Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (583)
Lähetin sinne suuren laatikollisen uusia sekä hyväkuntoisia vaatteita. Kuntoluokitukset olivat aivan mitä sattuu ja lisäksi arvokkaita uusia vaatteita oltiin luokiteltu myyntikelvottomiksi. Lisätietoja pyydettäessä ne olivat likaisia. Paskat, eivät olleet ainakaan lähetettäessä. Lunastin sieltä nyt myymättä jääneet kengät sekä takin (jonka hinta oli loppujenlopuksi 1/10 ja oli palautettu pariin otteeseen). Mikäli takki ei ole samassa kunnossa kuin lähetettäessä teen asiasta selvitysvaatimuksen ja vien asian eteenpäin.
Turha vaiva myydä? Ensimmäinen kerta myyjänä, kampanjalla maksuton toimitus. Silti vähennetty edellisen kuukauden miinussaldo myydystä takista. Ei ole edellistä kuukautta! Oikeaa vastuullisuutta toimintaan Emmy! Luottamus on ansaittava.
Joo, sinne kun lähettää niin on hyvin pian miinuksella vaikka jotain olisi myytykin. Varsin erikoista toimintaa.
Ihmettelen miten tällaiseen ei ole puututtu mistään taholta? Ilmeisesti kuitenkin laillista vaikkakin puhdasta huijausta.
Mikä tää Emmy on? Kuka omistaa?
Mitään edullista esim. T-paitoja, toppeja jne. ei kannata laittaa sinne myyntiin. Sivukulut vie miinukselle, koska jokaisesta myyntiin tulevasta, oli sitten kallis tai halvempi tuote, veloitetaan 1e käsittelykuluja kaiken muun lisäksi. Itse laitoin 70 kpl vaatteita myyntiin ja olin heti miinuksella 70e. Ja melko pian oli kaikki 20% alessa joten eipä taida omaan pussiin tulla mitään.
Pari kertaa lähettänyt joitan vatteita, miinuksella ollaan. Hämmästyttävää miten käyttämätön vaate voi saada merkinnän " käytöstä johtuvaa kulumaa", tai "kellastunut kainaloista", t-paita oli ollut käytössä pari kertaa, lopuksi poistettu myynnistä kun ei ollut muka noisy may valikoimaan kuuluva merkki. Piti jatkaa vielä syksyllä, mutta taidan kantaa vaan uffiin.
Tämmöstä kirjoitti:
Pari kertaa lähettänyt joitan vatteita, miinuksella ollaan. Hämmästyttävää miten käyttämätön vaate voi saada merkinnän " käytöstä johtuvaa kulumaa", tai "kellastunut kainaloista", t-paita oli ollut käytössä pari kertaa, lopuksi poistettu myynnistä kun ei ollut muka noisy may valikoimaan kuuluva merkki. Piti jatkaa vielä syksyllä, mutta taidan kantaa vaan uffiin.
Kokeile Sellpyä. Ei sieltäkään mitään huikeita tienestejä tule, mutta eipähän ainakaan joudu miinukselle. Olen lähettänyt sinne kokeeksi vaatteita ja tavaroita jotka ajattelin laittaa lahjoituksiin, ja yllätyksekseni useimmat menivät kaupaksi.
Kuten sanottua, tienestit eivät päätä huimaa, mutta oli se muutama kymppikin ihan plussaa kun alunperin meinasin laittaa samat tavarat ilmaiseksi Uffille.
Mulla myynnissä nyt 45 tuotetta Emmyssä.
Viisi mennyt kaupaksi. Tuotteet lähetetty kesäkuun lopussa ja heinäkuun lopussa. Myyntiin tulivat pari viikkoa sitten. Rahat saan myydyistä lokakuun lopussa vasta. Hidasta toimintaa on.
Niin ja minulla on toki vain siistejä ja lähes uusia tuotteita mutta noi pyytää esimerkiksi yhdestä mun takista 249.90 euroa ja maksoin siitä itse 2018 syksyllä 399 euroa muistaakseni.
Olisinpa lukenut ketjun ennenkuin lähetin vaatteet. Emmy ei laittanut kalleimpia ja käyttämättömiä vaatteitani ollenkaan myyntiin. Vain muutaman kympin paidat kelpasivat sinne. Minne katosi parhaat vaatteet?
Emmyssä myyjä saa kaikista vähiten tuottoa jos vertaa muihin nettikirppiksiin. Halvoista tuotteista ei juuri mitään. Joten kannattaa vertailla, hyväntekeväisyyttä voi tehdä muullakin tavoin.
Vierailija wrote:
Olisinpa lukenut ketjun ennenkuin lähetin vaatteet. Emmy ei laittanut kalleimpia ja käyttämättömiä vaatteitani ollenkaan myyntiin. Vain muutaman kympin paidat kelpasivat sinne. Minne katosi parhaat vaatteet?
Meiltäkin katosi juuri kalleimpia ja lähes käyttämättömiä tuotteita esim lapsen kerran päällä ollut juhlamekko. Muutama euro saatiin lopulta kassillisesta todella hyviä vaatteita. Itse myymällä olisi tullut yli sata euroa. Ihan puhdas huijausfirma. Raskaasti tappiollinen ja nauran itseni kipeäksi kun menee konkurssiin.
Muutama vuosi sitten laitoin sinne myyntiin hyviä vaatteita ja parit kengät. Oli myös kiinalainen upea tikkitakki, jotka eivät vielä olleet Suomessa tulleet muotiin. Takki ei tullut ikinä myyntiin, en tiedä ottiko sen joku sitten itselleen. Sain niin vähän rahaa muista vaatteista, että stockan lahjakortilla sain ostettua 2 pipoa. En jaksanut alkaa mitään kirjeenvahtoa asiasta, mutta ei koskaan enää Emmyä minulle.
Sama henkilö tuntuu tehtailevan näitä Emmy-haukkumisviestejä pitkin nettiä, ja aina haukkujen perään ilmestyy Vähänkäytetty-nettikirppiksen mainos. Tyhmänäkö meitä muita keskustelijoita pitää?
Miks jotkut lähettää tai yrittää saada myyntiin rupusia vaatteita sinne Emmyyn ja sitten valittavat jos ei mene kaupaksi?
Itse olen lähettänyt keskihintaisia ja kalliita naisten vaatteita ja asusteita, siistejä ja puhtaita, ja hyvin kävi kauppa. Lähetän pian uudestaan lisää.
Kiitosta tiedosta. Just tuota emmyä harkitsin mutta enpä laitakaan sinne mitään.
Juttujen perusteella en minäkään harkinnu, mutta sitten päätin lähettää sinne 10 pussillista vaatteita & laukkuja, ja kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Juttujen perusteella en minäkään harkinnu, mutta sitten päätin lähettää sinne 10 pussillista vaatteita & laukkuja, ja kannatti.
Miten jollakin voi olla 10 pussia vaatteita ja laukkuja lähetettäväksi netin muka hienosti brändättyyn oikeasti myyjälle huonot ehdot antavalle nettikirppikselle? Kaikki omat vaatteeni ja vähät asusteeni mahtuvat kokonaisuudessaan tuota pienempään muovikassien määrään.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten laitoin sinne myyntiin hyviä vaatteita ja parit kengät. Oli myös kiinalainen upea tikkitakki, jotka eivät vielä olleet Suomessa tulleet muotiin. Takki ei tullut ikinä myyntiin, en tiedä ottiko sen joku sitten itselleen. Sain niin vähän rahaa muista vaatteista, että stockan lahjakortilla sain ostettua 2 pipoa. En jaksanut alkaa mitään kirjeenvahtoa asiasta, mutta ei koskaan enää Emmyä minulle.
Kiinalainen kopio tikkitakki tuskin on mikään MERKKIvaate, joten tuskin kelpaisi kellekään ton merkkivaatekaupan kautta, ja mistä lähtien Kiina on ollut muodin edelläkävijä? Nehän kopioi kaikilta muilta kaiken perässä hiihtäen!!! 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kiinalainen kopio tikkitakki tuskin on mikään MERKKIvaate, joten tuskin kelpaisi kellekään ton merkkivaatekaupan kautta, ja mistä lähtien Kiina on ollut muodin edelläkävijä? Nehän kopioi kaikilta muilta kaiken perässä hiihtäen!!! 😂😂😂😂
En lähetä sinne vaatteitani enää koskaan. Puolet hävisi matkalla eikä koskaan tullut myyntiin.
Minne nuo myymättömät ja kadonneet vaatteet mahtavat joutua? Ettei vaan Lohjalle itsepalvelukirppiksille ja rahat työntekijöiden taskuun.