Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (583)
Facessa eivät näytä lafkasta annettuja arvosteluja. Jännä.
Ylellä on just juttu Emmystä. Ristiriitaista, kun myyjät näkevät asiat ihan toisella lailla yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on just juttu Emmystä. Ristiriitaista, kun myyjät näkevät asiat ihan toisella lailla yrityksestä.
Miksi Yle tarjoilee tällaisia mainosjuttuja, jossa katsotaan asiaa tasan yrityksen näkökulmasta? Edes yrityksen tunnuslukuja ei ole katsottu. Miten tämä toiminta pyörii vuosikausia, kun noita talouslukuja katsoo?
Haloo, journalismi!
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinne vaan kommenttia että kannattaa vähän lukea mitä kokemuksia ihmisillä on kyseisestä firmasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinne vaan kommenttia että kannattaa vähän lukea mitä kokemuksia ihmisillä on kyseisestä firmasta!
Erityisesti tätä toimarin kommenttia kannattaa kommentoida - myyjän näkökulmasta. :D
"Meidän mallissamme ei myöskään ole mahdollista huijata tai tulla huijatuksi."
Olen yrittänyt Emmystä ostajana katsella vauvanvaatteita, mutta hämmästyttää heidän hinnoittelunsa. Ymmärrän, että systeemi on eri kuin pöytäkirppiksillä ja hinnan on pakko olla korkeampi. Mutta oikeasti, äitiyspakkauksen potkuhousuja 13,50 e/kpl? Jonathanin polyesterinen "villa"puku 18,90 e? Lähemmäs kymmenen vuotta vanha Reiman toppahaalari vauvalle 24,50 e, olkootkin uudenveroinen? Name It:n perusleggarit 11,90 e, kun uudet näkyvät maksavan alle 20 e?
Ylen tämänpäiväisen mainosjutun kunniaksi nostetaanpa tätä myyjäketjua. Ehditte käydä vaikkapa jutun loppuun kommentoimassa, millä toimintatavoilla bisnes pyörii.
Hän varmaan vaatettaa perheensä niillä kadonneilla vaatteilla. Myyjien pitäisi tehdä rikosilmoitus, jos vaatteet katoaa ja miksi hävikkiin meneviä vaatteita ei saa myyjä takaisin?
Firmahan tekee tappiota koko ajan, kun tunnuslukuja katsoo. Sen vuoksi varmaan joku tuttu tehnyt mainoksen Ylelle.
Kävin sivuilla ja kovasti tekee yhteistyötä muiden firmojen kanssa. Mitähän tämä yhteistyö on?
Samansuuntaisia kokemuksia täälläkin. Lähetin Emmyyn vaatteita, joista osa hylättiin, perusteluina epäsiisteys, nukka yms. Joukossa oli uusia, sovituksen jälkeen itselleni isoiksi todettuja. Nekin hylättiin liian nukkaisuuden takia. Vastasin Emmylle, että onpa kumma, koska ne on uusia. Sain sieltä ilmoituksen, että tarkistivat tuotteet uudelleen ja ne kelpaa myyntiin. Aika huono näkö saa olla, että noin eri tavalla näkee tokalla kerralla 😀.
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlainen kokemus myyjänä. En laita enää ikinä. Laitoin monta kassillista pääasiassa Reima merkkisiä vaatteita. Monta tuli jälkikäteen ilmoitus, että oli tahraa tai huonossa kunnossa. Postittaessani vaatteet olivat puhtaat, yhdellä sylivauvalla käytössä olleet ja itse uutena ne ostanut. Ne vaatteet jotka olin itse arvioinut ok kuntoiseksi olikin kelvannut myyntiin. Ja oikeasti hyväkuntoiset olikin mystisesti olikin arvioitu huonokuntoiseksi ja laitettu eteenpäin. Kumma juttu.
Miksi ette ota ENNEN löytämistä kuvia (edestä ja takaa).
Jos saat emmyltä tiedon,vettä "...jälkikäteen ilmoitus, että oli tahraa tai huonossa kunnossa..."
Voi laittaa kuvat emmylle ja kysyä missä näet tahraa!
Tahraako ne itse vaatteita, vahingossa/tahalleen, jos tahroja ei ole ollut ennen lähettämistä. Vai onko sekaannus tai kusetusta??
Vierailija kirjoitti:
Emmystä on ollut paljon keskusteluja täällä, mutta näköjään on poistettu. Voi varmaan arvata miksi näin on tehty. Lähes pelkästään negatiivisia kokemuksia ihmisillä, pääasiassa myyjillä. Omistaan ei saa mitään takaisin. Tämä korostuu erityisesti kalliimman luokan vaatteissa. Kumma, että muista yrityksistä täällä kuitenkin saa keskustella vapaasti, muttei tästä myyjiä huiputtavasta yrityksestä.
Kyllä. Omituisia tuntemuksia on jäänyt, kun paras merkkijuhlavaate on jätetty myynnin ulkopuolelle ja sesonki sille meni ohi. Jotenkin oli jäänyt ulkopuolelle ja sen perään piti huudella. Vahva epäilys, että käyttivät omissa juhlissaan. Toivottavasti touhu heillä on muuttunut sitten muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlainen kokemus myyjänä. En laita enää ikinä. Laitoin monta kassillista pääasiassa Reima merkkisiä vaatteita. Monta tuli jälkikäteen ilmoitus, että oli tahraa tai huonossa kunnossa. Postittaessani vaatteet olivat puhtaat, yhdellä sylivauvalla käytössä olleet ja itse uutena ne ostanut. Ne vaatteet jotka olin itse arvioinut ok kuntoiseksi olikin kelvannut myyntiin. Ja oikeasti hyväkuntoiset olikin mystisesti olikin arvioitu huonokuntoiseksi ja laitettu eteenpäin. Kumma juttu.
Miksi ette ota ENNEN löytämistä kuvia (edestä ja takaa).
Jos saat emmyltä tiedon,vettä "...jälkikäteen ilmoitus, että oli tahraa tai huonossa kunnossa..."
Voi laittaa kuvat emmylle ja kysyä missä näet tahraa!
Tahraako ne itse vaatteita, vahingossa/tahalleen, jos tahroja ei ole ollut ennen lähettämistä. Vai onko sekaannus tai kusetusta??
Ideahan on, että myyjän ei tarvitse nähdä vaivaa, vaan he kuvaavat ja tekevät ilmoitukset. Ja saavat täten hyvän prosenttiosuus en itselleen. Mutta kaupaksihan ne ei hyvin mene, vaan ihmiset odottavat niitä alennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan vaatettaa perheensä niillä kadonneilla vaatteilla. Myyjien pitäisi tehdä rikosilmoitus, jos vaatteet katoaa ja miksi hävikkiin meneviä vaatteita ei saa myyjä takaisin?
Firmahan tekee tappiota koko ajan, kun tunnuslukuja katsoo. Sen vuoksi varmaan joku tuttu tehnyt mainoksen Ylelle.
Tulihan nyt ilmi erään kaupungin hyväntekeväisyysliikkeestä, että arvokkaita tuotteita laitetaan "pöydän alle" ja myydäänkin kalliimmalla muualla. Rahat eivät tietenkään mene hyväntekeväisyysjärjestölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan nyt ilmi erään kaupungin hyväntekeväisyysliikkeestä, että arvokkaita tuotteita laitetaan "pöydän alle" ja myydäänkin kalliimmalla muualla. Rahat eivät tietenkään mene hyväntekeväisyysjärjestölle.
Siis hyväntekeväisyyskirpparista, jonka tuoton pitäisi mennä hyväntekeväisyyteen tai tuotteet suoraan apua tarvitseville, ei työntwkijöiden tai johtajien taskuihin suurvoittoina.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelin heidän kuntoluokitteluaan ja erittäin alhaista tuottoprosenttia. Täysin uudenveroinen tuote olikin heistä tyydyttävä ja noin pienellä tuotolla kannattaa ehdottomasti nähdä se vaiva, että laittaa muualle myyntiin. Merkkituote menee takuulla.
Onkohan mahdollista, että kukaan ei osta tyydyttävän kuntoista, jolloin myymätön jää liikkeelle (oli se mikä hyvänsä) "parempaan käyttöön"?
Olisiko niin että kun suurin osa ei halua vaatteita takaisin nurkkiin pyörimään niin bisnes pyörii tavallaan niillä lahjoitusvaatteilla? ymmärrän hyvin että jos pakkaa kamat ja lähettää ei niitä takaisin halua kuukauden kuluttua.
Minäkin lähetin. Ovat näkyneet ja on niitä myyty.
Ajattelen, että työllistän. Ei sieltä voitolle pääse.
Miksi et itse myy niitä uusia merkkivaatteita? Parempi kate niistä tulee torilla, vaikka laittaisit edullisesti.