Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?

Vierailija
30.12.2020 |

Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.

Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?

Kommentit (583)

Vierailija
161/583 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, lähetin sitten Emmylle vaatteita. Osasta epäilin, että ne voikin mennä hylkyyn, esim. nahkakengissä oli jokunen naarmu. No, nehän kelpas hyvin. Sen sijaan Emmytä ostamani, kerran sovittamani merkkifsarkut hylättiin. Siis vaikka olin ostanut ne just viime kuussa sieltä! Samaten, merkkilistassa ei näkynyt yhtä pientä espanjalaista merkkiä. Haulla löysin myynnistä kuitenkin ko. firman vaatteita, joten tulkitsin, että kai kelpaa. Joo ei, hylkäyksen peruste; merkki ei oo listalla. Kengät sen sijaan kelpasi, vaikkei niidenkään merkkiä ollut tuolla hyväksyttyjen merkkien listalla.

Hiukan epäilyttää, että ottavat osan paremmista tuotteista itselleen tai myyvät jotenkin epärehellisesti. Nää oli kuitenkin mun myyntierästä sellaisia, mitkä ajattelin sinne parhaiten myyviin.

Vierailija
162/583 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Emmyltä ja valitsin maksutavaksi laskun. Kuvittelin että toimii samanlailla kun Klarna eli palautettyjen tuotteiden hinta vähennetään ja lähettävät uuden laskun.

Mutta mitä neuvoo Emmyn sivusto 😳 maksa lasku eräpäivään mennessä ja laskuttaja palauttaa ylijääneen summan sinulle. Siis mitä hel.

Oma moka kun en laskutuksen ohjetta kunnolla lukenut. Ja ei tästä voi Emmyä syyttää, mutta jatkossa laskulla tilaaville tiedoksi tämä.

Onneksi laskun saa jaettua osiin eli maksan vain pitämäni tuotteet kun saan tietää tarkan loppusumman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/583 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, voiko kahdesta eri tilauksesta palauttaa samassa paketissa vaatteita Emmyyn? Vai veloitetaanko kummastakin erikseen se 6,90?

Ja kuinka nopeasti palautetuista tuotteista tulee rahat yleensä takaisin? En tilannut laskulla.

Vierailija
164/583 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras112233 kirjoitti:

Samaten, merkkilistassa ei näkynyt yhtä pientä espanjalaista merkkiä. Haulla löysin myynnistä kuitenkin ko. firman vaatteita, joten tulkitsin, että kai kelpaa. Joo ei, hylkäyksen peruste; merkki ei oo listalla.

Mulla olis tarkotus lähettää tuote jota ei löydy merkkilistasta mutta jota on myynnissä siellä vaan pari kappaletta, nyt en tiedä uskallanko sitten lähettää jos meneekin hylkyyn.

Vierailija
165/583 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetetäänkö ne hylätyt tuotteet takaisin?

Vierailija
166/583 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetetään, mutta joudut maksamaan siitä 15,90 euroa. 

Vierailija
167/583 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmy mainostaa nyt myyjille, että heillä on tällä hetkellä  erityisen lyhyet käsittelyajat. Ei yllätä, ettei kukaan enää halua laittaa sinne mitään myyntiin. 

Vierailija
168/583 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensimmäisen kerran Emmystä, ja pakko sanoa, että ostajana oli tosi hieno kokemus. Ostin vain halpoja, reilusti alennettuja vaatteita, ja kaikki olivat aivan loistavassa kunnossa, kuin uusia. Vähänkäytetystä olen aina joutunut palauttamaan vähintään puolet.

Voin kyllä kuvitella, että tämä ei ollut myyjille yhtä mieluisa kokemus, sillä tuotteiden kuvaukset olivat näin jälkeenpäin katsottuna tosi hämmentäviä. Kaikissa noista vaatteista oli paljon huonompi kuntoluokitus kuin mitä todellisuudessa oli. Kuvauksissa luki että on kulumista ja käytön merkkejä yms., vaikka vaatteet olivat ihan uudenveroisia.

Vierailija
169/583 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ottaa tavaraa vastaan ottavat parhaat kamat itselleen. Sen takia niitä ei tule myyntiin ja tuskin hienoja merkkimekkoja ym laitettaisiin hyväntekeväisyyteenkään. Mystisesti tavarat sitten vaan katoavat vaikka oikeasti menevät lajittelijoiden kaappeihin

Vierailija
170/583 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ja terveisiä myyjille! Viimeisin kokemukseni Emmystä ostajana: Emmyllä oli myynnissä Marimekon paitamekko 100% silkkiä. Tuotteen alkuperäinen hinta oli 161, 90 €. Mekkoa myytiin -40% alennuksella eli hintaan 97,20 €, jonka olin valmis maksamaan. Kyselin kuitenkin su 12.2 vielä sähköpostilla lisätietoja info@emmy:stä. Ja kuinka hassusti sitten sattuikaan. Maanantaina 13.2 eli seuraavana päivänä s-postistani, satuin juuri olemaan Emmyn verkkosivuilla tuota kyseistä mekkoa katselemassa. Mekkoon tuli alennukseksi -60% eli hinnaksi 64,76€. Klikkasin mekon heti ostoskoriin, mutta voi että, juuri kun olin maksamaisillani tuli ilmoitus, että mekko on myyty! Sähköpostiini ei vastattu, mutta mekko meni pika pikaa melkein kuin tiskin alta ja 32,44 € halvemmalla mitä olisin ollut siitä valmis maksamaan. Terveisin, Katri. PS. Tänään tiistaina 14.2 tilasin ystävänpäivän hintaan silkkimekon Booztlet-verkkokaupasta.

No tuo nyt ei ole varsinaisesti Emmyn vika - eihän sille voi näillä markkinapaikoilla mitään, jos viivyttelet ja joku muu ostaja ehtii ensin. Tuotehan ei ollut mitenkään sinulle varattuna. Mitä ihmeen lisätietoja sinä edes sähköpostitse kyselit? Ja odotit vastausta heti sunnuntaina?

Ne alennusprosentit nousevat käsittääkseni tietyn ajan kuluttua. Sinulla kävi vain huono tuuri, tai pikemminkin oma moka.

Vierailija
171/583 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta hävisi kaksi kassillista sinne vietyjä vaatteita! Erikoista oli, että kahdet kengät siitä kassista olivat löytyneet ja ne taas eivät olisi kelvanneet myyntiin. Kyse erittäin kalliista merkkikengistä. Myös vaatteista osa melkein uusia.

Seuraavat vaatteet menevät sitten johonkin muualle, mieluummin vaikka uffin laatikkoon.

Vierailija
172/583 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ja terveisiä myyjille! Viimeisin kokemukseni Emmystä ostajana: Emmyllä oli myynnissä Marimekon paitamekko 100% silkkiä. Tuotteen alkuperäinen hinta oli 161, 90 €. Mekkoa myytiin -40% alennuksella eli hintaan 97,20 €, jonka olin valmis maksamaan. Kyselin kuitenkin su 12.2 vielä sähköpostilla lisätietoja info@emmy:stä. Ja kuinka hassusti sitten sattuikaan. Maanantaina 13.2 eli seuraavana päivänä s-postistani, satuin juuri olemaan Emmyn verkkosivuilla tuota kyseistä mekkoa katselemassa. Mekkoon tuli alennukseksi -60% eli hinnaksi 64,76€. Klikkasin mekon heti ostoskoriin, mutta voi että, juuri kun olin maksamaisillani tuli ilmoitus, että mekko on myyty! Sähköpostiini ei vastattu, mutta mekko meni pika pikaa melkein kuin tiskin alta ja 32,44 € halvemmalla mitä olisin ollut siitä valmis maksamaan. Terveisin, Katri. PS. Tänään tiistaina 14.2 tilasin ystävänpäivän hintaan silkkimekon Booztlet-verkkokaupasta.

Joku ehti ostamaan sua nopeammin, eihän se ole Emmyn vika?

Vierailija
173/583 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo Emmyn toimitusjohtaja veljeile Ylen kanssa. Mikä muu selittäisi että yrityksestä joka toimii näin ja talousluvut ihan miinuksella saisi just Ylelle jutun. Googletin tuon toimarin ja jänniä kannanottoja ja haukkuja löytyi.

Vierailija
174/583 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo Emmyn toimitusjohtaja veljeile Ylen kanssa. Mikä muu selittäisi että yrityksestä joka toimii näin ja talousluvut ihan miinuksella saisi just Ylelle jutun. Googletin tuon toimarin ja jänniä kannanottoja ja haukkuja löytyi.

Vierailija
175/583 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia vahankaytetty piste fi:stä?

Vierailija
176/583 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni Emmystä: Vaatteet tulivat melko nopeasti myyntiin ja ihan hyvällä hinnalla, tosin se käteen jäävä osuus on pettymys. Kalliista tuotteesta sain alle kolmasosan myyntihinnasta. Vähänkäytetystä tuli enemmän rahaa halppisvaatteista kuin merkkivaatteista Emmyssä.

Vierailija
177/583 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat osassa tuotteissa liian korkeat. Ostin vuosi sitten housut lapselle ja niissä oli ruokatahroja, kun hain paketin postista. Onneksi lähti tahrat pesussa.

Vierailija
178/583 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lähettäkö vaatteitanne Emmyyn. Pelkkää huijausta myyjille.

Vierailija
179/583 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
180/583 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylellä on just juttu Emmystä. Ristiriitaista, kun myyjät näkevät asiat ihan toisella lailla yrityksestä.

https://yle.fi/a/74-20014390

Miksi Yle tarjoilee tällaisia mainosjuttuja, jossa katsotaan asiaa tasan yrityksen näkökulmasta? Edes yrityksen tunnuslukuja ei ole katsottu. Miten tämä toiminta pyörii vuosikausia, kun noita talouslukuja katsoo?

Haloo, journalismi!

Ei ne humppahumanistit mitään mistään tunnusluvuista ymmärrä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi