Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (587)
En oo Emmystä ostanut eikä tän jälkeen ainakaan muuttunut todennäköisemmäksi...
Täällä myöskin huonoja kokemuksia Emmystä seuraavilta osin: heille lähettämäni oikeasti arvokkaat tavarat hinnoiteltiin pilkkahinnalla ja myytiin alta aikayksikön ennenkuin ehdin puuttua asiaan. Aiemmin muilla nettikirppiksillä vastaavat tavarat oltiin hinnoiteltu kohtuullisemmin ja menivät kaupaksi oikein hyvin myös korkeammalla hinnalla. En osannut yhtään aavistaa, että Emmyn hinnoittelu oli niin erilaista. Jos sinulla on oikeasti arvokkaita vaatteita ja tavaroita, joista sinun pitää saada kohtuullinen myyntikorvaus, en suosittelisi Emmyä. Mutta jos päätarkoituksesi on siivota nurkkia, kierrättää ja päästä vanhoista tavaroistasi eroon eikä tuloilla ole niin väliä, siinä tapauksessa Emmy on varmasti ihan hyvä foorumi.
Lähettämäni kallis tuote meni kaupaksi alennuksella noin 10 eurolla josta omaan käteen jäi 1 euro. Tuntuu ihan turhalta enkä kyllä taida jatkossa sinne lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin Emmylle myyntiin 07/2022 Marimekon vaatteita, joista kolmessa oli heidän mukaansa vikaa ja siis hylättiin. Nyt kurkkasin Marimekon uusia Pre-Loved sivuja ja yllättäen siellä tutun näköisiä tuotteitaesim. yhden mekkoni hintapyyntö nyt eur 79,00 ja tuotteen kunto erinomainen. Että näin.
Ota huomioon, että Marimekon Pre-Loved myyntiin tulevien tuotteiden kunnon arvioi myyjä itse. Olen nähnyt mekkoja, joiden kunnoksi on arvioitu erinomainen vaikka kulunut pesulappuohje paljastaa, että tuotetta on pesty ahkeraksi.
Marimekon Pre-Loved vaatteista ei anneta mittatietoja esim. olka-helma, kainalo-kainalo kuten Emmyssä, mikä on iso ongelma, sillä Marimekon tuotteiden mitat eivät ole standardi.
Kommattavia kokemuksia Emmystä. Puolet laittoivat kategoriaan kulunut tai rikki, näiden joukossa asiantuntijan kanssa tarkistamiani tuotteita. Puolet oli sitten uudenveroisia merkkituotteita. Mutta näitä Emmyn asiantuntijat eivät sitten osanneet jostain kumman syystä tarkistaa, van listasivat ne "aitoutta emme voi tarkistaa". Emmyn asiantuntijat vaativat yllättäen kirjallista todistusta aitoudesta, eli "aitoudenvarmistuksesta mainitsemistasi tuotteista?" Sinne meni muun muassa:
Chanel sandaalit
Dior samettihousut
Pinko velourhousut
GF Ferre farkut
Chanel farkut
Burberry farkkucaprit
Dolce&Gabbana farlut
Dolce&Gabbana pusero
Armani Exchange trikoomekko
Dolce&Gabbana jakku
Dolce&Gabbana kotelomekko
Louis Vuitton farkut
Givenchy aurinkolasit
Louis Vuitton korolliset sandaalit
Versace vyö
Franco tennarit
Moreschi sandaalit.
Käytännössä veivät kaiken omaan käyttöönsä.
Kaikki lähettämäni tuotteet laitettiin myyntiin, hyvä niin. Miten määrittelevät tuotteen kunto ihmetyttää ja myös miten nopeasti laittaivat alennukseen. En kuitenkaan taida käyttä toiste.
Olisi pitänyt lukea täältä kokemuksia ennen myyntiin viemistä Emmylle, yllättävän paljon samanlaisia huonoja kokemuksia muilla kuin nyt itselläni kun toimitin sinne vaatteita myyntiin.
Olen ostanut moneen kertaan lapsille vaatteita sieltä, mutta myynnistä jäi niin mitätön tuotto, että tuntui kuin olisin tullut huijatuksi.
Emmy on myyjän kannalta suurin p-kasa ja huijaus mitä voi olla. Joka kuukausi on myyty tuotteita yhteensä kymmenien eurojen edestä, mutta koska yksittäisten tuotteiden myyntihinta (erittäin alakanttiin hinnoiteltu ja nopeat alennukset laitettu) on 10 euron molemmin puolin, niin myyjälle ei jää käytännössä mitään. Alle 8,50 myytyjen vaatteiden myyjän osuus on huimat 1 euro, josta vähennetään julkaisumaksu -1 euroa, eli myyjälle tulos on nolla, mutta Emmy on silti saanut esim. 8,50 euroa/tuote. Ja jos jostain tuotteista jäisikin muutama euro myyjälle, niin Emmy ei kuitenkaan tilitä alle 10 euron tuottoja. Joten lopulta varmaan ne muutamat eurotkin jäävät saamatta. Samalla kuitenkin Emmy on vaatteillasi tienannut kymmeniä, jos ei lopulta satoja euroja.
Ihmettelen, miten tuo toiminta edelleen voi jatkua ja kauanko kusetettavia myyjiä riittää???
En osta on niin ylihinnoiteltu kaikki, esim. Marimekon kangas kassit siellä 40e, face kirpparilla nämä 20e, molemmissa siis uudet käyttämättömät.
Tällaiset perus merkit kuten zara, th, calvin klein jne. Halvemmalla saa tuotteet uutena zalandon alesta kun käytettynä emmystä. 😁
Lähetän Emmyyn lähinnä vaatetta kun haluan päästä eroon jostain, eli ei korkeita odotuksia myynnille. Se vain hämmästyttää, miten lastenvaatteet saatetaan tulkita aikuisten vaatteeksi ja toisinpäin.
Lähetin ulkoilutakin, joka oli lasten kokoa 130-140cm (kokomerkintä tuotteessa oli tyyliin vastaava kuin lasten Benettoneissa) ja myynti-ilmoon oli laitettu naisten 34/XS. En tajua, kuka aikuinen mahtuu, hihatkin olivat lasten mittaiset. Omat lapset käytti ko takkia 10-vuotiaana.
Välillä pieni aikuisten paita on laitettu myyntiin kokona 140cm. Mietin, että on siinä sitten ollut aika poikkeava malli lapsen vaatteeksi, esim todella iso kaula-aukko ja rinnoille tilaa.
No sama se. Myyty on, joku ne on ostanut.
Ahneeksi käyneet siellä.
Miljoona-business nykyään..
ei hyvä juttu!
3 vuotta sitten kokeilin ekan kerran myyntiä Emmyssä ja olin tyytyväinen. Ekoina kuukausina sain 50-130 € tilitykset. Toki mulla oli tuolloin osittain aika arvokasta kamaa myyntiin. Viimeksi tän vuoden puolella, kun laitoin uuden myyntisatsin, kävi näin: 28 myytyä tuotetta/kk, tuotto 23 €... lähes mistään vaatteesta yms. ei tullut pennin pyörylää. Suurin tuotto tuli kahdesta nuorten vaatteesta, joissa oli vielä laput kiinni (hurjan pituuskasvun takia ei ehtinyt käyttää). Yksistä uusista lasten kengistä, joissa oli vielä laput, ei tullut tilitystä. Ne oli myynnissä yli kympillä, mutta -25% tarjouspäivien takia hinta painui alle kymppiin ja nekin vähät tuotot meni siis Emmyn taskuihin.
Olin jo laittamassa uutta erää myyntiin, mutta en taida laittaakaan, parempi lahjoittaa naapurissa olevaan Fidaan, siitä on vähemmän vaivaa eikä ympäristö kuormitu kuljetuksista, kun vaatteet tulee myyntiin samassa paikassa kuin minne ne on lahjoitettu. Ymmärrän, että kierrätetyt vaatteetkin on bisnestä, mutta siinä on ympäristötietoisuus kaukana, kun Emmy pyytää kovaan ääneen mieluiten uusia, käyttämättömiä tuotteita- eihän sellaisia kovin paljon pitäisi edes olla myynnissä. Itsellä on tullut joitakin lasten ja nuorten vaatteita pieneksi ennen kuin on ehditty ottaa käyttöön, mutta ei aikuisten vaatteissa luulisi olevan tuota ongelmaa. Itseäni epäilyttää laput kiinni olevat vaatteet- ne voi olla varastettuja enkä tod halua ajatella, että jokin ostamani tuote on epärehellisesti hankittu ja sillä tehdään bisnestä, vaikka sen kuinka halvalla saisin. Itse joskus käsittelin työssäni eräässä hyväntekeväisyysyhdistyksessä valtavan määrän poliisilaitokselta tuotuja merkkivaatteita. Ne oli varastettuja, mutta menivät avustustarkoituksiin eikä niitä missään nimessä saanut laittaa myyntiin edes hyväntekeväisyysmielessä tai edes kotimaan lahjoituksiin. Tuon jälkeen olen suhtautunut superepäluuloisesti myynnissä oleviin, käyttämättömiin vaatteisiin ja tavaroihin, varsinkin, jos samaa merkkiä on samassa paikassa paljon myynnissä. Miettikää myös tätä mahdollisuutta, kun hankitte kierrätettyä, "uutta" tavaraa. Miten Emmy varmistaa, ettei myyntiin lähetetyt tuotteet ole varastettuja?
ärsyttää ihan mielettömästi että ottivat hienosta ja laadukkaasta tuotteesta mahdollisimman epäimartelevan kuvan, ei sitten kukaan halunut ostaa
En jaksa itse hoitaa myyntirumbaa, joten olen käyttänyt Emmyä jo pari vuotta, pääosin hyvin kokemuksin. Lähes kaikki on mennyt kaupaksi, osa nopeasti ja osa alennuksien jälkeen. Arvokkaiden, harvinaisempien brändien kohdalla minulla on tapana laitaa lappu mukaan pakettiin, jossa kerron tuotteen alkuperäisen hinnan. Tämä auttaa mahdollisesti kokematonta hinnoittelijaa työssään.
Huvittaa kun täällä puhutaan Emmyn myyntipalkkiosta "voittona". Myyntipalkkiosta maksetaan kaikki kulut, eli kaikki työvaiheet, joita tuotteen myyntiin laittaminen ja myynti aiheuttaa, todennäköisesti pääosin palkkakuluja. Lisäksi tulee normaalit yrityksen pyörittamiseen liittyvät kulut, kuten vuokrat ja hallinnolliset kulut. Entisenä yrittäjänä jaksan aina ihmetellä kuinka monella ei ole alkeellisintakaan käsitystä yritystoiminna kustannuksista. Voittoa on vasta summa, joka jää jäljelle kun kaikki kulut yrityksen pyörittämisestä on vähennetty. Ja jos yritykselle jää voittoa tilikauden lopussa, maksetaan tästä vielä ns. yhteisöveroa.
Emmysta pari kertaa tavaraa tilanneena en suosittele ko. Firmaa. Vaatteet olivat kuluneita, nyppääntyneitä ja muotonsa menettäneitä. Eikä tämä tullut kuvista ilmi. Jäi vähän huijattu olo.
Parhaat vaatekappaleet menivät "hyväntekeväisyyteen" koska oli muka kulumaa ja nyppyyntymistä, herättää epäilystä.
Olen kuullut pelkkää hyvää Sellpy firmasta. Kellään palstalaisella kokemuksia?