Oletko sinäkin tipattomalla? Ja ei, ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että olet aina tipattomalla. Ketju on tarkoitettu muuten alkoholia enemm...
Itse aion pitää. On muutenkin olo, että kaipaa nyt elämää ilman alkoholia.
Kommentit (228)
Mua vähän harmittaa kun tipaton ei "onnistu" koko tammikuuta. 16.1. on yksi iso juhla tiedossa ja silloin kyllä haluan juoda hyvää shampanjaa... täytyy siirtää tipaton 17.1. 17.2.. Tammikuun 16. päivään olen kyllä tipattomalla. Ratkaisin tämän näin.
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän harmittaa kun tipaton ei "onnistu" koko tammikuuta. 16.1. on yksi iso juhla tiedossa ja silloin kyllä haluan juoda hyvää shampanjaa... täytyy siirtää tipaton 17.1. 17.2.. Tammikuun 16. päivään olen kyllä tipattomalla. Ratkaisin tämän näin.
Siis 17.1. - 17.2.
Millainen ihminen tulee selostamaaan tipaton- ketjuun, kuinka ei käytä juurikaan alkoholia, eikä tipaton ole siksi tarpeen, kun tulee oltua tipattomalla muutenkin usean kuukauden vuodesta plaaplaaplaa? Varmaan pitää sit edes jossain (yrittää!) loistaa.
En uskalla luvata, että pidän. Mies kyllä ehdotti moista, mutta 24. päivä on mulle ihan hirveä (joka vuosi). Luultavasti vedän pleksit kun en halua itkeä ja ahdistua koko päivää.
Mut tuleehan tossa kolme viikkoa tipatonta ja ton kyseisen viikonlopun jälkeen jatkuu taas.
On todellakin tipaton tarpeen. Ja herkuton tammikuu! Aloitin jo pätkäpaaston. Elimistö kiljuu ruokaa. Jännä, miten tyhmä oma keho on. Kun sinne mättää kaikkea väärää, se on tyytyväinen. Kun lopettaa sen väärän syömisen - ja juomisen - se protestoi!
En pidä tipattomia kuukausia, mutta olen vähentänyt määrää, jonka juon. Lasken annokset hyvin tarkkaan ja tiedän kuinka vähän on juotava, jotta olo on vielä seuraavanakin päivänä hyvä. Harrastan aktiivisesti liikuntaa, mikä myös osaltaan vähentää juomista.
Ehdottomasti tipattoman pidän. Nykyään krapula kestää vähintään 3 pv ja henkiset oireet (aamuyöllä herääminen, alakuloisuus, ärtyneisyys) varmaan viikon. Tissuttelustakin tulee krapulaoireita jonkun verran. Energia lisääntyy huimasti aina tipattomalla, on se sitten elokuussa tai tammikuussa. Mutta liian harvoin, äsryttää kun lipsuu lomilla tissutteluun ja esim nyt uutenavuotena huipentu enempäänkin. Oli morkkis siitä ja sellanen ongelmakäyttäjä olo. Krapulaan kuuluva morkkis (siis pelkästä juomisesta, ei että olisin jotain tehnyt) on pahempi kuin krapula. Haluaisin elää terveellisesti ja voida mahdollisimman hyvin ja tuntuu että alkoholi estää sen.
Kun taas pienessä nousuhumalassa on aina niin rento, huoleton ja iloinen olo. Mikä toisaalta seuraavana päivänä kostautuu huonosti nukutun yön jälkeen tylsänä ja väsyneenä olona. Joten haluaisin kokeilla jopa puolen vuoden tipatonta. Jos alkaisi vaikka enemmän liikuntakin maistumaan, vaihtaisi tissuttelun siihen. Kun itellä kuuluu vielä se tupakka alkoholiin niin tunkkainen ja huono olo on taattu seuraavana päivänä ja kaikki treenit kärsii, en koskaan pääse salillakaan eteenpäin kun alkoholi ja tupakka antaa takapakkia.
Mutta sitten tilalle tosiaan hyvää ruokaa ja alkoholittomia juomia vapailla.
Pidetään itsestämme huolta! Hyvää tipatonta, kestää se sitten kuukauden tai puoli vuotta :)
Olen heroiinittomalla, en ole koskaan edes kokeillut mutta enkö olekin hieno ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuli nukuttua hyvin ♥️
MInä taas tosi huonosti. Tässä menee taas varmaan kolmisen viikkoa ennen kuin saa nukuttua kunnolla. Näin on tapahtunut ennenkin tipattomalla.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen tulee selostamaaan tipaton- ketjuun, kuinka ei käytä juurikaan alkoholia, eikä tipaton ole siksi tarpeen, kun tulee oltua tipattomalla muutenkin usean kuukauden vuodesta plaaplaaplaa? Varmaan pitää sit edes jossain (yrittää!) loistaa.
Tätä kans miettiny ketjua lukiessa. Siis noi jotka tulee oikeen haukkumaan muita jotka pitää tipattoman. Aika ikävää tulla mollaamaan ihmisiä jotka haluaa tsempata itteään ja toisiaan terveellisempään ja parempaan kuukauteen ja kenties pidempäänkin aikaan. Tulee mieleen että ovat kylmiä ja itseriittoisia ihmisiä jotka juuri haluaa edes jossain loistaa, vaikka sitten siinä että alkoholi ei ole heille koskaan ongelma. En kyllä tosiaan menis johonkin painonpudotusketjuun vinkumaan kuinka mun ei tarvi painoa pudottaa ku oon jo laiha :D syön kyllä herkkuja mutta eihän se nyt mikään ongelma MHINULLE ole koska en liho.
"joo kiitos tiedosta, tämä auttoi paljon meitä muita"
Vierailija kirjoitti:
OLEN MIEHILLE KELPAAMATON RUMA AV-JÄMÄNAINEN JA SIKSI NUSSINKOIRIA (VIDEO). KYSYTTÄVÄÄ?
Tässä nussinkoiraani:
Toi sun spämmi on aika lame. Parempaakin on nähty.
Pidän tipatonta.
Viime vuodesta olen oikein tyytyväinen: käytän alkoholia yleensä joka viikko humalahakuisesti, mutta viime vuonna onnistuin pitämään useammankin tipattoman kuukauden.
Haluan pystyä käyttämään alkoholia joskus, joten sillä olen tyytyväinen siihen, että vaikka välillä otinkin niin pystyin jättämään sen niihin yksittäisiin kertoihin enkä palannut vanhoihin tapoihin.
Tammikuu mennään tipattonalla. Tuo 100 päivääkin kuulostaa hyvältä.
Vinkkejä jos tuntuu vaikealta:
- Keksi tekemistä. Aika moni juo kun elämä on tylsää ja juominen on tekemistä ja jotain mitä odottaa. Mieti mitä voit tehdä vkonloppu iltaisin, minkä kokisit samalla tavalla rentouttavana.
- Varaa jotain juotavaa, esim. kivennäisvettä tai muuta alkoholitonta. Jos olet tottunut istumaan juoma kourassa niin kokeile erilaisia alkoholittomia juomia
- Liiku. Kun ei juo, niin yllättäen liikunta onkin mahdollista perjantai iltana tai heti lauantai aamuna.
- Jos alkoholi on ollut tapasi palkita itseäsi raskaasta viikosta, keksi tilalle jotain muuta. Jos ennen mietin että ihanaa, perjantaina todellakin avaan viinipullon niin nyt vastaava ajatus (ja yhtä hyvää fiilistä tuottava ajatus) on se kun mietin että perjantaina lämmitetään sauna ja saunon pitkään musiikin soidessa hiljaa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin himo on kova kun pitää tipaton kuukausikin kikkailla itselleen sopivammaksi. Miksi edes olet tipattomalla kun et pysty siihen.
Tuossahan tulee kuusi viikkoa juomatta, ja sinun mielestä ei sitten pitäisi alkaa tipattomalle ollenkaan, jos yhtenä päivänä juo? Oletpa tosi kannustava...
Vierailija kirjoitti:
Ai se alkoi jo. En tajunnut. Aloitan sen kyllä seuraavan juoman jälkeen heti.
Voi sen aloittaa ensi vuonnakin. Koitat vaan herätä ajoissa.
Voi olla tai sitten ei, tipattomia tulee monta vuodessa, viime vuonna tammi-huhtikuu, kesäkuu, syyskuu, marras-joulukuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin himo on kova kun pitää tipaton kuukausikin kikkailla itselleen sopivammaksi. Miksi edes olet tipattomalla kun et pysty siihen.
Miksi tulla solvaamaan toista tällaiseen ketjuun? En ole tuon viestin kirjoittaja mutta en ymmärrä miten koit tarpeelliseksi vastata hänelle noin.
Mä ajattelin pitää tipattoman vuoden lukuunottamalla paria juhlaa, mitä meillä on ehkä kesällä. En minä suurkuluttaja ole, mutta tämä on yksi keino painonhallintaankin. Normioloissa viiniä kerran kuukaudessa ja saunasiiderit silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 58v eukko. Maksa - arvot kohonneet. Jäin työttömäksi, menetin äitini, olen juonut liikaa koronan aikana, kun ei ole mitään tarkoitusta elämässäni. Työttömänä, yksin kotona möllötän. En ole saanut apua mistään. Nykyään pelkään omaa varjoanikin. Pelkään jokaista kaupassakäyntiä.
Hei Sinä. Ihan lähellä omaa tilannetta. Nyt lähetän tsemppiviestiä. Jos kiinnostaa niin kokeile You Tubesta joitain meditaatioita tai laita hakuun " tunnekukka" saat Tarot- ennustuksia ym. ja ihan ilmaisia ohjeita oman voiman vahvistamiseen. Kevät tulee joka vuosi ja kyllä paska-korona loppuu myös aikanaan. Olen ollut 7 v työtön. Äiti kuoli samana vuonna kun työ loppui, olin silloin 50v. Nyt aioin olla ottamatta viinejä ja hoidan itseäni. Tulen laihtumaan ( 1 viinipullossa on noin 1300 kcal). Unet paranee ja jossain kohtaa myös hermostuminen hellittää. Ostin eilen viherkasveja lisää, tein aarrekartan, ja tulen varmaan pärjäämään. Yhteiskunta ei auta, pitää auttaa itse itseään. Suosittelen myös katsomaan Yle Areenasta ihanan uuden sarjan; Sisäilmaa. Voimaa kaikille jotka jaksaa yrittää.
Olen ollut tipattomalla lähes neljä vuotta.
En tarkoituksellisesti pidä tipatonta, koska alkoholinkäyttöni on niin vähäistä, että saattaa tipattomia kuukausia tulla vuoteen useampi ihan itsestään. Tai korkeintaan otan jonkun pari saunajuomaa koko kuukauden aikana, yhden siis vain / ilta.