NETTOpalkkasi / kk ja ammattisi ? (Muista lisät, lomarahat, bonukset, veronpalautukset?
Paljonko on vuositasolla NETTOpalkkasi euroissa /kk? Ammattisi
Minulla 3100e. Kirjanpitäjä. Hyvä palkka, olen tyytyväinen ja onnekas, työ itsessään on hieman puuduttavaa.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, täydet ikälisät eli palkkaa ei tipu enempää vaikka mitä tekisin. Netto 2100€. Tarkoittaa että joskus tulee 1800€, joskus pari kertaa vuodessa 2500€, kuten tammikuussa kun maksuun tulee kaikki pyhät mitä tein (kuuden viikon ajalta 8 pyhää). Useimmiten hiukan vajaa 2000€. Lomarahat on käteen noin tonni, että eipä sillä juhlita.
Brutto on siis n. 3500 e kk. Eipä todella tarvitse hoitoala minkäänlaista korotusta.
Heh, Suomessa toki on korkea verotus mutta ei nyt sentään noin korkea. Asuinkunnasta, kirkollisverovelvollisuudesta ym riippuen 2100e netto tarkoittaa pikemminkin jotain 2700-2900e/kk bruttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla nettona 4300e kk? Whaaat, missäpäin
Moni opettaja tienaa tuon verran jos täydet tunnit, ehkä joku pieni lisävastuu (esim luokanvalvoja) ja vähän ikälisää. Oikeastaan useampi tuntemani ope-kolleega tinaa yli 4 tonnia kuin alle.
Höpö höpö! Yli 4000 e nettopalkkoja saavat yliopistossa proffat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla nettona 4300e kk? Whaaat, missäpäin
Moni opettaja tienaa tuon verran jos täydet tunnit, ehkä joku pieni lisävastuu (esim luokanvalvoja) ja vähän ikälisää. Oikeastaan useampi tuntemani ope-kolleega tinaa yli 4 tonnia kuin alle.
Juu, mutta tienatakseen nettona yli neljä tonnia, pitäisi tienata bruttona ainakin yli 7000e/kk. Varmaan joku Porvoon yläasteen luokanvalvoja vetelee tuommoisia palkkoja. Niinpä niin.
Tienatakseen nettona 4 300 on bruttopalkan oltava lähes 8 000 euroa.
Keskiarvo tälle vuodelle noin 2700€/kk nettona, rekkakuski.
Brutto 3750€
2400e/kk. Kaivinkoneen perämies 💁♀️
Sairaanhoitaja, kk palkka vaihdellen NETTONA 3200-3800 välillä.
Tuohan on oikeasti hyvin. Lähihoitajan ja sairaanhoitajan peruspalkan ero on vain ehkä korkeintaan 300€, ja kuitenkin tienaat vähintään tuhat euroa enemmän mitä lähihoitaja kuussa. Olen luullut että palkka olisi melkein sama hoitajilla.
DI, isossa kansainvälisessä yhtiössä, 8000 netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3800 eur / kk, DI
missä firmassa on ammatti DI?
Mitä DI ammatissa tehdään.
Vai menikö AMMATTI ja TUTKINTO sekaisin?
Ei mennyt sekaisin, mutta en halua kertoa tarkkaa ammattinimikettäni.
Se DI
DI, isossa kansainvälisessä yhtiössä, 8000 netto.
-Tosi hyvin. Yleensä palkka on jotain yli viisi tuhatta keskimäärin, mitä netistä olen lukenut. Ihme että ala kiinnostaa nykyisin opiskelijoita vähemmän vaikka töitä olisi ja palkkakin on hyvä.
Kunnallinen perhepäivähoitaja, netto n. 1500, lomarahat vähän päälle tonni - verot, eli ei edes satasta lisää kuukausinettopalkkaan. Lisäksi tulee kulukorvauksia 250 - 400 euroa kuussa, mutta niitä en laske netoksi, koska ne kaikki menevät lapsista aiheutuviin kuluihin (ruokaan, askartelutarvikkeisiin, hygieniajuttuihin ym.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja/tuottaja. Kaksivuorotyö, bruttoansiot noin 58 000 € / vuosi.
Uskomatonta siihen nähden mitä p---a media nykyään sisältää ja siitä maksetaan tuollaisia summia joillekin. Onkohan alan palkanmaksajat ihan järjissään? Mun ekaluokkalainen tekisi parempaa jälkeä ILMAISEKSI.
samaa mieltä, toimittajille pitäisi maksaa max 1500 euroa kuukaudessa,ei välttämättä sitäkään,täysin turha ammatti
1700 €/kk, KeVa:n joutonomina 16 vuotta.
Jännä miten kamala tuskailu on opettajien ja hoitajien palkoista, mutta nuo 14 tonttua kuussa palkat on ok, samoin DI jättipalkat. oi voi tätä suomalaisten asennetta...
Oma vastaus: opettaja lukiossa, netto 3000-3200€
Sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa, kolmivuorotyö, 30v työkokemus
2300 e/kk netto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3400 euroa plus auto. Kansainvälinen pörssiyhtiö
Tässä kysyttiin nettoa. Autosta maksetaan vain veroa, joten se ei näy sinun tilipussissasi, paitsi negatiivisesti, koska autoetu nostaa todella merkittävästi veroprosenttia. Ihmettelen sitä kun jotkut väheksyvät työsuhdeautoilijoita, päinvastoin heitä pitäisi kiitellä kun ovat niin mainioita veronmaksajia.
Juuri näin. Minun 6700 € bruttokuukausipalkastani jää vähän päälle 3000 € nettona, koska auton verotusarvo 1160 € (palkan päälle tämä etu). Lisäksi provisioista ja bonuksista (n. 20 k€ tänä vuonna) menee veroa raskaimman päälle, koska 60% marginaalivero iskee jo aika pienilläkin tuloilla.
Olen eräänlainen talousjohtaja. Netto 6.800 eur/kk, plus bonukset netto 1.000-2.000 eur/kk.
Brutto on yli tuplat. Suomen verotus on kaukana reilusta.
1700 - 1800 / kk, terveydenhuollon sihteeri kokopäivätyössä
Vierailija kirjoitti:
Onko sairaanhoitajilla noin hyvät palkat oikeasti? Luulin olevan palkkakuopassa
Tämän kuun brutto 4100e ja osa lisistä (n. 2 viikkoa) tulematta
Näiden kommenttien perusteella sairaanhoitajat ja lähihoitajat eivät todellakaan tarvitse lisää palkkaa, mutta bruton ja neton eron he voisivat kyllä opetella.
Tulipahan todistetta sille, että aivan turhaa kitinää tuo palkkakuopasta vouhkaaminen on ollutkin. Lähärin koulutus vastaa amistasoa ja hoitsun on AMK-tasoinen eli ei puhuta edes ylemmistä tutkinnoista. Paljonko saa palkkaa lähihoitajakoulutusta vastaava vartija, kokki, kuljettaja jne. tai hoitsun koulutusta vastaava poliisi, sosionomi jne.?