Miksei epävarma mies kelpaa?
Itselleni miehenä ei ole kauheasti väliä jos nainen on arka tai epävarma. Mitä sitten? Kaikilla meillähän on omat itsetunto-ongelmamme, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Miehenä kuitenkin jatkuvasti törmää siihen, että pitäisi olla jonkinlainen itsevarma alfa-uros ja että naiset näkevät vain kaverina jos on jotenkin nössö tai kovin epävarma itsestään.
Miksi ihmeessä hoetaan että naiset hakevat sielunkumppania jollain inhimillisillä perusteilla ja miehet eivät kykene katsomaan pintaa syvemmälle, kun tuntuu että asia on juuri päinvastoin: miehet saavat pakit heti jos eivät olekaan vahvoja, ihan sama millainen mies muuten on luonteeltaan.
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:01"]
Itse olen reipas ja räväkkä nuori nainen, taipuvainen nopeaan toimintaan ja temperamenttisuuteen.
Haluan tasavertaisen kumppanin rinnalle. Ujo ja epävarma jäisi tahtomattanikin varmaan jalkoihin ja siitä tulisi molemminpuolin vain pahaa mieltä :( Omalle räiskyvyydelleni kun en oikein voi mitään. Toisaalta voisihan se rauhallinen mies tasapainottaa minua, mutta äitini sanoin: "Sinä tarvitset miehen joka osaa sanoa sinulle EI ;)"
Tv. Tuleva Justiina 23-vuotta
[/quote]
Niin ja silti äänekkäille alfoille ei ole koskaan tuottanut vaikeutta ottaa hiljaista naista. Miksi mies ei voi olla "jäljessä" naisen kanssa, mutta nainen voi olla jäljessä miehen kanssa? Eikö ole yhtään outoa että olette kyvyttömiä tällaiseen suhteeseen, kun se toisille on ihan no-big-deal. Täällähän monet epävarmat naiset ovat nimenomaan ilmoittaneet, etteivät voisi olla epävarman miehen kanssa, koska jonkun pitää pystyä ottamaan roolia suhteessa. Kuulemma epävarma mies myös tartuttaa epävarmuuden naiseenkin ja sitten naisella on paha olla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:28"]
No mulle ei kelpaa epävarma mies, koska oon omat epävarmuuteni työstänyt jo ja nyt en ala enää toiselle terapeutiksi.
Epävarmimmilla ystävilläni on tasan poikkeuksetta yhtä epävarmat miehet. Yhdessä he ovat onnellisen mustasukkaisia ja ripustautuvia, ja kun molemmat on yhtä mustasukkaisia sekä ripustautuvia, yhteiselo sujuu mukavasti.
Näin ollen olen sitä mieltä, että ap:n väite on potaskaa.
[/quote]
Kummasti epävarmat naiset kuitenkin kelpaa sulle ystäviksi...
[/quote]
Kyllä. Jos sinulla joskus olisi ollut parisuhde, ymmärtäisit että ystävyydellä ja parisuhteella on iso ero.
[/quote]
A) Et selvästikään ole patoutumiasi kauhean hyvin työstänyt kun tunnet tarvetta vittuilla näsäviisaasti tuntemattomille netissä
B) Minkä ihmeen takia sä et ole terapeutti niille ystävillesi, mutta parisuhteessa sun pitäisi ottaa se rooli?
[/quote]
a) no, sinä aloitit typerällä väitteellä että ystäväksi "kelpaaminen" jotenkin rinnastuisi parisuhteeseen kelpaamiseen.
b) Voin ollakin terapeutti ystävilleni - välillä. Kuunnella ja auttaa muutaman tunnin kerran viikossa ja mennä kotiin. En vain suunnittele herääväni joka aamu terapoitavan vierestä enkä halua rakentaa yhteistä elämää ja tulevaisuutta sellaisen ihmisen vierellä ja aisaparina, jota lähtökohtaisesti joudun tukemaan. Niitä tulee parisuhteessa niitä aikoja kuitenkin, kun toista joutuu kannattelemaan, molemmin puolin, niin pakkoko niitä lisäpainoja on heti lähtökohdaksi tempaista mukaan.
Kelpaahan. Kaikki poikaystäväni ovat olleet jostain asioista epävarmoja. Varmasti kaikki ihmiset ovat. Luonne kokonaisuutena ratkaisee.
Minun mieheni on epävarma, usein jopa pelokas. Mutta hän myös pitää minua maailman kauneimpana, on joka päivä tyytyväinen saatuaan minut eikä koskaan pettäisi.
Olen aina kammoksunut dynaamisia pleijereitä. Kaikille naisille ujot ja kiltit miehet vaan, se muuttaa koko elämänne. :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:17"]
Empaattisia naisia. Meitä on erilaisia, ei siinä sen ihmeempää.
[/quote]
Aivan. Ja joillakin on elämäntehtävänään kastroida kaikki läheiset miehet.
[/quote]
Ketjun aihe on minkälaisen ihmisen kanssa voisi olla parisuhteessa. Siihen ei pelkkä empatia riitä. Itse voin hyvinkin asettua epävarman ihmisen asemaan ts tuntea empatiaa. En silti halua hänen kanssaan parisuhteeseen.
[/quote]
Joillain miehillä tuntuu olevan sellainen käsitys että naisten pitäisi pariutua heidän kanssaan silkasta säälistä...
[/quote]
Kun nyt ensin tajuaisitte, että suurin osa teistä on tavan tallaajia kuin miehistäkin. Jos ei kelpaa niin ruvetkaa lesboiksi tai sinkuiksi. Erikoista on biologia kun homo sapiensissa mies on keskimäärin dorka ja pienimunainen, naaras taas useimmin (omasta mielestään) kaunis fiksu ja aina vaan yhtä tiukkatavarainen. :)
Äärimmäisen vituttava piirre naisessa se kun luulevat olevansa sillä varjolla ylimaallisen parempia kun housussa on märkivä karvalompsa.
[/quote]
Kiitos vinkistä. ;-) Itselläni on kyllä puoliso (ihan normaalilla tavalla itsevarma ja elämässä hyvin menestynyt henkilö, kuten minä itsekin) mutta tosiaan mieluummin olisin sinkku kuin seurustelisin kaltaisesi epävarman pikku misogynististä kansaa...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
Ketjun aihe on minkälaisen ihmisen kanssa voisi olla parisuhteessa. Siihen ei pelkkä empatia riitä. Itse voin hyvinkin asettua epävarman ihmisen asemaan ts tuntea empatiaa. En silti halua hänen kanssaan parisuhteeseen.
[/quote]
Joillain miehillä tuntuu olevan sellainen käsitys että naisten pitäisi pariutua heidän kanssaan silkasta säälistä...
[/quote]
Kun nyt ensin tajuaisitte, että suurin osa teistä on tavan tallaajia kuin miehistäkin. Jos ei kelpaa niin ruvetkaa lesboiksi tai sinkuiksi. Erikoista on biologia kun homo sapiensissa mies on keskimäärin dorka ja pienimunainen, naaras taas useimmin (omasta mielestään) kaunis fiksu ja aina vaan yhtä tiukkatavarainen. :)
Äärimmäisen vituttava piirre naisessa se kun luulevat olevansa sillä varjolla ylimaallisen parempia kun housussa on märkivä karvalompsa.
[/quote]
Kiitos vinkistä. ;-) Itselläni on kyllä puoliso (ihan normaalilla tavalla itsevarma ja elämässä hyvin menestynyt henkilö, kuten minä itsekin) mutta tosiaan mieluummin olisin sinkku kuin seurustelisin kaltaisesi epävarman pikku misogynististä kansaa...
[/quote]
Eli siis "misogynistin kanssa".
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:08"]
No mulle ei kelpaa epävarma mies, koska oon omat epävarmuuteni työstänyt jo ja nyt en ala enää toiselle terapeutiksi.
Epävarmimmilla ystävilläni on tasan poikkeuksetta yhtä epävarmat miehet. Yhdessä he ovat onnellisen mustasukkaisia ja ripustautuvia, ja kun molemmat on yhtä mustasukkaisia sekä ripustautuvia, yhteiselo sujuu mukavasti.
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Jos sinulla joskus olisi ollut parisuhde, ymmärtäisit että ystävyydellä ja parisuhteella on iso ero.
[/quote]
A) Et selvästikään ole patoutumiasi kauhean hyvin työstänyt kun tunnet tarvetta vittuilla näsäviisaasti tuntemattomille netissä
B) Minkä ihmeen takia sä et ole terapeutti niille ystävillesi, mutta parisuhteessa sun pitäisi ottaa se rooli?
[/quote]
a) no, sinä aloitit typerällä väitteellä että ystäväksi "kelpaaminen" jotenkin rinnastuisi parisuhteeseen kelpaamiseen.
b) Voin ollakin terapeutti ystävilleni - välillä. Kuunnella ja auttaa muutaman tunnin kerran viikossa ja mennä kotiin. En vain suunnittele herääväni joka aamu terapoitavan vierestä enkä halua rakentaa yhteistä elämää ja tulevaisuutta sellaisen ihmisen vierellä ja aisaparina, jota lähtökohtaisesti joudun tukemaan. Niitä tulee parisuhteessa niitä aikoja kuitenkin, kun toista joutuu kannattelemaan, molemmin puolin, niin pakkoko niitä lisäpainoja on heti lähtökohdaksi tempaista mukaan.
[/quote]
Ja sinä meinaat, että tässä epävarmuudella tarkoitetaan hiirtä joka vinkuu huoneen nurkassa kyyryssä itkien ja anteeksipyydelleen jokaista tekoaa?
Verrataampa tilannetta, jossa käyt kahvilla ystäväsi luona, joka sanoo: "ei toi mun leipoma kakku oo kovin hyvää varmaan, mutta ota jos uskallat". Otan kakkua, kehun maistui se sitten miltä tahansa, juttelemme, ja lähden kotiin. Kotona epävarma mies ei ole käynyt kaupassa viikkokausiin "kun ei kuitenkaan osaa ostaa mitä tarvitaan", eikä laita ruokaa "kun et kuitenkaan tykkäisi siitä sopasta". Arvaa itse, millaista elämä on tollasen miehen kanssa!
Minä tiedän, siksi erosin. Parempi yksin kuin terapeuttina.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 23:01"]
Itse olen reipas ja räväkkä nuori nainen, taipuvainen nopeaan toimintaan ja temperamenttisuuteen.
Haluan tasavertaisen kumppanin rinnalle. Ujo ja epävarma jäisi tahtomattanikin varmaan jalkoihin ja siitä tulisi molemminpuolin vain pahaa mieltä :( Omalle räiskyvyydelleni kun en oikein voi mitään. Toisaalta voisihan se rauhallinen mies tasapainottaa minua, mutta äitini sanoin: "Sinä tarvitset miehen joka osaa sanoa sinulle EI ;)"
Tv. Tuleva Justiina 23-vuotta
[/quote]
Niin ja silti äänekkäille alfoille ei ole koskaan tuottanut vaikeutta ottaa hiljaista naista. Miksi mies ei voi olla "jäljessä" naisen kanssa, mutta nainen voi olla jäljessä miehen kanssa? Eikö ole yhtään outoa että olette kyvyttömiä tällaiseen suhteeseen, kun se toisille on ihan no-big-deal. Täällähän monet epävarmat naiset ovat nimenomaan ilmoittaneet, etteivät voisi olla epävarman miehen kanssa, koska jonkun pitää pystyä ottamaan roolia suhteessa. Kuulemma epävarma mies myös tartuttaa epävarmuuden naiseenkin ja sitten naisella on paha olla.
[/quote]
Tässä on kyllä ajattelemisen aihetta. Minusta ei kuulosta kovin vahvalta naiselta jos näkee rauhallisemman, ujomman, "heikomman" tai epävarmemman miehen joten itsensä saastuttajana tai taakkana elämässä. Minusta se kuulostaa enemmänkin naisen heikkoudelta kun ei uskalleta kohdata tilanteita jossa itse olisikin tilanteen "pää". Ehkä sen takia naisia on johtamassa niin vähän, paskat on housussa heti kun tilanteet ovat päätöksiä vailla tai ylipäätään itse on jostain edes nimellisesti vastuussa.
Naiset taitaa enemmänkin ajatella, että rauhallisen miehen kanssa ei kannata olla koska hän ei viihdytä elämääni kivaksi vaan pitäisi tehdä jotain itse. Mies taas käyttää tilaisuuden hyväksi rauhallisen kumppanin tapauksessa ja kehittää elämästään itselleen mieluisan, harrastelee mitä haluaa jne.
Kyllä mull eujo ja epävarma kelpaa. Riippuu vaan siitä onko mies luonnostaan sellainen vai onko se tehty sellaiseksi esim. koulukiusaamalla, vanhempien alistaman tms.
Jos epävarmuus johtuu vuosien henkisen ja fyysisen väkivallan seurauksena niin sellaista on vaikea rakastaa paremmaksi/rohkeammaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:53"]
Nyt lenkille Laasanen ja keksimään jotain muuta tekemistä!!! Taas tuota propagandaa joka ei pidä mitenkään paikkaansa.
[/quote]
Juuri näin! Ei tästä aiheesta pidä eikä saa keskustella.
Jokunen nainen saattaa sanoa ettei halua epävarmaa miestä koska haluaa että mies pystyy suojelemaan tarvittaessa.
Suurin osa on kyllä minusta niistä, jotka eivät halua sellaista miestä, sanoo tässäkin ketjussa sen johtuvan siitä, ettei se ole kiihottavaa/viehättävää tai että kivireen vetäminen tai terapeuttina toimiminen on rasittavaa.
Varsinkin jos on lapsia, niin se epävarmuus miehessä alkaa tuntumaan siltä kun olisi yksi ylimääräinen lapsi hoidettavana.
Miehistä ehkä yksi epävarma nainen ei ole ongelma koska vahva mies ei keskity yksin lapsiinsa vaan työhönsä. Epävarma nainen kun keskittyy pakostakin omiin lapsiinsa. Sen sijaan epävarma mies ei tee sitä koska on siihen liian epävarma. Vertaa vaikka näitä miehiä jotka eivät uskalla edes omiensa lasten vaippoja vaihtaa.
Tottakai nainen joka miettii parisuhdetta ja perhettä miettii kuinka kykenevä mies on jakamaan tai ottamaan vastuuta. Epävarma mies tarkoittaa pientä vastuunottamista. Koska jos hän kykenee siihen, hän ei ole epävarma.
Mitä tulee yhdenillan juttuihin niin se on taas enemmän miesten kuin naisten haave kerätä niitä mahdollisimman paljon. Ne harvemmat naiset eivät taas näe mitään järkeä sellaisessa hommassa missä yhdenyönjuttu muuttuu jonkun epävarman miehen terapia/kurssitukseksi tai pelkästään miehen tarpeiden tyydyttämiseksi kun epävarmuuttaan ei kykene oikein mihinkään.
Kääntäisin pikemmin kysymyksen toisinpäin. Miksi miehille kelpaa epävarma nainen? Mikseivät he kyllästy ja väsy? Iskeekö heihin hoitovietti?
Kuten tässäkin viestiketjussa on tullut esille niin miehet kyllä valikoivat naisia eikä heillekään kelpaa kaikki. Epävarmat kelpaavat muttei yh:t tai lihavat.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja tässä sinulle syyt, miksi et saa naista.
Itsevarma ja jossainmäärin "röyhkeä" tyyppi on paljon kiinnostavampi.Epävarma pälyilijä on luotaantyöntävä, näin se vaan on!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 10:41"]
Itsevarma ja jossainmäärin "röyhkeä" tyyppi on paljon kiinnostavampi.Epävarma pälyilijä on luotaantyöntävä, näin se vaan on!
[/quote]
Noin juuri!. Naisen täytyy tuntea: "Vie sie, mie vikisen"
Mitä tästä ketjusta siis opimme?
Epävarmalla miehellä ei ota eteen läskin muijan kanssa, mutta itsevarma mies hoitaa tuollaisenkin homman. Epäröimättä. Koska on niin pinnallinen, ettei läski haittaa?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joillain naisilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että työiässä olevien miesten pitäisi kustantaa naisten porsiminen ja muu elämä vastikkeettomina tulonsiirtoina tai puolustaa maata, kun ryssä vyöryy rajalla. Miksi?
[/quote]
[/quote]
[/quote]