyttää minään ilmaisena terapeuttina. Eli jos itsellä on jotain vakavia itsetunto-ongelmia, niin ne pitäisi hoidattaa ihan ammatti-ihmisellä.

[/quote]

Ei kai se ole mikään miehen velvollisuus hoitaa omia ongelmiaan naisen takia. Eikä myöskään naisen pidä ryhtyä miksikään marttyyriterapeutiksi jos ei halua.

Vierailija
57/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:11"]

Mulla on epävarma mies ja se epävarmuus on yksi tehokkaimmista seksintappajista. Vaikka on komea ja mukava, mutta kun on epävarma nössö (siihen päälle vielä marttyyrinen), niin ei kiihota ollenkaan.

[/quote]

Tämä!! Höyryynnyin kerran sänkyyn tuollasen epävarman nössön kanssa eikä hommasta tullut mitään kun mies ei ollut yhtään varma mitä laitetaan minnekin eikä siitä säätämisestä ja sähläämisestä tullut loppua. Että ei ne anteeksikunolenolemassa-tyypit kovin haluja herätä.

[/quote]

Miksi et itse laittanut mieleisiä osia minne halusit? Makasit vain alla ja annoit ohjeita?

Vierailija
58/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli epävarma itsestään alkuaikoina, mutta niin olin minäkin. Olen aika arka ja ujo muutenkin, mutta pidän sitä muissa viehättävänä. Ujous on söpöä.

Vierailija
59/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous on ihan ok. Itse tykkään ujoista ihmisistä, koska he ovat niitä kaikkein rauhallisimpia yksilöitä. Ujot naisen on ihania.

Vierailija
60/135 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse epävarma, ja epävarman miehen kanssa on kuin vetäisi sosiaalista kivirekeä... Miksi tekisin elämästäni tarpeettomasti hankalaa? Ennemminkin miettisin - jos olisin siis jo aikuinen mutta epävarma ihminen - mitä voisin tehdä itsevarmuuteni kehittämiseksi. Ei ole muiden ihmisten vastuulla rueta "omaishoitajaksi" epävarmoille aikuisille ihmisille.