NETTOpalkkasi / kk ja ammattisi ? (Muista lisät, lomarahat, bonukset, veronpalautukset?
Paljonko on vuositasolla NETTOpalkkasi euroissa /kk? Ammattisi
Minulla 3100e. Kirjanpitäjä. Hyvä palkka, olen tyytyväinen ja onnekas, työ itsessään on hieman puuduttavaa.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että hoitoalalla lisät, lomarahat, veronpalautukset, tulospalkkiot yms lisäävät palkkaa jopa kaksinkertaisiksi. Vuorotyö kannattaa rahallisesti niin paljon, että ette arvaakaan.
Alleviivaten tuota "rahallisesti" eikä sittenkään puhuta mistään kaksinkertaisesta palkasta. Vuorotyö on todella raskasta, varsinkin yövuorot. Yötyö lisää myös syöpäriskiä. Täällä joku hammaslääkäri päivitteli hoitajien palkkoja, päivätyötä tekevän on turha päivitellä vuorotyötä tekevän palkkaa.
Työn raskaus on aivan eri luokkaa, lisäksi vielä vuorotyön vaikutus perhe-elämään ja muuhun sosiaaliseen elämään. Olet yleensä töissä kun muut ovat vapaalla, uhraat illat, viikonloput ja pyhät työlle. Mitään säännöllisiä harrastuksia et voi ottaa. Työ käytännössä pyörittää koko elämää. Moni ei tajua kuinka rankkaa vuorokausirytmin kääntäminen päälaelleen on. Ja teet sen vieläpä monta kertaa kuukaudessa. Hoitoalan palkkoja ei kannata kadehtia, sinne vaan sekaan raatamaan jos mieli tekee.
Myyntiedustaja, tilasin juuri ensi vuodelle verokortin
Vuositulot 53 000 €
Kk palkka nyt 4100, netto 2720, sis puhelinedun
lomarahat nettona n. 1630 vuodessa
Bonusta tulossa n. 1500€ bruttona
Päivärahoja kuussa n. 250€ ja km-korvauksia 900-1100€/kk
Raksalla töissä. Netto 2300€/kk
Toimittaja/tuottaja. Kaksivuorotyö, bruttoansiot noin 58 000 € / vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000 e kk.
Ammatilllinen Opettaja, kaikki ikälisät- eikä alalla makseta koskaan lomarahoja.
Miten niin ei makseta lomarahoja? Totta kai maksetaan.
Eipä vaan välttämättä maksetakaan. Minä olen opettaja amk:ssa ja meillä ei ole lomia, vaan vapaajaksot. 11 vuotta opettajauraa takana ja yhtään kertaa ei ole lomarahaa tullut, kun sellainen ei meidän työehtosopimukseen kuulu. Ollaan kokonaistyöajassa.
Pienessä IT-konsulttifirmassa arkkitehti/devaaja/sekatyömies. Kokonaisvuosituloista laskettu netto 3800e/kk, käytännössä aika paljon vaihtelee kun riippuu siitä paljonko saa asiakkailta laskutettua missäkin kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja/tuottaja. Kaksivuorotyö, bruttoansiot noin 58 000 € / vuosi.
Uskomatonta siihen nähden mitä p---a media nykyään sisältää ja siitä maksetaan tuollaisia summia joillekin. Onkohan alan palkanmaksajat ihan järjissään? Mun ekaluokkalainen tekisi parempaa jälkeä ILMAISEKSI.
Ope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000 e kk.
Ammatilllinen Opettaja, kaikki ikälisät- eikä alalla makseta koskaan lomarahoja.
Miten niin ei makseta lomarahoja? Totta kai maksetaan.
Eipä vaan välttämättä maksetakaan. Minä olen opettaja amk:ssa ja meillä ei ole lomia, vaan vapaajaksot. 11 vuotta opettajauraa takana ja yhtään kertaa ei ole lomarahaa tullut, kun sellainen ei meidän työehtosopimukseen kuulu. Ollaan kokonaistyöajassa.
Näin yliopistonlehtorina kiinnostaisi kuulla, mikä on amk-opettajan kuukausipalkka. Mieluummin bruttona, koska nettoon vaikuttaa niin moni asia.
On kyllä hämmästyttävän kovia palkkoja ihmisillä täällä vaikka olisivat vain suuntaa antavia? Itsellä palkka nettona "vain" jonkin verran päälle 2000€/kk (IT-ala / sovelluskehittäjä) ja vielä todella pienellä ennakonpidätysprosentilla. Silti joka vuosi tulee palautuksia muutama satanen. Työvuosia kertynyt neljännesvuosisata, ikää reilusti alle 50v....
1750e hammashoitaja, päivätyö, 5v. kokemuslisä mukana. Lomarahat erikseen.
Tulin järkiini ja lähdin opiskelemaan ihan toista alaa.
Valtaosa tänne ilmoitetuista luvuista sisältää klassisen vauvapalstalisän, joka on vähintään 1000e.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hämmästyttävän kovia palkkoja ihmisillä täällä vaikka olisivat vain suuntaa antavia? Itsellä palkka nettona "vain" jonkin verran päälle 2000€/kk (IT-ala / sovelluskehittäjä) ja vielä todella pienellä ennakonpidätysprosentilla. Silti joka vuosi tulee palautuksia muutama satanen. Työvuosia kertynyt neljännesvuosisata, ikää reilusti alle 50v....
Itse kyllä epäilen, että osa näistä on kuitenkin bruttopalkkoja, tai sitten esim. hoitajien palkkakuoppa on vuosisadan suurin kusetus.
Käteen jää noin 3600e/kk. Ktm finanssialalla.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä mitä sinä oikeastaan teet jos on noin paljon työvuosia alla ja noin pieni palkka? Tuo on suurinpiirtein se palkka mihin omani nousi kun koeaika päättyi ja nykyisin saan nettona tonnin edemmän, viitisen vuotta alalla.
Jotain perus webbikehitystä tms johon on paljon työvoimaa tarjolla? Vai peliala ja "kutsumusammatti", kuten pelikehittäjien palkkoja perustellaan :-)
Wuut? 😂 Koulutukselta lähihoitajana, toimin varhaiskasvattajana. Kannattaa näköjää vaihtaa alaa siihen lähihoitoon. 1800/kk netto, kaikki ikälisät 😁
Vierailija kirjoitti:
3800 eur / kk, DI
missä firmassa on ammatti DI?
Mitä DI ammatissa tehdään.
Vai menikö AMMATTI ja TUTKINTO sekaisin?
Netto 2800 e/kk, aineenopettaja 52 v. Kaikki ikäliät lusittu, ylitunteja ja erityiskorvauksia sisältyy palkkaan. Olen urani huipulla: enempää ylitunteja en jaksa tehdä. Eläkeikä vähintään 65, luultavasti vielä nousee.
Hyväntekeväisyysjärjestön sihteeri 12000€/kk
Vierailija kirjoitti:
3400 euroa plus auto. Kansainvälinen pörssiyhtiö
Kysytään nettoa ja sinä ilmoitat 3400 + auto. Autoedun verotusarvo on jo huomioitu, että saadaan netto. Mikä on siis palkkasi?
Kolmivuorossa brutto helposti 55000-60000 vuodessa. Vuorolisät ovat merkittävä osa tuloja.